Goedemorgen!
Eindelijk hier ook bezig voor zonnepanelen en de eerste offerte is (eindelijk) binnen. Mijn dak is niet super geschikt, maar er zijn wel mogelijkheden.
Graag zou ik gebruik maken van jullie adviezen (soort systeem, paneel orientatie etc..) en feedback krijgen op de uitgebrachte offertes.
Overzichtsfoto. Zie ook de (hoge) bomen aan de westkant.
Oost
West
Eindelijk hier ook bezig voor zonnepanelen en de eerste offerte is (eindelijk) binnen. Mijn dak is niet super geschikt, maar er zijn wel mogelijkheden.
Graag zou ik gebruik maken van jullie adviezen (soort systeem, paneel orientatie etc..) en feedback krijgen op de uitgebrachte offertes.
Foto's
Twee-onder-één kap. Bovenste woning (noordkant) is van mij. Daken op oost en west (en noord). Hellingshoek ca. 34 graden.Overzichtsfoto. Zie ook de (hoge) bomen aan de westkant.
Oost
West
Beschikbare (dak)ruimte
Hier wordt het wat lastiger, het past allemaal net wel (en dan kunnen er misschien wel 14 panelen op het dak), of allemaal net niet.. Hieronder een model gemaakt met SolardEdge designer van het meest gunstigste scenario met panelen van 1724mm x 1134mm (zijn er kleinere panelen die gangbaar/goed leverbaar zijn?).Schaduw
Ja, twee grote bomen aan de westkant op circa 15m van het huis. Voor de rest natuurlijk de dakkapellen en de schoorsteen.Jaarverbruik
3300kWh. Op dit geen concrete plannen voor een (hybride) warmtepomp, maar dat zou zo kunnen veranderen. Voor een electrische auto helaas geen eigen oprit om te laden.Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25ABudget en doel
Kostenbesparing. Kortste terugverdientijd.Wie gaat het project uitvoeren
Het bedrijf dat mij de beste offerte uitbrengt.Bijhouden van data
Leuk, maar geen must. Kosten is belangrijkste drijfveer.Reeds verkregen offertes
Eén offerte to zover. Na wat contact aangepast (panelen op noorden weggehaald). Panelen op dakkapel onder 11 graden op zuiden. 1.66 EUR/Wp voor Enphase systeem (envoy standard, 1 fase)...redelijk in de huidige markt?Regio
Nijmegen[Voor 9% gewijzigd door dft2 op 21-12-2022 10:58. Reden: Aanpassing eerste offerte]