Brandwerende Yale kluis wil niet meer open (display defect)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 22.243 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-05 23:10
Mocht deze post in het verkeerde forumtopic staan dan bij voorbaat excuses en graag een kick naar de juiste groep ;)

Het verhaal :
Wij hebben thuis een Yale YFM/420/FG2/B staan.

Mooi ding met een digitale code (geen sleutels) en die heeft jarenlang prima gewerkt.
Goed 1 cijfer op het display lichtte niet meer op, maar soit, daar viel mee te leven.

Nu kwamen wij er echter pas geleden achter dat er nu een ander cijfer op het touchscreen display niet meer werkt, en u raadt het al, dit cijfer zit in de code die wij hebben ingesteld om de kluis te openen 8)7
En uiteraard zitten er allerlei zaken in de kluis die wij er graag uit willen hebben, zoals sierraden, paspoorten, externe HDD etc.

Wat we hebben geprobeerd:
- Reset van het display dmv het indrukken van een klein knopje door een paperclip
- Sterke magneet (tip van Internet) om te kijken of we daar de vergrendeling mee los kregen
- Contact opgenomen met Yale voor de mastercode => daar zit het cijfer in wat niet meer werkt |:(
- 9V batterij op de polen gehouden die je kunt gebruiken als de interne batterijen leeg zijn.

En natuurlijke werkte niets van dit alles hierboven, anders had ik deze post niet hoeven schrijven :-(

En nu dan:
Ik heb nog een paar opties verzonnen, maar voordat ik daar mee aan de slag ga dacht ik hier even een post aan te wijden. Wie weet is er hier iemand met een gouden idee/lockpicking skills/ervaring die ons hier verder mee kan helpen?

Wat ons anders rest :
- Slijptol (liever niet, want vonken+papier = geen fijne combi)
- Kluis meenemen naar de brandweer en die lief aan kijken of ze met die "jaws of life" (waar ze auto's mee openknippen) iets kunnen betekenen en vervolgens trakteren op bier ;)
- Professioneel bedrijf inhuren om te proberen de kluis te openen (lees : is enorm kostbaar en geen garantie op succes).

Dus mocht er iemand zijn die raad weet, heel graag !
Anders wordt het toch de slijptol ben ik bang.....

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Beste antwoord (via Irtimid op 21-03-2022 19:52)

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 22:05
Dat hoeft geen probleem te zijn. Pas (een ander merk) brandwerende kluis bij m'n ouders opengemaakt, m'n moeder was de sleutel kwijt.

Met de slijptol slijp je eerst de ringen door van de scharnieren (dus slijpschijf horizontaal over de zilver ringetjes tussen de twee delen van het scharnier). Dan met twee stevige schroevendraaiers wrikken in de zijde van de scharnieren zodat je de bult/bulten loswrikt waarmee de kluis dan nog dichtgehouden wordt. Was 5 minuten werk (excl. het opzoeken van de spullen). Nou vond ik die kluis wel heel makkelijk gaan, maar als dit ding wat beter in elkaar steekt kan je altijd nog (veilig) een deel van de buitenste behuizing weg slijpen bij de scharnieren zodat het wrikken weer wat makkelijker gaat. Je kunt hem echt wel open krijgen zonder tot aan de binnenzijde te slijpen :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• llevering
Dat hoeft geen probleem te zijn. Pas (een ander merk) brandwerende kluis bij m'n ouders opengemaakt, m'n moeder was de sleutel kwijt.

Met de slijptol slijp je eerst de ringen door van de scharnieren (dus slijpschijf horizontaal over de zilver ringetjes tussen de twee delen van het scharnier). Dan met twee stevige schroevendraaiers wrikken in de zijde van de scharnieren zodat je de bult/bulten loswrikt waarmee de kluis dan nog dichtgehouden wordt. Was 5 minuten werk (excl. het opzoeken van de spullen). Nou vond ik die kluis wel heel makkelijk gaan, maar als dit ding wat beter in elkaar steekt kan je altijd nog (veilig) een deel van de buitenste behuizing weg slijpen bij de scharnieren zodat het wrikken weer wat makkelijker gaat. Je kunt hem echt wel open krijgen zonder tot aan de binnenzijde te slijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
llevering schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor deze tip, dat klinkt al beter dan de slijptop direct op de bovenkant zetten en er zo proberen in te komen _/-\o_
Zelf had ik er ook al zitten te denken om het zo eerst te proberen.
Had jouw moeders kluis naast de slotpennen ook nog pennen zitten aan de kant van de scharnieren?

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
kan de tent waar je hem gekocht hebt niets voor je betekenen?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
Bockelaar schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:54:
kan de tent waar je hem gekocht hebt niets voor je betekenen?
Nou Yale (de fabrikant) kan verder niets voor ons betekenen behalve het adres van een bedrijf wat hem open kan slijpen. Maar goed, dat lukt mij zelf ook wel denk ik.

En we hebben deze kluis gekocht bij een bouwmarkt, dus die zullen er verder ook niet veel mee kunnen ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Verder is die een brandsafe, dus er inkomen is geen probleem. (Mijn kluis ervaring)
Ik zou met een boor een 8mm gaatje maken in de boven of achterkant. Dan met een decoupeerzaag en een staalblad een groot deel van de eerste staalplaat wegzagen.

Dan het hittebestendig materiaal er uit meppen, om het zelfde te doen met de 2de staalplaat.

En staalplaat klinkt zwaar en hard. Maar het zal 1 of 2mm dik zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 15-03-2022 13:56 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Irtimid schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:53:
[...]

Bedankt voor deze tip, dat klinkt al beter dan de slijptop direct op de bovenkant zetten en er zo proberen in te komen _/-\o_
Zelf had ik er ook al zitten te denken om het zo eerst te proberen.
Had jouw moeders kluis naast de slotpennen ook nog pennen zitten aan de kant van de scharnieren?
Ja zaten een soort 'bulten' maar geen pennen dus wel iets makkelijker omheen te komen. Met een beetje wrikken boog de zijde van de kluis bij de scharnier wat naar buiten en schoven de 'bulten' eroverheen en kwam de deur naar buiten.

Met goede slotpennen gaat dat moeilijk, maar werkt de bovenstaande tactiek alsnog. Als dat het geval is moet je richten op het verzwakken van de behuizing van de kluis aan de scharnierzijde. Dat kan met de slijptol, of als je al wat ruimte gecreeerd hebt met de schroevendraaiers een breekijzer. Net zolang wrikken of (buiten) behuizing wegslijpen totdat je ruimte hebt om het e.e.a. over de slotpennen heen te krijgen. Die behuizing is echt niet massief staal dus je gaat langzaam maar zeker meer ruimte krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
jack zomer schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:56:
Verder is die een brandsafe, dus er inkomen is geen probleem. (Mijn kluis ervaring)
Ik zou met een boor een 8mm gaatje maken in de boven of achterkant. Dan met een decoupeerzaag en een staalblad een groot deel van de eerste staalplaat wegzagen.

Dan het hittebestendig materiaal er uit meppen, om het zelfde te doen met de 2de staalplaat.

En staalplaat klinkt zwaar en hard. Maar het zal 1 of 2mm dik zijn.
Dat is misschien ook nog wel een oplossing....bedankt voor het meedenken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Misschien kun je hier nog wat tips uithalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Irtimid schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:59:
[...]

Dat is misschien ook nog wel een oplossing....bedankt voor het meedenken !
Ik heb ooit mijn sleutel in mijn wapenkluis afgebroken..
Dacht het ergste, maar dat viel erg mee. 30 min ongeveer.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit een review van deze "kluis": Deze kluis voldoet totaal niet aan de verwachtingen. Als de kluis op slot is kan je hem binnen 5 seconden toch openen. Dit kan op twee manieren, op zijn kop houden en een klap geven waardoor het magneetje aan de binnenzijde los schiet en het slot open is of door een klap te geven onder het handvat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
Danielson schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:02:
Misschien kun je hier nog wat tips uithalen...
Oehhh....Mythbusters....al zit de goede tip er niet tussen, dat is geen straf om naar te kijken. Dank je !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Irtimid
pagani schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:03:
Uit een review van deze "kluis": Deze kluis voldoet totaal niet aan de verwachtingen. Als de kluis op slot is kan je hem binnen 5 seconden toch openen. Dit kan op twee manieren, op zijn kop houden en een klap geven waardoor het magneetje aan de binnenzijde los schiet en het slot open is of door een klap te geven onder het handvat.
Dat klinkt als de eerste twee dingen die ik ga proberen.
Hartelijk dank voor het opzoeken en delen van de info _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irtimid
Tot zover iedereen bedankt voor de replies en het meedenken, wat is dit toch een top community.
Ik ga er mee aan de slag en laat zeker even weten of er voortgang is (indien met de slijptop dan zal ik wat foto's maken ;) ).

En dan nu maar weer aan het werk ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-05 15:01
Je laat ons toch wel weten of het gelukt is he?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je zou als het een magneetje is ook kunnen kijken met een sterke magneet aan de buitenkant of je ze elkaar af kunt laten stoten.

Succes!

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hulde aan mijn oude kluis met sleutel, werkt altijd *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43

BCC

Tot de sleutel afbreekt :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 11:28
We willen wel een filmpje....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Irtimid
Even een kleine update :
Gisteravond de video van Mythbusters bekeken, maar om die kluis af te vullen met water en daarna op te blazen leek mij geen goed plan ;)

Daarna de kluis op z'n kop gezet en een paar liefkozende klappen gegeven met een vuistje van een kilomof 2, helaas zonder succes.
Ook een paar tikken rondom het slot maar ook daar was hij/zij niet van onder de indruk, de deur bleef op slot.
Dus dan maar even langs de bouwmarkt binnenkort voor een slijpschijf en het op die manier proberen.

I'll keep you posted, bedankt voor alle ideeën en suggesties tot zo ver.
En uiteraard zal ik foto's of een video maken van het verdere proces :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

van trap af gooien op de hoek tenzij er iets breekbaars inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Irtimid schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:06:

Dus dan maar even langs de bouwmarkt binnenkort voor een slijpschijf en het op die manier proberen.
heb je een boormachine en een goede/redelijke metaalboor? probeer eens een gaatje te boren.
als dat lukt, probeer een decopeerzaag, geeft geen vonken dus geen binnen in de kluis brand risico

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 16-03-2022 13:28 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:07

FreakNL

Well do ya punk?

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:25:
Goed voor je laminaat ook 😅😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Een 9v batterij kan niet echt veel stroom leveren. Probeer gewoon eens een voeding van 9v (Of voor mijn part een 12v/5a adapter).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dit soort dingen kun je toch echt het beste voorleggen bij een kluizenaar denk ik?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:25:
externe HDD etc.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 09:59
FreakNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:28:
[...]

En de extrerne HDD die erin zit :+.

Misschien out of the box maar je kunt t cijfer deel niet loshalen en de electronica bekijken? Lijkt me niet omdat het om een kluis gaat, maar wellicht dat je daar nog naar kunt kijken.

Of ben ik de enige die het zonde vindt van de kluis? :P

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:46

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Kluizen van de bouwmarkt zijn gemaakt om directe en snelle inbraak te voorkomen en te vertragen dus wat boven al gezegd is plaatstaal boven af slijpen/knippen/zagen laatste twee geven bijna geen vonken af.

Scharnieren kan ook maar ligt er aan hoe die er in hangt.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32

snmght

imho dan he

Irtimid schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 13:42:

- Kluis meenemen naar de brandweer en die lief aan kijken of ze met die "jaws of life" (waar ze auto's mee openknippen) iets kunnen betekenen en vervolgens trakteren op bier ;)
Lijkt me dikke prima oplossing!

Overigens vind ik het een schande dat de producent niet wat actiever is in het oplossen van dit issue.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

snmght schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Overigens vind ik het een schande dat de producent niet wat actiever is in het oplossen van dit issue.
Want iedereen die ze mailtje is natuurlijk goud eerlijk ze kunnen niet bij iedereen gaan controleren of je wel echt eigenaar bent van de kluis dus zullen ze iedereen gelijk behandelen en niemand zomaar helpen per mail of telefoon voor instructie hoe je hun product kunt omzeilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
42dpi schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:35:
[...]

Want iedereen die ze mailtje is natuurlijk goud eerlijk ze kunnen niet bij iedereen gaan controleren of je wel echt eigenaar bent van de kluis dus zullen ze iedereen gelijk behandelen en niemand zomaar helpen per mail of telefoon voor instructie hoe je hun product kunt omzeilen..
nee het is heel goed dat ze het niet online doen.

Maar ze kunnen het natuurlijk wel offline doen.
jaar of 15 geleden meteen kluis naar de leverancier gemoeten,
die na overleg van de aankoopbon de kluis mocht openen, geen idee welke manier.
maar na 5 min mocht ik de kamer weer in komen en de kluisdeur open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

jack zomer schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:38:
[...]

nee het is heel goed dat ze het niet online doen.

Maar ze kunnen het natuurlijk wel offline doen.
jaar of 15 geleden meteen kluis naar de leverancier gemoeten,
die na overleg van de aankoopbon de kluis mocht openen, geen idee welke manier.
maar na 5 min mocht ik de kamer weer in komen en de kluisdeur open
Kluis van de bouwmarkt <300,- gaat geen enkele producent een open maak afdeling voor opzetten, kluizen met prijskaartje in de duizenden euro's is ander verhaal.

Als je een paar euro's betaald voor een luxe doos verwacht dan niet dat er 5sterren service bij zit.

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 16-03-2022 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32

snmght

imho dan he

[...]

Als je met aankoopbewijs aan kunt tonen dat je de rechtmatige eigenaar bent zie ik het probleem niet zo. Maar kennelijk is service alleen iets voor de rijken en moet je daarvoor minstens een bepaald drempelbedrag hebben uitgegeven. 8)7 |:(

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:16
Is het niet mogelijk om het bedieningspaneel te demonteren en te vervangen door een ander, wel werkend, exemplaar?
Het lijkt mij logisch dat een fabrikant van een brandkast er tijdens het ontwerpen van het ding rekening mee heeft gehouden dat het bedieningspaneel wel een beschadigd zou kunnen raken.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• djroboy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 13:41
Vervelende situatie maar de eerste vraag die direct bij mij naar boven komt is waarom er een touchpanel wordt gebruikt bij een kluis die brandwerend zou moeten zijn. Bij een brand wordt dat hele panel toch weggesmolten?

Verder benieuwd hoe je hem open gaat krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 30-05 20:52
Er moet toch een manier zijn? ik bedoel: het is een brandwerende kluis. Stel dat dat ding idd in de fik heeft gestaan dan ziet het bedieningspaneel eruit alsof het ook stuk is (ziet er kwalitatief cheap uit). Dan moet je zonder panel toch alsnog in je kluis kunnen komen :?

Edit: dit zou de binnenkant moeten zijn. Een sterke magneet (die speciale extra sterke) om de elektronische beveiliging in stand open te krijgen of de kluis ondersteboven zetten en met een hamer erop rammen klinkt als plausibele manier om de kluis te openen.
Scharnieren doorslijpen is zonde van de moeite gezien de pinnen (ala dievenklauwen) die er ook nog zitten aan de scharnierkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ael4NVLXeCc7cROYJTS_phPKG0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MSsHOh64kgfc3oQB4M3sQR10.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door SniperGuy op 16-03-2022 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 12:11
Vergeet bij de slijptol niet om gezichtsbescherming, handschoenen en dergelijke te dragen, dat kan wel eens verkeerd aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Is het een echt touchscreen, of druk je de knopjes in waarna daaronder een stukje koolstof op 2 metalen contactjes komt (zoals in een afstandsbediening)? In het laatste geval zou ik dat zwarte plastic losmaken en met een stukje metaal alsnog de juiste cijfertjes aanraken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jaspaa
  • Laatst online: 09:28
Mensen zijn je voor geweest. Check de foto's bij de review voor wat je te wachten staat:

https://www.amazon.co.uk/...e-Insurance/dp/B00KIV3J2M

Als een hamer niet werkt, kan je wellicht proberen een gat te boren om zo het zwart-witte draad van de solenoid te bereiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnAisa-YTiIU26kqBATsC5pNjqo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CAaKiwGCUOF7ONVcPOfHIPVP.png?f=user_large

Als je daar 9V op zet gaat de deur ws wel open.

Pas op met de haakse slijper. Het lijkt een betonvulling te zijn (?), ik weet niet hoe goed een schijf voor staal daar mee om gaat. Brekende slijpschijven kunnen erg gevaarlijk zijn!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:47
@Irtimid stuur de LockPickingLawyer YouTube: YouTube een bericht met je probleem :)

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 16-03-2022 16:17 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-05 17:10

Sharky

Skamn Dippy!

nielsven schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:33:
Vergeet bij de slijptol niet om gezichtsbescherming, handschoenen en dergelijke te dragen, dat kan wel eens verkeerd aflopen.
Maar wel met de nuance dat je bij haakse slijpers nooit van die standaard werkhandschoenen draagt. Daarmee heb je weinig grip en controle waardoor er ongelukken kunnen gebeuren. Ook wordt de stof makkelijker gegrepen door de slijper. Er zijn speciale handschoen die wat stroever zijn en gewoon strak zitten bedoeld voor het gebruik van een haakse slijper.

This too shall pass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicootje077
  • Laatst online: 09:57
zoek op youtube eens naar "The Lockpicking lawyer", die heeft een paar duizend videos over lockpicking, vast ook over een Yale safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 22:10
Ik vind het bizar dat er geen alternatief is, meestal zit er toch ook nog wel een sleutelgat op voor het geval dat zoiets baggers als een touchscreen faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-05 15:34
Zebby schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:35:
Ik vind het bizar dat er geen alternatief is, meestal zit er toch ook nog wel een sleutelgat op voor het geval dat zoiets baggers als een touchscreen faalt.
Het is geen touchscreen, het is een touchpad. Dus 1 capacitieve sensor o.i.d. per toets met een lampje eronder. Hetzelfde als bijv. op je inductiekookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:08

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dit soort brandwerende kluizen bestaat uit 2 (vrij) dunne metalen platen met daartussen gips/krijt als isolatie.

Je kan er dus vrij eenvoudig doorheen boren met een goede scherpe metaalboor.
Rechts boven het keypad.
Daarna kan je de draad naar de solenoide pakken en daar even spanning op zetten.

Ook zou je hem, als je hem op de tast kan vinden, omhoog kunnen drukken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:17

-tom-562

Oliesjeik

Lock Picking Lawyer heeft meerdere video's over elektronische kluisjes. Vaak is een sterke magneet al voldoende, omdat je daarmee het interne relais kan bekrachtigen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voordeel is dat je 6 sleutels krijgt, maar ze 'leven' alle 6 nog. ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Kun je niet het rubberen matje van het touchpad afsnijden om zo bij de onderliggende printplaat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:12
De LPL heeft ook een keer zo'n soort kluis opengemaakt, met de slijptol idd...

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
[756] Sentry Safe Cut in Half FAST!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:48

TheBorg

Resistance is futile.

CrazyOne schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:56:
De LPL heeft ook een keer zo'n soort kluis opengemaakt, met de slijptol idd...

[YouTube: [756] Sentry Safe Cut in Half FAST!]
Dat is geen slijptol. ;)

Cirkelzaag met een blad voor staal gaat veel sneller en met minder rotzooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook ervaring met het openslijpen van een kluis. Issue was dat er munitie in zou kunnen liggen. Maar de slijptol ging er als boter doorheen zonder problemen of noemenswaardige hitte. Optioneel kan je koelen met water.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
Boudewijn schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:43:
Je zou als het een magneetje is ook kunnen kijken met een sterke magneet aan de buitenkant of je ze elkaar af kunt laten stoten.

Succes!
Dit heb ik geprobeerd met een grote sterke magneet van een vriend van mij. Hij gebruikt hem om mee te magneetvissen...maar helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
jack zomer schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:27:
[...]

heb je een boormachine en een goede/redelijke metaalboor? probeer eens een gaatje te boren.
als dat lukt, probeer een decopeerzaag, geeft geen vonken dus geen binnen in de kluis brand risico
Ja dat is ook nog een oplossing. Geeft inderdaad minder vonken dan een slijptol, iemand anders gaf die tip ook.
Zeker de moeite van het proberen waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irtimid
YaaD schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:31:
[...]

En de extrerne HDD die erin zit :+.

Misschien out of the box maar je kunt t cijfer deel niet loshalen en de electronica bekijken? Lijkt me niet omdat het om een kluis gaat, maar wellicht dat je daar nog naar kunt kijken.

Of ben ik de enige die het zonde vindt van de kluis? :P
Nou ik zou niet weten hoe ik dat display/cijferslot eraf moet krijgen daarnaast heb ik niet de skills om op dat gebied iets te repareren. Heb ik wel even vluchtig naar gekeken, maar nergens schroeven of een klemmechanisme te zien waar dat mee vast zit aan de deur. Ik neem aan dat het van binnen uit vast gemaakt zit, dat lijkt mij wel zo veilig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irtimid
snmght schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:33:
[...]

Ja dat viel mij van een merk als Yale ook wel een beetje tegen. We konden wel korting krijgen op een nieuwe kluis,m maar daar hebben we vriendelijk voor bedankt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Heb je toevallig ergens het exacte model van de kluis? Ergens zou ik verwachten dat er toch op de een of andere manier een sleutel 'override' is.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
[...]

Dat klopt, die mastercode kregen we ook niet zomaar ;)
We moesten legitimatie meesturen en een kopie van de aankoopbon evenals wat foto's van stickers op de kluis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Irtimid
djroboy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:15:
Vervelende situatie maar de eerste vraag die direct bij mij naar boven komt is waarom er een touchpanel wordt gebruikt bij een kluis die brandwerend zou moeten zijn. Bij een brand wordt dat hele panel toch weggesmolten?

Daar had ik ook nooit bij stilgestaan, tot deze ellende op begon te spelen. Die zelfde vraag stelde ik mijzelf daarna ook gelijk, kan mij niet voorstellen dat dat display een uur in 900C volhoudt.
Wijze les voor de volgende kluis : iets met een sleutel en geen plastic/kunststof/electronica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
nielsven schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:33:
Thanks voor de tips, die ga ik inderdaad allemaal gebruiken.
Safety 1st !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
Jaspaa schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:43:
Mensen zijn je voor geweest. Check de foto's bij de review voor wat je te wachten staat:

.....
Een gat boren in de deur om die zwart/witte draad te pakken te krijgen is nog wel een optie denk ik.
Heb vanmiddag al een nieuwe slijpschijf gekocht, maar een paar metaalboren heb ik nog wel liggen, dus dat is de moeite van het proberen waard.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
PeacekeeperNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:53:
Heb je toevallig ergens het exacte model van de kluis? Ergens zou ik verwachten dat er toch op de een of andere manier een sleutel 'override' is.
Ja die staat in de OP. We hebben van Yale ook een mastercode gekregen, maar daar zit het cijfer in wat het niet meer doet...dus daar komen we helaas niet verder mee |:(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Irtimid
Vanmiddag even naar de lokale bouwmarkt geweest en een nieuwe slijpschijf voor metaal gekocht.
De tip van het boren van een gat in de deur en dan 9V op de zwart/witte draad zetten wil ik nog wel proberen, dat geeft minder troep dan de kluis te lijf gaan met een slijptol (alhoewel dat laatste mij wel meer voldoening zal geven, zal die k*t kluis eens laten zien wie de baas is /stoeremannenmodeoff).

Ik hou jullie op de hoogte ! Voor zover bedankt voor alle suggesties, ideeën et cetera !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:34

Rmg

Ik zou beginnen met een paar gaten te boren in het midden van de deur net boven het paneeltje, zo te zien kom je dan de solenoid tegen.

Als je die gevonden hebt schroevendraaier er op en een paar goeie tikken er op. Daarna draai je hem zo open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

FreakNL schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:28:
[...]

uiteraard niet in huis maar buiten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 30-05 20:52
Jaspaa schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:43:

Als een hamer niet werkt, kan je wellicht proberen een gat te boren om zo het zwart-witte draad van de solenoid te bereiken.

[Afbeelding]

Als je daar 9V op zet gaat de deur ws wel open.

Pas op met de haakse slijper. Het lijkt een betonvulling te zijn (?), ik weet niet hoe goed een schijf voor staal daar mee om gaat. Brekende slijpschijven kunnen erg gevaarlijk zijn!
Goeie foto! het lijkt erop dat er een gat in de voorkant zit om de draden van het cijferpaneel naar de batterijhouder te leiden.
Ik denk dat als je het frontpaneel eraf mept, je de 2 draden van de selenoid te pakken hebt en de boel simpel kan openen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
SniperGuy schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 09:12:
[...]

Ik denk dat als je het frontpaneel eraf mept, je de 2 draden van de selenoid te pakken hebt en de boel simpel kan openen :Y
Dat is inderdaad ook nog wel een idee. Ga ik zeker even proberen, kapot gaat die kluis toch wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
HKLM_ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:17:
@Irtimid stuur de LockPickingLawyer YouTube: YouTube een bericht met je probleem :)
Geen enkele lockpicker/locksporter gaat je helpen met het picken van een slot dat in gebruik is, dat is een absolute no-go in die community. LockPickingLawyer heeft bijvoorbeeld ook aardig wat kritiek gekregen toen'ie zijn eigen autodeur pickte, laat staan een kluis van 'iemand op het internet die zegt dat die écht van hemzelf is'.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +75 Henk 'm!

• Irtimid
Victorie beste lezers, de kluis heeft zijn inhoud prijs gegeven !

Na eerst van de week al een paar tips tevergeefs geprobeerd te hebben, vandaag de kluis van zolder naar buiten getild (geen pretje, ding is best zwaar).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JABFksTsd7Wrq1omkTEAOLP4Hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPFjBpaxvw1mafWt5B1CgpOT.jpg?f=fotoalbum_large

Een van de tips was om spanning te zetten op de draden van de solenoïde om te zien of hij daar open mee ging.
Dus het bedienpaneel/codepanel met een paar forse hengsten van de hamer van de kluis gescheiden. Daar kwamen wat draden bij tevoorschijn : een paar van het paneel en 2 bij de ronde draaiknop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VwwYaFNtU3n_ieVW888Y5daExwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uxn0pTJyFr7v6jBGjA2xUAwa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zJbCLldFrzpUnaXzjEsGHVNqUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74z5aYwoxikYBGGbtX9bHhns.jpg?f=fotoalbum_large
Op beide paren een SQL 9V injection gedaan, maar zonder succes. Geen klik of beweging in de draaiknop te krijgen.

Dus toen maar de slijptol gepakt, voorzien van een nieuwe Bosch metaal slijpschijf en de scharnieren te lijf gegaan. Die gaven zich gelukkig snel gewonnen, daarna kwam het leukste werkje : bruteforcen met koevoet en een paar schroevendraaiers.
Ik denk dat de kluis het een minuut of 20 in totaal heeft vol gehouden vanaf het slopen van het touchpanel totdat ik de deur kon verwijderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DWlejE1PKIb_lFjdVpmX33H5D8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xt95tv9ThTA2rs5irzPn0vLw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2THkCxXYLOhWQC7oN3nV8nno1So=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9t9LTwg3l2Rg5RXJnwd7X8o1.jpg?f=fotoalbum_large

Het deed mij beseffen dat een carrière als professioneel kluizenkraker niet voor mij is weg gelegd, maar ik ben des te blijer dat de inhoud eruit gekomen is. Een klein beetje stoffig door het verbrokkelende brandwerende materiaal, maar dat is geen probleem.

Een ieder bedankt voor alle reacties, tips en comments. Tof om te zien hoe er meegeleefd en gezocht wordt naar een oplossing.
En dan nu maar eens gaan zoeken naar een nieuwe kluis :)

Voor de liefhebbers nog een foto van de binnenkant van de deur (met het sluitwerk) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPYIQFtXkLx6IdYLB0eDxA6LIAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrXcyLCBsp24KG8b1wMDWZBY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En nu hopen dat de hardeschijf al die schokken een beetje overleefd heeft :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
MadMarky schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:38:
Eh ja, die zal ik morgen eens aan mijn PC hangen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als ze uitstaan kunnen ze veel hebben hoor.

@Irtimid mooi man, lekker bezig. Nu gewoon een simpele kluis met een sleutel, toch?
Goed punt trouwens van dat display en uur in de hens staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Laatst online: 30-05 20:04
En vergeet de magneten niet :Y)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

franssie

Save the albatross

Een harde schijf die niet draait kan echt heel veel hebben - het zou mij verbazen als deze niet meer zou werken door het openen van een deurtje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Wormaap schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:59:
[...]

Geen enkele lockpicker/locksporter gaat je helpen met het picken van een slot dat in gebruik is, dat is een absolute no-go in die community. LockPickingLawyer heeft bijvoorbeeld ook aardig wat kritiek gekregen toen'ie zijn eigen autodeur pickte, laat staan een kluis van 'iemand op het internet die zegt dat die écht van hemzelf is'.
Als je een probleem hebt dan helpen ze je echt wel met een slot dat nog in gebruik is. Voor TS was het al dat hij er niet meer in kwam, dus als je iets sloopt met picken (hoewel hier niks te picken viel) wordt het probleem niet groter. Voor de lol sloten picken die in gebruik zijn wordt inderdaad afgeraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:27
mark-k schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:19:
[...]

Als je een probleem hebt dan helpen ze je echt wel met een slot dat nog in gebruik is. Voor TS was het al dat hij er niet meer in kwam, dus als je iets sloopt met picken (hoewel hier niks te picken viel) wordt het probleem niet groter. Voor de lol sloten picken die in gebruik zijn wordt inderdaad afgeraden.
Het gaat niet alleen om mogelijke schade aan je eigen slot, het gaat er ook om dat een willekeurige picker niet met 100% zekerheid kan zeggen dat'ie niet misbruikt wordt voor illegale zaken. Als je de regels van diverse online picking communities bekijkt worden er eigenlijk nooit uitzonderingen gemaakt op 'geen hulp met sloten die in gebruik zijn'.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

franssie

Save the albatross

Is er een sleutelmakerstopic op GoT?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

franssie schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:31:
Is er een sleutelmakerstopic op GoT?
Vziw niet . Wel leuk onderwerp, wel ff afstemmen denk ik zo met de modjes :+
Wormaap schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:24:
[...]

Het gaat niet alleen om mogelijke schade aan je eigen slot, het gaat er ook om dat een willekeurige picker niet met 100% zekerheid kan zeggen dat'ie niet misbruikt wordt voor illegale zaken. Als je de regels van diverse online picking communities bekijkt worden er eigenlijk nooit uitzonderingen gemaakt op 'geen hulp met sloten die in gebruik zijn'.
Dat dus ja. Aan de andere kant is er soms wel wat sjefbaar, maar dan moet je ze wel kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
djroboy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:15:

Bij brandwerende kisten/kluizen is de aanname dat het niet uitmaakt, immers hergebruik je iets wat in de fik gestaan heeft niet opnieuw en zoals OP ondervonden heeft ben je er met wat grof geweld zo in.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
Boudewijn schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 23:05:
[...]

Als ze uitstaan kunnen ze veel hebben hoor.

@Irtimid mooi man, lekker bezig. Nu gewoon een simpele kluis met een sleutel, toch?
Goed punt trouwens van dat display en uur in de hens staan ;)
Ja dat wordt wel een kluis met een sleutel o.i.d.
Wij willen geen risico meer lopen dat die nieuwe kluis ook niet meer open gaat ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Irtimid
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden, de kluis ehhhh klus is geklaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Misschien al voorgesteld, maar kijk eens naar het kanaal van TheLockPickingLawyer op YouTube.
Meestal zijn die cijfercode kluizen met een magneetje te openen.

Edit: mooi dat het gelukt is.

[ Voor 9% gewijzigd door tilburgs82 op 20-03-2022 11:07 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:36

Dennis1812

Amateur prutser

Irtimid schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:05:
Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden, de kluis ehhhh klus is geklaard!
Eerst willen we nog wel weten of je HDD nog werkt :+

Verder sluiten ze topics niet zomaar. Het verdwijnt vanzelf in de vergetelheid

Top dat het gelukt is! En je updates hebt geplaatst.
Wat wel een dingetje is. Je hebt nu een mastercode. Die krijg je dus eigenlijk vrij makkelijk. Is die code hetzelfde op alle Yale kluizen? Dan kan je nu wel erg eenvoudig een carrière als inbreker upgraden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

tilburgs82 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:06:
Misschien al voorgesteld, maar kijk eens naar het kanaal van TheLockPickingLawyer op YouTube.
Meestal zijn die cijfercode kluizen met een magneetje te openen.

Edit: mooi dat het gelukt is.
Volgens mij is dat al een paar keer gesuggereerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:47
Je kan ook eerst testen of de scharnieren van gewoon staal of gehard staal zijn door met een metaalboor van boven door de scharnierpin/draaipunt te boren. In dat geval sloop je zo min mogelijk en zou je de scharnieren met een bout later weer vast kunnen zetten.il heb namelijk begrepen dat het vooral te doen is om de brandwetendheid en niet zozeer voor diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:52
Lockpickinglawyer?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Goed idee, daar is nog niemand die deze thread wel heeft gelezen opgekomen. Koning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:52
Boudewijn schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Goed idee, daar is nog niemand die deze thread wel heeft gelezen opgekomen. Koning!
Ja dat krijg je met de quick reply :F

deze duitser is het gelukt ;0
YouTube: Wie STABIL ist ein feuerfester 200€ TRESOR? - Experiment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
Irtimid schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 22:46:
[...]

Eh ja, die zal ik morgen eens aan mijn PC hangen ;)
Sorry, ik ben er gisteren niet meer aan toegekomen om de externe HDD te testen 8)7
Maar dit ga ik asap doen en laat jullie uiteraard weten wat de uitkomst is.

Mocht hij het niet meer doen dan is er niet gelijk een man overboord, alles staat ook in de cloud en nog op mijn PC (lang leve backups).
Maar als hij het nog zou doen dan zou dat wel prettig zijn.

Van de magneet verwacht ik eigenlijk geen schade, die heb ik alleen op de deur en bovenkant van de kluis gebruikt, lijkt mij sterk dat het magnetisch veld van dat ding zo sterk is dat hij door 2 metalen lagen en een laag brandwerend materiaal heen gaat plus de case om de HDD heen.
En de HDD lag onderin de kluis dus ik verwacht niet dat hij daar een tik van heeft gehad. Het omkeren van de kluis en de klappen met dat vuistje zullen meer impact gehad hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Irtimid
Belofte maakt schuld en jullie hadden nog een antwoord van mij tegoed....

Net even de WD Book externe HDD aangesloten op mijn PC en....jawel hij (zij?) doet het nog gewoon.
Had die al een tijdje niet meer gebruikt, maar wonder boven wonder begon deze gewoon op te spinnen en liet de data zich nog gewoon uitlezen _/-\o_

Dus ook dat valt weer mee.....en dan nu Googleen naar een nieuwe kluis....met sleutel en zonder fratsen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 00:40
Irtimid schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:51:
....en dan nu Googleen naar een nieuwe kluis....met sleutel en zonder fratsen 8)7
Laat je weten waar je op uitkomt? Ik zoek er namelijk ook een O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:28
Irtimid schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:02:
[...]

Ja dat wordt wel een kluis met een sleutel o.i.d.
Wij willen geen risico meer lopen dat die nieuwe kluis ook niet meer open gaat ;)
Ik heb het ook eens een keer meegemaakt maar dan wel een kluis met digitaal slot en een sleutel. Ik wist niet waar ik de sleutel moest laten en dacht slim te zijn om deze in de kluis te stoppen 8)7 En daarna goh.. wat was de code toch ook alweer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ingelogd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:57:
[...]

Ik heb het ook eens een keer meegemaakt maar dan wel een kluis met digitaal slot en een sleutel. Ik wist niet waar ik de sleutel moest laten en dacht slim te zijn om deze in de kluis te stoppen 8)7 En daarna goh.. wat was de code toch ook alweer :X
Wat mij verbaasde is dat de kluis niet middels een keilbout aan een muur vast zit, dan ben je pas echt in de aap gelogeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:28
DR!5EQ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:12:
[...]

Wat mij verbaasde is dat de kluis niet middels een keilbout aan een muur vast zit, dan ben je pas echt in de aap gelogeerd.
Aan de achterzijde van mijn kluis zaten gaten om deze met een keilbout aan de muur te bevestigen. Eentje daarvan had ik groter uitgeboord en de sleutel eruit gehengeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Irtimid
DR!5EQ schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:12:
[...]

Nou hij zat aan de vloer vast met 2 keilbouten. Maar gelukkig hadden we de kluis pas verplaats ivm een interne verhuizing. Dus hij stond nog tijdelijk los.....iets van geluk bij een ongeluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 13:00
Irtimid schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 20:47:
[...]

Dit heb ik geprobeerd met een grote sterke magneet van een vriend van mij. Hij gebruikt hem om mee te magneetvissen...maar helaas :(
Lol dan weet je dat je externe HD ook leeg is nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

mannowlahn schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:50:
[...]

Lol dan weet je dat je externe HD ook leeg is nu
:?
Irtimid schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:51:
Belofte maakt schuld en jullie hadden nog een antwoord van mij tegoed....

Net even de WD Book externe HDD aangesloten op mijn PC en....jawel hij (zij?) doet het nog gewoon.
Had die al een tijdje niet meer gebruikt, maar wonder boven wonder begon deze gewoon op te spinnen en liet de data zich nog gewoon uitlezen _/-\o_

Dus ook dat valt weer mee.....en dan nu Googleen naar een nieuwe kluis....met sleutel en zonder fratsen 8)7

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weer iemand die het topic niet leest. No worries.

Zeker als de spullen op de bodem van de kluis liggen gaat er waarschijnlijk weinig mis als je aan de voorkant met een magneet gaat werken. Je moet de magneet niet op de HDD zetten, maar buiten dat zal het wel loslopen. Quod erat demonstrandum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 13:00
Boudewijn schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Weer iemand die het topic niet leest. No worries.

Zeker als de spullen op de bodem van de kluis liggen gaat er waarschijnlijk weinig mis als je aan de voorkant met een magneet gaat werken. Je moet de magneet niet op de HDD zetten, maar buiten dat zal het wel loslopen. Quod erat demonstrandum.
Hij zei dat het een magneet ala magneetvissen was, die hebben behoorlijke kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03:02
@Irtimid Behalve een hammer, slijpschijf en een koevoet -- heb je nog andere tools gebruikt om de kluis op te krijgen?

Ik zit hier namelijk met een rasechte filmtwist: Pas een huis gekocht, maar in een verborgen ruimte ben ik een kluis tegengekomen. Helaas zit deze kluis met een keilbout vast in de betonnen vloer en de code is onbekend.

Gelukkig heb ik wel de ruimte om dat ding uit te slijpen en/of te boren.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
D_Jeff schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:28:
@Irtimid Behalve een hammer, slijpschijf en een koevoet -- heb je nog andere tools gebruikt om de kluis op te krijgen?

Ik zit hier namelijk met een rasechte filmtwist: Pas een huis gekocht, maar in een verborgen ruimte ben ik een kluis tegengekomen. Helaas zit deze kluis met een keilbout vast in de betonnen vloer en de code is onbekend.

Gelukkig heb ik wel de ruimte om dat ding uit te slijpen en/of te boren.
Voorzichtig inderdaad! De bankbiljetten wil je niet verbranden ;-)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.