Vraag

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 02:41

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
Hoi allemaal! Net lekker bezig met OPNsense, maar ik krijg het niet voor elkaar om een Portforward te maken dmv NAT. Telkens als ik het werkend heb krijg ik het lokale ip adres terug. Lokaal werkt dat wel (duh!), maar als ik via een publieke IP de website opvraag krijg ik het lokale IP terug met de melding Deze site is niet bereikbaar (en de lokale url: https://192.168.1.101:9001/)

Ik zie iets over het hoofd, maar geen idee wat. Met pfSense ging het in een keer goed.

[Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 08-12-2022 10:51]

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

Beste antwoord (via Cybergamer op 10-12-2022 23:21)

• truecharts
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:59:
[...]

Nope, ik denk dat het probleem in de proxy laag zit van Docker icm Nextcloud (official charts). Ben nu de TrueCharts versie aan het installen.

Edit: En die werkt wel! Vage zooi soms... 8)7
Onze versie is daadwerkelijk een stuk geavanceerder dan de "official" app, zaken als "trusted domainens" zijn pre-configured. Dus dat kan verklaren waardoor die van ons beter werkt :)

Alle reacties

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 20:19
Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:50:
Hoi allemaal! Net lekker bezig met OPNsense, maar ik krijg het niet voor elkaar om een Portforward te maken dmv NAT. Telkens als ik het werkend heb krijg ik het lokale ip adres terug. Lokaal werkt dat wel (duh!), maar als ik via een publieke IP de website opvraag krijg ik het lokale IP terug met de melding Deze site is niet bereikbaar (en de lokale url: https://192.168.1.101:9001/)

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zie iets over het hoofd, maar geen idee wat. Met pfSense ging het in een keer goed.
hmm, als je een url terugkrijgt, zit je al op https, dus applicatielaag toch? dus dan zit het probleem niet in je fw instelling lijkt me. Hoe test je het extern trouwens, weet je zeker dat je niet iets als hairpin mist?

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
borft schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:08:
[...]

hmm, als je een url terugkrijgt, zit je al op https, dus applicatielaag toch? dus dan zit het probleem niet in je fw instelling lijkt me. Hoe test je het extern trouwens, weet je zeker dat je niet iets als hairpin mist?
Extern test ik dmv mijn telefoon (mobiele data). Nee, het lijkt mij allemaal voor de rest correct.

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:25:
[...]

Extern test ik dmv mijn telefoon (mobiele data). Nee, het lijkt mij allemaal voor de rest correct.
Kan niet anders dan dat de applicatie je redirect naar wat daar de ingestelde URL is, wat dus de lokale URL is.

De firewall gaat nooit en te nimmer een ander IP adres terug communiceren (kan überhaupt niet), noch de data van pakketjes aanpassen (een HTTP proxy zou dat wel kunnen).

• yvanmidden
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02 22:27
Heb je in Nextcloud ingesteld dat de 'host'/'domeinnaam' waar hij op draait je externe IP adres is, i.p.v. je lokale 'hostname' (in jouw geval 192.168.1.101).
Waarschijnlijk geeft Nextcloud namelijk de host-headers terug van je lokale IP-adres.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-01 08:52

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dat zou je ook in je logging terug moeten kunnen vinden.

• borft
Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:25:
[...]

ah, dan zou het moeten werken. Heb je de host toegevoegd aan de `trusted_domains` setting van nextcloud? (daar heb ik dat staan, verder heb ik een vergelijkbare setup)

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
yvanmidden schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:43:
Heb je in Nextcloud ingesteld dat de 'host'/'domeinnaam' waar hij op draait je externe IP adres is, i.p.v. je lokale 'hostname' (in jouw geval 192.168.1.101).
Waarschijnlijk geeft Nextcloud namelijk de host-headers terug van je lokale IP-adres.
Dit precies! Hoe doe ik dat?

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
Portforward naar Truenas en qBittorrent werkt wel.. Ik kom er niet bij waarom het met Nextcloud niet werkt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:25:
Portforward naar Truenas en qBittorrent werkt wel.. Ik kom er niet bij waarom het met Nextcloud niet werkt.
https://help.nextcloud.co...g-for-remote-access/18535

Verder lees ik hier en daar dat je Virtual Host waaronder je NextCloud draait in de configuratie van je webserver ook goed moet staan ?!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:55:
[...]

https://help.nextcloud.co...g-for-remote-access/18535

Verder lees ik hier en daar dat je Virtual Host waaronder je NextCloud draait in de configuratie van je webserver ook goed moet staan ?!
Die link heb ik niets aan helaas. De virtual host lijkt prima, want qBittorrent (die op diezelfde host draait) werkt wel gewoon. Of zie ik iets over het hoofd?

• Anoniemand
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:54
Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:10:
[...]

Die link heb ik niets aan helaas. De virtual host lijkt prima, want qBittorrent (die op diezelfde host draait) werkt wel gewoon. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik vermoed dat je je externe url ook in de trusted domain setting moet opnemen in de config.php van Nextcloud.

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
Anoniemand schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:42:
[...]

Ik vermoed dat je je externe url ook in de trusted domain setting moet opnemen in de config.php van Nextcloud.
Nope, ik denk dat het probleem in de proxy laag zit van Docker icm Nextcloud (official charts). Ben nu de TrueCharts versie aan het installen.

[Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 08-12-2022 23:27]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• truecharts
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:59:
[...]

Onze versie is daadwerkelijk een stuk geavanceerder dan de "official" app, zaken als "trusted domainens" zijn pre-configured. Dus dat kan verklaren waardoor die van ons beter werkt :)

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Topicstarter
truecharts schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:18:
[...]

Stukken beter!

Ik ben nog nieuw in TrueNas, maar als er een keuze is in de officiële apps en die van jullie weet ik wel welke ik voortaan kies! :)

• borft
truecharts schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:18:
[...]

precies, zoals hier al door meerdere mensen opgemerkt ;) Het is een stukje security van Nextcloud de dat soort dingen checkt.....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee