Wat is er hier aan de hand bij reacties op dit artiekel?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.630 views

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
nieuws: Onduidelijkheid over Twitter-verbod op promotie andere sociale media

nagenoeg 375 niet positieve reacties...

nagenoeg 200 -1

nagenoeg alle -1 zijn on toppic, geen flames e.d.

Ik post bijna niet meer, heb mijn modstatus uit staan, heb meerdere malen in de clinge gelegen met mods hier.

Wil je Tweakers leuk en gezellig houden? Wellicht moet je dan iets doen om mensen op deze website te houden die een net iets andere mening op na slaan dan de "meerderheid" als het al de meerderheid is en niet een paar powermods.

Ik heb in het verleden ook 1 jaar aan karma door het gootje zien druipen omdat ik wat meningen heb geuit die niet in lijn zijn met wat de reageerders onder tweakers artiekelen hebben, en steevast op mening naar beneden gemod ben.

Kijk een naar de moderatie op dit toppic, wordt hier volgens de regels gemod?
En zo nee wat wordt er aan gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 30722

*Knip* inhoudelijk niet constructieve bijdrages met worden inderdaad weg gemodereerd

[ Voor 82% gewijzigd door Zeehond op 20-12-2022 10:20 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:45
Volgens mij haal je de aantallen door elkaar door ze bij elkaar op te tellen.
Er zijn nog geen 200 reacties. De filters geven alle reacties tot die score. Dus -1 geeft alle 197 reacties op moment van dit bericht. 0 heeft er 22 minder. Er zijn dus 175 reacties met een score van 0 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_NL
jaspermeul schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:55:
Volgens mij haal je de aantallen door elkaar door ze bij elkaar op te tellen.
Er zijn nog geen 200 reacties. De filters geven alle reacties tot die score. Dus -1 geeft alle 197 reacties op moment van dit bericht. 0 heeft er 22 minder. Er zijn dus 175 reacties met een score van 0 of hoger.
je hebt helemaal gelijk, ik dacht dat individuele scores bij elkaar geteld diende te worden, en las over de 197 reacties heen.

Dat is in ieder geval (gelukkig) veel minder schokkend idd. Neemt verder nog niet weg dat nagenoeg alle -1 hier on topic meningen zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Hier gaan de moderatiescores wat mij betreft ook de mist in.
Voorbeeld; AlRoke in 'Onduidelijkheid over Twitter-verbod op promotie andere sociale media' bijvoorbeeld - een +2 gekregen terwijl het niet een bijzonder ontopic reactie in.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Nihilist
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik geef geen moer om plusjes of minnetjes. Maar ik merk wel dat meningen die niet lnks of woke zijn vrijwel direkt op een -1 en dus in een spoiler onderaan belanden. Wat is dit voor super kinderachtig moderatiesysteem. Wat mij betreft haalt Tweakers het + of - systeem weg. En laat tweakers volwassen mensen gewoon discussieren met verschillende meningen. Klaar. Of voer die stickertjes in. Die je van de juf vroeger kreeg wanneer je nul fout had. Kinderachtige gezever.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NoSugar
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10-07-2023
Nihilist schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:19:
Ik geef geen moer om plusjes of minnetjes. Maar ik merk wel dat meningen die niet lnks of woke zijn vrijwel direkt op een -1 en dus in een spoiler onderaan belanden. Wat is dit voor super kinderachtig moderatiesysteem. Wat mij betreft haalt Tweakers het + of - systeem weg. En laat tweakers volwassen mensen gewoon discussieren met verschillende meningen. Klaar. Of voer die stickertjes in. Die je van de juf vroeger kreeg wanneer je nul fout had. Kinderachtige gezever.
Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Als je niet rechts/kapitalistisch genoeg bent dan wordt je gemind…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 30722

NoSugar schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:23:
[...]

Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Als je niet rechts/kapitalistisch genoeg bent dan wordt je gemind…
Alleen midden mag dus?

Want inderdaad, groene meningen in b.v. EV topics, dan krijg je ook gewoon een bak -1.
Hoe durf je die mensen hun dinosapwagen af te pakken en voor EV te zijn.

Dus wie op welk onderwerp dan ook iets afwijkt van de standaard mening :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Rem_NL te getallen die ie ziet zijn de totalen van de reacties op de betreffende score of hoger. Er staan dus gelukkig niet daadwerkelijk 200 reacties op -1. :)

Bij elk getal wat je bij de gekleurde score blokken ziet staan moet je het dus lezen als: “Er zijn x aantal reacties onder dit artikel geplaatst met deze score, of hoger”.

Ik kan wel begrijpen dat dit wat verwarrend is aangezien het er nergens bij staat vermeld.

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Rem_NL schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:42:
nieuws: Onduidelijkheid over Twitter-verbod op promotie andere sociale media

nagenoeg 375 niet positieve reacties...

nagenoeg 200 -1

Ik post bijna niet meer, heb mijn modstatus uit staan, heb meerdere malen in de clinge gelegen met mods hier.

Wil je Tweakers leuk en gezellig houden? Wellicht moet je dan iets doen om mensen op deze website te houden die een net iets andere mening op na slaan dan de "meerderheid" als het al de meerderheid is en niet een paar powermods.

Ik heb in het verleden ook 1 jaar aan karma door het gootje zien druipen omdat ik wat meningen heb geuit die niet in lijn zijn met wat de reageerders onder tweakers artiekelen hebben, en steevast op mening naar beneden gemod ben.

Kijk een naar de moderatie op dit toppic, wordt hier volgens de regels gemod?
En zo nee wat wordt er aan gedaan?
Dat komt omdat de T.net 'denkpolitie' (geen idee of dat dpg, de redactie of de mods zijn) wil bepalen wat jij denkt en wat daar de waarde van is. Voor vrije discussie is helaas al lang geen ruimte meer op zowel T.net als GoT. Past het niet binnen het denkstraatje van de 'denkpolitie' dan wordt je of 'gemind', of op scherp gezet, of geband van delen van het platform.

Voor mij was dat ook de reden om modstatus uit te zetten, toen ik waarschuwingen kreeg dat mijn moderaties niet in lijn waren met die van de 'denkpolitie'.

Ik kan je techpowerup adviseren mocht je wel de vrije gedachtes rondom tech willen proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs22
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 02-02-2023
eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:24:
[...]
Ik kan je techpowerup adviseren mocht je wel de vrije gedachtes rondom tech willen proeven.
Mmmm, daar gaat het in reacties maar zelden over 'gedachtes' en vrijwel alleen om de tech. Tweakers kiest duidelijk een andere weg en is veel meer een social media platform. Appels en peren dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:16
ach ja vind 3x een reactie toepasselijk met +3 en je moderatie status is weg wegens mibruik van het syteem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Rem_NL schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:42:

ik heb eventjes de 22 posts op -1 bekeken en zeker driekwart is gezeur over putin, hitler, klimaatbeleid, rants over 'dat alles zo verkeerd is op t.net...
terecht dat dat op -1 gezet is volgens mij

Een kwart (iets van 6) is mischien inderdaad en 0-score waard, maar zijn dan vaak reacties op andere -1 comments... ik heb er drie ervan een 0 gegeven, maar kennelijk drukt dat die posts nog niet gelijk naar dat niveau

Dit soort thema's lijkt een helehoop gerant op te leveren en veel mensen die heel erg graag hun mening erover willen uitten..
dan vind ik eerlijk gezegd het nog best meevallen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
RM-rf schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:42:
[...]
gezeur over putin, hitler, klimaatbeleid, rants over 'dat alles zo verkeerd is op t.net...
terecht dat dat op -1 gezet is volgens mij
Dat eerste bericht over de vergelijking van Elon Musk met Putin had meteen al op -1 wellicht zelfs -2 moeten staan. Die stond echter heel lang op +1.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:24:
[...]

Dat komt omdat de T.net 'denkpolitie' (geen idee of dat dpg, de redactie of de mods zijn) wil bepalen wat jij denkt en wat daar de waarde van is. Voor vrije discussie is helaas al lang geen ruimte meer op zowel T.net als GoT. Past het niet binnen het denkstraatje van de 'denkpolitie' dan wordt je of 'gemind', of op scherp gezet, of geband van delen van het platform.

Voor mij was dat ook de reden om modstatus uit te zetten, toen ik waarschuwingen kreeg dat mijn moderaties niet in lijn waren met die van de 'denkpolitie'.
Zou je dit soort nonconstructive bijdragen in het vervolg achterwege willen laten? Hier help je echt niemand mee maar het zorgt wel voor een slechte sfeer.

Er wordt nu al meerdere malen niet constructief gereageerd in dit topic. Feedback is welkom maar op deze manier gaan we snel richting een sluiting van dit topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 20-12-2022 13:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:56:
[...]

Zou je dit soort nonconstructive bijdragen in het vervolg achterwege willen laten? Hier help je echt niemand mee maar het zorgt wel voor een slechte sfeer.
Dat is wel hoe ik het nieuwe moderatie systeem ervaar. Mod je niet conform het moderatie stramien dat door T.net gehanteerd wordt(maar wat blijkbaar alleen in de hoofden van de T.net mod-denk-tank/gedachteredactie of hoe die afdeling/functie/algoritme ook wordt genoemd) en wijkt je mening dus af van die van T.net dan worden daar consequenties aan verbonden.

Ik snap dat mijn uitspraken niet gezellig zijn, maar volgens mij beschrijf ik wel de feitelijke realiteit van het nieuwe moderatie systeem.

Maar misschien kun je uitleggen wat er dan wel in de blackbox gebeurd die achter de schermen bepaalt welke moderatie een reactie VOLGENS T.NET verdiend?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bor

Bor

eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:08:
[...]
Mod je niet conform het moderatie stramien dat door T.net gehanteerd wordt(maar wat blijkbaar alleen in de hoofden van de T.net mod-denk-tank/gedachteredactie of hoe die afdeling/functie/algoritme ook wordt genoemd) en wijkt je mening dus af van die van T.net dan worden daar consequenties aan verbonden.
De richtlijnen hoe te modereren zijn al sinds jaar en dag beschreven in de Moderatie FAQ. Bovendien toten we een moderatiepop-up welke ook informatie geeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:56:
[...]

Er wordt nu al meerdere malen niet constructief gereageerd in dit topic. Feedback is welkom maar op deze manier gaan we snel richting een sluiting van dit topic.
Tot nu toe hebben de mods in dit topic ook niet geageerd op de kwestie zelf. Jouw reactie kon ook via PM om het topic niet te laten ontsporen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
Ik verbaasd me over de reacties, ja het moderatie systeem is verre van perfect maar om nu regelmatig aan de hand van een polariserend item een "klaagdraadje" op te zetten? Als je er geen waarde aan hecht maak je er toch geen gebruik van.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
@Bor met alle respect. Ik ben wel van mening dat er onvrede is in een bepaalde groep binnen de Tweakers communitie. Dat vele hier het gevoel hebben van ongelijke behandeling. Heb je suggesties hoe we dat wel op een constructive manier kunnen bespreken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1777010

WokeBroke schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:19:
@Bor met alle respect. Ik ben wel van mening dat er onvrede is in een bepaalde groep binnen de Tweakers communitie. Dat vele hier het gevoel hebben van ongelijke behandeling. Heb je suggesties hoe we dat wel op een constructive manier kunnen bespreken?
Wij willen een vriendelijker Tweakers

Succes! Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
Bor schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:10:
[...]

De richtlijnen hoe te modereren zijn al sinds jaar en dag beschreven in de Moderatie FAQ. Bovendien toten we een moderatiepop-up welke ook informatie geeft.
Maar kan ik voordat ik zelf een moderatie plaats bij een nieuwe reactie weten of T.net een reactie -1, 0, 1, 2, of 3 vind, of stel ik me met elke moderatie bloot aan willekeur van een moderator?

Hoe kan T.net bepalen dat een specifieke reactie voor mij niet nuttig +2 of juist ongewenst -1 is. Dat is toch per definitie persoonlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 10:51
*knip*
Offtopic rant verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door Dirk op 20-12-2022 13:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:21:
[...]

Maar kan ik voordat ik zelf een moderatie plaats bij een nieuwe reactie weten of T.net een reactie -1, 0, 1, 2, of 3 vind, of stel ik me met elke moderatie bloot aan willekeur van een moderator?

Hoe kan T.net bepalen dat een specifieke reactie voor mij niet nuttig +2 of juist ongewenst -1 is. Dat is toch per definitie persoonlijk?
Dat is slechts heel beperkt zo. De moderatierichtlijnen geven duidelijke handvatten en het verschil tussen een informatieve en ongewenste reactie is over het algemeen overduidelijk.

Alleen bij sociale kwesties wordt het vaak wat lastiger, omdat het aan de ene kant prima te beredeneren is dat anti-sociale reacties ongewenst zijn, maar aan de andere kant zijn het ook 'gewoon' politieke standpunten. Daar probeer ik dus wel een iets mildere moderatie te stimuleren, maar tegelijkertijd houd ik me ook gewoon zoveel mogelijk uit politieke discussies, want die vind ik helemaal niet leuk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Weet je wat het is? Twintig jaar geleden dacht men wel tien keer na voordat men iets op het Internet kwakte, want het stond er voor eeuwig en was aan jouw persoon gelinkt, ook al postte je onder een pseudoniem. Er waren minder sites, minder mensen op het web, content was gewoon zeldzamer.

Toen vonden de complotwappies het. En toen kwam Facebook. En nu vindt iedereen dat diens mening én gehoord moet worden én correct is én interessant is. Newsflash: de meeste reacties die je online vindt zijn ongefundeerde, oninteressante, onware brol. Dan nog roepen "maar mijn mening mag niet gehoord worden [van de regering, of van DPG, of van de sheeple]" geeft je extra minpunten.

Doe mij maar het web van weleer. Waarbij wetenschappers en mensen met overduidelijke kennis van zaken en beheersing van de taal reageerden, en anderen hun mond hielden.

Maar nee, nu wil men nog een +2 ook, voor het posten van iets onbenulligs als "Musk is echt een [lul of visionair, streep door wat je wil]".

[ Voor 19% gewijzigd door Dirk op 20-12-2022 13:43 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:22

Kheos

FP ProMod
eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:21:
[...]
jij maakt het persoonlijk door de 'voor mij'. Haal die weg en je zult zien dat het moderatie systeem best wel objectief is in de meeste gevallen.
Kan best zijn dat iemand een heel epistel schrijft dat super veel toevoegt aan een artikel, maar dat jij dat persoonlijk eigenlijk allemaal al wist. Dan is die reactie voor jou vast niet heel nuttig maar da's dus niet het punt van het modden. Het punt is dat de objectief nuttige reacties worden gescheiden van de objectief ongewenste reacties. Want wat er in die reactie stond is compleet nieuw voor mij en dus voor mij super nuttig. En als ik dan op de +3 reacties filter, wil ik die er dus bij hebben ook al is het voor jou persoonlijk misschien minder nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septimamus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:09
Het is nog niet eens zozeer die unieke mening waar je een - voor krijgt naar mijn ervaring. Zodra je ook maar iets zegt waar mensen het niet mee eens zijn, hoe on-topic het ook is, word je in de min gezet. Tweakers heeft er naar verluid al meerdere keren wat aan willen doen maar elke keer sloeg het de plank mis. Een gepeperde mening is niet meer welkom op dit platform, wat ik persoonlijk erg jammer vind. Wat mij overigens ook erg opvalt is dat het vooral relatief nieuwe members zijn die zich altijd erg persoonlijk aangesproken voelt. Wellicht ook gewoon een jongere generatie die er (nog) niet goed mee kan omgaan.

Tweakers zelf helpt in ieder geval niet echt mee aan een goed en ondersteunend gevoel geven aan members die al lang actief zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Septimamus op 20-12-2022 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HorribleAce
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik vind het gewoon grappig dat sommige mensen gedownvote worden en daar verder niet over klagen, en dat en mensen zijn die bij een downvote meteen moeten roepen over 'Links', 'Woke', 'Denkpolitie' enz.

Ooit bedacht dat je elke keer een downvote krijgt omdat....mensen je mening gewoon kut vinden?
Lijkt wel alsof jullie bij voorbaat die optie al wegcijferen.

Het hele up- en downvote systeem is nou eenmaal een mening dingetje. Of je neemt upvotes en downvotes als de mening van het volk (als de ene partij jou kan downvoten kan de ander je upvoten, ofterwel; het eindresultaat is representatief van wat de meerderheid denkt) of je haalt het systeem volledig weg.

Nooit begrepen waarom er regels zitten aan upvotes en downvotes. Als ik alleen dingen mag up- en downvoten onder bepaalde regels zijn de votes toch ook niet meer representatief van iets?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:27
HorribleAce schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:29:
Ik vind het gewoon grappig dat sommige mensen gedownvote worden en daar verder niet over klagen, en dat en mensen zijn die bij een downvote meteen moeten roepen over 'Links', 'Woke', 'Denkpolitie' enz.

Ooit bedacht dat je elke keer een downvote krijgt omdat....mensen je mening gewoon kut vinden?
Lijkt wel alsof jullie bij voorbaat die optie al wegcijferen.

Het hele up- en downvote systeem is nou eenmaal een mening dingetje. Of je neemt upvotes en downvotes als de mening van het volk (als de ene partij jou kan downvoten kan de ander je upvoten, ofterwel; het eindresultaat is representatief van wat de meerderheid denkt) of je haalt het systeem volledig weg.

Nooit begrepen waarom er regels zitten aan upvotes en downvotes. Als ik alleen dingen mag up- en downvoten onder bepaalde regels zijn de votes toch ook niet meer representatief van iets?
Het is je misschien ontgaan, maar het is dus geen up / downvote systeem. Er dient gemod te worden op inhoud en onderbouwing en niet op eens / oneens (meningen) á la reddit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-05 08:44
Ik weet niet, ik kan doorgaans als ik iets post vooraf meestal wel aardig inschatten wat voor score het gaat krijgen. Deels door gewoon te denken hoe de reactie op anderen over zal komen - soms kom ik dan tot de conclusie dat het bot is, en heel soms post ik het dan alsnog en incasseer ik de kritiek.

Als het een wat uitgebreide reactie met wat achtergrondinfo en misschien en bronvermelding is, vaak +2. Als het meer casual deelnemen aan discussie is of on-topic korte post, meestal +1. Als het een flauwe grap is of gewoon beetje beschaafd stangen krijgt dat vaak volkomen terecht een 0.

En dan ben ik vaak zat kritisch of wat tegendraads, maar ook dan moet je voor het goeie gewoon je mening onderbouwen met informatie waar meeste mensen het in ieder geval over de feitelijkheid eens kunnen worden. Als ik aan kom zetten met anecdotes of info uit dubieuze bron, ja, terecht dat men sceptisch is, daar zou ik, als het andersom was, zelf ook niet in meegaan. En soms heb ik dan links op de kast, soms rechts, soms groen, soms conservatief, etc, maar bijna altijd zijn het dan wel gewoon normale discussies. Een ander komt met andere informatie en perspectieven, dan geef ik toe dat ik iets over het hoofd zag of ik ga er weer tegenin, of als ik zie dat we er echt niet uit gaan komen (of het eten bijna klaar is ofzo) loop ik weg.

Over EV's heb ik bij verschillende deeldiscussies bijvoorbeeld voor of tegen gepost, bij allebei +1/+2's en leuke gesprekken gehad. Andere onderwerpen ook. Als ik iets post om vooral beetje te sarren, krijg ik diezelfde mentaliteit terug, en ook dat is logisch. Ik zie zelf, kortom, vaak vooral dat er op diepgang en relevantie wordt gemod, waar ik eigenlijk wel voor ben.

Als je er energie en redelijke, welwillende houding in stopt, krijg je dat ook terug, als je er een brandende fakkel in gooit, krijg je een flame war. Over het algemeen genomen dan. Als je constant onbedoeld een flame war krijgt, kan het helpen om eens met iemand te kijken naar waarom dat gebeurt, want dat is voor iedereen vervelend. Soms blijkt het dan idd echt puur inhoudelijk, maar vaak zat blijkt het dan dat iemand z'n mening net te stellig of te kort formuleert, met een aanname dat iedereen het wel snapt of ook zo ziet. Of dat een schrijf-/discussiestijl voor de doelgroep net niet lekker past, kwestie van toon, niet ideeën. In een discussie is toon cruciaal, ik ga in de kroeg ook niet in gesprek met iemand die alleen maar cryptische oneliners naar me schreeuwt :+

Ik weet niet, ik zie zelf een vrij divers politiek spectrum terug in de discussies op FP en forum, waarvan een groot deel echt de discussie wel aan wil. Persoonlijk: het zal me worst wezen in welke hoek je positie valt, zolang het maar niet lijkt alsof je zo ingegraven bent dat discussie onmogelijk is, want dan haak ik bij voorbaat al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 06-01 07:54
Heb hier een leuke voorbeeld.

Heb een bericht onder dat artikel geplaatst maar dat is verwijdert (zie foto).
Mijn reactie had al een -1, en toch word het verwijdert onder de noemer ''op de man is of anderzijds onvriendelijk''. Dit moet dan zogenaamd een regel zijn van Tweakers maar het is toch wel overduidelijk een mening van de powermod. Zeker als je gaat kijken welke reacties er wel zijn blijven staan....

@Zeehond, als je durft ga je hier de discussie aan. Laat maar zien dat ik de huisregels heb overtreden en dat dit geen mening mod is. Of verwijder mijn bericht anders maar....

-knip-
De inhoud van DM's openbaren is niet toegestaan

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 20-12-2022 21:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je niet ziet wat daar op de man aan is, dan is het lastig discussieren vrees ik

edit: toen je bericht er nog stond :P. Iets met een rant over dat alle ontslagen mensen content moderators waren "en ook nog eens allemaal vrouwen" en dat het tekenend was dat degene waarmee je in discussie was een coach was (insinuatie dat het een woke slappe zak is)

:F Heel erg in de verte wel een heel klein beetje, maar echt wel heeeeeeel klein beetje maar hoor, op de man dus.

[ Voor 70% gewijzigd door JvS op 20-12-2022 21:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 13:30
Nvm - te snel gelezen.

[ Voor 95% gewijzigd door Hbeez op 20-12-2022 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Hbeez schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:46:
[...]

Dat werd dus door de powermod gezegd tegen @Scrambler als motivatie voor het wegmodereren voor de duidelijkheid.
Dat was het niet. Vandaar dat je ook niet zo dom PMs publiekelijk moet maken want assumptions are the mother of all screw ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
*knip*

Als er ongepaste vergelijkingen gemaakt moeten worden stopt de discussie.

[ Voor 97% gewijzigd door Dirk op 21-12-2022 01:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 10:16
Scrambler schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:06:
Gaan we van je mening een huisregel maken is het einde zoek.....
Regels zijn over het algemeen gebaseerd op meningen van meerdere mensen die samen tot een consensus komen om te bepalen wat acceptabel is en wat niet. Subjectief? Ja. Oneerlijk? Nee.

Als je het niet eens bent met die regels, dan hoef je niet mee te doen, hé. Dat is ook jouw keuze. En als je een regel onduidelijk of onterecht vind, dan kan je daar vragen over stellen. Als je dat op een beleefde, vriendelijke manier doet, dan vind denk ik niemand het erg om de regel toe te lichten of om jouw uit te leggen waarom een bepaalde comment van jou de regels overtreedt.

Maar als je er onvriendelijk en met gestrekt been ingaat zoals je hier doet dan zullen mods daar niet veel zin in hebben. Als je ze dan ook nog eens publiekelijk gaat uitdagen, dan tsja....

Een klein beetje zelfreflectie op hoe je communiceert kan ook geen kwaad, zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrambler
}:O

[ Voor 99% gewijzigd door Scrambler op 21-12-2022 00:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 22:48
Het gaat niet eens om de mening, of die juist of fout is, want dat is ook een mening ;p
Maar de manier waarop iets gezegd word is vaak de rede dat iemand een slechte score krijgt, het gaat niet om de inhoud, maar om hoe je iets zegt.

Ik kan het weten want ik wil nog wel eens wat ongezouten reacties geven, spiegelen and whatnot, die dan terecht de 0 of -1 krijgen. Terwijl andere precies hetzelfde zeggen maar dan met meer fatsoen.

Ik zie vaak niet (pas achteraf) dat ik het verkeerd gedaan heb, maar daar zit vaak het subtiele verschil in tussen de scores van posts. Als de meerderheid zegt dat iets niet klopt, zal ik toch echt eerst zelf in de spiegel moeten kijken want dan zit er meestal een kern van waarheid in.

En een mening van een andere, kan een feit zijn voor iemand die er meer vanaf weet. Zo'n iemand kan een mening als foutief bestempelen, en dan krijg je ook een -1

[ Voor 10% gewijzigd door T-Forever op 21-12-2022 01:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:27
Zonder naar de inhoud te kijken krijg ik bij de voorbeelden van @Scrambler het idee dat het (groten)deels inderdaad ook aan de toon van de muziek ligt, en niet alleen (of helemaal niet zelfs) aan de muziek zelf.

Ik denk dat het beter werkt de boodschap over te brengen in wat meer nette bewoordingen en zonder (persoonlijke) sneren naar anderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dennism schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:04:
Ik denk dat het beter werkt de boodschap over te brengen in wat meer nette bewoordingen en zonder (persoonlijke) sneren naar anderen.
Dat is aboluut waar: c'est le ton qui fait la musique. Er kan veel worden gezegd maar we hechten ook waarde aan een prettige sfeer zoals hier te lezen: Wij willen een vriendelijker Tweakers

Reacties die op de man zijn of sneren en andere ongewenste zaken bevatten zijn niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

T-Forever schreef op woensdag 21 december 2022 @ 01:40:
En een mening van een andere, kan een feit zijn voor iemand die er meer vanaf weet. Zo'n iemand kan een mening als foutief bestempelen, en dan krijg je ook een -1
Dat laatste is niet de bedoeling. Goed bedoelde onjuiste reacties zijn irrelevant (0), niet ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 22:48
Dirk schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:22:
[...]

Dat laatste is niet de bedoeling. Goed bedoelde onjuiste reacties zijn irrelevant (0), niet ongewenst.
Desinformatie is -1 in mijn ogen. Hoe weten wij namelijk dat iets goed bedoeld was en niet opzettelijk?

edit: (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als je het niet weet, moet je uit gaan van de welwillendheid van de medemens. Dus tenzij de gebruiker er aanleiding toe geeft moet je er vanuit gaan dat foutieve informatie goed bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_NL
Wat je steeds vaker ziet bij enkelzijdig geïnformeerde mensen is dat ze stellig overtuigd zijn van hun gelijk. Immers als je in een echo kamer zit dan raak je al snel overtuigd van bepaalde "feiten". Dit wordt natuurlijk alleen maar versterkt door het -1 systeem.

Ik denk dat veel mensen de kracht van confirmatie bias en cognitieve dissonantie onderschatten. Veel mensen gebruiken de comment sectie voor micro dopamine hits.

Onafhankelijke media is haast niet meer te vinden in de wereld. En invloed vanuit de overheid op bepaalde berichtgeving helpt hier ook niet aan mee.

Ik zou het mooi vinden als onwelgevallige info niet gecensureerd kan worden door de massa, en omgedraaid "De Boodschap" uitvergroot geëtaleerd wordt.

Wellicht is het een idee om -1 en +2 en +3 alleen te kunnen "kopen" met punten verdiend door een nieuw systeem, dat neemt wellicht wat van de willekeur weg. En laat de kosten voor een -1 en +3 niet te veel uit elkaar lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rem_NL schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:59:
Wat je steeds vaker ziet bij enkelzijdig geïnformeerde mensen is dat ze stellig overtuigd zijn van hun gelijk. Immers als je in een echo kamer zit dan raak je al snel overtuigd van bepaalde "feiten". Dit wordt natuurlijk alleen maar versterkt door het -1 systeem.

Ik denk dat veel mensen de kracht van confirmatie bias en cognitieve dissonantie onderschatten. Veel mensen gebruiken de comment sectie voor micro dopamine hits.

Onafhankelijke media is haast niet meer te vinden in de wereld. En invloed vanuit de overheid op bepaalde berichtgeving helpt hier ook niet aan mee.

Ik zou het mooi vinden als onwelgevallige info niet gecensureerd kan worden door de massa, en omgedraaid "De Boodschap" uitvergroot geëtaleerd wordt.
Wat moet het toch machteloos voelen als je weet dat jij de ware nieuwsbron hebt gevonden, dat jij breed georiënteerd en kritisch bent, maar dat de rest van de sheeple dom aan de tepel van staatsomroep NOS blijft zuigen.

Zo'n zelfde gevoel moeten de stationsevangelisten hebben, die met hun "Jezus Leeft!"-flyers menen de waarheid in pacht te hebben, terwijl iedereen ze straal voorbijloopt of zelfs beledigt en hun boodschap negeert.

Omdat jouw reacties à la "blablabla staatspropaganda" direct op -1 worden gezet, vind jij Tweakers ook doet aan censuur, geen onafhankelijk medium is, en de stemmers maar aan cognitieve dissonantie lijden.

Dat wat jij claimt in bovenstaande reactie kan één op één toegepast worden op jouw gedrag. Dat jij je nieuws van andere of meerdere sites haalt, betekent niet dat jij ineens gelijk hebt of dat jij je beter informeert dan anderen of dat je niet in een fuik zit. "Enkelzijdig geïnformeerde mensen", really?

Er staan best mensen open voor jouw mening. Let wel dat observaties geen feiten zijn, en dat losstaande feiten nog geen verhaal maken. Probeer eens te leren hoe je een mening verkondigt als objectief, zonder de lezer of diens intelligentie te beledigen.

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• HorribleAce
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-11-2023
Dennism schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:25:
[...]

Het is je misschien ontgaan, maar het is dus geen up / downvote systeem. Er dient gemod te worden op inhoud en onderbouwing en niet op eens / oneens (meningen) á la reddit.
Dit was mij niet ontgaan, maar vind het wel een extreem stom systeem. Iedereen die vijf minuten UI/UX heeft gestudeerd zal je vertellen dat een content moderation systeem wat werkt met +'s en -'s maar op één manier gebruikt gaat worden. Ik zie resident Tweakers al tijden schreeuwen dat 'het systeem niet zo gebruikt moet worden' maar het feit dat het vaak wel zo gebruikt word zegt genoeg over hoe efficiënt en goed ontworpen het systeem is.

• Rem_NL
CodeCaster schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:10:
[...]

Wat moet het toch machteloos voelen als je weet dat jij de ware nieuwsbron hebt gevonden, dat jij breed georiënteerd en kritisch bent, maar dat de rest van de sheeple dom aan de tepel van staatsomroep NOS blijft zuigen.

Zo'n zelfde gevoel moeten de stationsevangelisten hebben, die met hun "Jezus Leeft!"-flyers menen de waarheid in pacht te hebben, terwijl iedereen ze straal voorbijloopt of zelfs beledigt en hun boodschap negeert.

Omdat jouw reacties à la "blablabla staatspropaganda" direct op -1 worden gezet, vind jij Tweakers ook doet aan censuur, geen onafhankelijk medium is, en de stemmers maar aan cognitieve dissonantie lijden.

Dat wat jij claimt in bovenstaande reactie kan één op één toegepast worden op jouw gedrag. Dat jij je nieuws van andere of meerdere sites haalt, betekent niet dat jij ineens gelijk hebt of dat jij je beter informeert dan anderen of dat je niet in een fuik zit. "Enkelzijdig geïnformeerde mensen", really?

Er staan best mensen open voor jouw mening. Let wel dat observaties geen feiten zijn, en dat losstaande feiten nog geen verhaal maken. Probeer eens te leren hoe je een mening verkondigt als objectief, zonder de lezer of diens intelligentie te beledigen.
Vind je reactie wel mooi. Aardig wat aannames, op de man. Maar er zit toch aardig wat inhoud aan. Maar deze reactie zal snel verwijderd worden omdat de toon niet geaccepteerd wordt. Het verbaasd me eerlijk gezegd dat het hier nog te lezen is.

Als we het even loskoppen van aannames en op de man spelen. Dan blijft de inhoud over.

- Jij denkt dat cognitieve dissonantie niet veel effect heeft.
ok noted

- "blablabla staatspropaganda"
geef eens een voorbeeld waar ik dat zeg, of is dit ook een aanname?

- Over het breder geinformeerd zijn heb je het mis natuurlijk.
Als ik naast dezelfde bronnen ook andere bronnen nalees dan ben ik breder geïnformeerd. PUNT
Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen (dat is een van je zoveelste aannames)

- waar precies beledig ik iemand?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-05 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

HorribleAce schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:20:
[...]

Dit was mij niet ontgaan, maar vind het wel een extreem stom systeem. Iedereen die vijf minuten UI/UX heeft gestudeerd zal je vertellen dat een content moderation systeem wat werkt met +'s en -'s maar op één manier gebruikt gaat worden. Ik zie resident Tweakers al tijden schreeuwen dat 'het systeem niet zo gebruikt moet worden' maar het feit dat het vaak wel zo gebruikt word zegt genoeg over hoe efficiënt en goed ontworpen het systeem is.
Dit is zeker waar :). Maar is het ook niet zo dat je jezelf moet aanmelden als moderator voordat je mee kan doen? Dan vind ik het wel wat minder relevant, al blijft het waar. Dit zal altijd een gevecht tegen de bierkaai zijn. Dat was het in 2002 volgens mij trouwens ook al. Ik denk dat dit een geaccepteerde situatie gevonden wordt, waartegen een "organisatie" (in dit subforum) weer tegen optreedt.

Dit zal nooit vanzelf goed gaan werken, maar dat is denk ik ook niet de gedachte.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Rem_NL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:23:
- Jij denkt dat cognitieve dissonantie niet veel effect heeft.
ok noted
Waar zeg ik dat?

- "blablabla staatspropaganda"
geef eens een voorbeeld waar ik dat zeg, of is dit ook een aanname?
Onder andere:
net als de Nederlandse propaganda van de NOS en al die andere Rijks propaganda kanalen. Dat heb je nu eenmaal te tolereren in een vrije democratische samenleving. Maar goed we kennen inmiddels al enige tijd geen vrijheid van meningsuiting in Nederland meer. Ik geef geen reet om deze schijn democratie.

- Over het breder geinformeerd zijn heb je het mis natuurlijk.
Als ik naast dezelfde bronnen ook andere bronnen nalees dan ben ik breder geïnformeerd. PUNT
Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen (dat is een van je zoveelste aannames)
Dat je dezelfde claims van verschillende plaatsen haalt die als discutabel bekendstaan, betekent natuurlijk niet dat je "breder geïnformeerd" bent. Ik kan ook wel verschillende sites vinden waarop dingen staan genoemd die ik wil horen, maar het feit dat het op verschillende sites staat en dat ik die sites lees, betekent nog niet dat de informatie waar is noch dat ik mezelf "breder" (wat jij ook lijkt te interpreteren als "beter") informeer.

- waar precies beledig ik iemand?
Onder andere:
ah ok dus lose verwijten zonder inhoud prima kereltje geloof wat je wil
mensen zwaar onderste boven omdat ze op tweakers niet de zelfde reacties zien als in hun echo chambers op social media
persoonlijk zou ik zelf zwaar geschrokken zijn [...] Maar goed, je zal waarschijnlijk lekker in je bubbel leven
[...]
lekker -1tjes uitdelen omdat je boos bent dat iemand een mening heeft die je geloof aantast in de heiligheid van de media in het westelijk halfrond
[...]
kom ik toch -1 te staan door geïndoctrineerde poppetjes van het westelijke halfrond
who are we kidding een +1 met een foute mening krijg je toch niet op dit westelijke halfrond
daarnaast probeer je zielig hier een punt te maken door net te doen of ik iets claim van censorship en haar boek deals?
mooie deflectie weer
De hele wereld is achterlijk geworden.
En verder natuurlijk in de door mij aangehaalde reactie, waarbij je iedereen die niet hetzelfde nieuws op dezelfde manier als jij vergaart, bestempelt als "enkelzijdig geïnformeerd", in een echokamer zittend en aan cognitieve dissonantie lijdend.

Zie je de ironie dan niet? Dat exact datzelfde op jou van toepassing zou kunnen zijn?

Terug ontopic, en ik denk dat ik daarvoor met mijn citaten hierboven het punt duidelijk genoeg maak: speel het niet zo op de man. Onderbouw je reactie, en stop met mensen belachelijk maken die jouw mening of manier van informatievergaring niet delen.

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 22-12-2022 19:13 ]

• Rem_NL
CodeCaster schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:07:
[...]

Waar zeg ik dat?

[...]

Onder andere:

[...]

[...]

Dat je dezelfde claims van verschillende plaatsen haalt die als discutabel bekendstaan, betekent natuurlijk niet dat je "breder geïnformeerd" bent. Ik kan ook wel verschillende sites vinden waarop dingen staan genoemd die ik wil horen, maar het feit dat het op verschillende sites staat en dat ik die sites lees, betekent nog niet dat de informatie waar is noch dat ik mezelf "breder" (wat jij ook lijkt te interpreteren als "beter") informeer.

[...]

Onder andere:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

En verder natuurlijk in de door mij aangehaalde reactie, waarbij je iedereen die niet hetzelfde nieuws op dezelfde manier als jij vergaart, bestempelt als "enkelzijdig geïnformeerd", in een echokamer zittend en aan cognitieve dissonantie lijdend.

Zie je de ironie dan niet? Dat exact datzelfde op jou van toepassing zou kunnen zijn?

Terug ontopic, en ik denk dat ik daarvoor met mijn citaten hierboven het punt duidelijk genoeg maak: speel het niet zo op de man. Onderbouw je reactie, en stop met mensen belachelijk maken die jouw mening of manier van informatievergaring niet delen.
Weer enorm veel aanames. Negeert zo veel punten die ik noem. Maargoed.

Enkelzijdig geïnformeerd houdt ook in wat er UIT het nieuws wordt gelaten natuurlijk. En topics die niet relevant zijn voor grote delen te groot uitgemeten worden. Staats gesponsorde opvoeding/educatie hoort daar ook bij. Ik heb zeker vertrouwen in de intelligentie van onze medemens (en in het bijzonder de Nederlander), en het doet mij inderdaad deugd dat steeds meer mensen hun vertrouwen in legacy, commerciele en staatsmedia wantrouwen.

Maar er zijn inderdaad nog zat mensen diens hoofd gevuld wordt met "De Boodschap". Oorlog in Irak, Oorlog in de Oekraine, EU propaganda, anti-racisme, Covid, lgbtq+ propaganda etc. En als je dan met een onderbelicht (want ongewenst) topic of mening aankomt die niet groot uit belicht wordt in corporate of staats media dan wordt je al gelijk als bot/trol/wappie weg gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Laatst online: 21:22

Kheos

FP ProMod
Dus je initiële insteek was verkeerd want fout geteld en nu gaat het over covid wappies en alu hoedjes... Waar gaat dit topic eigenlijk nog over?

• Bor

Bor

Dit topic gaat inmiddels al lang niet meer over de initiële vraag. Ik ga het topic sluiten.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.