Mitsubishe split airco kan niet lager dan 18 graden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:06
Mitsubishe split airco kan niet lager dan 18 graden, ongeacht welke modus ik in druk op de remote control hij blijft hoe dan ook op 18 graden.

Om wat energie te besparen als ik overdag niet thuis ben wil ik deze lager zetten maar zie niet in hoe dit moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFIj0A3yN2C4TptvJbHQQFdNgxE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TdkEUv4lulpj4MxMeiC0hYSh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ipr0dgy1T0Sy_CUCar3zbf_AWrA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/14wlz1uJEU5whQFCfToNkG2y.jpg?f=user_large

heb afstandsbediening en de unit zelf gereset maar heb er verder totaal geen verstand van.

modelnummer: SRF50ZMXA-S

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

typenr zou handig zijn !
kan je uberhabut verwarmen met die airco, en ga je nu niet juist koelen als je een airco op 18c instelt ?

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 14-12-2022 12:54 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
heuveltje schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:54:
typenr zou handig zijn !
kan je uberhabut verwarmen met die airco, en ga je nu niet juist koelen als je een airco op 18c instelt ?
heb type nr er bij gezet, gaat in dit geval puur om het verwarming gedeelte (airco functie staat tevens uit op dit model).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

even door de manual geskipped, 18 is idd het laagste, maar als je de auto functie uitzet ben je er toch al ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Soms kan je een sensoroffset ingeven, als je die op 2 zet (of -2, afhankelijk van de gedachtekronkel) dan maakt hij het eigenlijk 16 graden in plaats van de 18 op het display :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft die een eco stand. Als ik het goed begrepen heb verlaagt die eigenlijk de setpoint met 2.5 graden en verder niets.

Dus 18 met eco zou hem op 15.5 effectief moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Proton_ schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:13:
Soms kan je een sensoroffset ingeven, als je die op 2 zet (of -2, afhankelijk van de gedachtekronkel) dan maakt hij het eigenlijk 16 graden in plaats van de 18 op het display :)
En als je dan de eco modus inschakelt haalt ie er na inactiviteit in het vertrek nog eens 2 graden vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:14:
Volgens mij heeft die een eco stand. Als ik het goed begrepen heb verlaagt die eigenlijk de setpoint met 2.5 graden en verder niets.

Dus 18 met eco zou hem op 15.5 effectief moeten zetten.
oke top dan ga ik dat vanavond even proberen! bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even gekeken, in de instellingen op mijn wanddisplay bij de installateursinstellingen, kan ik de min temp voor heating verlagen.

Maarrr... In de AC Cloud app komen die niet terug - ik vermoed op de afstandsbediening ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 87brybry
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 14:09
Ik haak hier lekker laat nog even op in, maar wellicht is het nuttig voor anderen. Ik heb een Mitsubishi SRK24ZS. Optisch vergelijkbaar met jouwe en ik ervaar hetzelfde probleem: Via zowel de afstandsbediening als de bijbehorende app kan de temperatuur niet lager gezet worden dan 18°C, waar we het in de slaapkamer liever kouder hebben.

Nu heb ik het apparaat aan Home Assistant gekoppeld, en daarmee kan ik hem wel op 16°C zetten. Dat doet hij dan ook, want de airco slaat direct aan en de kamer koelt verder af.

Ik heb nog nergens kunnen achterhalen of er ergens verborgen instellingen in de afstandsbediening of in de unit zitten, of dat een vaste wand-afstandsbediening meer mogelijkheden biedt, dus als iemand daar iets over kan vermelden dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

87brybry schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:14:
Ik haak hier lekker laat nog even op in, maar wellicht is het nuttig voor anderen. Ik heb een Mitsubishi SRK24ZS. Optisch vergelijkbaar met jouwe en ik ervaar hetzelfde probleem: Via zowel de afstandsbediening als de bijbehorende app kan de temperatuur niet lager gezet worden dan 18°C, waar we het in de slaapkamer liever kouder hebben.

Nu heb ik het apparaat aan Home Assistant gekoppeld, en daarmee kan ik hem wel op 16°C zetten. Dat doet hij dan ook, want de airco slaat direct aan en de kamer koelt verder af.

Ik heb nog nergens kunnen achterhalen of er ergens verborgen instellingen in de afstandsbediening of in de unit zitten, of dat een vaste wand-afstandsbediening meer mogelijkheden biedt, dus als iemand daar iets over kan vermelden dan hoor ik het graag.
Via Airconwithme bij schema's kan je hem ook op 16c krijgen. vanuit de normale bediening in de app gaat hij ook niet lager dan 18.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Home Assistant (ik denk dat je de WF-RAC integration gebruikt?) maakt gebruik van de 'Leegstaand pand'-modus vermoed ik (als ik de airco's vanuit HA bedien naar 16°C dan zie ik daarna in de Smart M-Air app dat de optie 'Leegstand pand' ingeschakeld staat), dan kun je wel lager.

N.B. Echt duurzaam is het niet, koelen op 18°C pruttelt de MHI multisplit hier rustig op 250-300W, maar op 16°C is het 600-800W. Gelukkig compenseren de zonnepanelen dat weer (airco zet ik uit als zon weg is, of verhoog het setpoint als het erg warm blijft buiten).

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 12-05-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 87brybry
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 14:09
Aha is dat het. Als het maar werkt denk ik dan. Er ligt een zwangere vrouw naast me die de zomer nog door moet, dus hoe kouder hoe beter :-). Ik heb het individuele stroomverbruik nog niet kunnen meten, want er zit nog een unit op de Shelly Qubino Wave 1 PM, maar afgelopen nacht schommelde het verbruik tussen de 250 en 700 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukie33
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 16:21
Beste allen,

Ik heb een Mitsubishi Heavy Industries multisplit-systeem met een SCM50 buitendeel en 3× SRK20 binnenunits.
Standaard kan de unit tot minimaal 18 °C koelen, maar ik wil graag dat hij tot 16 °C kan koelen. Ik heb gelezen dat dit via omwegen toch mogelijk zou zijn, maar ik kom er niet uit.

Weet iemand hoe ik dit het eenvoudigst kan instellen?
Is het bijvoorbeeld mogelijk via de Smart M-Air app?
En heeft iemand ervaring met de zogenaamde leegstaande pand-instelling hiervoor?

Alvast bedankt voor het meedenken. :)
Pagina: 1