Toon posts:

Verkoper constateert klacht niet en weigert verdere actie

Pagina: 1
Acties:

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-02 15:47
Graag jullie advies.

In september 2021 heb ik de volgende telefoon bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
gekocht:
uitvoering: Xiaomi Mi 11 Lite 5G (8GB) Zwart

Na ongeveer een jaar gaat de telefoon na ~1 uur intensief gebruik uit als ik de power/touch button aanraak.
Mijn vriendin heeft dezelfde telefoon en hetzelfde probleem.
Ik heb hier diverse filmpjes van die aangeven wat het probleem is.
Bijvoorbeeld deze (113 MB download).

12/11/2022
Telefoon aangeboden bij reparatiecentrum (via de vestiging van
Members only:
)
24/11/2022
Powerbutton vervangen en software update; probleem helaas niet opgelost.
25/11/2022
Telefoon opnieuw aangeboden bij reparatiecentrum.
En voorzien van een filmpje waarin het probleem duidelijk wordt getoond.
14/12/2022
Service centrum kan de klacht niet constateren en stuurt de telefoon onverrichter zaken terug.

De medewerker van het reparatie centrum zegt verder niets te kunnen doen anders dan de klantenservice te bellen.
Klantenservice zegt dat ik langs moet gaan bij de vestiging...

Ik wil eigenlijk beroep doen op het volgende:
(uit https://www.
Members only:
.nl/nl/service/klantenservice/garantie-reparatie)
Het gehele aankoopbedrag vergoed
Als wij het defecte product niet kunnen repareren of vervangen binnen een redelijke termijn, krijg je het aankoopbedrag terug.

Het probleem is echter dat verkoper zegt dat men het probleem niet kan reproduceren.
Wat ook logisch is aangezien het pas optreedt na 1 uur gebruik.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Het gaat mij niet zozeer om het geld maar meer om het principe.
Ik heb tijd en een lange adem.

[Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 16-12-2022 14:15]

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Langsgaan bij een vestiging.

[Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 16-12-2022 12:52]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:50
Rechtsbijstand inschakelen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• technorabilia
Met "reparatiecentrum" bedoelde ik via de vestiging van
Members only:
. Je kunt daar bij de klantenservice je product aanbieden ter reparatie. Dus nu al twee keer gedaan. Ze zeggen daar verder niets voor mij te kunnen betekenen. Inclusief de manager.

Ik heb het in de openingspost erbij gezet...

[Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 16-12-2022 14:16]

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• technorabilia
Kan ik inderdaad proberen. Niet aan gedacht nog.

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-02 16:15
Het probleem is echter dat verkoper zegt dat men het probleem niet kan reproduceren.
Je komt wellicht op het zelfde uit, maar je kan bij
Members only:
ook je reparatie opsturen.
Members only:

Wellicht heb je dan beter contact en communicatie dan een winkel/reparatie medewerker.

[Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 16-12-2022 14:16]

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:58
Voor garantieafwikkelingen dien je altijd bij de verkoper te zijn echter wil het direct aankloppen bij de fabrikant ook weleens helpen.

Zo heb ik een lange tijd geleden een Asus tablet ter reparatie bij de
Members only:
aangeboden, kreeg de tablet ongerepareerd terug. Vervolgens via Asus een garantieclaim ingediend, tablet opgestuurd, en het probleem werd netjes verholpen.

Ik zou even opnieuw een filmpje maken waarin je het probleem reproduceert door eerst naar instellingen te gaan en te laten zien dat je op de nieuwste software versie zit en het serienummer van het toestel, vervolgens stapsgewijs duidelijk uitleggen in het filmpje en op papier wat er aan de hand is/ wat het probleem is. Dit meesturen bij je garantieclaim richting de fabrikant.

Mocht dit niet baten dan is de makkelijkste weg om je rechtsbijstand in te schakelen, deze zullen dan hoogstwaarschijnlijk je schadeloos stellen aangezien procederen voor hun helaas duurder is.

Wanneer je graag je recht wilt halen, je tijd en een lange adem hebt รจn het een principe kwestie is, kun je de koop ontbinden. De verkoper zal hier hoogstwaarschijnlijk niet mee instemmen en dien je de zaak te laten escaleren door middel van een dagvaarding. Hou er rekening mee dat je wel alles goed moet documenteren en dient te bewijzen dat het een productfout is buiten je schuld om.

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:56
Prima toch dat ze je niet verder kunnen helpen, zit er maar een ding op en dat is geld terug.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het reproduceerbaar is kun je het probleem toch gewoon laten zien?

De powerbutton is de aan/uit knop? Je toestel hoort toch uit te gaan als je die lang in drukt? Of gaat die bij een lichte aanraking al meteen uit? Is er dan geen firmware update ofzo als het toestel van je vriendin dat ook heeft?

โ˜ป/ Please consider the environment before printing this signature
/โ–Œ
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• technorabilia
Marzman schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:50:
Als het reproduceerbaar is kun je het probleem toch gewoon laten zien?

De powerbutton is de aan/uit knop? Je toestel hoort toch uit te gaan als je die lang in drukt? Of gaat die bij een lichte aanraking al meteen uit? Is er dan geen firmware update ofzo als het toestel van je vriendin dat ook heeft?
Ik heb het ook laten zien bij de servicebalie in de vestiging. Het probleem is dat het daarna wordt doorgestuurd naar het reparatiecentrum (van Xiaomi zelf als ik het goed begrepen heb?). De context bij de balie gaat dan volledig verloren.

Bij lichte aanraking gaat het toestel uit. Firmware update zou kunnen maar ik vind er verder weinig van op internet. Het probleem treedt al op bij een factory reset. Zowel op WiFi als 4G. Nog cleaner kan ik het niet maken.

Grootste probleem is de communicatie.
A. Met de personen in de winkel die niet echt (echt niet) moeite doen om het goed op te schrijven.
B. En vervolgens met het reparatiecentrum.

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• technorabilia
Reptielenbrein schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:45:
Prima toch dat ze je niet verder kunnen helpen, zit er maar een ding op en dat is geld terug.
Klopt, alleen hoe krijg ik ze zover. Het probleem hierbij is dat ze mijn probleem niet kunnen reproduceren. En dus geen probleem wat hen betreft. Verder staat
Members only:
ook totaal niet open voor verdere discussie.

[Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 16-12-2022 14:16]

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

Perkouw

Moderator General Chat
Graag wijs ik iedereen op ons beleid. Shopping Forum Beleid Zojuist in elke post de (web)winkelnaam even netjes tussen een MO tag gezet zoals we dat van elkaar verwachten.

Alvast bedankt!

• technorabilia
Christoxz schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:20:
[...]

Je komt wellicht op het zelfde uit, maar je kan bij
***members only***
ook je reparatie opsturen.

***members only***

Wellicht heb je dan beter contact en communicatie dan een winkel/reparatie medewerker.
Ik ga dit proberen. Kijken of dat beter werkt. Dan kan ik er in ieder geval een uitgebreide beschrijving bij doen.

Rechtsbijstand zou ook kunnen. Maar zoals hierboven wordt aangegeven komt dit uit de pot van de verzekeraar en dus de premies en dat voelt ook niet echt goed.

Dank voor jullie reacties en tot over 3-4 weken! Wordt vervolgd.

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:46
Ik heb dit helaas ook een keer gehad bij dezelfde winkel. Uiteindelijk mijn poot stijf gehouden, het heeft wat tijd gekost. Maar ik ben niet langs gegaan, gewoon een medewerker laten testen en uiteindelijk is daar het issue geconstateerd en heeft de reperateur
Members only:
uiteindelijk het toestel omgeruild

• technorabilia
sjtienuh schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:58:
Ik heb dit helaas ook een keer gehad bij dezelfde winkel. Uiteindelijk mijn poot stijf gehouden, het heeft wat tijd gekost. Maar ik ben niet langs gegaan, gewoon een medewerker laten testen en uiteindelijk is daar het issue geconstateerd en heeft de reperateur
***members only***
uiteindelijk het toestel omgeruild
Thanks, mijn probleem is dat ik het niet makkelijk aan een medewerker kan laten zien. Het treedt meestal pas na verloop van tijd op en ook niet altijd. Beetje balen maar ik ga weer een poging wagen!

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:46
technorabilia schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:57:
[...]

Thanks, mijn probleem is dat ik het niet makkelijk aan een medewerker kan laten zien. Het treedt meestal pas na verloop van tijd op en ook niet altijd. Beetje balen maar ik ga weer een poging wagen!
Altijd een duurtest vragen, deze moeten ze zelf maar uitvoeren want bij de reparatiepartijen doen ze het gewoon niet

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:27
Aternatief is gewoon de standaardprocedure van aanmanen, in gebreke stellen, ontbinden en bij niet-terugbetaling gewoon dagvaarden. Zeker als je met een filmpje het gedrag gedocumenteerd hebt, moet dat niet zo moeilijk te bewijzen zijn.

Nonsensical line goes here <---

• technorabilia
Zoals gezegd de telefoon op 18/12 opgestuurd en voorzien van een uitgebreide beschrijving en de link naar het filmpje.

Vandaag 31/12 de telefoon terug ontvangen. Zonder beschrijving wat er precies is uitgevoerd. Ook niet online.

Wel zie ik dat de case een andere is en als nieuw dus mogelijk heb ik nu een refurbished exemplaar?

Ik ga weer testen. Wordt vervolgd of hopelijk: case closed? We gaan het meemaken...

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 11:16
technorabilia schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:48:
Zoals gezegd de telefoon op 18/12 opgestuurd en voorzien van een uitgebreide beschrijving en de link naar het filmpje.

Vandaag 31/12 de telefoon terug ontvangen. Zonder beschrijving wat er precies is uitgevoerd. Ook niet online.

Wel zie ik dat de case een andere is en als nieuw dus mogelijk heb ik nu een refurbished exemplaar?

Ik ga weer testen. Wordt vervolgd of hopelijk: case closed? We gaan het meemaken...
Ik neem aan dat je het IMEI van de kapotte telefoon hebt (doosje, bon)? Die van degene die je nu in je bezit hebt kan je eenvoudig opvragen met *#06# te 'bellen'. Lijkt mij sowieso wel handig om uit te zoeken, want anders heb je bij eventuele toekomstige garantie geen garantiebewijs met de juist nummers meer.

• technorabilia
@Capa
Bedankt, daar heb ik niet aan gedacht. Maar op de faktuur staat geen IMEI nummer en de verpakking is inmiddels al in de prullenbak verdwenen.

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee