Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Tonton schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:58:
[...]

jammer dat het voor jou niet werkt.
Ik kwam zelf ook van een vrij goede LCD 38GN950 ook 109ppi en 160Hz op 38" maar vind het verschil met OLED juist dag en nacht. Ik heb vanaf begin al OLED's gehad, heel even ervoor 3D lcd en daarvoor plasma's en merk dat hierdoor heel gevoelig ben geworden voor backlight, dat stoort mij verschrikkelijk anderen hebben hier veel minder last van, vandaar mijn sterke bias naar OLED, dat kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.

Wat je zegt over 8K is inderdaad interessant 8K vond ik altijd overdreven voor tv gebruik omdat je zo dicht bij moet zitten en zo'n groot scherm moet nemen om nog verschil te zien. Laat ze eerst bitrate 4K maar eens omhoogschroeven. Maar inderdaad voor desktop gebruik niet eens zo'n slecht idee 8K op 42" dan nog adjustable kromming scherm. Zou een mooi monitortje zijn. rtx5090ti erin :P
Ik kom ook van een LG 38GN950 en vind het verschil ook behoorlijk groot. In beide gevallen heb ik ook een 6500K lamp achter de monitor/tv hangen om het subjectieve contrast te verhogen en om het rustiger voor de ogen te maken.

Ik ben allergisch geworden voor LCD backlights: altijd wat backlightbleeding, bij IPS is er glow, het contrast is niet overal hetzelfde en je ziet altijd de imperfecties. OLED is zeker niet heilig, maar het feit dat de pixels zelf oplichten maakt voor mij een wereld van verschil. Daarnaast zorgt de glossy coating voor een prachtig beeld, terwijl monitoren in 99% van de gevallen met een anti-glare coating komen die het beeld korrelig maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
LGTV Companion werkte ineens niet lekker meer na de laatste 42C2 firmware update. LGTV Companion x64 v2.0.0 is uitgebracht omdat LG de connectie methode heeft gewijzigd. Hier dus even de nieuwste versie downloaden: https://github.com/JPerss...anion/releases/tag/v2.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenkemp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-05 21:55
Wat ik me afvraag, en op het internet niet heel veel over kan vinden, is

Optie 1: hoe het werkt als je een game op borderless windowed zet, met een resolutie van 2560 x 1440 om de 120fps te halen. Als ietwat meer betaalbare videokaarten beter in staat zijn om 4k@120fps te halen ben ik van plan over te stappen (zal met 1 a 2 jaar zijn).

Of, optie 2: de resolutie in Windows voor fullscreen op 1440p capped en dan de tv laat upscalen. Zorgt dit voor onscherp beeld op ~80cm afstand? Andere bugs/'features' die dit (on)mogelijk of onprettig maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 22:45
Ik heb sinds een jaar een OLED42C2 als PC monitor in gebruik. Voornamelijk voor werk, af en toe voor gamen.

De laatste tijd merk ik dat ik veel last van mijn ogen heb als ik een tijd voor het scherm zit te werken. Vermoeide en rode ogen. Als ik dan even een rondje buiten ga wandelen, is t direct stukken beter.

Ik heb de OLED TV ingesteld in PC Modus. ISF dark room met OLED backlight op 38. In de Nvidia app (RTX 3080) PC modus ingesteld met 120Hz. Iemand nog tips behalve minder naar het scherm kijken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silvershadow449
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
Morpheus2003 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:56:
Ik heb sinds een jaar een OLED42C2 als PC monitor in gebruik. Voornamelijk voor werk, af en toe voor gamen.

De laatste tijd merk ik dat ik veel last van mijn ogen heb als ik een tijd voor het scherm zit te werken. Vermoeide en rode ogen. Als ik dan even een rondje buiten ga wandelen, is t direct stukken beter.

Ik heb de OLED TV ingesteld in PC Modus. ISF dark room met OLED backlight op 38. In de Nvidia app (RTX 3080) PC modus ingesteld met 120Hz. Iemand nog tips behalve minder naar het scherm kijken? :P
1. blue light filter aanzetten bij instellingen
2. bias lighting achter je monitor
3. brightness reduceren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-05 21:05
Denk vooral dat we de TVs te vel hebben staan.....

Krijg morgen wederom de 27 inch OLED binnen van LG ga hem nog eens proberen maar nu iets langer. De eerste keer na 2 dagen terug gestuurd omdat ik hem niet vel genoeg vond maar wellicht ben ik gewoon een beetje te vel gewend vanwege de C2 42'' Ook vaak wel wat ''branderige'' ogen na uurtje of 2 Destiny spelen.....

Ik wil eigenlijk graag kleiner en sneller (240hz) voor de RTX 4080 die ik heb en daardoor ook weer wat langer daar mee kan doen ;) Maar vooral omdat ik 42 gewoon wat te groot vind. Vaak last van mijn nek bijvoorbeeld zins ik de 42 gebruik. Kwa scherpte zit het wel goed weinig verschil 4k op 42 inch of 1440p op 27inch

Ook even getwijfeld gewoon IPS te nemen maar denk dat je na eenmaal OLED echt niet meer terug kan kwa ghosting ook bijvoorbeeld.

[ Voor 20% gewijzigd door JWFpeters op 04-05-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28
Julian schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:33:
Nog een tip: stel een ouderwetse screensaver in. Natuurlijk eentje met veel zwart.

[Afbeelding]

Edit: dit is nu mijn derde LG die ik als monitor gebruik, begonnen met een 55, toen een 65 en nu dus deze 77". Denk wel dat het nu mooi is geweest en ik niet nóg groter ga, deze past nu perfect in de ruimte en qua beleving is het niet eens zo veel beter dan de 65" die ik hiervoor had.
Op hoeveel meter afstand zit je en is de tekst goed te lezen of moet je regelmatig inzoomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 20:56
Ik heb het ven opgemeten voor je, 2m45, alles goed te lezen met de webbrowser op zoom 100% en scale in Windows op 200%. Ik meen dat ik hem met mijn 65" op 225% had....

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Laatst online: 26-05 21:44
Ik heb een LG C1 55" en die was rechts onder ingebrand met text en een rondje en wat blokjes
erg goed zichtbaar maar ik herken de text met rondjes niet en tog moet dit uren lang in beeld hebben gestaan en is toen ingebrand.

Coolblue heeft een monteur gestuurd en die had al meteen een nieuw paneel bij zich op garantie natuurlijk.

Hij vertelde mij dat LG had gezegd repareer maar op garantie maar dit doen we een maalig,
Oftewel mijn nog 13 maanden garantie gold niet meer voor het inbranden van het beeldscherm.
En volgens hem is LG niet blij met het gebruik als PC monitor.

Maar goed hij is weer als nieuw ik ben erg blij. Coolblue heel erg bedankt voor de snelle hulp aan huis.

PS: De monteur zij dat LG had kunnen uitlezen dat de TV heel veel uren had gemaakt met erg lange sessies
Het advies was zet hem na uiterlijk 6 uur ff uit voor een tijdje.

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:21
@mmxmmx in ieder geval nice afgehandeld.
hoe gebruik jij hem dan? ik gebruik dark theme, weggaande taakbalk, 3m screensaver en 5m standby. oled pixel at 55.
en werk kan ik wat langere sessies hebben dan prive, maar werk dat is wat teams of office in dark mode..
Kan mij haast niet voorstellen dat dat inbranden gaat veroorzaken.

als je veel wit gebruikt, static voor uren lang.. tja zal kans hoger zijn.
gewoon nieuwsgierig waar de limit ongeveer zal liggen.
weglopen een geen standby ofzo is killing natuurlijk.

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Tonton schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:38:
@mmxmmx in ieder geval nice afgehandeld.
hoe gebruik jij hem dan? ik gebruik dark theme, weggaande taakbalk, 3m screensaver en 5m standby. oled pixel at 55.
en werk kan ik wat langere sessies hebben dan prive, maar werk dat is wat teams of office in dark mode..
Kan mij haast niet voorstellen dat dat inbranden gaat veroorzaken.

als je veel wit gebruikt, static voor uren lang.. tja zal kans hoger zijn.
gewoon nieuwsgierig waar de limit ongeveer zal liggen.
weglopen een geen standby ofzo is killing natuurlijk.
Ten eerste was hij al 700€ afgeprijsd omdat de C1 Vervangen werd door de C2.

Ik heb heel af en toe het vermoeden dat de TV al ingebrand was toen ik hem kocht.
Maar heb daar geen enkel echt bewijs voor en ik vraag mij zelf dan ook af waarom ik het dan niet eerder gezien heb of waarom mij het niet was opgevallen dat hij was ingebrand.

Maar dat wat ingebrand stond moet uren of zelfs dagen lang in beeld hebben gestaan en dat doe ik nooit.
Er zat geen plastiek laagje op het scherm wat je er aftrekt nadat je hem uit de doos haalt.

Ik speel hoofd zakelijk Euro truck Simulator 2 met mijn computer en verder nog heel veel You Tube kijken.

Mijn screensaver van windows 11 doet het af en toe niet maar heb wel een bewegende achtergrond in windows. Dat programmatje heet Wallpaper Engine. Die draait standaard als je de PC aanzet.

Maar goed ik weet echt niet wat het geweest is. ff bedankt voor de tip om bij energie besparen ff dat standby weer te activeren was altijd zo gewend om dit uit te zetten.

Ben elke dag zo blij dat hij gerepareerd is als ik naar het scherm kijk ben de winkel wel heel dankbaar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:54
JWFpeters schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:00:
Zo staat mijne er bij een nette meter van me af dus perfect eigenlijk ondanks dat ik 1440p oled 27 verleidelijk zou vinden denk ik niet dat ik het formaat wil missen nog haha

[Afbeelding]
Waar haal je een dergelijk "lang" bureau weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superpolm
Julian schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:06:
Ik heb het ven opgemeten voor je, 2m45, alles goed te lezen met de webbrowser op zoom 100% en scale in Windows op 200%. Ik meen dat ik hem met mijn 65" op 225% had....
Bedankt voor het opmeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Azerox schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Waar haal je een dergelijk "lang" bureau weg?
Dit was een 80cm eiken blad met daarachter nog eens 30cm eiken plank dus totaal 110cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 02:22
Tonton schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:13:
ook net zoals stin00 een Ergotron HX stand geinstalleerd en setje staat nu als een huis.
Nu zie ik op de site dat dit niet zou passen op de lg c2 42? Of zit ik dan een verkeerde te bekijken? Heb jij een link hiervoor? Alvast bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door Beatz op 28-06-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
Beaudog schreef op zondag 18 december 2022 @ 17:31:
zo doe ik het ook ,de Arc op de eARC aansluiting dan heb ik via de pc ook dolby atmos geluid .
Heb een LG C1 met Sony soundbar ook atmos.
Als ik in Windows Atmos instel hoor ik regelmatig een keiharde knarsende toon die pas weg gaat als ik bij volume control de schuif naar 0 verplaats.

Niet te gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:23
mmxmmx schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 01:45:
[...]

Heb een LG C1 met Sony soundbar ook atmos.
Als ik in Windows Atmos instel hoor ik regelmatig een keiharde knarsende toon die pas weg gaat als ik bij volume control de schuif naar 0 verplaats.

Niet te gebruiken dus.
Daar heb ik geen last van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
Beatz schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:06:
[...]

Nu zie ik op de site dat dit niet zou passen op de lg c2 42? Of zit ik dan een verkeerde te bekijken? Heb jij een link hiervoor? Alvast bedankt!
klopt niet direct door andere vesa maat, je hebt ook nog een omvormer nodig, maar die kost maar 15 euro bij amazon:
https://www.amazon.nl/gp/product/B008KL72T8

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
stin00 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:54:
[...]

Ik kom ook van een LG 38GN950 en vind het verschil ook behoorlijk groot. In beide gevallen heb ik ook een 6500K lamp achter de monitor/tv hangen om het subjectieve contrast te verhogen en om het rustiger voor de ogen te maken.

Ik ben allergisch geworden voor LCD backlights: altijd wat backlightbleeding, bij IPS is er glow, het contrast is niet overal hetzelfde en je ziet altijd de imperfecties. OLED is zeker niet heilig, maar het feit dat de pixels zelf oplichten maakt voor mij een wereld van verschil. Daarnaast zorgt de glossy coating voor een prachtig beeld, terwijl monitoren in 99% van de gevallen met een anti-glare coating komen die het beeld korrelig maakt.
beetje late reply, maar dit verwoordt precies hoe ik er ook tegenaankijk.
alles zonder backlight maakt voor mij een enorm verschil.

Heb mijn tv geupdade naar een 83"G2 een Asus Oled laptop gekocht en geniet van de nieuwe Garmin S70 omdat er ook een Amoled scherm in zit.. en ineens voor het eerst in decades altijd weer een horloge om heb. Oled is gewoon wereld van verschil voor mijn oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Laatst online: 16-05 02:22
Tonton schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:36:
[...]

klopt niet direct door andere vesa maat, je hebt ook nog een omvormer nodig, maar die kost maar 15 euro bij amazon:
https://www.amazon.nl/gp/product/B008KL72T8
Thanks en deze heb ik inderdaad gehaald. Ik heb de Ergotron HX ook kunnen halen voor een lagere prijs dus top! al proberen een foto te maken als alles er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Beatz schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Thanks en deze heb ik inderdaad gehaald. Ik heb de Ergotron HX ook kunnen halen voor een lagere prijs dus top! al proberen een foto te maken als alles er is.
kost wat maar super stevig en voelt zeer reliable.
Ik trek hem ook compleet naar voorkant bureau (max extended arm) en iets tilted naar beneden, als ik even rondje F1'23 wil rijden en playseat voor mijn bureau zet. geen probleem voor de HX en super beeld natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-05 14:57
Ik zit al enige tijd te dubben om mijn monitor te vervangen met een grotere monitor/tv.

Deze heb ik op het oog: uitvoering: Philips 48OLED707/12 Zwart.

Het doel is voornamelijk gaming/editing(premiere pro). Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Ik kwam deze van LG ook nog tegen, al is die weer iets duurder: uitvoering: LG UltraGear 48GQ900 Zwart

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
TheNightbringer schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:31:
Ik zit al enige tijd te dubben om mijn monitor te vervangen met een grotere monitor/tv.

Deze heb ik op het oog: uitvoering: Philips 48OLED707/12 Zwart.

Het doel is voornamelijk gaming/editing(premiere pro). Zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Ik kwam deze van LG ook nog tegen, al is die weer iets duurder: uitvoering: LG UltraGear 48GQ900 Zwart
48" lijkt me net stapje te groot dan moet je er al serieus ver vanaf zitten.
Waarom de Philips? zit gewoon LG panel in kun je net zo goed goedkoop ergens een LG C2 scoren.
de LG die je aangeeft is een monitor geen tv, dan zit je dus met een antispiegel laag en verlies je het mooie wat van een OLED waar kleuren en contrast juist zo mooi maakt net zoals een oled tv, telefoon zeg maar waar ook geen antiglare laag op zit.

Zijn zat filmpjes die een oled monitor en tv vergelijken voor tv gebruik. Zoek maar deze ultragear vs c2
Meestal komt de C2 als winnaar eruit of je moet echt last van spiegeling hebben (Zoals een raam achter je bureau stoel)
Je betaalt erg veel premium voor een antiglare en stable whites maar dat is met factory ab ook uit te zetten op de c2

[ Voor 37% gewijzigd door Tonton op 27-07-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Tonton schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:56:
[...]

48" lijkt me net stapje te groot dan moet je er al serieus ver vanaf zitten.
Waarom de Philips? zit gewoon LG panel in kun je net zo goed goedkoop ergens een LG C2 scoren.
de LG die je aangeeft is een monitor geen tv, dan zit je dus met een antispiegel laag en verlies je het mooie wat van een OLED waar kleuren en contrast juist zo mooi maakt net zoals een oled tv, telefoon zeg maar waar ook geen antiglare laag op zit.

Zijn zat filmpjes die een oled monitor en tv vergelijken voor tv gebruik. Zoek maar deze ultragear vs c2
Meestal komt de C2 als winnaar eruit of je moet echt last van spiegeling hebben (Zoals een raam achter je bureau stoel)
Je betaalt erg veel premium voor een antiglare en stable whites maar dat is met factory ab ook uit te zetten op de c2
Dikke edit, inmiddels ben ik toch maar voor de c2 gegaan en 42”.

Groter was wrs wel overkill, al ben ik erg content met het beeld.

Is het mogelijk dat ie zelf de hdr aanzet? Alleen bij games dan.

[ Voor 25% gewijzigd door TheNightbringer op 06-08-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
TheNightbringer schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Dikke edit, inmiddels ben ik toch maar voor de c2 gegaan en 42”.

Groter was wrs wel overkill, al ben ik erg content met het beeld.

Is het mogelijk dat ie zelf de hdr aanzet? Alleen bij games dan.
haha en ik dacht hij heeft helemaal gelijk moet inderdaad lekker zelf weten wat hij koopt en grappig dat je dan toch c2 bent gegaan ☺️

denk 42 echt beter dan 48 ook omdat je ppi anders omlaag gaat, als 8K de standaard wordt mag je weer groter 😉

auto hdr: sommige games doet hij dat al zoals MW2
ik gebruik sneltoets, had er hierboven al wat over geschreven

knip:

EDIT:
nog wat meer gelezen en met windows+Alt+B is makkelijk HDR te toggelen, easy dus voor game starten
of je automatiseert het per game met AutoActions

zie link hierboven ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Tonton schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:52:
[...]

haha en ik dacht hij heeft helemaal gelijk moet inderdaad lekker zelf weten wat hij koopt en grappig dat je dan toch c2 bent gegaan ☺️

denk 42 echt beter dan 48 ook omdat je ppi anders omlaag gaat, als 8K de standaard wordt mag je weer groter 😉

auto hdr: sommige games doet hij dat al zoals MW2
ik gebruik sneltoets, had er hierboven al wat over geschreven

knip:

EDIT:
nog wat meer gelezen en met windows+Alt+B is makkelijk HDR te toggelen, easy dus voor game starten
of je automatiseert het per game met AutoActions

zie link hierboven ergens
toon volledige bericht
Ik had inmiddels de sneltoets ook ontdekt. Auto-hdr werkt niet, of ik doe wat verkeerd.

Uiteindelijk vond ik de ppi toch wat fijner en deze kon ik gewoon mounten aan mijn beugel, ideaal.

Playstation erbij, die github tool geïnstalleerd.

Enige nadeel, het lijkt erop als wanneer ik de tv niet voor het opstarten aanzet, mijn moederbord (asus) een wit lampje opzet. Hoe dit precies zit is nog een raadsel, want consistent is het niet helemaal. Wie weet de videokaart even erop nieuw in zetten. (4070ti)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQAdPuaM6uLS1l5-mEeaeK0tjWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0d9eEcjZyPq7vBjtyR8eNFm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door TheNightbringer op 18-08-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:30
Ik ben al langere tijd aan het overwegen om een LG 42'' oled te kopen om te gebruiken als PC monitor. Nu heb je hier uiteraard de LG C2 en de LG C3 als opties, zo ver ik kan vinden in reviews zijn er vrij weinig verschillen tussen deze twee modellen. De C3 had minder aggressieve auto-dimming maar ik geloof dat een recente update dit ook voor de C2 heeft verbeterd?

Zijn er dus nog echt pluspunten voor de LG C3 of kan je momenteel beter gewoon een LG C2 kopen voor minder geld en vrijwel hetzelfde product? Enkel voor gebruik als een monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16-05 12:34

sn0ww

Goet is niet goed.

Redblader schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:07:
Ik ben al langere tijd aan het overwegen om een LG 42'' oled te kopen om te gebruiken als PC monitor. Nu heb je hier uiteraard de LG C2 en de LG C3 als opties, zo ver ik kan vinden in reviews zijn er vrij weinig verschillen tussen deze twee modellen. De C3 had minder aggressieve auto-dimming maar ik geloof dat een recente update dit ook voor de C2 heeft verbeterd?

Zijn er dus nog echt pluspunten voor de LG C3 of kan je momenteel beter gewoon een LG C2 kopen voor minder geld en vrijwel hetzelfde product? Enkel voor gebruik als een monitor.
Ik denk dat je je vraag zelf al beantwoord hebt.
Ik heb een C2 en hij bevalt uitstekend.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
sn0ww schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat je je vraag zelf al beantwoord hebt.
Ik heb een C2 en hij bevalt uitstekend.
Ik zocht eigenlijk meer wat bevestiging dat bijvoorbeeld de automatische dimming inderdaad geen probleem meer is en wellicht dat er iemand was die zowel de C2 als de C3 had gebruikt en nog wat verschillen kon opmerken. :)

Zoals gezegd lijkt het er inderdaad wel op dat het zeker voor PC gebruik gewoon hetzelfde scherm is maar als de automatische dimming bij de C3 bijvoorbeeld alsnog minder storend is afgesteld dan de C2 dan zou dit voor mij wel een reden kunnen zijn om de C3 te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

Redblader schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:54:
[...]

Ik zocht eigenlijk meer wat bevestiging dat bijvoorbeeld de automatische dimming inderdaad geen probleem meer is en wellicht dat er iemand was die zowel de C2 als de C3 had gebruikt en nog wat verschillen kon opmerken. :)

Zoals gezegd lijkt het er inderdaad wel op dat het zeker voor PC gebruik gewoon hetzelfde scherm is maar als de automatische dimming bij de C3 bijvoorbeeld alsnog minder storend is afgesteld dan de C2 dan zou dit voor mij wel een reden kunnen zijn om de C3 te overwegen.
Daar kan ik helaas geen antwoord op geven, heb de dimming uitgezet in het servicemenu.

..........

• Tonton
TheNightbringer schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:51:
[...]

Enige nadeel, het lijkt erop als wanneer ik de tv niet voor het opstarten aanzet, mijn moederbord (asus) een wit lampje opzet. Hoe dit precies zit is nog een raadsel, want consistent is het niet helemaal. Wie weet de videokaart even erop nieuw in zetten. (4070ti)

[Afbeelding]
Klopt heb ik ook, best suf want tooltje zorgt erna voor dat tv aangaat.
Maar dan heeft moederbord al geen monitor gevonden.. wou dat het een optie was in bios no alarm on no hdmi mnt return signal ofzo...
zet nu dus nog steeds eerst tv aan met AB, maar tooltje zet hem wel uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Tonton schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:53:
[...]zet nu dus nog steeds eerst tv aan met AB, maar tooltje zet hem wel uit iig.
Dit is mijn oplossing ook. Ach, verder werker het wel fantastisch, heel veel edit space voor in premiere pro. En games zijn zoveel mooier en intenser. (Dit vergeleken met m’n 65” oled, omdat ik daar heel ver vandaan zit) Genieten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Tonton schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Klopt heb ik ook, best suf want tooltje zorgt erna voor dat tv aangaat.
Maar dan heeft moederbord al geen monitor gevonden.. wou dat het een optie was in bios no alarm on no hdmi mnt return signal ofzo...
zet nu dus nog steeds eerst tv aan met AB, maar tooltje zet hem wel uit iig.
Dat is wel vreemd! Hier ook een Asus moederbord (X570) en ik heb nergens last van. PC boot gewoon altijd, ik hoef niet de C2 eerst aan te zetten. Ben benieuwd waarom je dit probleem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-05 13:09
Beste mensen heb zelf ook een oled c2 42 inc nu wil ik hem ook graag voor gaming monitor gebruiken aan gezien een echte gaming monitor veel geld is en ik veel liever op tv game nu ben ik heel erg bang voor burn in heb namelijk geen geld voor nieuwe oled ma alls ik al deze tips over neem is de kans klein tog dat het in gaat branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
gekkeboel schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:36:
Beste mensen heb zelf ook een oled c2 42 inc nu wil ik hem ook graag voor gaming monitor gebruiken aan gezien een echte gaming monitor veel geld is en ik veel liever op tv game nu ben ik heel erg bang voor burn in heb namelijk geen geld voor nieuwe oled ma alls ik al deze tips over neem is de kans klein tog dat het in gaat branden?
Je ziet in het algemeen voornamelijk mensen die bang zijn voor burn-in terwijl er bij recentere oled schermen eigenlijk maar heel weinig posts te vinden zijn van mensen die daadwerkelijk burn-in hebben ervaren.

Ik denk dat je, zeker als je er netjes mee om gaat, je met een moderne LG OLED niet zo heel erg druk hoeft te maken om burn-in. Je kan voor de zekerheid wel gebruik maken van de algemeen bekende tips zoals het instellen van een screensaver en het verbergen van de Windows balk en snelkoppelingen. Zorg er verder ook voor dat je het scherm niet volledig van het stroom afhaalt aangezien de pixel refresh tijdens de standby stand gebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ik heb de LG 42C2 nu bijna 1 jaar in gebruik voor 75% kantoorwerk en 25% gaming. Enorm veel statische content (bureaublad, VMware, browsers, modellerings sotware) en zonder darkmode. OLED brightness staat op 57 en alle energy savers staan uit. Ik heb alleen ingesteld dat m'n taakbalk verdwijnt en er na 2 minuten niks doen een volledig zwarte screensaver komt.

Net even een burn-in check gedaan en het paneel is gewoon 100% puntgaaf. Ik zal binnenkort met een service remote nog even checken hoeveel branduren het paneel nu heeft, ding staat op werkdagen regelmatig 10 uur lang aan.

Nog steeds bijzonder tevreden met de beeldkwaliteit, games spatten van het scherm af. Voor werk kan ik ook niet meer zonder denk ik, de extra hoogte is echt heerlijk. Ik ga in ieder geval niet meer terug naar een ultrawide van 34" of 38".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Top dank jullie wel ik sluit hem er morgen op aan hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
stin00 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:09:
Ik heb de LG 42C2 nu bijna 1 jaar in gebruik voor 75% kantoorwerk en 25% gaming. Enorm veel statische content (bureaublad, VMware, browsers, modellerings sotware) en zonder darkmode. OLED brightness staat op 57 en alle energy savers staan uit. Ik heb alleen ingesteld dat m'n taakbalk verdwijnt en er na 2 minuten niks doen een volledig zwarte screensaver komt.

Net even een burn-in check gedaan en het paneel is gewoon 100% puntgaaf. Ik zal binnenkort met een service remote nog even checken hoeveel branduren het paneel nu heeft, ding staat op werkdagen regelmatig 10 uur lang aan.

Nog steeds bijzonder tevreden met de beeldkwaliteit, games spatten van het scherm af. Voor werk kan ik ook niet meer zonder denk ik, de extra hoogte is echt heerlijk. Ik ga in ieder geval niet meer terug naar een ultrawide van 34" of 38".
Heb je een lichte of donkere kamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
superpolm schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:43:
[...]

Heb je een lichte of donkere kamer?
Bureau staat, voor nu, nog in de woonkamer met 3 grote ramen. Erg veel licht dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkeboel
Goede morgen misschien ook een tip heb een auto hide icons gevonden van sofwareok programma werkt super je kan het helemaal instellen na eigen smaak wat het doet is om de 2 sec gaat de desktop icons weg middel muis knop en poppen weer op ik zelf ben nu van plan om de oled te gebruiken alls 2de scherm en monitor te gebruiken alls windows scherm is het te veel gedoe gebruik ik ook de oled alls hooft scherm wil jullie nog bedanken voor alle nuttige tips in deze posts bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Leuk hij doet ff OLED burn-in testje 4 uur wit blok midden op scherm
Het overexposede deel is vermoeid erna (dus donkerder) maar een automagische pixel refresh en hij is weer nieuw. Ook de reacties eronder van mensen die deze schermen compleet tot de max 'mis' bruiken hebben geen burn-in.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
I Left a Bright HDR Patch on an LG OLED for 4 Hours - Did It Burn-In?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Laatst online: 20-05 17:30
Loop al een tijd met het idee om een LG C3 42inch aan te schaffen als monitor, maar ben bang dat deze (te) groot zal aanvoelen. Zeker met gamen. Snap niet zo goed waarom er niks tussen een 27 inch 2560x1400 monitor en een 42 inch 4K zit. :/ Gebruik: 65% audio productie - 35% gaming.

Kan iemand mij over te streep trekken met ervaringsverhalen? :P

p.s. mijn bureau is 80cm, dus aan de afstand naar het scherm zal het niet liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 14-11-2023 08:13 ]

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
ik had een 38” widescreen maar een 42” oled is dag en nacht verschil. veel vullender beeld voor je ogen en veel mooiere kleuren en zwart waarden.
Iedereen die het ziet is wauw en dat is zeker niet bij een fletse antiglare monitor, misschien enige nadeel is je moet ook best wel goede kaart hebben om alles native 4K te spelen. (hoewel lager ook vast werkt maar doe ik nooit haha)
Kun je niet eerst goedkoop een C2 nemen (of tweede kans ofzo) kun je er ook zo weer vanaf en minder kosten, zoveel beter is een C3 niet volgens mij. betere helderheid bij HDR misschien.
Ik ben ook de biased topic starter maar ik vind het een van beste upgrades die ik gedaan heb.
Ik doe werk 65% vanaf Dell laptop met beetje hogere scaling op de C2 en 25% thuisgebruik desktop en 20% gamen ofzo. Maar juist die games zien er bizar geweldig uit in Gsync 120hz, 4K in HDR

[ Voor 4% gewijzigd door Tonton op 14-11-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:09
kaos001 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:11:
Loop al een tijd met het idee om een LG C3 42inch aan te schaffen als monitor, maar ben bang dat deze (te) groot zal aanvoelen. Zeker met gamen. Snap niet zo goed waarom er niks tussen een 27 inch 2560x1400 monitor en een 42 inch 4K zit. :/ Gebruik: 65% audio productie - 35% gaming.

p.s. mijn bureau is 80cm, dus aan de afstand naar het scherm zal het niet liggen.
Zit op volgens mij nog geen meter van m'n 55 inch tv te gamen. Is als ik naar voren hang (speel met controller) soms wel groot, maar als ik gewoon met de rug tegen de leuning zit prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kaos001 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:11:

48 inch LG op 115cm.
Ik ga nooit meer terug

Mijn vorige scherm was een ultra ultra wide lg 34ump 95. Ook een heerlijk scherm
Maar de Oled tvs zijn heerlijk in gebruik.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ok, ik ga het doen. :7

De vraag is, een C2 of C3? Kan er maar weinig over vinden wat nu de verschillen zijn.
Wel met de grotere varianten, maar niet de 42 inch.

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 19:54
kaos001 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:35:

De vraag is, een C2 of C3? Kan er maar weinig over vinden wat nu de verschillen zijn.
Ik zou zelf voor de C3 gaan ivm nieuwer model, tenzij prijsverschil groot is ;)
Volgens mij is er amper verschil tussen de panelen behalve de processor/software.

https://www.rtings.com/tv...48?usage=1&threshold=0.10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton

Indeed C3 nemen omdat gewoon nieuwer, maar als je ergens goede korting kunt krijgen C2 die nemen want bijna zelfde.
Alleen de G3 heeft echte verbetering met: micro-lens array die voor veel meer helderheid zorgt, handig bij piek in HDR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

42C3 voor €899 bij Amazon DE: https://www.amazon.de/LG-...9-21&ascsubtag=1827282560

Incl btw en shipping 921,10 €

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 14-11-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton

leuk, ben benieuwd hoe het bevalt laat ff weten.
goed plan is ook om goede stand te halen, bijv ergotron zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Tonton schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:27:
[...]
bijv ergotron zie hierboven
Haha het moet wel leuk blijven. €250,- voor een stand vind ik iets teveel van het goede :D
Ga eerst even kijken hoe is het zonder stand, dat kan altijd nog.

Even jagen op C2/C3 black friday deals >:)

Soundcloud

• Tonton
kaos001 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:32:
[...]

Haha het moet wel leuk blijven. €250,- voor een stand vind ik iets teveel van het goede :D
Ga eerst even kijken hoe is het zonder stand, dat kan altijd nog.

Even jagen op C2/C3 black friday deals >:)
Bij de c2 zijn de pootjes net wat laag voor monitor gebruik, ik had er eerst houtjes onder. Idealiter heb ik mijn scherm 12cm boven bureau.
over die 250 helemaal eens. Ik heb ergens een return gevonden en iemand anders ook zoiets geloof ik. dus even geluk hebben.
zo’n stevige stand wel fijn hoor, die gaat heel wat OLED generaties mee

• kaos001
Tonton schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:06:
[...]
zo’n stevige stand wel fijn hoor, die gaat heel wat OLED generaties mee
Ja ben het wel met je eens hoor, mijn vorige dual 27inch setup had het ook en zoveel ruimte onder je schermen is fantastisch. Moet me alleen even inlezen wat de beste deal hiervoor is. Je zit ook met een VESA 300x200mm mount/convertie enzo. Niet veel mensen gooien een TV op een monitor desk stand natuurlijk :7

psst: suggesties altijd welkom O+

[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 16-11-2023 16:19 ]

Soundcloud

• Tonton
zo’n vesa adapter kost 15 euro bij amazon, staan wel plaatjes hierboven

• kaos001
Voor de geinteresseerden, ik heb deze arm gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71f+t52VFJL._AC_SX522_.jpg
https://amzn.eu/d/34gpfF6

Met deze vesa adapter:
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/71tyqu7yqPL._AC_SX522_.jpg
https://amzn.eu/d/8wcxaXU

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
LG 4 serie gaat naar 144HZ, leuk voor pc gamers
maar geen 42” meer, even maandje afwachten kan nog veranderen

https://fwd.nl/beeld/eers...vs-b4-c4-en-g4-duiken-op/

misschien wel leuke upgrade ooit vanaf C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
Ik gebruik nu al een paar maandjes een c2 als monitor. Nu viel mij vandaag een lijntje op, heeft iemand enig idee wat dit is? Ben bang dat ie issues heeft.

Gaat hem om die verticale lijn onderin, je ziet een lijn met kleurverschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_csmePiOw7eZCAbxKWGFN-fics=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iX1L030csHLzMUD51ip0QuYL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door TheNightbringer op 02-12-2023 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 20:08
Ik heb sinds dit weekend een LG OLED CX 48" aan mijn PC hangen, zodat ik af en toe een game erop kan spelen. Nu merk ik dat ik in COD MW2 een mooie 130/150 fps haal op 4K HDR. Maar toch voelt het alsof ik frames mis. Kan dat komen omdat mijn GPU meer frames uitstuurt dan het scherm native heeft (120 fps)? Het gebeurt trouwens ook als ik de fps in game cap op 120 max. Ik krijg het maar niet vloeiend.

Mijn hardware
GPU: Radeon 6800 XT GPU
CPU: Ryzen 9 3900x (12 core) CPU
RAM: 64GB DDR F4-3600C16D-32GTZNC RAM
TV: LG OLED CX 48" (HDMI 2.1)

Wat ik al geprobeerd heb
Gsync op de tv en in Radeon Adrenalin uit (dit lijkt het iets te verbeteren);
Gsync op de tv aan en in Radeon Adrenalin aan op zowel AMD optimized als ON;
COD variable refresh rate aan op 120 fps;
COD max frame rate op 120 fps;
COD scherm refresh rate op 120 en 119,8 fps;
En een combinatie van bovenstaande.

Hopelijk kan iemand me verder helpen. Thanks!

EDIT:
Het schijnt te liggen aan de ingestelde bit depth (10) en ycc (4.4.4). Op 8 bit en 4.2.2 lijkt het iets minder, helaas moet freesync dan ook uit.

[ Voor 7% gewijzigd door kesj op 05-12-2023 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
kesj schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:45:

EDIT:
Het schijnt te liggen aan de ingestelde bit depth (10) en ycc (4.4.4). Op 8 bit en 4.2.2 lijkt het iets minder, helaas moet freesync dan ook uit.
hmm geen idee ik heb nvidia en gsync
Scherm is wel bit depth 10, dat weet ik wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 20:08
Tonton schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:14:
[...]

hmm geen idee ik heb nvidia en gsync
Scherm is wel bit depth 10, dat weet ik wel zeker.
Na langer uitzoekwerk lijkt het te ontstaan als het scherm even dipt naar een lagere FPS als je bijvoorbeeld een menu ingaat. Terug in de game loopt het beeld dan niet soepel. Weer even terug het menu en dan de game in lost het op. Totdat er weer een overlay komt of je een menu ingaat. Vervelend wel, maar er is in ieder geval een soort van (tijdelijke) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zie dat er nu ook 39" oleds aankomen in 2024, maar lijkt om widescreens te gaan. Hoopte eigenlijk dat iets kleiners komt dan 42" om als monitor te gebruiken. 32" vind ik te klein unscaled maar 42" is mij net iets te groot. Toch maar een 42" kopen dit jaar dan en dan hopen dat 2025 iets kleiners brengt :).
2024Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pjHtbg38Ck3C7285JCKwcK8Nx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GFO5Lvh0H4mWkFTzxrFBTgA0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
He das interessante info.
Dus wel 42" leek me al raar dat 48 minimum zou worden.
Maar een 45" 21:9 widescreen is een serieus lekker modelletje.

Net ietsje breder voor naast elkaar werken en bijna zelfde surface area, ook qua pixels hoop ik of dat PPI nog wat omhoog gaat ook goed.

maar 2nd thoughts... dat zal dan de monitor lineup wel zijn en met anti-glare coating
als je vergelijkt met huidige model:
https://www.lg.com/nl/monitor/lg-45gr95qe-b

84ppi is veel te laag, moet minstens boven 100 zijn
dus res moet omhoog en die antiglare als optie..
wishful thinking :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7ajimhxGsjaDCa_g8cNPlKd2N8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YRTpyoJbCBJZWLMHaD7nxiQy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Tonton op 02-01-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
No way dat ik de extra hoogte ga inleveren :D

Mijn LG 42C2 tikt alweer de 14 maanden aan inmiddels. Er zijn zo'n 3 werkdagen per week dat ik er minimaal 8 uur op werk. Het scherm wordt redelijk gemarteld met veel statische schermen, pictogrammen en light-thema. OLED brightness staat op 57 geloof ik (voor sommigen wat te helder, maar heb ooit met ooglaseren wat complicaties gehad waardoor ik iets meer licht nodig heb en donkere modus niet meer kan verdragen gek genoeg). De enige veiligheidsinstelling is dat er na 2 minuten inactiviteit een volledig zwarte screensaver overheen komt in Windows.

Voor de grap net even een burn-in testje gedaan in het donker. Nog geen smetje te zien aan burn-in of onevenredige slijtage. Zal binnenkort eens de service remote erbij zoeken en kijken hoeveel branduren het paneel inmiddels heeft.

Op naar het volgende jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Tonton schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:48:
maar 2nd thoughts... dat zal dan de monitor lineup wel zijn en met anti-glare coating
als je vergelijkt met huidige model:
https://www.lg.com/nl/monitor/lg-45gr95qe-b

84ppi is veel te laag, moet minstens boven 100 zijn
dus res moet omhoog en die antiglare als optie..
wishful thinking :)
Ja ik vind eigenlijk 3440x1440 op een 34" de laagste dpi hebben waar ik nog ok mee ben, zou zeker geen 45" oled willen met dezelfde resolutie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
42 inch oled bevalt meer dan prima. Heb de monitor OLED 27 ook gehad maar en 1440p rare letters en ergste is nog fan gezoem…. Dus terug naar de tv maar weer ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hhSHJHAvQ0FBMwtHMKBz3HgvV8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOJE7OMYNPWWHqAVWSKTYbDq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Vraagje voor de mac gebruikers. Met een C3 en een M1 macbook pro kan je met de HDMI kabel die bij de tv zit 4k over 60hz krijgen of is er een andere kabel die ik moet kopen? Ik weet dat de M1 alleen 60hz doet en dat ik voor 120hz een M2 of hoger nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Upgraden voor 24hz lijkt me niet de moeite maar mooie ontwikkeling zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nou toch maar gekocht de 42" C3

Zat geen hdmi kabel bij, maar met een standaard kabel kreeg ik het wel aan de praat met mijn macbook M1 pro (4k@60hz).

Paar punten voor iemand die van een 34" ultrawide/curved af komt.

1. Het lijkt also het scherm de andere kant op kromt, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik gewend ben aan een curved scherm
2. Verticaal heb ik nu teveel ruimte voor mijn gevoel
3. Ik krijg de ultrawide resolutie optie niet aan de praat via macos (resolutie van 3840x1600 zou ideaal zijn voor mij)

Zeker een mooi scherm, maar heb er nu eigenlijk al spijt van de 34" was ideaal, al is de kwaliteit van de kleuren wel een stuk beter natuurlijk met de oled.

[ Voor 6% gewijzigd door StephaN900 op 05-01-2024 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
StephaN900 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 07:27:
1. Het lijkt also het scherm de andere kant op kromt, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik gewend ben aan een curved scherm
Dit hoor je meer, in een kwestie van wennen.
2. Verticaal heb ik nu teveel ruimte voor mijn gevoel
Ben ik met je eens. Een scherm kan ook té groot zijn en dat is een 42 inch wel vind ik. Zeker met gamen.
Zeker een mooi scherm, maar heb er nu eigenlijk al spijt van de 34" was ideaal, al is de kwaliteit van de kleuren wel een stuk beter natuurlijk met de oled.
Wil niet zeggen dat ik spijt heb, maar echt heel fantastisch vind ik het nu ook weer niet. Gamen vind ik gewoon geen doen. Shooters is veel te veel van het goede. Ik speel games gewoon letterbox (met zwarte randen dus) omdat het anders veel te groot is. Daarmee haal je direct het 42 inch formaat onderuit, maar ok. Desktop stuff is dan wel weer oke, maar ook hier vind ik het (veel) te groot eigenlijk.

Wil het nog wel een kans geven om er aan te wennen, maar ben er bang voor. Te groot bestaat dus echt :')

Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
StephaN900 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 07:33:
Vraagje voor de mac gebruikers. Met een C3 en een M1 macbook pro kan je met de HDMI kabel die bij de tv zit 4k over 60hz krijgen of is er een andere kabel die ik moet kopen? Ik weet dat de M1 alleen 60hz doet en dat ik voor 120hz een M2 of hoger nodig heb.
De MacBook Pro M1 kan via een reguliere USB-C naar HDMI-kabel maximaal HDMI 2,.0 uitsturen.

Als je de TV aanstuurt met HDMI 2.0, dan heb je een aantal mogelijkheden/keuzes die je moet maken:
1) 120 Hz, dan chroma subsampling
2) HDR (of reguliere 10-bit per pixelaansturing), dan chroma subsampling
3) 60 Hz met 8 bit kleur zonder chroma subsampling
4) 30 Hz met 10 bit kleur zonder chroma subsampling

Apple ondersteunt alleen nummer 3 (vroeger ook 4, maar daar zijn ze volgens mij van afgestapt).

uitvoering: Club 3D USB Gen2 Type-C to HDMI™ 8K60Hz or 4K120Hz HDR10+ with DS...

Dat is een converter van het Displayport 1.4-signaal dat uit de MacBook Pro komt naar HDMI 2.1.

Hiermee kun je 4K@120Hz met HDR draaien zonder chroma subsampling. De maximale prestaties van je tv halen dus.

Zie hier voor de uitleg waarom het zo wel kan:

https://www.cablematters....w-to-get-4k120hz-with-mac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
krom de andere kant op had ik ook eerste tijd, kwam ook van een gebogen 34" wide
dat went vanzelf, inderdaad wat aparte ervaring

hoogte wen je ook aan
al heeft desktop werk altijd een voordeeltje bij ultriwide dat je ff twee screens makkelijk naast elkaar gooit
even powerpoint links en teams rechts of mails checken... scherm splitten super handig.
bij 16:9 is dat altijd wat gepruts want je werkt toch graag in rechthoekige schermen.
ook trek ik windows vaak wat naar het midden toe, je werkt graag voor je met zo'n groot scherm

ik heb hem wel wat hoger: 12cm boven bureau (is hoger dan de pootjes)
en zit op 100cm afstand

Games vind ik juist super in full screen..
no way voor mij dat schermgrootte of de verhouding daar een issue is.
geniet nog steeds daarvan eigenlijk.
kleuren.. zwartwaarden... ik gebruik HDR ook voor games, dus niet voor desktop
was alles maar oled

Over gebruik
heb nu een utt van 1214 uur.. (service menu) 150 werkdagen
met game optimizer mode, brightness 60 / contrast 85 gamma 2.4 en alle verbeteraars uit.
ook staan TPC en GSR uit (auto dimming related uit service menu)
scherm is nog als nieuw

ohja andere aparte setting die ik gebruik is color temperature warm 48
dat ziet er even gelig uit omdat je ogen moeten hercallibreren maar schijnt wel meest correcte te zijn qua kleuren en witpunt, ik gebruik het vanaf begin.
vandaar dat mijn brightness ook wat hoger staat omdat het wit niet harsh wordt

[ Voor 11% gewijzigd door Tonton op 05-01-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Update een dag later:
Niet krommen ben ik nog steeds niet aan gewend. Heb nu wel een stand gekocht waardoor de tv wat hoger staat dat helpt.
Grootste verschil is dat ik nu SwitchResX gebruik, hier kan je een custom resolution aanmaken op de mac. Heb nu 3840x1600 toegevoegd. De mac stretched dan het scherm verticaal uit dus daar heb je niks aan, maar de LG heeft een optie voor ultrawide in het gaming menu en dan werkt het wel krijg je zwarte balken boven en onder en heb je dus eigenlijk een 38" ultrawide.
Daarnaast kan je in het menu van LG ook de locatie kiezen dus nu zit alle zwarte ruimte onderin het scherm en het beeld in het bovenste gedeelte (zorgt er dus voor dat je scherm wat hoger staat).

Bevalt nu al een stuk beter, nog steeds wel een beetje een miskoop geweest, maar heb er al minder spijt van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

White Feather schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:47:
[...]

De MacBook Pro M1 kan via een reguliere USB-C naar HDMI-kabel maximaal HDMI 2,.0 uitsturen.

Als je de TV aanstuurt met HDMI 2.0, dan heb je een aantal mogelijkheden/keuzes die je moet maken:
1) 120 Hz, dan chroma subsampling
2) HDR (of reguliere 10-bit per pixelaansturing), dan chroma subsampling
3) 60 Hz met 8 bit kleur zonder chroma subsampling
4) 30 Hz met 10 bit kleur zonder chroma subsampling

Apple ondersteunt alleen nummer 3 (vroeger ook 4, maar daar zijn ze volgens mij van afgestapt).

uitvoering: Club 3D USB Gen2 Type-C to HDMI™ 8K60Hz or 4K120Hz HDR10+ with DS...

Dat is een converter van het Displayport 1.4-signaal dat uit de MacBook Pro komt naar HDMI 2.1.

Hiermee kun je 4K@120Hz met HDR draaien zonder chroma subsampling. De maximale prestaties van je tv halen dus.

Zie hier voor de uitleg waarom het zo wel kan:

https://www.cablematters....w-to-get-4k120hz-with-mac
toon volledige bericht
Ik heb hem gekocht, maar helaas alleen 60Hz op Macbook Air M2 2023.
Aangesloten op een LG C3 oled wat doe ik fout?

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sn0ww schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:13:
[...]
Ik heb hem gekocht, maar helaas alleen 60Hz op Macbook Air M2 2023.
Aangesloten op een LG C3 oled wat doe ik fout?
Geen idee, je geeft namelijk nul informatie! Ik kan er wel naar gissen: gebruik je mogelijk een verloopje en dan een HDMI kabel naar de C3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

stin00 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 18:41:
[...]

Geen idee, je geeft namelijk nul informatie! Ik kan er wel naar gissen: gebruik je mogelijk een verloopje en dan een HDMI kabel naar de C3?
Geen verloopje.
HDMI 2.1 kabel.
Macbook Air 2023 M2.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sn0ww schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:03:
[...]
Geen verloopje.
HDMI 2.1 kabel.
Macbook Air 2023 M2.
Ik wist niet dat MacBooks alweer een HDMI poort hadden. Kan je jouw MacBook eens linken? Ben benieuwd of er daadwerkelijk een HDMI 2.1 poort op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

stin00 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:06:
[...]

Ik wist niet dat MacBooks alweer een HDMI poort hadden. Kan je jouw MacBook eens linken? Ben benieuwd of er daadwerkelijk een HDMI 2.1 poort op zit.
Ik snap niet goed waarom je dit zegt, als je de post had gelezen heb ik een club 3d adapter gekocht naar aanleiding van een tweaker die ik ook gequote heb.
Dus eerst even goed lezen en dan reageren aub.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
sn0ww schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Ik snap niet goed waarom je dit zegt, als je de post had gelezen heb ik een club 3d adapter gekocht naar aanleiding van een tweaker die ik ook gequote heb.
Dus eerst even goed lezen en dan reageren aub.
Nou niet meteen boos worden, las het inderdaad verkeerd :)

- Staat de HDMI input waar de laptop op is aangesloten ingesteld als 'PC' label op de C3?
- Staat UHD Deep Color aan op de C3 voor de juiste HDMI poort?
- Welke HDMI kabel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

stin00 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 19:58:
[...]

Nou niet meteen boos worden, las het inderdaad verkeerd :)

- Staat de HDMI input waar de laptop op is aangesloten ingesteld als 'PC' label op de C3?
- Staat UHD Deep Color aan op de C3 voor de juiste HDMI poort?
- Welke HDMI kabel gebruik je?
Ben niet boos alleen teleurgesteld :) :)
Alles staat ingesteld zoals het hoort en het is een 2.1 HDMI kabel.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
sn0ww schreef op zondag 7 januari 2024 @ 08:40:
[...]

Ben niet boos alleen teleurgesteld :) :)
Alles staat ingesteld zoals het hoort en het is een 2.1 HDMI kabel.
Shit zeg. Uit die site bleek gewoon dat het zou moeten werken.

Ik ben er verder in gedoken en het blijkt dat Apple eigenlijk Displayport 1.4 zonder DSC (Display Stream Compression gebruikt. En dat laatste is dus flink k*t, dat is hetgeen het nu zo moeilijk maakt.

Zie:

https://forums.macrumors....-4k-120hz.2267035/page-39
But we have to talk about Bandwidth and Specifications.

Iam not a Pro so if @stevemr123 and @joev can Assist it will be perfect!

DP has a limitation of HBR3 width 32,4 Gbit/s with 4 Lanes, so it can do 4x8Gbps.

Mac does not support DSC i think ?? So we need uncompressed Bandwidth to check. In my Case Mac does never use DSC with an USB-C/TB4 or USB4 Adapter/Station!

4K120Hz8 bit4:2:017,82 Gbit/s2.0
4K120Hz8 bit4:2:221,38 Gbit/s2.1
4K120Hz8 bit4:4:432,08 Gbit/s2.1
4K120Hz10 bit4:2:020,05 Gbit/s2.1
4K120Hz10 bit4:2:226,73 Gbit/s2.1
4K120Hz10 bit4:4:440,09 Gbit/s2.1

DP-ALT without DSC will be Limited to 4k@120hz 4:4:4 8-bit. 10-bit is not possible!
toon volledige bericht
Wikipedia: DisplayPort

Daar staat ook een tabel met de mogelijkheden van Displayport 1.4.
4K@8 bit zonder chroma subsampling (dus 4:4:4) zou dus mogelijk moeten zijn.

Deze post geeft aan dat dat gelukt is:

https://forums.macrumors....st=31968090#post-31968090

En hier zou ook 4K@120Hz RGB 4:4:4 10bit with HDR enabled gelukt moeten zijn.

https://forums.macrumors....-possible.2381664/page-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

White Feather schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Shit zeg. Uit die site bleek gewoon dat het zou moeten werken.

Ik ben er verder in gedoken en het blijkt dat Apple eigenlijk Displayport 1.4 zonder DSC (Display Stream Compression gebruikt. En dat laatste is dus flink k*t, dat is hetgeen het nu zo moeilijk maakt.

Zie:

https://forums.macrumors....-4k-120hz.2267035/page-39

[...]

Bedankt voor deze uitgebreide reactie ik ga ermaa aan de slag. :) :) :)

Wikipedia: DisplayPort

Daar staat ook een tabel met de mogelijkheden van Displayport 1.4.
4K@8 bit zonder chroma subsampling (dus 4:4:4) zou dus mogelijk moeten zijn.

Deze post geeft aan dat dat gelukt is:

https://forums.macrumors....st=31968090#post-31968090

En hier zou ook 4K@120Hz RGB 4:4:4 10bit with HDR enabled gelukt moeten zijn.

https://forums.macrumors....-possible.2381664/page-30
toon volledige bericht

..........

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
699 voor de LG 42 C2

https://tvoutlet.tv/produ...d-tv-oled42c24la-2022-42/?

799 voor de 42c3

https://tvoutlet.tv/produ...d-tv-oled42c34la-2023-42/?

[ Voor 34% gewijzigd door Tonton op 13-02-2024 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-05 11:38
Ik heb deze week de 42c3 besteld. 100 dagen bedenktijd en een extra 5% korting bij betaling met bankcontact.
In totaal dus €750,66 inclusied BTW.
Het is wel in nabestelling dus ik ben nog niet zeker of ze effectief gaan kunnen leveren ...

Dus hopelijk een deugddoende upgrade de komende dagen/weken oOo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tonton
3svb schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:38:
[...]

Ik heb deze week de 42c3 besteld. 100 dagen bedenktijd en een extra 5% korting bij betaling met bankcontact.
In totaal dus €750,66 inclusied BTW.
Het is wel in nabestelling dus ik ben nog niet zeker of ze effectief gaan kunnen leveren ...

Dus hopelijk een deugddoende upgrade de komende dagen/weken oOo
Ik heb half uur geleden net een 42c4 geinstalleerd :)
869 bij Amazon.
onnodige upgrade maar kan ik mijn familie blijmaken met een 42"C2

• 3svb
Tonton schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:23:
[...]

Ik heb half uur geleden net een 42c4 geinstalleerd :)
869 bij Amazon.
onnodige upgrade maar kan ik mijn familie blijmaken met een 42"C2
Welke voordelen zijn er juist ten opzichte van de C3?
Kan het zijn dat die C4 enkel in het bruin te verkrijgen is?

Gisteren het bericht gehad dat ze (TV-outlet) met vertraging zitten bij de leverancier en dat ik nog een 1 à 3 weken zal moeten wachten :/
Toch maar even mijn ogen openhouden op BlackFriday ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
3svb schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:00:
[...]

Ik zie op tweakers altijd bruin staan bij type... tis allemaal zwart zwart snap dat bruin nooit zo
OLED zit nauwelijk verbetering qua beeldkwaliteit.
2 dingen verbeteren: max brightness (handig bij HDR gamen) en refreshrate c3 120 en c4 144
G4 heeft ook nog microlensjes wat nog hogere helderheid geeft, maar die is minimaal 48". mij te groot als monitor.
Maar het zijn maar kleine verschillen, elke OLED TV is geweldig als PC monitor als je maar geen last hebt van spiegelingen op het glazen pannel (dat je voor een raam zit of een lamp)

Mijn upgrade was merkbaar beter beeld (nee geen placebo :)), maar vermoed dat even van scratch alles even goed instellen ook weer helpt. Ik gebruik meestal beetje richtlijn RTINGS.com en eigen voorkeur en sowieso alle hulpmiddelen uit zoals Trumotion |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Tonton op 14-11-2024 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww

sn0ww

Goet is niet goed.

"G4 heeft ook nog microlensjes wat nog hogere helderheid geeft, maar die is minimaal 48"

G4 begint bij 55 inch.

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
ha dan zeker te groot inderdaad

ik vroeg mij af of 144Hz nog beeldkwaliteit veranderingen heeft bij de c4
Valt me namelijk op dat je het echt aanzet als een soort van een overboost, staat niet standaard aan.
ik heb wel eens eerder monitoren gehad dat je er dan ook wat kwaliteit bij verloor, waarom anders niet standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
biggydeen2 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:57:
Ik heb zojuist de LG OLED42C24LA weer in de doos gestopt. Ik wou het proberen ter vervanging van mijn LG 27GP850-B 165hz IPS gaming scherm maar ik vond er maar weinig verschil in zitten qua beeldkwaliteit. Dat had ik niet verwacht. De kleuren/pop/kwaliteit waren op de OLED marginaal beter dan op mijn huidige IPS scherm. Uiteraard wel veel betere zwartwaardes. Ook zag ik geen verschil tussen 4k op 42 inch vs 1440p op 27 inch. Het lijkt op beiden even scherp.

Ik heb stuk of 5 YT video's doorgenomen qua settings, beetje lopen pielen met de kleuren etc maar ik bleef verbaasd hoe goed mijn huidige scherm is qua kleuren etc. Terwijl het scherm ook nog een matte coating heeft. Hoewel ik daar al van onder de indruk was toen ik hem net had. Ik had verwacht dat OLED nog een flinke stap voorwaarts zou zijn maar dat kon ik er niet uithalen. Voor het kijken van films is OLED een stuk beter maar in games... Ik kon het verschil niet zien afgezien van de zwartwaardes.

Het grootste probleem was dat ik op 1440p tussen de 120-160fps haal maar op 4k is dat amper 100. En helaas is dat behoorlijk merkbaar in de vloeiendheid van beweging en "snappieness". Als je dat eenmaal gewend bent wil je niet meer terug...

Stap naar 4k OLED komt nog net iets te vroeg voor mij. Nog even twee jaar wachten op de RTX5000 serie, nieuwe CPU en tegen die tijd zijn er wel 4k 165hz OLED schermen vermoed ik.
toon volledige bericht
Heb je wel auto HDR aangezet in windows ? Want dan pas komt de OLED tot leven je weet niet wat je mee maakt echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 11:56
Gebruik de lg G355 als pc monitor op 1.2 meter afstand ervoor een cx48, zou nooit meer terug willen naar een lcd monitor van 32 inch ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
Goofy1978 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 17:46:
Gebruik de lg G355 als pc monitor op 1.2 meter afstand ervoor een cx48, zou nooit meer terug willen naar een lcd monitor van 32 inch ofzo.
G3 55" op 1.2m? wauw dappere strijder.
das heel veel scherm, 70% meer pff
https://www.displaywars.com/42-inch-16x9-vs-55-inch

ook ga je van 106ppi naar 80ppi, dat lijkt me wel een probleem op 1.2m
ik vond altijd al op monitors onder de 100ppi irritant met tekst (zag vaak breedbeelds met 1440p bijv), vooral als je het naast elkaar ziet is bizar verschil. liefst zit ik zelfs nog wat verder boven 106 zoals bij 42" oled
maar goed het bevalt jou, dus wie ben ik :)

Ik zou pas groter gaan dan 42" met een RTX5090 en 8K OLED, dan blijft je ppi goed en kun je native res gamen.
maarja so far is 42 genoeg voor mij qua grootte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-05 21:06
Een vraag aan de mensen in dit topic die inmiddels al een oled tv gebruiken als monitor: hoe staat het met de burn-in verschijnselen?

Is het te doen als je naast gaming de tv ook 5 dagen per week, 8 uur per dag voor werk gebruikt (met statische elementen in beeld)?

• Tonton
DLSS schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:17:
Een vraag aan de mensen in dit topic die inmiddels al een oled tv gebruiken als monitor: hoe staat het met de burn-in verschijnselen?

Is het te doen als je naast gaming de tv ook 5 dagen per week, 8 uur per dag voor werk gebruikt (met statische elementen in beeld)?
ik werk 3 a 4 dagen per week thuis (outlook, teams, office, web) en geen burn in of donkerder scherm
heb wel dark mode altijd aanstaan

• DLSS
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-05 21:06
Tonton schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:33:
[...]

ik werk 3 a 4 dagen per week thuis (outlook, teams, office, web) en geen burn in of donkerder scherm
heb wel dark mode altijd aanstaan
En hoe lang heb je het scherm al in gebruik ongeveer?

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05 11:56
Heb bij de G3 de helderheid in sdr op 15% staan. Anders vind ik het nog te fel met witte pagina's, dat scheelt ook veel denk ik.
Gebruik hem niet voor werk, maar je kan ook een goede tv kopen met local dimming dat brand nooit in.
Nog steeds goedkoper dan een monitor van dat formaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonton
DLSS schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:31:
[...]
En hoe lang heb je het scherm al in gebruik ongeveer?
c2 2 jaar, toen vervangen naar een c4 iemand anders blij gemaakt met de c2
Goofy1978 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:17:
Heb bij de G3 de helderheid in sdr op 15% staan. Anders vind ik het nog te fel met witte pagina's, dat scheelt ook veel denk ik.
Gebruik hem niet voor werk, maar je kan ook een goede tv kopen met local dimming dat brand nooit in.
Nog steeds goedkoper dan een monitor van dat formaat.
ik dark mode, scheelt ook en ik laat icons weggaan na 8s, black screensaver en monitor standby na 5m
maar heb wel helderheid op 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik overweeg voor mijn nieuwe monitor een 42” LG OLED (C2, 3 of 4 afhankelijk van de aanbiedingen). Grootste minpunt vind ik het opgeven van een USB-C met power delivery als enige aansluiting. Daarnaast moet je ook een hele dikke videokaart hebben om op 4K te gamen. Meer nog dan bij m’n huidige 27” 4K omdat je in mijn beleving veel meer oneffenheden gaat zien. Onderschrijft iemand dit?

Ik wacht de nieuwe kaarten van Nvidia en AMD af die begin volgend jaar zullen verschijnen. Veel aanbiedingen nu met black friday etc., maar als ik 1200+ voor een videokaart moet uitgeven om fatsoenlijk 4K op 42” te tonen, dan valt de keuze misschien op iets anders. 3440x1440p OLED zal minder van de grafische kaart vragen en daardoor dus dubbel voordeliger zijn. Een nieuwe kaart komt er sowieso, maar ben vooral benieuwd of het grotere formaat op 4K t.o.v. bijvoorbeeld 27” 4K jullie ook de grafische kaart heeft doen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
Richard P schreef op maandag 2 december 2024 @ 13:09:
Ik overweeg voor mijn nieuwe monitor een 42” LG OLED (C2, 3 of 4 afhankelijk van de aanbiedingen). Grootste minpunt vind ik het opgeven van een USB-C met power delivery als enige aansluiting. Daarnaast moet je ook een hele dikke videokaart hebben om op 4K te gamen. Meer nog dan bij m’n huidige 27” 4K omdat je in mijn beleving veel meer oneffenheden gaat zien. Onderschrijft iemand dit?

Ik wacht de nieuwe kaarten van Nvidia en AMD af die begin volgend jaar zullen verschijnen. Veel aanbiedingen nu met black friday etc., maar als ik 1200+ voor een videokaart moet uitgeven om fatsoenlijk 4K op 42” te tonen, dan valt de keuze misschien op iets anders. 3440x1440p OLED zal minder van de grafische kaart vragen en daardoor dus dubbel voordeliger zijn. Een nieuwe kaart komt er sowieso, maar ben vooral benieuwd of het grotere formaat op 4K t.o.v. bijvoorbeeld 27” 4K jullie ook de grafische kaart heeft doen upgraden.
ik ben niet helemaal juist referentie maar inderdaad toen ik naar 42" 4K ging heb ik dat wel icm een RTX4090 Suprim gedaan. veel te duur natuurlijk maar goede match.
Ik ben het met je eens dat videokaart power mee moet scalen met je native resolution, maar mischien zijn er anderen die op lagere resolutie spelen met bijbehorende goedkopere kaart hier met goede resultaten

[ Voor 7% gewijzigd door Tonton op 02-12-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
3svb schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:00:
[...]

Gisteren het bericht gehad dat ze (TV-outlet) met vertraging zitten bij de leverancier en dat ik nog een 1 à 3 weken zal moeten wachten :/
Toch maar even mijn ogen openhouden op BlackFriday ...
Na 3 weken wachten, nog niets vernomen. Na zelf even contact te zoeken kwamen ze met het antwoord dat de leverancier in de UK grote problemen heeft met het exporteren van zendingen naar de EU.
Ze trachten de TV's zelf via DHL daar te gaan halen, maar dat loopt ook niet vlotjes.
Hopelijk komt deze nog aan voor Kerst :-(
Pagina: 1 2 Laatste