Ziggo via glasvezel..... klopt dat, of wordt ik genaaid :(

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
M.l. schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:19:
[...]

Dit inderdaad. Gewoon spullen terugsturen en zeggen dat je ontbind omdat de verkoper je voor heeft gelogen. Niets betalen. Als je wat wil eisen dan moet je wel naar van die consumentenorganisaties stappen of naar de rechter.

Ze zullen het er niet mee eens zijn maar het bedrag is te laag om naar de gerechtsdeurwaarder te stappen (kan wel, maar kost ze alleen maar meer geld).

Denk er wel om dat de woorden van de verkoper niet te bewijzen zijn.

Tipje voor iedereen: zeg tegen colporteurs dat je niet geïnteresseerd bent tenzij je er heel erg zeker van bent dat je ze onder de tafel kan praten.
Bij Ziggo hoeft het annuleren niet zo agressief hoor, standaard mag je 14 dagen NA activering van je apparatuur nog terugsturen zonder opgaaf van reden. Bron: zelf gedaan begin 2021.

Overigens heb ik ervaring met ook zo'n jaartje Ziggo Gigabit voor half geld. Op zich kun je er geen buil aan vallen, wel merkten we wat last als we allemaal op Teams / Google meetings thuiswerkten . 50 MBit bleek dan toch wat krap. Ben nu terug naar glasvezel (KPN). Tip: hou het een jaartje aan en stap dan weer naar glasvezel. Heb je ook geen downtime nodig als je het aansluiten wat eerder plant dan het opzeggen van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
mahabier schreef op zondag 18 december 2022 @ 03:18:
Zo'n 2 jaar geleden klopte iemand aan de deur voor zakelijk internet en bood glasvezelabonnement namens Ziggo. Leek erg aantrekkelijk, maar ik twijfelde of ziggo via regfiber netwerk internet ging leveren. Maar ik tekende toch, kreeg de doos geleverd, nog niet opengemaakt en kreeg na enkele dagen een belletje van Ziggo backoffice dat ik wellicht iemand aan de deur heb gehad die namens ziggo glasvezel internet aanbood. Die corrigeerde dat die huis-aan-huis vertegenwoordigers misleidend waren beziggeweest. Doos geretourneerd, overeenkomst ongeldig.
Wat is er aan de hand: derde partijen nemen opdrachten aan en verdienen per aansluiting. Zij sturen huis- aan-huis verkopers op pad, die graag willen scoren. Ze doen alles aan om consumenten over te halen voor een overstap. Ze schuwen niet om onwaarheden te vertellen.
Dit inderdaad. Twee maanden terug een Ziggo verkoper aan de deur, die mij even kwam melden dat alle buren overgingen op Ziggo want T-Mobile zou stoppen met glasvezel en hun WiFi zou het niet meer doen. Meneer vriendelijk weer op pad gestuurd. Schandalige verkoop praktijken, want buren die geen verstand hebben van dit soort zaken, trappen er daadwerkelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 13:43
Je wordt genaaid. Hebben jullie toevallig een eigen zaak of zijn jullie ZZP'er? Bepaalde deur aan deur verkopers targeten kleine bedrijven en onder het mom van 'Ziggo levert ook glasvezel' laten ze klanten hun bestaande particuliere Ziggo omzetten naar een Zakelijke aansluiting. Zij hebben dan hun bonus binnen en ik als monteur moet dan lullen als brugman om deze klanten 1: te behouden en 2: te overtuigen dat wij helaas echt geen diensten over glasvezel in huis leveren.

Je kunt er gelukkig gewoon onderuit. Wij leveren geen glas aan huis, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Leve ziggo!!!!! 🙄🥵🤬😡

Intussen netjes de hele handel weer aangesloten van Ziggo. Wat blijkt?? Sinds 15 december schijnt er een storing te zijn… en steeds wordt de oplossing weer een dag naar voren geschoven. Nu dus morgen. Dan is er al een week een storing gaande. Geen TV, geen internet, geen telefoon. En terug naar KPN lukt ook niet meer. Heb ze gebeld. Van KPN is alles al volledig afgesloten, dus opnieuw mijn oude contract heropenen wil dus ook niet meer. Klote zooi dit zeg!! Dat wordt een hele boze brief naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Wij? Jij bent van Ziggo dan gok ik..? Of partner?
Nee, betreft gewoon een particuliere aansluiting.
045Crew schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:16:
Je wordt genaaid. Hebben jullie toevallig een eigen zaak of zijn jullie ZZP'er? Bepaalde deur aan deur verkopers targeten kleine bedrijven en onder het mom van 'Ziggo levert ook glasvezel' laten ze klanten hun bestaande particuliere Ziggo omzetten naar een Zakelijke aansluiting. Zij hebben dan hun bonus binnen en ik als monteur moet dan lullen als brugman om deze klanten 1: te behouden en 2: te overtuigen dat wij helaas echt geen diensten over glasvezel in huis leveren.

Je kunt er gelukkig gewoon onderuit. Wij leveren geen glas aan huis, enkele uitzonderingen daar gelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:37
Vertel dan wel direct de hele waarheid en niet de halve. Koper wordt pas uitgeschaked als KPN Netwerk zelf glas heeft aangelegd in het betreffende gebied....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:47:
[...]

Maar als je nu een nieuw abbo neemt (zoals TS), kan je via Ziggo niet meer een box met HDD krijgen. Opnemen is dan online. Je kan daardoor geloof ik wel onbeperkt aantal programma's tegelijk opnemen, maar maximaal 1 jaar bewaren, en vziw geen reclame doorspoelen.
Replay kun je niet doorspoelen. Maar als je het zelf opneemt kun je het wel doorspoelen. Beide zijn cloudopnames.

Als je halverwege een programma opneemt kun je het gewoon vanaf het begin kijken en reclames doorspoelen. Doe ik vaak zat met films :)

• 045Crew
gwbuiter74 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:46:
Wij? Jij bent van Ziggo dan gok ik..? Of partner?
Nee, betreft gewoon een particuliere aansluiting.

[...]
Ik ben inderdaad een werknemer van Ziggo en vaak het slachtoffer om de loze beloftes te ontkrachten. Helaas is men hogerop met een bepaalde externe partij in zee gegaan die klanten met onwaarheden over de streep probeert te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22
045Crew schreef op donderdag 22 december 2022 @ 18:57:
[...]

Ik ben inderdaad een werknemer van Ziggo en vaak het slachtoffer om de loze beloftes te ontkrachten. Helaas is men hogerop met een bepaalde externe partij in zee gegaan die klanten met onwaarheden over de streep probeert te trekken.
Ergens fijn dat deze acties binnen het bedrijf ook bekend zijn al komt het bij klanten raar over als de ene persoon A zegt en de andere persoon B. Wij weten hier hoe het zit, jij weet ook hoe het zit en kan er blijkbaar weinig aan doen en intussen gaat zo'n ingehuurde partij gewoon dagelijks door met het voorliegen van potentiële klanten om ze binnen te harken voor een provisie. Ik hoop wel dat je jezelf niet in problemen brengt binnen Ziggo zelf door met deze reactie naar buiten te komen, het komt over alsof het bedrijf niet erg integer is.

Uiteraard heeft Ziggo last van de concurrentie met glasvezel maar dat kunnen verkopers toch anders oplossen dan ronduit te gaan liegen over het netwerk. Richt je vooral op het tv platform wat jullie wel heel goed kunnen, het feit dat de potentiële klant de huidige coax kabels in de woning kan blijven gebruiken etc. Veel glas providers bieden toch wisselende ervaringen met tv, al dan niet door powerline en wifi oplossingen en daar heeft Ziggo een troef. Ja, de upload is een stuk lager, dat is wat het is. Kijk eens naar het gebruik van zo'n potentiële klant, dat is voor iedereen anders en je gaat een groep aanspreken die dit echt niet nodig heeft en wel een fantastische tv ervaring wilt. Geen leugens nodig en geen ontevreden klanten achteraf omdat eerder beloofde leugens niet waargemaakt kunnen worden, daar wint toch iedereen bij? Eerlijkheid duurt het langst, zoals ik hier al eerder reageerde zou ik een dergelijk contract direct vanaf de eerste seconde ontbinden omdat het onder valse voorwendselen is afgesloten, een dergelijke partij verdient mijn centen niet, hoe goed het product ook kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
Andros schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:22:
[...]

Ergens fijn dat deze acties binnen het bedrijf ook bekend zijn al komt het bij klanten raar over als de ene persoon A zegt en de andere persoon B. Wij weten hier hoe het zit, jij weet ook hoe het zit en kan er blijkbaar weinig aan doen en intussen gaat zo'n ingehuurde partij gewoon dagelijks door met het voorliegen van potentiële klanten om ze binnen te harken voor een provisie. Ik hoop wel dat je jezelf niet in problemen brengt binnen Ziggo zelf door met deze reactie naar buiten te komen, het komt over alsof het bedrijf niet erg integer is.
Mijn teamleden weten van deze praktijken, we pakken ze aan dmv feedback richting onze teamleider maar soms glipt er toch nog eentje door, zuur voor de klant en voor ons, al helemaal omdat het een externe partij is. Wij staan er nu mooi op omdat ze in naam van Ziggo hun werk doen. Of deze praktijken tot in de top bekend zijn weet ik niet, tevens is het zo dat geen 100den of duizenden klanten betreft. Het zijn er enkele, maar iedere klant die genaaid wordt of het idee heeft dat ie genaaid wordt is er een te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wild Chocolate schreef op maandag 19 december 2022 @ 15:34:
[...]

"Ze" is in dit geval je ouders, toch?
Want Ziggo geeft voor zover ik weet alleen nog maar ontvangers uit waarbij online opgenomen wordt, en waarbij je voor zover ik weet beperkt bent in het doorspoelen van sommige zenders.

Zelf prima tevreden met Ziggo, maar vorig jaar wel een Vu-Uno ontvanger gekocht, omdat ik graag op een eigen HDD wil opnemen. Is echter niet echt 100% straight-forward qua installatie en onderhoud, dus niet optimaal voor het grote publiek.

Wel heerlijk om gewoon 8 kanalen tegelijk te kunnen opnemen, binnenshuis te kunnen streamen, en ook eens een opname te kunnen delen wanneer een bekende op TV was...
Humax STB. Had ik vroeger ook
Je opnames kon je er via FTP gewoon afhalen en archiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggoloos
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
gwbuiter74 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:43:
Leve ziggo!!!!! 🙄🥵🤬😡

Intussen netjes de hele handel weer aangesloten van Ziggo. Wat blijkt?? Sinds 15 december schijnt er een storing te zijn… en steeds wordt de oplossing weer een dag naar voren geschoven. Nu dus morgen. Dan is er al een week een storing gaande. Geen TV, geen internet, geen telefoon. En terug naar KPN lukt ook niet meer. Heb ze gebeld. Van KPN is alles al volledig afgesloten, dus opnieuw mijn oude contract heropenen wil dus ook niet meer. Klote zooi dit zeg!! Dat wordt een hele boze brief naar Ziggo.
Volgens wonen wij in dezelfde buurt en is er nogsteeds een storing. (Die sinds 14 december om 23:00 uur al is ontstaan maar op de website staat 15-12 om 1:00 uur) Ik heb sinds de storing bijna dagelijks contact gehad met ziggo en de enige informatie die ze me kunnen geven is dat er een blokstoring is en dat ze me niet meer kunnen vertellen dan dat ik zelf op de website kan zien.

Wel kan er compensatie geregeld worden, maar dan pas nadat de storing is opgelost.

Ik ontving dagelijks smsjes dat de storing de volgende dag rond 20:00 uur verholpen zou worden. Totdat ik vrijdag een sms kreeg dat het de 27ste opgelost zou worden om 20:00 uur. Ik ga er vanuit dat het vandaag ook niet opgelost gaat worden.

Ziggo heeft nog veel winst te behalen op hoe om te gaan met je (loyale) klanten.

Maar dat mogen ze lekker bij iemand anders laten zien, ik word de 30ste aangesloten bij KPN. Doei ziggo.
Pagina: 1 2 Laatste