Toon posts:

warmtepomp met sensor voor vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

• frans3
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01 15:10
Hallo

ik wil op korte termijn een WP kopen en wil mijn vloerverwarming op 24 graden houden ongeacht of het zonnetje schijnt en zo de huiskamer verwarmt.

Wil dus niet met een muur thermostaat werken maar een sensor op de retour van de vloerverwarming.
Of zit er in een WP een mogelijkheid om deze op 24 graden te zetten en is een externe sensor helemaal niet nodig ?

zou wel fijn zijn als je ook de hysterese kan instellen.

mvg

frans

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:25
En waarom zou je dat willen? Om de kamer op temperatuur te houden bij -6 buiten zal de vloer een andere temperatuur moeten zijn dan bij +6 graden buiten.

Maar om je vraag te beantwoorden, knoop een thermostaat aan je retour vast die je op 24 graden in kunt stellen. Er zijn thermostaten waar je netjes de hysterese in kunt stellen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat Oilman zegt, waarom zou je dit willen? Hiermee creëer je dat de temperatuur in je woonkamer de hele dag door enorm varieert en het afhankelijk van de buitentemperatuur heel koud of "minder koud" wordt. (warm wordt het niet met 24 graden in je leidingen, ook niet in een extreem geïsoleerd huis)

• frans3
Dank voor jullie berichten.

Ik heb ook nog 2 radiatoren in de huiskamer en die werken wel gewoon op de muur thermostaat

Dus vloerverwarming op 24. Daar word de huiskamer niet echt warm van En de radiatoren
Voor er bij. ?!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een vaste aanvoer kunnen ze bijna allemaal wel, een paar merken (Nibe?) regelen op de retour.

Een retour van 24°C is nog vrij hoog, afhankelijk van de installatie hoort daar een aanvoer van 27-29 graden bij en daar houd ik mijn huis nu mee op temperatuur (dus boven 0 is dat bij mij teveel).

Je wil de radiatoren op de gasketel houden?

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• frans3
Ha proton.

Ik heb nu een lichte voorkeur naar een Vaillant wp ipv een lg. hoop dat Vaillant dat ook kan.

Mbt je vraag over de radiatoren daar zit ik al dagen over te brainstormen. Denk er nu aan om een kleine wp te kiezen voor alleen de vv Maar ik heb er een topic op lopen met de vraag wat de toen met 3 tekeningen. Zou je daar eens naar willen kijken ??
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee