Leggen vloer ineens stuk duurder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 03-03 15:22
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar wat advies/meningen/troostende woorden... :)

Ik heb een vloer gekocht bij een grote keten. Daar bij eerste gesprek aangegeven dat we aan het verbouwen zijn, dat er vloerverwarming geplaatst gaat worden en dat we daarna graag bij hun een vloer willen kopen. Dat kon natuurlijk wel en zij maken voor ons een mooie offerte voor de vloer incl plaatsen en 1x egaliseren. Offerte was goed dus wij zijn akkoord gegaan en hebben een kleine aanbetaling gedaan.
Paar weken later komt de stoffeerder om een en ander te meten en deze geeft aan dat zij het sowieso 2x egaliseren. Dit ivm vloerverwarming, PVC en het visgraat patroon wat we willen. Ik gaf toen al aan dat we dit niet op de offerte hebben besproken maar volgens hem was dit standaard.

Volgende dag gebeld met de winkel en gevraagd wat dit betekent met de kosten. Verkoper gaf aan dat dit eigenlijk nooit hoefde maar als het wel nodig was dan "komen we daar echt wel uit".
Stoffeerder gaf daarnaast nog aan dat hij terug moest komen zodat de vloerverwarming erin lag om het beter te kunnen beoordelen.

Dus weer paar weken later lag de vloerverwarming erin en kwam de stoffeerder weer langs. De sleuven -van de vloerverwarming- waren nog niet dicht, installatiebedrijf gaf aan dat dit zelf gedaan kon worden met flexibele tegellijm. Maar stoffeerder gaf aan dat ik dit absoluut niet zelf mocht doen en dat zij dit ook moeten doen ivm bij eventuele problemen, wie dan de schuld krijgt..
Volgende dag weer bellen met de verkoper en hij zou het opnemen met de stoffeerder. Later wordt ik terug gebeld dat er even 1600 euro bijkomt voor alles. (500 dichtsmeren gleuven en 1100 voor tweede keer egaliseren).

Ik heb aangegeven per mail dat ik het hier niet mee eens ben. Zij hebben mij een offerte gedaan waarvoor zij het kunnen doen en dan komen ze ineens met een verhoging van 1600 euro! Toch wilde ik best wat water bij de wijn doen (anders had ik zelf nog de kosten gehad voor dichtsmeren vloerverwarming) en voorgesteld dat ik dan de 500 voor mijn rekening neem voor het dichtsmeren en zij de tweede keer egaliseren voor hun rekening nemen. Verkoper reageerde (een week later pas) met dat ze dit niet konden doen en dat ik 1000 euro moest bijbetalen.
Wat zijn mijn rechten in dit verhaal? Kunnen ze dit zomaar doen? Ik ben van maning dat zij mij een offerte hebben gedaan waarvoor zij zeggen dat ze het kunnen doen en dat als de stoffeerder zegt dat het twee keer geëgaliseerd moet worden, dat dit dan een inschattingsfout van hun kant is en waar ik niet de dupe van hoef te worden...

Toch?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
Ligt helemaal aan de voorwaarden die op de offerte staan. Staat daar een verwijzing in naar de staat van de vloer bij aanvang werkzaamheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:04

Bob

Wat extra is normaal, er zijn altijd zaken die niet voorzien zijn of wat afwijken. Maar er even 1600 bij doen terwijl ze dit (zo klinkt het in je verhaal) eigenlijk al op voorhand wisten dat is erg klantonvriendelijk en gewoon onhandig, iedereen verliest als ze op die manier werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04

BCC

De vloer legger wordt ineens met een extra risico geconfronteerd - sleuvenflexibele tegel lijm lijkt me echt geen goede basis onder pvc - je ziet daar elk hobbeltje met de tijd. 1600 euro voor 3x egaliseren en het risico afdekken lijkt me niet raar - had hij een betere offerte moeten maken destijds? Ja dat lijkt me wel.

[ Voor 12% gewijzigd door BCC op 21-12-2022 09:00 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:04

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb door een ZZP-er een paar maanden geleden ook een nieuwe vloer laten leggen, ook op nieuw ingefreesde vloerverwarming (~60 m2, ook PVC, geen visgraat). Die vertelde bij het eerste bezoek al dat 2x egaliseren altijd op een offerte moet staan, omdat er eigenlijk altijd wel wat bij gesmeerd moet worden (zeker met vloerverwarming). Uiteindelijk is dat bij ons ook gebeurd.

Echter, de prijzen die je noemt voor egaliseren zijn wel heel hoog. Wij hebben voor 2x egaliseren in totaal 1000 euro betaald inclusief materiaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 21-12-2022 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirNixon
DennisLMB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:51:
Ligt helemaal aan de voorwaarden die op de offerte staan. Staat daar een verwijzing in naar de staat van de vloer bij aanvang werkzaamheden?
Nou ja, als het aantal m2 niet klopt wat ik opgegeven heb en dat wordt 10m2 meer dan begrijp ik het helemaal en dan zou ik het ook betalen. Maar dit zijn gewoon dingen die helemaal besproken zijn en als zij aangeven dat 1x egaliseren gedaan moet worden en dit wordt ineens 2x dan kan ik dat moeilijk voorzien. Daarin kom ik bij hun voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
Esumontere schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:01:
Ik heb door een ZZP-er een paar maanden geleden ook een nieuwe vloer laten leggen, ook op nieuw ingefreesde vloerverwarming (~60 m2, ook PVC, geen visgraat). Die vertelde bij het eerste bezoek al dat 2x egaliseren altijd op een offerte moet staan, omdat er eigenlijk altijd wel wat bij gesmeerd moet worden (zeker met vloerverwarming). Uiteindelijk is dat bij ons ook gebeurd.

Echter, de prijzen die je noemt voor egaliseren zijn wel heel hoog. Wij hebben voor 2x egaliseren in totaal 1000 euro betaald inclusief materiaal.
Om hoeveel m2 ging het bij jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
BCC schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:00:
De vloer legger wordt ineens met een extra risico geconfronteerd - sleuvenflexibele tegel lijm lijkt me echt geen goede basis onder pvc - je ziet daar elk hobbeltje met de tijd. 1600 euro voor 3x egaliseren en het risico afdekken lijkt me niet raar - had hij een betere offerte moeten maken destijds? Ja dat lijkt me wel.
Precies. Maar dat heeft hij niet gedaan.. En daar ben ik dan nu de dupe van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 20:04

BCC

Probleem is bij dit soort situaties dat je eigenlijk nooit kan afdwingen dat ze het komen leggen voor dat bedrag (IANAL). Ze komen dan gewoon niet. Volgens mij heb je dan "recht" op schadevergoeding bij annulering in verhouding tot het "verlies" dat je lijd. Dat verlies zal ronde 0 euro zijn verwacht ik :/.

[ Voor 35% gewijzigd door BCC op 21-12-2022 09:09 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
SirNixon schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:01:
[...]

Nou ja, als het aantal m2 niet klopt wat ik opgegeven heb en dat wordt 10m2 meer dan begrijp ik het helemaal en dan zou ik het ook betalen. Maar dit zijn gewoon dingen die helemaal besproken zijn en als zij aangeven dat 1x egaliseren gedaan moet worden en dit wordt ineens 2x dan kan ik dat moeilijk voorzien. Daarin kom ik bij hun voor advies.
Ineens 1600 euro erbij is natuurlijk vervelend. Maar als er één keer egaliseren geoffreerd is en het toch twee keer moet, dan is dat natuurlijk wel gewoon extra werk, of het nou een inschattingsfout is of niet. Als ze, zoals geoffreerd, één keer egaliseren en de vloer er gewoon overheen gooien ga je waarschijnlijk ook niet blij worden. Dus ik denk dat je qua insteek weg moet bij 'hun inschattingsfout ze regelen het maar' en meer richting 'voor welk bedrag had ik een offerte met twee keer egaliseren in eerste instantie geaccepteerd?'
Bij een vloerenboer die in één keer een correcte offerte had gemaakt had je immers ook voor twee keer egaliseren betaald.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Esumontere schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:01:

(niet naar jou toe ofzo maar...)

Van een professionele partij verwacht ik dat ze, vanuit ervaring, dit soort dingen allemaal weten en dat dus dan ook correct offreren. En niet ineens met een prijsverhoging van 1600 euro komen. Net zoals in dat topic ( Timmerman factureert (10%) meer dan afgesproken ). " Ja we moeten maar weten dat het ex btw is hoor want dat doen we altijd zo." en meer van dat soort aannames dat wij dat als consument maar moeten weten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SirNixon schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:48:
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar wat advies/meningen/troostende woorden... :)

Ik heb een vloer gekocht bij een grote keten. Daar bij eerste gesprek aangegeven dat we aan het verbouwen zijn, dat er vloerverwarming geplaatst gaat worden en dat we daarna graag bij hun een vloer willen kopen. Dat kon natuurlijk wel en zij maken voor ons een mooie offerte voor de vloer incl plaatsen en 1x egaliseren. Offerte was goed dus wij zijn akkoord gegaan en hebben een kleine aanbetaling gedaan.
Paar weken later komt de stoffeerder om een en ander te meten en deze geeft aan dat zij het sowieso 2x egaliseren. Dit ivm vloerverwarming, PVC en het visgraat patroon wat we willen. Ik gaf toen al aan dat we dit niet op de offerte hebben besproken maar volgens hem was dit standaard.

Volgende dag gebeld met de winkel en gevraagd wat dit betekent met de kosten. Verkoper gaf aan dat dit eigenlijk nooit hoefde maar als het wel nodig was dan "komen we daar echt wel uit".
Stoffeerder gaf daarnaast nog aan dat hij terug moest komen zodat de vloerverwarming erin lag om het beter te kunnen beoordelen.

Dus weer paar weken later lag de vloerverwarming erin en kwam de stoffeerder weer langs. De sleuven -van de vloerverwarming- waren nog niet dicht, installatiebedrijf gaf aan dat dit zelf gedaan kon worden met flexibele tegellijm. Maar stoffeerder gaf aan dat ik dit absoluut niet zelf mocht doen en dat zij dit ook moeten doen ivm bij eventuele problemen, wie dan de schuld krijgt..
Volgende dag weer bellen met de verkoper en hij zou het opnemen met de stoffeerder. Later wordt ik terug gebeld dat er even 1600 euro bijkomt voor alles. (500 dichtsmeren gleuven en 1100 voor tweede keer egaliseren).

Ik heb aangegeven per mail dat ik het hier niet mee eens ben. Zij hebben mij een offerte gedaan waarvoor zij het kunnen doen en dan komen ze ineens met een verhoging van 1600 euro! Toch wilde ik best wat water bij de wijn doen (anders had ik zelf nog de kosten gehad voor dichtsmeren vloerverwarming) en voorgesteld dat ik dan de 500 voor mijn rekening neem voor het dichtsmeren en zij de tweede keer egaliseren voor hun rekening nemen. Verkoper reageerde (een week later pas) met dat ze dit niet konden doen en dat ik 1000 euro moest bijbetalen.
Wat zijn mijn rechten in dit verhaal? Kunnen ze dit zomaar doen? Ik ben van maning dat zij mij een offerte hebben gedaan waarvoor zij zeggen dat ze het kunnen doen en dat als de stoffeerder zegt dat het twee keer geëgaliseerd moet worden, dat dit dan een inschattingsfout van hun kant is en waar ik niet de dupe van hoef te worden...

Toch?
Je zit met meerwerk vanwege de sleuven, wat bij opmaken van offerte niet is besproken en niet is meegenomen in de offerte. Egaliseren is 1 ding, als het egaal is is het klaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 16:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hackus schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:11:
[...]
Je zit met meerwerk vanwege de sleuven, wat bij opmaken van offerte niet is besproken en niet is meegenomen in de offerte. Egaliseren is 1 ding, als het egaal is is het klaar.
Als ik de topic start zo lees, was het bekend bij opmaken van de offerte dat er vloerverwarming ingefreesd zou worden. Een ervaren partij had dan moeten weten dat eenmaal egaliseren niet voldoende is. Een partij de vloerverwarming infreesd egaliseerd practisch nooit natijd, of je dit wilt gaan doen hangt namelijk compleet van de vloer af die er op komt.

Zo heb ik en familie lamminaat op ingefreesde vloerverwarming, dan wordt er helemaal niet ge-egaliseerd. Dit is gewoon een te kortkoming van de partij waar de offerte is opgemaakt, als ik af ga op de informatie van de topic start, dan heeft betreffende partij voldoende informatie gekregen om een juiste offerte op te maken.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Lastig en iets wat je volgens mij nooit gaat winnen.

Had de verkoper een betere initiële offerte kunnen/moeten opstellen? jazeker.

Maar er zijn genoeg variabele waar ze het nu op kunnen gooien om er onderuit te komen. Zoals je zelf al aangeeft was de vloer nog niet klaar dus nog een x-aantal variabele die ze niet konden weten. Ze kunnen nu simpelweg stellen dat ze er vanuit gaan dat de installateur van de vloerverwarming de sleuven correct hoort dicht te maken en een eerste egalisatie hoort te doen (dit is voor een deel van de installateurs wel de standaard, andere maken alleen dicht en in dit geval zelfs dat niet) Dis zullen ze mijn inziens altijd winnen omdat er enkele variabele aan uw kant nog niet helder waren bij het opstellen van de offerte. Ze hebben deze alleen maar kunnen opstellen op basis van de door u geleverde informatie en die zal ook niet de staat van de opgeleverde vloer bevatten.

En wat had u gedaan als de initiële offerte al zo hoog was geweest? had u dan geweigerd? Of is het een princiepe ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:04

Esumontere

Floep, banaan.

Gunner schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:08:
[...]
(niet naar jou toe ofzo maar...)

Van een professionele partij verwacht ik dat ze, vanuit ervaring, dit soort dingen allemaal weten en dat dus dan ook correct offreren. En niet ineens met een prijsverhoging van 1600 euro komen. Net zoals in dat topic ( Timmerman factureert (10%) meer dan afgesproken ). " Ja we moeten maar weten dat het ex btw is hoor want dat doen we altijd zo." en meer van dat soort aannames dat wij dat als consument maar moeten weten.
Helemaal mee eens. Ik deelde mijn ervaring vooral om aan te geven dat de originele offerte dus niet OK was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:06:
[...]

Ineens 1600 euro erbij is natuurlijk vervelend. Maar als er één keer egaliseren geoffreerd is en het toch twee keer moet, dan is dat natuurlijk wel gewoon extra werk, of het nou een inschattingsfout is of niet. Als ze, zoals geoffreerd, één keer egaliseren en de vloer er gewoon overheen gooien ga je waarschijnlijk ook niet blij worden. Dus ik denk dat je qua insteek weg moet bij 'hun inschattingsfout ze regelen het maar' en meer richting 'voor welk bedrag had ik een offerte met twee keer egaliseren in eerste instantie geaccepteerd?'
Bij een vloerenboer die in één keer een correcte offerte had gemaakt had je immers ook voor twee keer egaliseren betaald.
Tegelijk wordt het dan wel heel makkelijk als bedrijf de beste offerte te geven, als je daarna gewoon alsnog de prijs gaat verhogen. En is twee keer nodig omdat TS zijn vloer echt veel slechter vlak is dan je kon verwachten, ja dan is dat voor TS om te fixen / betalen. Maar als dit gewoon bekend had kunnen zijn bij de verkoper, tja het makkelijkste is bijbetalen. Heb je een rechtsbijstand dan kan je het daarbij proberen, heb je die niet dan gaat het waarschijnlijk allemaal vooral extra werk geven, en zoals eerder aangegeven met dan als eindresultaat dat de hele handel niet door gaat.

Je kan een andere vloerenboer proberen, en zelfs als dat evenveel kost, heeft die je niet eerst proberen te naaien iig. Maar daar gaat wel behoorlijk wat tijd overheen voor jij je vloer hebt liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:10
Sissors schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:40:
[...]

Tegelijk wordt het dan wel heel makkelijk als bedrijf de beste offerte te geven, als je daarna gewoon alsnog de prijs gaat verhogen. En is twee keer nodig omdat TS zijn vloer echt veel slechter vlak is dan je kon verwachten, ja dan is dat voor TS om te fixen / betalen. Maar als dit gewoon bekend had kunnen zijn bij de verkoper, tja het makkelijkste is bijbetalen. Heb je een rechtsbijstand dan kan je het daarbij proberen, heb je die niet dan gaat het waarschijnlijk allemaal vooral extra werk geven, en zoals eerder aangegeven met dan als eindresultaat dat de hele handel niet door gaat.

Je kan een andere vloerenboer proberen, en zelfs als dat evenveel kost, heeft die je niet eerst proberen te naaien iig. Maar daar gaat wel behoorlijk wat tijd overheen voor jij je vloer hebt liggen dan.
Het moet inderdaad natuurlijk geen trucje worden om de klus binnen te halen en dan alsnog hoger uit te komen. Daarom zei ik ook 'voor welk bedrag had ik een offerte met twee keer egaliseren in eerste instantie geaccepteerd?' en niet 'Wat had het bij deze vloerenboer gekost als twee keer egaliseren meteen op de offerte had gestaan?'
Een correcte offerte was altijd hoger geweest, maar dat betekent niet dat klakkeloos die 1600 euro accepteren de oplossing is :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
Het gaat mij niet zozeer om het principe en ik wil de verkoper ook best wat tegemoet komen (wat ik overigens ook al gedaan heb). Maar ik vind dat een verkoper dan bij aanvang al duidelijk had moeten aangeven dat er na het bezoek van de stoffeerder, pas een definitieve prijs had kunnen opstellen.
Nu voelt het alsof ze me lekker gemaakt hebben met een lage offerte en mij daarmee over de streep hebben getrokken. Plus dat aangeven dat een tweede keer egaliseren nooit nodig is en nu ineens wel en dat ik daar maar even voor moet dokken.
Vooral dit stoort mji in zijn laatste mail
" Deze tweede egalisatie is normaal gesproken volledig voor rekening van de klant. En nogmaals onze eigen stoffeerders doen dit normaal gesproken niet, zodat het eigenlijk hier nooit voorkomt."
Dus zij hebben blijkbaar een andere stoffeerder en daar ben ik nu de dupe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Alles hangt af van de exacte inhoud van de offerte zonder die te zien kan niemand hier er wat over zeggen.

Technisch gezien is de offerte bindend maar dan moet jouw vloer zijn zoals beschreven in de offerte. Als de vloer anders is dan hoe die omschreven staat op de offerte heeft de vloerenboer vrij spel om de offerte te verhogen.

Het is niet zo dat een bedrijf ineens zijn aanbod zomaar kan verhogen zeker niet als het besproken is. Wel is de vraag hoeveel moeite wil je doen om te bereiken dat ze bij hun aanbod blijven. Anderzijds maken zij nu ook de weg open om de overeenkomst te ontbinden waardoor je nog andere partijen kan vragen voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

_Dune_ schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:19:
[...]

Als ik de topic start zo lees, was het bekend bij opmaken van de offerte dat er vloerverwarming ingefreesd zou worden. Een ervaren partij had dan moeten weten dat eenmaal egaliseren niet voldoende is. Een partij de vloerverwarming infreesd egaliseerd practisch nooit natijd, of je dit wilt gaan doen hangt namelijk compleet van de vloer af die er op komt.

Zo heb ik en familie lamminaat op ingefreesde vloerverwarming, dan wordt er helemaal niet ge-egaliseerd. Dit is gewoon een te kortkoming van de partij waar de offerte is opgemaakt, als ik af ga op de informatie van de topic start, dan heeft betreffende partij voldoende informatie gekregen om een juiste offerte op te maken.
Het meerwerk zit in dichtsmeren van de sleuven. Verder moet de uitvoerende zich aan offerte houden. Zij zijn ingehuurd door verkoper en er is eenmalig egaliseren besproken.

Verder snap ik niet waarom je schrijft dat eenmalig niet voldoende is, en dan met voorbeeld van totaal niet egaliseren.

# zelf dichtsmeren of er €500,- voor betalen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:10
Kan iemand mij het nut van 2x iets egaliseren uitleggen? glad is glad toch?

edit:merci

[ Voor 8% gewijzigd door T-Forever op 21-12-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:34
T-Forever schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:37:
Egaline kan als het opdroogt iets inzakken door bv lucht bubbels in de egaline/als het droogt(even makkelijk uitgelegd), omdat er dus sleuven voor de vloerverwarming zijn, zal het daar meer inzakken dan naast de sleuven (zit namelijk meer egaline in de sleuven dan ernaast)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

T-Forever schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:37:
Maar vaak krijg je het niet in 1 keer glad, als de ondervloer erg oneffen is. De egaline die ze gebruiken is maar een dun laagje, anders droogt het spul voor geen meter. Dus dan heb je de ondergrond niet in 1 keer strak.

Zeker met een vloerverwarming heb je natuurlijk een heleboel oneffenheden erin zitten die je eruit moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SirNixon schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:59:
Het gaat mij niet zozeer om het principe en ik wil de verkoper ook best wat tegemoet komen (wat ik overigens ook al gedaan heb). Maar ik vind dat een verkoper dan bij aanvang al duidelijk had moeten aangeven dat er na het bezoek van de stoffeerder, pas een definitieve prijs had kunnen opstellen.
Nu voelt het alsof ze me lekker gemaakt hebben met een lage offerte en mij daarmee over de streep hebben getrokken. Plus dat aangeven dat een tweede keer egaliseren nooit nodig is en nu ineens wel en dat ik daar maar even voor moet dokken.
Vooral dit stoort mji in zijn laatste mail
" Deze tweede egalisatie is normaal gesproken volledig voor rekening van de klant. En nogmaals onze eigen stoffeerders doen dit normaal gesproken niet, zodat het eigenlijk hier nooit voorkomt."
Dus zij hebben blijkbaar een andere stoffeerder en daar ben ik nu de dupe van.
Jij hebt daar niets mee te maken, je hebt een overeenkomst met de verkoper, niet met wie het werk uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 22:12

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik denk dat de laatste zin uit zijn verband getrokken wordt (@Hackus en @SirNixon). Staat er niet gewoon "normaal hoeven we dit niet te doen, nu kan het wel, maar kost het extra"?

De vloer is kennelijk anders dan afgesproken opgeleverd. Van alle partijen (eigenaar, frezer en vloerenboer) lijkt mij de vloerenboer daar het minst mee te maken hebben.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thijsmans schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:21:
Ik denk dat de laatste zin uit zijn verband getrokken wordt (@Hackus en @SirNixon). Staat er niet gewoon "normaal hoeven we dit niet te doen, nu kan het wel, maar kost het extra"?

De vloer is kennelijk anders dan afgesproken opgeleverd. Van alle partijen (eigenaar, frezer en vloerenboer) lijkt mij de vloerenboer daar het minst mee te maken hebben.
Dus blijft er sleuven ' dichtsmeren' over om weer op offerte uit te komen. als de sleuven dicht zijn, kan de 'stoffeerder' egaliseren als afgesproken en later de vloerbedekking leggen. zij zijn dan zelf degene die hebben geëgaliseerd. Daarom kun je het beste hen ook de sleuven dicht laten smeren, zodat ze niet weer extra werk gaan rekenen omdat de sleuven niet goed zijn dichtgesmeerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 14:50
Let er wel op dat zelf dichtsmeren je ook een aantal honderd euro kost, dat egalisatiespul is niet heel goedkoop ( wij waren ~350/400 kwijt voor ~45m2?). Daarnaast is het best leuk om te doen en ook totaal niet moeilijk, je moet alleen de juiste spullen er even bij kopen. 2x egaliseren zou betekenen dat je er 700+ aan materiaal aan kwijt bent. Een andere offerte hierboven waarbij 1000 werd gerekend voor 2x egaliseren is dan ook een goede prijs :9

Waarschijnlijk krijg je het niet zo strak als wanneer je het laat doen, maar dat is vaak dan bij de randen of posten.

[ Voor 18% gewijzigd door hollandnick op 21-12-2022 13:34 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 09:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Een vloerlegger / verkoper die een offerte maakt zonder eerst te komen kijken, opmeten en beoordelen zou ik links laten liggen. Dat is geen vakman. Die trekt je financieel leeg en bij problemen laat hij je zitten.

Tip: Als je op de pvc vloer meubilair en kleden plaatst, verzeker je er dan van dat viltjes en kleden geen weekmakers bevatten. Koop je nieuwe kleden zorg er dan voor dat dat op je factuur staat.

[ Voor 32% gewijzigd door Nijl op 21-12-2022 19:34 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-03 18:11
Ze egaliseren de vloer. Dat ze dat in twee helften moeten doen is IMHO gewoon probleem van de verkoper. Verkopers maken ook foutjes, maar da's wel op hun risico.

Het ligt hier wel aan de bewoording in de offerte. Staat er dat ze een keer iets proberen of staat er letterlijk "1x egaliseren"? In het laatste geval zou ik er wel vanuit gaan dat ze het in een keer goed kunnen doen.

Egaliseren betekent vlak maken en egaline over de vloer gooien egaliseren noemen is vakjargon.

Je kan 'm aanbieden dat de overeenkomst word ontbonden en je je aanbetaling volledig terugkrijgt, maar sowieso kan je 'm aan de afspraak houden. Als er niet geleverd word moet je wel een moeilijk traject in met ingebrekestellingen en derdenleveringen en vervolgens nog het prijsverschil verhalen, mogelijk tot rechtzaken aan toe.

Je kan ook serieus juridisch advies inwinnnen ergens, heb je misschien ook iets aan.

Nu is wat ik hierboven heb beschreven wel heel star, mogelijk dat je €500 o.i.d. meer wil geven, maar dat is dan wel vanuit jouw coulance.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Letterlijk elke vloerenboer zal bij ingefreesde vloerverwarming twee keer willen en moeten egaliseren. Met een enkele laag ga je het niet redden.

De vraag of de vloerenboer duidelijk was dat je ging frezen (je kan ook op andere manieren vloerverwarming aanbrengen, zoals een nieuwe dekvloer, waarbij een keer egaliseren voldoet) is volgens mij nog niet beantwoord.

Anoniem: 39993

pagani schreef op donderdag 22 december 2022 @ 03:44:
Letterlijk elke vloerenboer zal bij ingefreesde vloerverwarming twee keer willen en moeten egaliseren. Met een enkele laag ga je het niet redden.

De vraag of de vloerenboer duidelijk was dat je ging frezen (je kan ook op andere manieren vloerverwarming aanbrengen, zoals een nieuwe dekvloer, waarbij een keer egaliseren voldoet) is volgens mij nog niet beantwoord.
Voor 1600 euro zorg ik zelf wel dat die vloer vlak genoeg is om maar 1 keer te hoeven egaliseren. Snel verdiend.

Even afhankelijk van het oppervlak natuurlijk, maar ik zou met een dergelijke fuckup de opdracht intrekken en een alternatief zoeken. Makkelijk praten misschien, desnoods trap ik er zelf wel een vloer in.

Dit is geen bedrag waar ik met zo'n toko uit ga komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-12-2022 06:26 ]

• SirNixon

Daar ben ik het in principe wel mee eens maar dan vind ik dat zo'n vloerenboer moet zeggen dat ze eerste de vloer moeten zien alvorens ze een offerte kunnen schrijven.. En niet mij lekker maken met een prijs en dan achteraf zeggen dat ze het toch niet voor dat bedrag kunnen doen.

Ik heb dinsdag weer een mail gestuurd, wacht nog op reactie.. Denk dat ik er zelf weer achteraan moet bellen (ook iets wat mij frustreert.. Moet constant er zelf achteraan)
Voor mij nooit weer zo'n grote vloerenboer. Volgende keer zoek ik iemand die het ook zelf kan leggen. Betaal liever in eerste instantie al wat meer dan dat ik constant voor verassingen kom te staan en overal zelf achteraan moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik begrijp de frustratie @SirNixon; heb een vergelijkbare ervaring gehad. Offerte gevraagd nota bene op basis van de bouwtekeningen, na oplevering van het huis komt de stoffeerder inmeten en komt tot andere maten dan de offerte. Kwam er even 1.000 euro bij 8)7 En dan kun je de opdracht wel intrekken, maar dan heb je op zijn vroegst vier maanden later een vloer liggen.

Onze conclusie: niemand doet zijn werk goed, en degenen die het aangaat slapen er geen nacht minder om. Zie ook jouw ervaring, dat je steeds zelf moet bellen. Gelukkig hadden we uit ervaring een post "onvoorzien" voorzien, a 15% van het totale budget, waaruit je dit soort tegenvallers kunt betalen. En eerlijk is eerlijk: financieel gezien was het niet netjes, maar de vloer ligt er geweldig in en we genieten er elke dag van. De stoffeerder is aanzienlijk beter in zijn werk dan de winkelmedewerkers. Dit ging overigens om een lokale winkel die goed aangeschreven staat.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:20
Het is inderdaad normaal dat dichtsmeren hier nog bijkomt.

Twee keer egaliseren hangt van de situatie af...

PVO

• SirNixon
Thijsmans schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:57:
Ik begrijp de frustratie @SirNixon; heb een vergelijkbare ervaring gehad. Offerte gevraagd nota bene op basis van de bouwtekeningen, na oplevering van het huis komt de stoffeerder inmeten en komt tot andere maten dan de offerte. Kwam er even 1.000 euro bij 8)7 En dan kun je de opdracht wel intrekken, maar dan heb je op zijn vroegst vier maanden later een vloer liggen.

Onze conclusie: niemand doet zijn werk goed, en degenen die het aangaat slapen er geen nacht minder om. Zie ook jouw ervaring, dat je steeds zelf moet bellen. Gelukkig hadden we uit ervaring een post "onvoorzien" voorzien, a 15% van het totale budget, waaruit je dit soort tegenvallers kunt betalen. En eerlijk is eerlijk: financieel gezien was het niet netjes, maar de vloer ligt er geweldig in en we genieten er elke dag van. De stoffeerder is aanzienlijk beter in zijn werk dan de winkelmedewerkers. Dit ging overigens om een lokale winkel die goed aangeschreven staat.
Ik ben een beetje bang dat je gelijk hebt. Ik ga straks nog een keer bellen en dan laat ik wel weten wat het wordt :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als er vloertegels worden gelegd, wordt er vaak niet dichtgesmeerd dan legt men de tegel over de sleuf. mocht het bij een tegel niet uitkomen smeren ze die dicht met tegellijm, of cement als de tegel in het cement wordt gelegd. Hier is er sprake van vinyl en moet het wel dichtgesmeerd worden, en met ~4mm geëgaliseerd worden.
Nadeel hier is -zoals ik het lees- dat de verkoper een andere partij heeft ingeschakeld dan waar ze normaal mee werken. Dit maakt voor TS niet uit wie het doet, want overeenkomst met verkoper van de vloer. Als Jantje het niet kan volgens offerte, moet verkoper maar iemand sturen die dat wel kan. (buitenom dicht smeren)

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hackus schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:15:
Nadeel hier is -zoals ik het lees- dat de verkoper een andere partij heeft ingeschakeld dan waar ze normaal mee werken.
Dit lees ik dus echt nergens, behalve in jouw posts :? Net als de vinyl vloer, die ineens zijn intrede doet terwijl het toch echt om PVC ging :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirNixon
Thijsmans schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:42:
[...]

Dit lees ik dus echt nergens, behalve in jouw posts :? Net als de vinyl vloer, die ineens zijn intrede doet terwijl het toch echt om PVC ging :P
Dat kreeg ik in zijn reacite per mail te lezen

"Hij heeft gezegd tegen u hiervoor kunnen wij de klus bij u uitvoeren, maar dat het nooit de bedoeling was om twee keer te egaliseren. Deze tweede egalisatie is normaal gesproken volledig voor rekening van de klant. En nogmaals onze eigen stoffeerders doen dit normaal gesproken niet, zodat het eigenlijk hier nooit voorkomt."

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Thijsmans schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:42:
[...]

Vinyl, PVC of laminaat maakt niets uit qua voorbereiding van de vloer

• Thijsmans

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Maar dat zegt niets over de vraag of deze stoffeerder een derde partij is (of een andere derde partij dan normaal). Er staat alleen dat het normaal gesproken niet voorkomt. Daarom zei ik eerder al:

• SirNixon
Update.... net gebeld

"Goedemiddag, ik ben op zoek naar xxx"

"Hij (filiaal manager) rijdt net het parkeerterrein af. Kan ik iets doorgeven?"

------------ einde update --------

Hij heeft mij dinsdag gemaild met dat een voorstel van 1000 euro extra (wat neerkomt op 19%)
Ik heb toen binnen een uur gereageerd op zijn mail met mijn voorstel om er 600 euro bij te doen (wat 11% extra is). Vond het zelf best een redelijk voorstel. En dan reageert ie gewoon een paar dagen niet. Geen mail, niet even bellen.. Wat moet je hier nou dan.. Morgen om 9:30 is hij er weer, dan gelijk maar weer bellen. :F

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:31
Thijsmans schreef op donderdag 22 december 2022 @ 10:57:
Maar wie had hier gelijk? De stoffeerder of de bouwtekeningen? Als iemand een offerte maakt op basis van aangeleverde bouwtekeningen echter in de praktijk blijken de bouwtekeningen niet te kloppen wanneer de stoffeerder komt inmeten dan zou ik eerder degene aanspreken die de niet correcte bouwtekeningen heeft verstrekt dan degene die gevraagd is om een offerte op te stellen op basis van die bouwtekeningen.

Klopten de bouwtekeningen wel en kan de stoffeerder niet meter, dan zou ik het vertrouwen in die stoffeerder snel kwijt zijn denk ik.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:32
Nijl schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:30:
Een vloerlegger / verkoper die een offerte maakt zonder eerst te komen kijken, opmeten en beoordelen zou ik links laten liggen. Dat is geen vakman. Die trekt je financieel leeg en bij problemen laat hij je zitten.
zeg me dat je voor het laatst in 1990 een vloer hebt gekocht, zonder te zeggen dat je voor het laatst in 1990 een vloer hebt gekocht ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirNixon
Update 2!
Net weer gebeld (helaas moest ik er zelf weer achteraan bellen).. We zijn nu gekomen tot 50/50.. Dus ik moet 800 bijbetalen. Dan is de vloer dichtgesmeerd en tweede keer egaliseren. Ben ik zelf eigenlijk wel tevreden mee (nou ja, in hoeverre ik tevreden kan zijn)..
Het liefst had ik een andere vloerenboer gezocht maar omdat eind januari de keuken erin komt sta ik beetje met de rug tegen de muur ook.. Zou achteraf nog een klacht indienen helpen of bezorg ik me dan eigenlijk alleen maar weer meer werk?
Ik denk dat de les die ik hier maar moet uittrekken is dat bij dit soort grotere projecten er gewoon iemand moet komen kijken zodat ze gelijk weten wat de situatie is en ik gelijk een passende offerte kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
SirNixon schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:37:

Ik denk dat de les die ik hier maar moet uittrekken is dat bij dit soort grotere projecten er gewoon iemand moet komen kijken zodat ze gelijk weten wat de situatie is en ik gelijk een passende offerte kan krijgen.
Deels het je hier gelijk, maar kijken kan 9 van 10 keer niet, omdat je alles moet aanschaffen/bestellen voordat je begint met sloopwerk en je pas weet hoe het eruit ziet als de vloerverwarming erin ligt.
Maar aan de andere kant, vind ik dat zo'n vloerenboer beter in de opmerkingen of in ieder geval op de offerte (niet in de algemene voorwaarden, dat is teveel verstopt en leest niemand) dat er bij infrezen van vloerverwarming een extra inspectie ofzo gedaan moet worden. Of bij infrezen altijd een 2e egalisatie ronde offreren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNixon
ZeRoC00L schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:51:
[...]

Deels het je hier gelijk, maar kijken kan 9 van 10 keer niet, omdat je alles moet aanschaffen/bestellen voordat je begint met sloopwerk en je pas weet hoe het eruit ziet als de vloerverwarming erin ligt.
Maar aan de andere kant, vind ik dat zo'n vloerenboer beter in de opmerkingen of in ieder geval op de offerte (niet in de algemene voorwaarden, dat is teveel verstopt en leest niemand) dat er bij infrezen van vloerverwarming een extra inspectie ofzo gedaan moet worden. Of bij infrezen altijd een 2e egalisatie ronde offreren.
Ben ik met je eens. Maar dat is mosterd na de maaltijd voor mij nu. Iets wat ik in de toekomst wel ga meenemen als ik ooit weer zo'n project ga doen.

Edit;
ook aangegeven in ons telefoongesprek. Dat ik het opmerkelijk vind dat ze een offerte maken maar helemaal niks melden over dat soort zaken. Maar werd weinig mee gedaan. Beetje afgewimpeld.
et enige waar ze het over gehad hebben, tijdens ons eerste gesprek, is als de maat niet klopt en als er ineens 10m2 bij komt dat ik dat moet betalen. En dat vind ik ook best logisch

[ Voor 19% gewijzigd door SirNixon op 23-12-2022 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SirNixon schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:37:
Update 2!
Net weer gebeld (helaas moest ik er zelf weer achteraan bellen).. We zijn nu gekomen tot 50/50.. Dus ik moet 800 bijbetalen. Dan is de vloer dichtgesmeerd en tweede keer egaliseren. Ben ik zelf eigenlijk wel tevreden mee (nou ja, in hoeverre ik tevreden kan zijn)..
Het liefst had ik een andere vloerenboer gezocht maar omdat eind januari de keuken erin komt sta ik beetje met de rug tegen de muur ook.. Zou achteraf nog een klacht indienen helpen of bezorg ik me dan eigenlijk alleen maar weer meer werk?
als je de kosten van dichtsmeren er uit haalt, ben je zo mooi klaar. je vaak ook met tijdsdruk als je een ander wilt vinden.

Pagina: 1