Verhuren of huren van gereedschap via Peerby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:25
Goedendag,

Ik heb Net als anderen uit het grote gereedschap topic een flink assortiment met A-merk gereedschap opgebouwd.

Het word vooral hobbymatig gebruikt, vaak aangeschaft voor een eenmalige klus, en soms voor een verbouwing.

Het gaat bij mij om stapels Makita systainers met boormachine, schroefmachines, kantenfrees, invalzaag, multitool, schuurmachines, combihamer, boorhamer etcetera etcetera.
Daarnaast ook kruislijnlaser, een 360 graden laser met ontvanger, warmtebeeld camera en dergelijke.

Nu staat de overgrote meerderheid het grootste deel van het jaar niets te doen.

Zijn er forumleden die ervaring hebben met een verhuur platform zoals Peerby?
ik heb er ooit eens een account gemaakt om rond te kijken, maar nooit wat mee gedaan.

Ik ben benieuwd naar verhuur ervaringen, maar ook huur ervaringen.

Hoe zit het met een borg, kan dat in de peerby omgeving zelf?
Zo niet, hoe doe je een borg dan?

Voor Peerby "garantie" moet je via hun betaalomgeving afrekenen, hier zit de 15% commissie dan meteen ook in verwerkt denk ik.

Het meest ben ik eigenlijk benieuwd naar een ervaring waarbij de machine stuk is gegaan of gestolen, en hoe peerby dat dan afhandelt.

Het gaat me niet zozeer om de opbrengsten in dit topic, maar vooral of je gereedschap veilig is.

Mvg,
Frank

@moderators, als hij hier niet goed staat, sorry.
Ik heb hem hier geplaatst omdat het gereedschap gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tastiestemperor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-09 16:22
Ligt een beetje aan de omgeving zelf vindt ik..
Zelf heb ik wel vaak wat gehuurd en klein gereedschap verhuurd.

Heb hier ook Makita's liggen maar de wat duurdere hou ik liever zelf.
Je weet immers nooit hoe iemand met gereedschap omgaat.

Als ik de t.o.s. van Peerby lees dan staan ze voor best een hoog bedrag garant.
Maar heb geen ervaring met garantieclaims..

Daarnaast is Peerby bij mij in de buurt echt absurd...
Men vraagt voor een handgrasmaaier of een parkside boor gewoon 20euro per dag...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:50
@FRANQ, het is een wat ouder topic, maar ik wil toch even reageren omdat ik inhoudelijk veel van je vragen kan beantwooorden.
Zijn er forumleden die ervaring hebben met een verhuur platform zoals Peerby?
ik heb er ooit eens een account gemaakt om rond te kijken, maar nooit wat mee gedaan.
Yes, ervaring met Peerby. Ik ben gebruiker sinds ~2014 en heb 100+ afgeronde transacties (paar keer lenen en heel veel verhuren).
Ik ben benieuwd naar verhuur ervaringen, maar ook huur ervaringen.
Als potentiële lener heb ik een paar keer een oproep geplaatst. Uiteindelijk een paar keer keer iets geleend (toen er jaren geleden van huren nog geen sprake was), waarvan 1 keer letterlijk via het platform van de buren :+ Mijn leen-ervaringen stammen nog uit de tijd dat het nog louter lenen was en nog puur vraaggestuurd. Tegenwoordig is het aanbod ook inzichtelijk(er) en kan er naast geleend ook gehuurd worden. Nu het aanbod zichtbaar is, is het makkelijker om te kijken of aangeboden product is wat je daadwerkelijk nodig hebt (je hebt 'boormachine' en 'boormachine van merk x, model y en specs z' inclusief foto's van het product in kwestie).
Hoe zit het met een borg, kan dat in de peerby omgeving zelf?
Zo niet, hoe doe je een borg dan?
Nee. Het platform voorziet hier niet in. Ik vermeld wel bij sommige listings dat ik een borg vraag. Dat is dan een onderlinge afspraak. Het is zelden een probleem; men snapt het vaak wel (in relatie tot de waarde van het item). Het is meer een principe-kwestie, want een borg van 50, 100 of 200 dekt natuurlijk bij lange na niet het vervangen van een beetje serieuze warmtebeeldcamera. Het is cash achterlaten of tikkie betalen bij ophalen. Nooit iets van borg in hoeven houden.
Voor Peerby "garantie" moet je via hun betaalomgeving afrekenen, hier zit de 15% commissie dan meteen ook in verwerkt denk ik.
Je betaalt grofweg 15% commissie over het huurbedrag. De garantie wordt gefinancierd uit hun opbrengsten. Als betalingen buiten het platform lopen, wordt hun verdienmodel ondermijnd.
Het meest ben ik eigenlijk benieuwd naar een ervaring waarbij de machine stuk is gegaan of gestolen, en hoe peerby dat dan afhandelt.
Ik heb een aantal malen een beroep moeten doen op de garantie in in twee gevallen is het netjes opgelost (en in de andere gevallen was het beroep vooral om binnen de gestelde termijn gemeld te hebben, maar uiteindelijk geen claim omdat het alsnog teruggebracht is). Of ze het risico ergens ondergebracht hebben of het uit eigen zak betalen, geen idee. De afwikkeling verliep voorspoedig; één keer een voorstel ontvangen op basis van een kort Marktplaats-onderzoekje door hen naar de de dagwaarde en eenmaal de factuur insturen van een vervangend onderdeel. Was steeds binnen 14 dagen geregeld.

In mijn geval gaat het ook (vooral) om kwalitatief en (semi-)professioneel gereedschap dat eenmalig, incidenteel en/of hobbymatig gebruikt wordt.

[ Voor 0% gewijzigd door wheel op 24-05-2023 06:12 . Reden: Taalfouten ]

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 18:48
Leeft Peerby anno 2025 nog? Ik heb mij zojuist als betalend lid aangemeld, maar lees in de App store reviews erg slechte beoordelingen. Al zullen tevreden klanten natuurlijk minder snel hun mening geven.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚