Vraag

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Hier hebben wij het voornemen om zonnepanelen aan te schaffen. Onderstaande offerte is voor ons een mooie keuze echter wil ik dit graag bevestigd hebben. Wij hebben rechtsachter onze woning een flink boom waarbij ik twijfel of we hier wel/geen schaduw van gaan hebben. In de zomer staat de zon hoog dan zullen we er geen last van hebben. In het najaar / winter durf ik het nog niet te zeggen.

Ik ben me er van bewust dat de prijzen enorm gestegen zijn er en volgens mij volgend jaar geen BTW meer gerekend word. Klopt dit?
Foto's
Beschikbare (dak)ruimte
Ruimte voor 11 panelen
Schaduw
Waarschijnlijk in het najaar / winter last van een boom.
Jaarverbruik
3100
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase
Budget en doel
Elektriciteit besparen
Wie gaat het project uitvoeren
Aannemer
Bijhouden van data
Ja
Reeds verkregen offertes
11 sunpower p6-400blk zonnepanelen
1 solaredge SE3500-HD Wave
11 Solardedge S500B power optimiser
Clickfit Evo en Beam montagesysteem
Zwarte zijkappen voor platdak constructie
Montage + projectkosten
Circa € 7,4K excl. BTW
Regio
Gelderland

De topic warning is aardig duidelijk, eigen situatie = eigen topic => afgesplitst

[Voor 3% gewijzigd door septillion op 19-12-2022 11:03]

Alle reacties

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@Deef_K
- weinig schaduw, dus stringomvormer zou ook kunnen. Echter je 2 panelen op de dakkapel hebben een afwijkende hellingshoek, dus moeten dan een eigen (micro) omvormer. in totaal ws. goedkoper
- verder aan de prijs, maar ja, in deze markt
- en als je Solar edge wil nog even checken in het SE topic
-beetje duur merk panelen, maar wel mooi

verder: in de huidige markt moet je voor een nette prijs veel zelf doen (of heel veel offertes opvragen of fysiek het werk zelf doen).
En waarschijnlijk is snel neerleggen belangrijker dan een iets scherpere prijs

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deef_K schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:44:
Hier hebben wij het voornemen om zonnepanelen aan te schaffen. Onderstaande offerte is voor ons een mooie keuze echter wil ik dit graag bevestigd hebben. Wij hebben rechtsachter onze woning een flink boom waarbij ik twijfel of we hier wel/geen schaduw van gaan hebben. In de zomer staat de zon hoog dan zullen we er geen last van hebben. In het najaar / winter durf ik het nog niet te zeggen.
Het is nu echt maximaal winter, dus nu kan je denk ik goed aan de schaduw van de takken zien / inschatten welke schaduw het oplevert in de winter.
Ik ben me er van bewust dat de prijzen enorm gestegen zijn er en volgens mij volgend jaar geen BTW meer gerekend word. Klopt dit?
Klopt.

Verder: 7,4Keu voor 4400kwp is stevig, maar dat wist je al. De vraag is ook of er voor deze situatie een luxe systeem als SolarEdge echt nodig is. En de reden om voor dure panelen te gaan is me ook niet helemaal duidelijk. In dit topic kan je er veel over lezen: Offerte zonnepanelen Zonnefabriek

Ik heb voor sunpower + SE wel eens duurdere offertes gezien. Maar ik zou het zelf dus nooit kiezen (zie andere topic).

[Voor 13% gewijzigd door JvS op 19-12-2022 11:12]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:42
Heb je in het rapport onderaan ook een deel met horizontale balkjes, verlies diagram?

Omvormer voelt met de natte vinger aan de lichte kant, maar dat zou in het diagram naar voren moeten komen.

Sunpower P6 zijn gewoon deftig in prijs. Voor het systeem lijkt me de offerte niet verkeerd… mits je ook echt sunpower wil. Mooi spul, financieel minder rendabel.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Deef_K
@JvS Ik ben wel gevoelig voor mooi spul. Mits het goed te praten is. Ik ontvang vandaag ook nog een offerte voor 11x Eurener + 11 x IQ7-A Micro-omvormer + 1x Enphase Envoy-S Metered 1 Fase. Deze partij geeft aan gezien er maar 2 op een andere orientatie liggen er sowieso gebruik gemaakt moet worden voor micro-omvormers.

@Ronald

Ik heb deze grafieken nog in de offerte.

edit: de enphase offerte valt nog duurder uit. € 7880,00 excl. BTW

[Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 19-12-2022 12:02]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deef_K schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:33:
@JvS Ik ben wel gevoelig voor mooi spul. Mits het goed te praten is.
SE is op zich nog wel goed te praten (elektrisch apparaat, geen chinese makelij, echt wel de luxe en garantie, per paneel monitoring, optimalisatie van die twee 'platte' panelen, mits goed ontwerp), maar sunpower heb ik nul warme gevoelens bij behalve marketing (die het vergelijkt met panelen van 20 jaar geleden en zegt 'maar wij zijn echt heel goed').

Voor wat betreft dat rapport, je kan de leverancier vragen of hij misschien het complete SE rapport wilt sturen. Dit is niet genoeg. Je hebt dit grafiekje nodig uit dat rapport.

[Voor 20% gewijzigd door JvS op 19-12-2022 12:29]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Deef_K
@JvS ik heb besloten om de micro omvormers te laten vervallen. Hierbij komt dan de keuze op 9x sunpower zonnepanelen en op 1 Sunny Boy SB 3.0-1AV-41.

Qua prijs veel interessanter. Ik vraag me alleen af of deze omvormer niet te licht is?

[Voor 13% gewijzigd door Deef_K op 20-12-2022 00:13]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee