Hoi,
Tijdje geleden hebben we hier een mannetje op bezoek gehad voor plaatsing van een airco.
We willen graag ook de boven verdieping koelen/verwarmen..
De beste optie is natuurlijk in elke ruimte een binnenunit, maar dat geeft veel problemen met het aanleggen van leidingen en plaatsing van de buitenunit(s).
De persoon in kwestie kwam met de volgende oplossing:
De binnenunit ophangen in het trapgat naar zolder, en de blaasrichting dus richting de deuren van de slaapkamers.
We hebben een open trap, dus de koele lucht zal er makkelijk tussendoor gaan.
Als model adviseerde hij een Mitsubishi Heavy 5KW buiten + binnenunit (SRK50ZS-W).
Deze is geschikt tot 150m3, dat zal voldoende moeten zijn om de bovenverdieping te koelen (+/- 120m3).
Klopt dit advies, of denken jullie dat het koelen van de slaapkamers op deze manier niet verstandig is?
Het is niet de meest ideale oplossing, maar wel de meest praktische denk ik.
Onderste 2 slaapkamers zitten op het oosten, en zullen dus niet heel heet worden door directe zon.
Tijdje geleden hebben we hier een mannetje op bezoek gehad voor plaatsing van een airco.
We willen graag ook de boven verdieping koelen/verwarmen..
De beste optie is natuurlijk in elke ruimte een binnenunit, maar dat geeft veel problemen met het aanleggen van leidingen en plaatsing van de buitenunit(s).
De persoon in kwestie kwam met de volgende oplossing:
De binnenunit ophangen in het trapgat naar zolder, en de blaasrichting dus richting de deuren van de slaapkamers.
We hebben een open trap, dus de koele lucht zal er makkelijk tussendoor gaan.
Als model adviseerde hij een Mitsubishi Heavy 5KW buiten + binnenunit (SRK50ZS-W).
Deze is geschikt tot 150m3, dat zal voldoende moeten zijn om de bovenverdieping te koelen (+/- 120m3).
Klopt dit advies, of denken jullie dat het koelen van de slaapkamers op deze manier niet verstandig is?
Het is niet de meest ideale oplossing, maar wel de meest praktische denk ik.
Onderste 2 slaapkamers zitten op het oosten, en zullen dus niet heel heet worden door directe zon.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ViGVnZQ18QIwu7BF1sM2MtWN.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 09-12-2022 09:57 ]
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/