Op zoek naar slimme stekkers met verbruiksmeter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-05 13:11
Net als de TS van dit topic ben ik al een tijdje op zoek naar slimme stekkers die betrouwbaar zijn i.c.m. een app die nauwkeurig uit te lezen is.

Helaas is nu net dat laatste doorslaggevend voor mij en hetgeen waar bijzonder weinig over te vinden is.
Van wat ik heb gevonden springt HomeWizard er voor mij echt uit.
Maar… die slimme stekkers van hen zijn nogal aan de prijs.

Mijn vraag:
Zijn er andere slimme meters met een vergelijkbare app of die ook met de HomeWizard energy app gebruikt kunnen worden.

Wat ik belangrijk vind:
  • Makkelijke koppeling met app (voorkeur met Wifi).
  • Nauwkeurig genoeg om sluipverbruik te kunnen meten.
  • Robuust genoeg voor bijv. verbruik oven
  • Duidelijk weergave verbruik met interval van kwartier of korter.
  • Liefst optie om interval aan te passen; 15min/uur/dag/week/maand
  • Nog mooier als je in de over een periode een notitie kan toevoegen, bijv wasmachine programma X 60 graden.
  • Mogelijkheid om met schema stekker uit/aan te kunnen schakelen (dit kunnen de meeste apps volgens mij wel)
Wat ik wil bereiken:
  • Achterhalen en terugbrengen sluipverbruik
  • Bewuster gebruik (programma’s) wasmachine / oven etc
  • Meten of het verstandiger is een apparaat te vervangen (droger, vriezer …)
Eigen vraag = eigen topic => Afgesplitst

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 11-12-2022 15:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Shelly plug S (hier bijvoorbeeld ) voldoet aan je eisen volgens mij. Er is een actief topic over hier, raad je aan daar eens te neuzen.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
stevenP schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:51:
Shelly plug S (hier bijvoorbeeld ) voldoet aan je eisen volgens mij. Er is een actief topic over hier, raad je aan daar eens te neuzen.
Bedankt stevenP.
Ik had al meer verwijzingen naar Shelly gevonden, maar weinig info hoe nauwkeurig de app uitgelezen kan worden. Van wat ik heb gevonden is de kortste interval een uur. Verder wordt de app vrij slecht beoordeeld, maar wellicht dat het in de praktijk wel goed aansluit op wat ik zoek.
Hierover kan ik natuurlijk een vraag plaatsen in het Shelly topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:53
Ik gebruik de stekker van Homewizard voor de airco gezien ik daar precies wil zien wanneer/hoeveel verbruikt is.
Voor overige apparatuur waar ik meer geinteresseerd ben in dag/maand verbruik, gebruik ik ze van Hombli. Ze miepen wel regelmatig in de applicatie dat de wifi slecht is, maar voor de verbruikinfo werkt prima. Gezien de prijs bijna 1/3e dan die van homewizard deze gekozen voor overige apparatuur.
Mocht je alleen interesse hebben in huidige verbruik, verbruik per dag en verbruik per maand, werken deze prima.
(in een 3-pack of 6-pack zijn ze goedkoper) even goed zoeken dan vindt je ze best voor een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
@EHA1337 kan je met Homewizard of Hombli ook plannen wanneer ze aan mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-05 21:03
Ik zou zelf voor de Homewizzard gaan. maar hier heb je meer suggesties: https://homey.app/nl-nl/store/?filter=category%3Asocket

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:53
DialOut schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:37:
@EHA1337 kan je met Homewizard of Hombli ook plannen wanneer ze aan mogen?
Ja, alle twee kunnen ze dat. De Homewizard is net iets uitgebreider in zowel uitlezen als planning maken, maar die zijn ook een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Tot nu toe wordt mijn vermoeden eigenlijk wel bevestigd. 1x een Homewizzard plug voor gedetailleerde metingen en eventueel goedkopere plugs voor schakelen.

Ik zoek nog even door, maar anders wordt dit een kerstcadeautje aan mezelf. Kan ik lekker aan de slag in de kerstvakantie.
Bijkomend voordeel is dat de HW plug 3600W / 16A aankan. Dat mis ik bij de Shelly plug ook.
Om het verbruik vd oven te meten is die Shelly wel erg krap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-05 09:10
@_NooT_ er is ook nog een Shelly Plug Slimme Stekker WiFi 3500W: https://www.robbshop.nl/s...tekker-wifi-3500w#reviews

Ik ga zelf voor de kleinere plugs, als ik ze nog ergens tegen normale prijs kan vinden. Lijken slecht op voorraad te zijn. Ik heb al een Shelly schakelaar voor zonnescherm, dus software is bekend. En is integratie met Home Assistant.
Die Homewizard hou ik nog in achterhoofd.

[ Voor 22% gewijzigd door DialOut op 17-12-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik gebruik de smart stekkers van Antela. Als je ze per 4 koopt dan betaal je 12,50 per stuk en de app is zeer makkelijk in gebruik. Je kunt zelf per stekker een apart icoontje laten weergegeven opburoblad van je telefoon met als foto van het het apparaat als pictogram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
DialOut schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:25:
@_NooT_ er is ook nog een Shelly Plug Slimme Stekker WiFi 3500W: https://www.robbshop.nl/s...tekker-wifi-3500w#reviews

Ik ga zelf voor de kleinere plugs, als ik ze nog ergens tegen normale prijs kan vinden. Lijken slecht op voorraad te zijn. Ik heb al een Shelly schakelaar voor zonnescherm, dus software is bekend. En is integratie met Home Assistant.
Die Homewizard hou ik nog in achterhoofd.
Voor die prijs en dat formaat kies ik sowieso voor de HW plug. Hetgeen me daar ‘niet aan bevalt’ is de prijs. Verder zou ik daar alles mee moeten kunnen wat ik minimaal wil.

Gezien het enorme aanbod plugs tegenwoordig had ik eigenlijk wel verwacht dat er meer serieuze opties zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

https://www.amazon.nl/dp/...aG9uZV9kZXRhaWwp13NParams

Mazelaar nu kosten ze zelfs maar 11,75 wanneer je er 4 afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

stevenP schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:51:
"Nauwkeurig genoeg om sluipverbruik te kunnen meten."
In de huidige C'T staat een smartplug test waar die qua nauwkeurigheid bij laag verbruik er niet heel erg positief uitkomt, zo uit mijn hoofd 5% afwijking, rest van de geteste plugs max 2%.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:06

HaTe

haat niet

Plugwise heeft ook nauwkeurige meters. Ze werken eventueel ook met zigbee2mqtt.
https://www.plugwise.com/energie-meten/

Ik heb er goede ervaringen mee en zijn veel nauwkeuriger dan de Chinese plugs van tuya en aqara.

De oude versie plugs (Circle) draaien hier al weer 7 a 8 jaar.

Edit: Helaas geen goedkoop alternatief, en ook niet te koppelen met homewizard zoals je vraagt.. Maar soms wel goed om bewust ze zijn van alternatieven :)

[ Voor 34% gewijzigd door HaTe op 17-12-2022 10:55 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:32:
Ik gebruik de smart stekkers van Antela. Als je ze per 4 koopt dan betaal je 12,50 per stuk en de app is zeer makkelijk in gebruik. Je kunt zelf per stekker een apart icoontje laten weergegeven opburoblad van je telefoon met als foto van het het apparaat als pictogram.
Dat is inderdaad goedkoop.
Hoe nauwkeurig kan je in de app het verbruik uitlezen?
Dat vind ik zelf namelijk mijn belangrijkste.
Kan je het verbruik per 15 minuten of met nog kortere interval weergeven?
Zo ja, zou je daar eens een screenhsot van kunnen posten?

Ik heb vandaag maar de HomeWizard plug besteld.
Dan kan ik er in de kerstvakantie nog mee gaan pielen.
Een extra setje goedkopere modellen is altijd nog een optie, dus ik ben wel benieuws naar de app bij die Antela's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dat is het soort device wat ik thuis echt niet ingeplugged wil laten."Vaag" merk, hoger vermogen dan de meeste plugs (en dat is veelal niet zonder reden) en op het oog zijn het niet meer dan gerelabelde "ali" plugs.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@_NooT_
Historie gaat enkel per dag. En wanneer je er op klik dan zie je het verbruik van die dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chQxGtZWKhFzD41cxjC9A-kxOpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3H4HGReoXIHYTv0U5X3sPUw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99-37_JDpq3sMGrUh2sir9lv1U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gZZ5WSVlHaskjWEJpoYp5Dnm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 21-12-2022 15:01 ]

Pagina: 1