Dag!
Ik heb een DIYless opentherm thermostaat, en heb deze laten finetunen.
We hebben een hoekhuis (a label, 2007 gebouwd), met vloerverwarming beneden.
Ik heb de autotuner gestart en daar komen bizar hoge waardes uit:
Ook zie ik daarna dat de PID climate HEAT heel erg op en neer hupst:
De temperatuur staat ingesteld op 20 graden. Hij ging even naar 20.4 waarna ie langzaam aftuned naar 20 graden, en daar blijft hangen (ketel gaat steeds minder vaak aan, en gasverbruik vlakt ook af). Zie grafieken onderin.
De PID Climate results zijn daarnaast ook schokkend. Blijkbaar zijn er uitschieters van wel een half miljoen? Al zie ik dat niet terug als ik de waardes een tijdje afkijk in 't popupvenster:
Kortom, de vraag is:
is dit gedrag normaal? Is ie goed afgeregeld? Ik zou zelf verwachten dat als het 20 graden is, de ketel helemaal uit gaat? Tot het bijv. 19.5 is, en ie dan weer aanslaat? Of is dat meer bij een aan/uit ketel thermostaat (had ik hiervoor).
Dank!
*edit, vreselijke typo in de titel, mods, willen jullie dit aanpassen?
Ik heb een DIYless opentherm thermostaat, en heb deze laten finetunen.
We hebben een hoekhuis (a label, 2007 gebouwd), met vloerverwarming beneden.
Ik heb de autotuner gestart en daar komen bizar hoge waardes uit:
code:
1
2
3
4
| control_parameters: kp: 0.95493 ki: 0.00041 kd: 562.59680 |
Ook zie ik daarna dat de PID climate HEAT heel erg op en neer hupst:
De temperatuur staat ingesteld op 20 graden. Hij ging even naar 20.4 waarna ie langzaam aftuned naar 20 graden, en daar blijft hangen (ketel gaat steeds minder vaak aan, en gasverbruik vlakt ook af). Zie grafieken onderin.
De PID Climate results zijn daarnaast ook schokkend. Blijkbaar zijn er uitschieters van wel een half miljoen? Al zie ik dat niet terug als ik de waardes een tijdje afkijk in 't popupvenster:
Kortom, de vraag is:
is dit gedrag normaal? Is ie goed afgeregeld? Ik zou zelf verwachten dat als het 20 graden is, de ketel helemaal uit gaat? Tot het bijv. 19.5 is, en ie dan weer aanslaat? Of is dat meer bij een aan/uit ketel thermostaat (had ik hiervoor).
Dank!
*edit, vreselijke typo in de titel, mods, willen jullie dit aanpassen?

Professioneel Heftruck Syndroom