Hierbij mijn hulpvraag voor zonnepanelen. In het verleden al eens at random offertes opgevraagd, maar dan krijg je ook reacties waar je niets mee kan (ze hebben het druk, kreeg voorbeeld offerte (niet toegesplitst op mijn situatie) of de vraag om over +/- 6 weken langs te komen. Wil eigenlijk vooral weten wat de beste oplossing is. Dit ivm hoge bomen direct achter mijn perceel op het zuiden. Op die manier kan ik vervolgens gericht offertes opvragen.
Alle hulp is welkom, mocht er nog meer info nodig zijn hoor ik het graag!
De kruisen zijn intussen verwijderde bomen:
Foto meer richting zomer (datum onbekend):
Oppervlakte dak (exc. carpoort, welke even hoog is):
een 3 tal lage pijpjes +2 lichtkoepels op het dak waar goed om heen te werken is. (foto zijn het er nog meer)
Hierdoor de gedacht dat wellicht micro omvormers de weg is om in te slaan?
1880 kWh Normaal
1354 kWh Dal
Gas (enkel verwarming (40kW brink hete lucht verwarming)):
1288 m³ --> 1288 (m³) * 10,2 (kW) / 2,8 (COP) = 4.692 kWh E (denk ik)
Doel: Zelf energie opwekken voor mijn vaste contract in juni 2024 verloopt.
Op termijn hete lucht verwarming vervangen voor airco's / kanaal airco (van het gas af).
Hiermee dan gericht offertes aanvragen.
Alle hulp is welkom, mocht er nog meer info nodig zijn hoor ik het graag!
Foto's
Hoogte plat dak + hoogte bomen.De kruisen zijn intussen verwijderde bomen:
Foto meer richting zomer (datum onbekend):
Oppervlakte dak (exc. carpoort, welke even hoog is):
Beschikbare (dak)ruimte
170 m²+ (incl garage/carport)een 3 tal lage pijpjes +2 lichtkoepels op het dak waar goed om heen te werken is. (foto zijn het er nog meer)
Schaduw
Zoals op foto ook te zien: grote bomenrij op het zuiden.Hierdoor de gedacht dat wellicht micro omvormers de weg is om in te slaan?
Jaarverbruik
Elektrisch (inclusief boiler al het warm water+koken):1880 kWh Normaal
1354 kWh Dal
Gas (enkel verwarming (40kW brink hete lucht verwarming)):
1288 m³ --> 1288 (m³) * 10,2 (kW) / 2,8 (COP) = 4.692 kWh E (denk ik)
Huidige elektriciteitsaansluiting
3*25Budget en doel
max 10K, maar 5K mag ook
Doel: Zelf energie opwekken voor mijn vaste contract in juni 2024 verloopt.
Op termijn hete lucht verwarming vervangen voor airco's / kanaal airco (van het gas af).
Wie gaat het project uitvoeren
Collega die dit er bij doet, of een goede installateur, of eventueel zelf, gezien het plat dak is.Bijhouden van data
Ben ik niet heel geïnteresseerd in. Wil kunnen zien dat ze het doen of niet.Reeds verkregen offertes
geen, wil eerst weten wat handig is qua opstelling (gewoon zuid, of oost-west ivm bomen?) en qua soort installatie (denk micro omvormers, maar wellicht optimizers (wordt dat überhaupt nog gebruikt?) of andere oplossing).Hiermee dan gericht offertes aanvragen.
Regio
Breda[Voor 6% gewijzigd door Cyriel85 op 22-12-2022 10:09]
Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator