Kluis openen waarvan code verloren is

Pagina: 1
Acties:
  • 9.126 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcaluwae
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-05 19:51
Nu mijn grootmoeder overleden is komen we in haar woning deze kluis tegen. Geen idee of ze ooit gebruikt werd maar voor we de woning verkopen zouden we dat toch graag even checken.

Nu is de vraag of iemand ervaring heeft met dit soort kluis. We kunnen uiteraard een professional onder de arm nemen maar aangezien we vermoeden dat het gewoon een lege kluis is willen we er ook niet zoveel geld aan geven.

Uit research zag ik al van te focussen op de scharnieren (maar die zie je hier dus niet) en ook dat de zwakke plekken meestal de achter- of bovenkant zijn. Maar hier heb je dus enkel toegang tot de deur.

Dat kastje dat er op hangt (met die kabel) hangt gewoon los. Geen idee wat daar het doel van is.

Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqoWmI10KeQIYL6imIXkIksh7uc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2S4GSHE8Dkwvli08Pd1s6MF.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:23

Arjan A

Cenosillicafoob

Wil je de kluis intact meeverkopen, of ben je bereid om erin te gaan boren?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:03
Er gaan vast mensen aanraden om je vraag op lockpickingfora te stellen, maar daar ga je doorgaans heel snel tegen de basisregel 'geen sloten die in gebruik zijn' die in dat soort communities eigenlijk altijd geldt aanlopen.

Met een haakse slijper en wat geduld ga je waarschijnlijk een heel eind komen, maar dan is @Arjan A zijn vraag relevant :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:27
Als je toch de code niet weet dan heeft een volgende eigenaar er ook niets aan....

Dus ik zou proberen er een gat in de boren waardoor je (met een mini camera?) naar binnen kan kijken...
Of gelijk een slijptol erin...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:43

Agent47

I always close my contracts.

Oh ik zou daar echt geen geduld mee kunnen hebben. Ik had alles op alles gezet om dat ding open te krijgen. Puur voor de kick alleen al.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:04

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zou beginnen met een gat te boren en erin te kijken, als er niets in zit ben je gelijk klaar.

Super spannend!! Ben heel benieuwd

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50

OMD

C4? :+

Slijper moet wel lukken zoals hierboven vermeld en een hoop geduld en goede gehoorbescherming ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-07 21:43
Zoiets?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-07 21:51
Let even goed of er geen asbest in de kluiswanden is verwerkt... Wij hebben ook ooit zo'n poging gedaan en lazen toen dat er asbest in verwerkt kon zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:39

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mad-Matt schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:43:
Ik zou beginnen met een gat te boren en erin te kijken, als er niets in zit ben je gelijk klaar.

Super spannend!! Ben heel benieuwd
Idd zou ik ook doen gewoon cheap Endoscoop bij ome aliexpress bestellen of lokaal gaat sneller qua levering en je weet zo of er iets in zit of niet. hopelijk geen kastje/laadjes in de kluis.

Ik zou eerst onderzoeken of er geen asbest in zit.

https://www.infomil.nl/on...en/overzicht/spuitasbest/

[ Voor 13% gewijzigd door 42dpi op 19-12-2022 16:01 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Is dat losse kastje soms van een alarminstallatie?, kan een kwikcontact zijn.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KNed schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:37:
Als je toch de code niet weet dan heeft een volgende eigenaar er ook niets aan....

Dus ik zou proberen er een gat in de boren waardoor je (met een mini camera?) naar binnen kan kijken...
Of gelijk een slijptol erin...
Dit lijkt me het handigste, de kluis zit ook ingemetseld dus als je die sloopt sloop je het huis :p (al zal de volgende eigenaar wel renoveren).
42dpi schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:58:
[...]

Idd zou ik ook doen gewoon cheap Endoscoop bij ome aliexpress bestellen of lokaal gaat sneller qua levering en je weet zo of er iets in zit of niet. hopelijk geen kastje/laadjes in de kluis.

Ik zou eerst onderzoeken of er geen asbest in zit.

https://www.infomil.nl/on...en/overzicht/spuitasbest/
Hoe onderzoek je dat? Op Google images zoeken naar de kluis?

Hij lijkt wel heel veel al op die voorbeeld asbestkluis trouwens :p

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 19-12-2022 16:03 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 12:16
In dit topic:
Brandwerende Yale kluis wil niet meer open (display defect)
...is het uiteindelijk met een slijpschijf & koevoet slecht afgelopen met de kluis. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 23:27
Slijptol zou ik dan juist weer absoluut *niet* zomaar doen....

Stel dat er belangrijke papieren / documenten / briefgeld o.i.d. in ligt..

Met geweld een slijptol erin zetten kan je door de hele vonkenregen, óók binnenin, makkelijk de boel daar helemaal in verbranden / verschroeien...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
Om te onderzoeken of er asbest in zit zal je ook een gat oid moeten maken?
Dan lijkt me een gat boren veiliger dan een slijper. Met een slijptol krijg je sowieso veel meer stof.
Bij een gat boren kan je nog iemand met een plantenspuit wat water laten spuiten om mogelijk asbeststof te laten neerslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:36
Ik zou de kluis intact laten. Misschien krijg je juist een hogere prijs voor het huis of is sneller verkocht. Toch iets bijzonders voor de verkoop.

Je zegt het zelf al dat je denkt dat er niks in zit. De kans dat er iets inzit waarmee je met pensioen kan is al zo klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Gat boren en met een endoscoop erin kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KNed
Het feit dat er een alarm ding op zit maakt de kans dat er wel iets interessants in zit juist groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

KNed schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:11:
Het feit dat er een alarm ding op zit maakt de kans dat er wel iets interessants in zit juist groter...
Het feit dat iemand een kluis bezit maakt die kans al vrij groot. De meeste mensen geven daar niet zonder reden geld aan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

downtime schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:16:
[...]

Het feit dat iemand een kluis bezit maakt die kans al vrij groot. De meeste mensen geven daar niet zonder reden geld aan uit.
groter, ja. maar nog steeds minimaal.
meestal zitten daar meer dingen hoogstens eigendoms papieren van het huis en auto in en hoogstens een 100e noodfonds. Maar vooral trouw en geboorte akte's en foto-albums in. Waardevol voor de originele eigenaar, minder relevant voor iemand die hem openbreekt.

Bron, man van collega is slotenmaker, en die beweert er nogal wat open te hebben gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 19-12-2022 16:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:24
Of grootmoeder legde elke maand wat geld apart en ligt nu een aardige hoeveelheid in de kluis. Beetje jammer om dat over te dragen aan de volgende bewoner, of in brand te zetten tijdens het slijpen/opblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-07 14:52
heuveltje schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:22:
[...]

Bron, man van collega is slotenmaker, en die beweert er nogal wat open te hebben gemaakt.
Je zou voor de TS eens aan die man kunnen vragen wat de beste manier is om deze open te maken en vooral of er asbest in verwerkt zit (mocht hij die brandkast kennen).

@kcaluwae geen idee bij wat voor bedrijven je zou kunnen informeren maar via Google moet er wel wat te vinden zijn, stuur ze een mailtje met foto en je verhaal en wie weet komen er wat tips binnen en vooral of wel asbest gebruikt is in deze kast.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Wormaap schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:33:
Er gaan vast mensen aanraden om je vraag op lockpickingfora te stellen, maar daar ga je doorgaans heel snel tegen de basisregel 'geen sloten die in gebruik zijn' die in dat soort communities eigenlijk altijd geldt aanlopen.
Als de eigenaar/erfgenamen van het huis vraagt om een vastgemetselde kluis te openen die daar overduidelijk al minstens dertig jaar staat dan zal dat toch wel meevallen?

Overigens kan TS niet beter achterhalen hoe het patroon is van de kluis en dan de fabriekscode proberen en de geboortedata van familieleden. Zijn meestal toch maar drie cijfers en dan 4-3-2x rondraaien (rechtsom, linksom, rechtsom en linksom naar de 0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Het is een oude kluis, waarschijnlijk uit de periode dat ze nog werkten. De guldens kunnen al lang op zijn als die er in lagen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-07 12:38

DataGhost

iPL dev

Wormaap schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:33:

Met een haakse slijper en wat geduld ga je waarschijnlijk een heel eind komen, maar dan is @Arjan A zijn vraag relevant :)
Die basisregel is er volgens mij vooral omdat sommige sloten beveiligingsfeatures hebben die heel het slot onbruikbaar maken als iemand hem probeert te picken (en dat niet juist doet), of er simpelweg iets anders mis kan gaan waardoor het slot per ongeluk onbruikbaar wordt. Hoogst onhandig op je voordeur als je die gebruikt om te leren lockpicken. Een kluis waarvan de enige mogelijke gebruiker is overleden vind ik bovendien niet erg "in gebruik" meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KNed
moshimoshi schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:35:
[...]

Als de eigenaar/erfgenamen van het huis vraagt om een vastgemetselde kluis te openen die daar overduidelijk al minstens dertig jaar staat dan zal dat toch wel meevallen?
Tja, maar hoe controleer je dat op een forum? Ik vind het een goede praktijk dat die basisregel daar geldt. Aan een forumnaam kan je niet zien of iemand de waarheid spreekt.
(Hier natuurlijk ook niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:19

DonJunior

NO Moderator

Gaat vanaf vier-duizend dollar.. wellicht een beetje overdreven.. maar wel tof concept!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 12:58
m3gA schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:10:
Gat boren en met een endoscoop erin kijken.
En meteen naar de combinatie schijven om hem zo open te maken. Maar er kan een kapje voor zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:22

Roozzz

Plus ultra

Je grootmoeder heeft in ieder geval wel de basis van een goede kluis begrepen: zorg dat je hem niet mee kan nemen :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:03
DataGhost schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:39:
[...]

Die basisregel is er volgens mij vooral omdat sommige sloten beveiligingsfeatures hebben die heel het slot onbruikbaar maken als iemand hem probeert te picken (en dat niet juist doet), of er simpelweg iets anders mis kan gaan waardoor het slot per ongeluk onbruikbaar wordt. Hoogst onhandig op je voordeur als je die gebruikt om te leren lockpicken. Een kluis waarvan de enige mogelijke gebruiker is overleden vind ik bovendien niet erg "in gebruik" meer.
moshimoshi schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:35:
[...]

KNed schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:44:
[...]

Tja, maar hoe controleer je dat op een forum? Ik vind het een goede praktijk dat die basisregel daar geldt. Aan een forumnaam kan je niet zien of iemand de waarheid spreekt.
Wat @KNed zegt dus. Lockpicking heeft al genoeg de naam dat het voor boefjes is, en hoewel ik TS best wil geloven dat'ie die kluis legitiem mag openmaken, kan ik dat niet controleren. Dus om te voorkomen dat er per ongeluk wordt geholpen bij criminaliteit wordt er in de grote/bekende lockpick communities geen hulp geboden bij sloten die in gebruik zijn. En 'gemonteerd in een muur en afgesloten' valt dan gewoon onder 'in gebruik' :)

Of je het ermee eens bent kun je over discussiëren natuurlijk, maar daar is dit niet de plaats voor. Er wordt in dit soort topics alleen vaak 'ga naar een lockpickingforum' gezegd, terwijl je daar in de praktijk niets mee opschiet omdat niemand je gaat helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 19-12-2022 17:02 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-07 23:50
Agent47 schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:38:
Oh ik zou daar echt geen geduld mee kunnen hebben. Ik had alles op alles gezet om dat ding open te krijgen. Puur voor de kick alleen al.
Bedankt Agent 47. :+

@kcaluwae Kan je de pinnen zien waar hij mee op slot zit? De opening aan de voorkant ziet er vrij groot uit, als je daar die pinnen kan zien, kan je daar een slijptol op zetten.

Er is ook nogal een verschil tussen een kluis en een brandkast. Dat weten de meeste mensen niet. Een brandkast beschermt tegen brand (he he) maar is helemaal niet zo goed beveiligd. Meestal heel dunwandig, en de wanden zijn gevuld met kalk oid. Een kluis open krijgen is weer een hele andere opgave.
Als ik het zo zie lijkt het me een brandkast, maar lastig te zeggen natuurlijk. Misschien even proberen om er achter te komen wat het precies is.

Ik zie trouwens ook dat het bedrijf nog steeds bestaat. Misschien kunnen die ook wel helpen.

[ Voor 57% gewijzigd door WEBGAMING op 19-12-2022 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
Of nog een alternatief ander idee:

Zo te zien loopt de muur waar de kluis in gemetseld zit, aan de linkerzijde 'de hoek om'...
Die muur zal een centimeter of 10 dik zijn??

Je zou aan de linkerzijde door die muur een gat kunnen boren (10 cm diep of zo), zodat je daarna door de *linker zijwand* van de kluis ook een gat kunt boren, en via de genoemde endoscoop in de kluis kunt kijken.

Die linker zijwand van de kluis zal minder sterk zijn dan de voorzijde c.q. deur.

Mocht de kluis leeg blijken na inspectie, dan kun je dit kleine gaatje in de muur gewoon met wat cement dichtmetselen, beetje muurverf eroverheen, en je ziet (aan de buitenzijde) niets meer van het gat wat je geboord hebt.. (aan de binnenzijde wel natuurlijk, maar ja, dan moet je em eerst open krijgen)

Ook blijft op deze manier het aanzicht, de deur en het mechanisme volledig intact.
Kun je de nieuwe bewoners van het huis de boel laten slopen als ze te nieuwsgierig zijn... :P
Mocht er na inspectie wél wat in zitten, dan kun je uiteraard alsnog verder gaan slopen natuurlijk.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
BrainCrash schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:25:

Die linker zijwand van de kluis zal minder sterk zijn dan de voorzijde c.q. deur.
Waarom denk je dat? Bij een kluis zal dat gewoon een massief stuk staal zijn. De deur is meestal hol, omdat daar het slot in zit.
Bij een brandkast zou het wel kunnen, omdat de deur dan wat dikker is als de rest, om de deur stevig te houden. Maar dat zal ook geen wereld van verschil maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 11:54

Dido

heforshe

WEBGAMING schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:15:
Een brandkast beschermt tegen brand (he he) maar is helemaal niet zo goed beveiligd. Meestal heel dunwandig, en de wanden zijn gevuld met kalk oid.
Weet je wat vaak gebruikt werd om iets brandveilig te maken, en wat ook nog eens oppervlakkig op kalk lijkt, en ook nog eens spotgoedkoop was (en vandaar populair)?

Een hint, het is al een paar keer genoemd, en als dat in de wanden van dat ding zit wil je er niet in gaan boren.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
WEBGAMING schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:49:
[...]

Waarom denk je dat? Bij een kluis zal dat gewoon een massief stuk staal zijn. De deur is meestal hol, omdat daar het slot in zit.
Bij een brandkast zou het wel kunnen, omdat de deur dan wat dikker is als de rest, om de deur stevig te houden. Maar dat zal ook geen wereld van verschil maken.
Oh, tja, dat leek me gewoon logisch eigenlijk..
Ik ging er even vanuit dat die kluis bedoeld is om in te bouwen / in te metselen, (zoals dat voor meer kluizen zal gelden) en dan zouden de wanden dus vanwege die redenen wat dunner kunnen zijn... de deur kun je niet inmetselen, want die moet natuurlijk bereikbaar blijven, dus die is per definitie altijd 'exposed' en meer kwetsbaar.... dus die zou ik dan om die reden dikker verwachten..

Maar ik moet zeggen dat het puur een aanname vanuit mij was vanuit bovenstaande beredenering... Ik heb er verder weinig verstand van, dus kan best dat er helemaal niks van klopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@kcaluwae moet de muur er boven en de wand eromheen heel blijven?
Moet de kluis heel blijven?

locatie van de kluis? in een slaapkamer of in de garage (in de garage sloop je makkelijker de wand dan in een slaapkamer)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:52
Je kan ook nog even gaan gokken met data
- geboortedata van alle relevante familieleden en huisdieren
- trouwdatum
- Verlovingsdatum
- aankoop huis / verhuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 07:31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28

FreakNL

Well do ya punk?

Heeft de notaris wellicht een code?

En hoe was Oma’s mentale toestand?
Mijn demente oom had 40k (Gulden, dat wel) in de schuur verstopt. Dat zat gewoon achter een losse baksteen. Was stom toeval dat we dat gevonden hebben. Wellicht zat hij in een fout milieu maar het was al ver in het Eurotijdperk. Wat aannemelijker is, is dat hij zijn gulden-loon al die tijd afgeroomd heeft en dat later vergeten is…

Wat me verder verwonderd; is er nooit een dochter of zoon van Oma geweest die naar die kluis gevraagd heeft? Hoe was de relatie?

Mijn vader heeft ook een kluis maar daar heb ik de code van. Ligt ook niet veel bijzonders in hoor maar op een goeie dag kan er wel zo 1500 liggen. Vergeet niet dat de oudere generatie meer met contanten heeft dan de jongere generatie…

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 19-12-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-07 14:54
Magneet boor erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:27
Die locksmith kerel benaderen op YT? Over hoe je m open moet krijgen that is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 17:28

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dit is hetzelfde merk, mogelijk geeft het wat tips? YouTube: Real-time Safecracking Demonstration of S&G 6741

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 11-07 11:05
#subscribe

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 02:10
KNed schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:44:
[...]

En daarom gaan we uit van het goede van de medemens. Of moet echt iedereen zich eerst bewijzen in jouw of mijn leven? Retorisch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
T-Forever schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:24:
[...]

En daarom gaan we uit van het goede van de medemens. Of moet echt iedereen zich eerst bewijzen in jouw of mijn leven? Retorisch...
Wel als je het over dingen hebt als inbreken of andere beveiligingen omzeilen. Lijkt me ook niet dat TS kwade bedoelingen heeft, maar met dat soort dingen is het goed om heel voorzichtig te zijn met informatie.

Daarbij heeft natuurlijk iedereen gewoon toegang tot dit topic, niet alleen de TS leest de berichten.

[ Voor 13% gewijzigd door WEBGAMING op 19-12-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
[...]

Tja, in mijn leven hoeft zeker niet iedereen zich te bewijzen maar op een anoniem platform als een forum gelden toch echt andere regels dan live...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:44

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Met een stethoscoop in aan draaien; en de nummers opschrijven waarbij je iets voelt of hoort?

Nummers afgaan zoals geboortedatum e.d. zoals hierboven genoemd.

Ik zou d'r wel een gaatje in willen boren.

Persoonlijk lijkt mij de deur zo veel mogelijk uit metaal te bestaan (en het mechanisme); de zijkant zou wel eens met iets anders (beton/kalk/asbest?) gevuld kunnen zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Accretion op 19-12-2022 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-07 22:28
Daarvoor hebben we de "volg" knop bij een topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWjM69KVuJw6EgdZzZkeqpZsBNw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RpwlDfhoBxjNaFgFEkNmUD7l.png?f=user_large

On-topic: de fabrikant wellicht benaderen of een aantal slotenmakers aanschrijven. Die kluis ziet er niet super geavanceerd uit, dus iemand met de juiste know-how zou dat ding zo open moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

Fiber

Beaches are for storming.

Accretion schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:32:
Met een stethoscoop in aan draaien; en de nummers opschrijven waarbij je iets voelt of hoort?

Nummers afgaan zoals geboortedatum e.d. zoals hierboven genoemd...
Dat inderdaad. Stethoscoop van je huisarts of zo lenen en draaien aan dat wieltje.

Werkt feilloos in de film in ieder geval. En jij hebt er rustig de tijd voor. het hoeft niet binnen een halve minuut of terwijl je onder vuur ligt of zo. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 23:54

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

[...]

We hebben hier op het forum precies dezelfde regel als het gaat om het omzeilen van beveiligingen. Het is op afstand onmogelijk te controleren of het om iemands eigen wachtwoord gaat of dat we iemand helpen om iets illegaals te doen. Kan me goed voorstellen dat lock picking communities daar ook spelregels voor hebben.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Accretion schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:32:

Nummers afgaan zoals geboortedatum e.d. zoals hierboven genoemd.

Ik zou d'r wel een gaatje in willen boren.

Persoonlijk lijkt mij de deur zo veel mogelijk uit metaal te bestaan (en het mechanisme); de zijkant zou wel eens met iets anders (beton/kalk/asbest?) gevuld kunnen zijn.
Inderdaad, dit lijkt me wel een voldoende oude kluis waar dat zou moeten lukken.
Kunt altijd nog gaan boren/slijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
[...]

Zeker met de moeite om dat zo in te bouwen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:13

Fiber

Beaches are for storming.

De fabrikant van het slot bestaat in ieder geval nog. Je zou ze eens kunnen bellen of mailen voor advies.

https://sargentandgreenle...roducts/mechanical-locks/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Laatst online: 02:10
Jazzy schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:44:
[...]
We hebben hier op het forum precies dezelfde regel als het gaat om het omzeilen van beveiligingen. Het is op afstand onmogelijk te controleren of het om iemands eigen wachtwoord gaat of dat we iemand helpen om iets illegaals te doen. Kan me goed voorstellen dat lock picking communities daar ook spelregels voor hebben.
Dan is de enige echte oplossing standaard een slotje, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
vanaalten schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:03:
In dit topic:
Brandwerende Yale kluis wil niet meer open (display defect)
...is het uiteindelijk met een slijpschijf & koevoet slecht afgelopen met de kluis. :)
Er zijn legio kluizen waar je niet doorheen kunt boren, slijpen en waar je met een koevoet echt helemaal niks begint.... Bij een (goedkope) Yale kluis zal dat wel werken, of zo'n gammel ding van de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Laatst online: 10-07 16:24
Ik weet dat voor gewone sloten de LockPickingLawyer heel bekend is, is er misschien een Nederlands forum hiervoor? Misschien dat een stuk hobbyisten dit wel een leuke uitdaging vinden? Iets in de trend van 10% van gevonden geld en sowieso een krat bier?

Ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn die wel eens een keertje met een echte kluis willen spelen, proberen kan geen kwaad.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-07 20:25
Nou, komop met die inhoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSparkels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-07 17:36
Leuk topic waar ik inhoudelijk niet zoveel aan kan bijdragen omdat ik totaal geen verstand heb van dit soort zaken... maar wat mij opvalt is dat niemand begint over de roestvorming aan de onderzijde van de deur :|

Hij lijkt op waterschade want het loopt volgens mij ook door in het stucwerk...
Wat zou hier gebeurt zijn en wat betekent dat voor de binnenkant?

(...verdorie, wat kan een mens nieuwsgierig worden. TS laat in iedergeval wat weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
T-Forever schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:57:
[...]

Dan is de enige echte oplossing standaard een slotje, niet?
Ik denk dat het wel oké is, zolang het bij algemene informatie blijft. Gat boren of openen met een slijptol is niet echt heel specifieke informatie, en denk dat iedereen dat wel kan bedenken.

Als je het echt gaat hebben over hoe je het slot moet ontcijferen oid, vind ik het een ander verhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 19-12-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Niet relevant voor de vraag van TS maar wel erg leuk om te zien.
YouTube: Voor de vuist weg Aage M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:24

H-W

Ik zou toch een goede slotenmaker laten komen. Niet die snelle jongens van pagina 1 bij Google, maar een echte ... de kluis zit immers in een woning, die onderdeel uitmaakt van een nalatenschap. Met de juiste papieren van de notaris (verklaring van erfrecht) en een recent poststuk waar de naam van je grootmoeder op staat, lijkt me dat juridisch voor elkaar en zou de slotenmaker er ook zijn vingers niet aan hoeven branden. Het is waarschijnlijk zo dat als je zelf gaat zagen/slijpen/boren/breken, je meer kapot kan maken dan de slotenmaker oplossen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:07
Vervelend dat deze ingemetseld is... mogelijk aan de achterkant verankerd... maar misschien ook niet. Je kunt een poging wagen om een paar forse meppen op de voorkant te geven om te zien of het metsel/voegwerk los laat en je de kluis er uit kunt tillen.
Als je hem er uit krijgt dan zou ik er zelf in de tuin helemaal postal op gaan met een voorhamer. Kunt er een soort piñata-spelletje van maken: wie de laatste mep geeft mag de inhoud hebben. Alleen jammer wanneer er een antieke Chinese vaas in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
boxlessness schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:06:
Vervelend dat deze ingemetseld is... mogelijk aan de achterkant verankerd... maar misschien ook niet. Je kunt een poging wagen om een paar forse meppen op de voorkant te geven om te zien of het metsel/voegwerk los laat en je de kluis er uit kunt tillen.
Als je hem er uit krijgt dan zou ik er zelf in de tuin helemaal postal op gaan met een voorhamer. Kunt er een soort piñata-spelletje van maken: wie de laatste mep geeft mag de inhoud hebben. Alleen jammer wanneer er een antieke Chinese vaas in zit...
Ja, of asbest... :/

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:07
Piñata meppen in maanpakjes ;)

Maar ik begrijp je zorg. Zonder brute-force is je enige optie een lockpicker of zelf aan de gang gaan met een stethoscoop. Gezien de leeftijd van de kluis en dat het waarschijnlijk geen high-end kluis is kun je daar nog best wat succes mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Laatst online: 10:18
Een bijkomende opmerking: als een slotenmaker de kluis openkrijgt, waarna ze terug bruikbaar is, kan dat wel een (beperkte) meerwaarde bij de verkoop zijn dan een kluis die de nieuwe eigenaars er nog moeten uit slopen.

Anders ze fysiek verwijderen en meenemen. Als ik je huis zou kopen zou een beschadigde of niet werkende kluis een nadeel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 12:43

Agent47

I always close my contracts.

Grote kans dat je ergens een briefje of papiertje vind met de code. Veel ouderen hebben dit.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
manzonderdas schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:38:
Een bijkomende opmerking: als een slotenmaker de kluis openkrijgt, waarna ze terug bruikbaar is, kan dat wel een (beperkte) meerwaarde bij de verkoop zijn dan een kluis die de nieuwe eigenaars er nog moeten uit slopen.

Anders ze fysiek verwijderen en meenemen. Als ik je huis zou kopen zou een beschadigde of niet werkende kluis een nadeel zijn...
Gezien de vermoedde staat van de rest van het huis van grootmoeder, maakt dit waarschijnlijk geen merkbaar verschil.

PVO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Post dit op Reddit, je krijgt echt direct een eindeloze lading karma :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:57
moeilijk te zien op de foto, maar zitten er aan de rechterkant geen soort van pin scharnieren?
Zon pin die van boven naar beneden loopt.
Als je daar bv een slijptol in zet zowel boven als onder, zou je hem dan niet open krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 17:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Daar wij niet kunnen controleren of je de rechtmatige eigenaar bent, gaan wij idd niet helpen bij het openen van deze kluis. Daarom dus slotje.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.