Toon posts:

Nibe elektrisch verwarmingselement (f2040)

Pagina: 1
Acties:

• nieuweling87
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-01 20:44
Goedemorgen,

ik ben aan het stoeien met mijn instellingen van de warmtepomp. Wij hebben een Nibe F2040, met een SMO40 en een boiler van 300l.

Nu was het zo dat mijn stooklijn veel te hoog stond. Het werd te snel warm in huis, waardoor het weer snel kil voelde. Ook de vloerverwarming stond op 8 (was iets van 49 graden). Deze nu terug gezet naar 6 (37 graden).

Nu zag ik dat het elektrisch verwarmingselement op 70 graden staat. Is dit wel oke of veel te hoog? Of hoort dit hoog te zijn ivm het legionella programma. .

Het is niet zo dat we heel veel stroom verbruiken hoor. Op hele koude dagen rond de 30-35kwh (voor alles). Op de normale winterdagen tussen de 20-25kwh (voor alles).

Ik hoop dat jullie mij meer informatie kunnen geven over dat elektrisch verwarmingselement.

(Oh en weet iemand toevallig of de F2040 een filter heeft :o )

Groetjes

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:16
Euh, vraag je installateur waarom dat zo stond ingesteld?
49°C voor (alleen?) vloerverwarming lijkt me persoonlijk ook veel te heet

Meer over legionella in boilers:
Voorkomen legionella in boilers

Mijn nibe heeft ongeveer dezelfde cijfers op winterdagen

• nieuweling87
MSXBas schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:15:
Euh, vraag je installateur waarom dat zo stond ingesteld?
49°C voor (alleen?) vloerverwarming lijkt me persoonlijk ook veel te heet

Meer over legionella in boilers:
Voorkomen legionella in boilers

Mijn nibe heeft ongeveer dezelfde cijfers op winterdagen
Ik denk omdat we in het begin zeiden dat het niet snel warm werd. Maar nu ik me er meer in verdiept heb, is het juist beter om het minder snel warm te laten worden. Toen nam ik gewoon klakkeloos alles aan wat de installateur zei. Maar door hier en daar met mensen erover te hebben, blijkt het gewoon allemaal veel te hoog te staan.

Ja die 49 graden is alleen de vloerverwarming. Thermostaatknop van de vloerverwarming.

Fijn om te horen dat uw Nibe vergelijkbare cijfers heeft. 1 op 1 vergelijken is lastig, maar soms denk ik echt van wat een verbruik :?

dank je wel. Ik ga dat stuk eens lezen.

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 17:16
december is bij mij [in kWh] ongeveer 1/7 van mijn jaarverbruik en 1/50 van mijn jaaropwek.

Die koude, donkere maanden vertekenen behoorlijk

• nieuweling87
MSXBas schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:06:
december is bij mij [in kWh] ongeveer 1/7 van mijn jaarverbruik en 1/50 van mijn jaaropwek.

Die koude, donkere maanden vertekenen behoorlijk
Even zitten rekenen en dat klopt hier ook wel ongeveer ja. Wij hebben ook 2 sets zonnepanelen. Één op het zuiden (die liggen er al een jaar of 5). En één set op het noorden, met hellingshoek van 15 graden. Die wekken nu helemaal weinig op. In de zomermaanden piekt die set, in de wintermaanden doen ze amper iets.

Ja, ze vertekenen echt behoorlijk. Ben blij dat het salderen er nog niet af is :|

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee