Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch
Vraag
Beste antwoord (via Cybergamer op 10-12-2022 23:21)
Onze versie is daadwerkelijk een stuk geavanceerder dan de "official" app, zaken als "trusted domainens" zijn pre-configured. Dus dat kan verklaren waardoor die van ons beter werktCybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:59:
[...]
Nope, ik denk dat het probleem in de proxy laag zit van Docker icm Nextcloud (official charts). Ben nu de TrueCharts versie aan het installen.
Edit: En die werkt wel! Vage zooi soms...

Alle reacties
hmm, als je een url terugkrijgt, zit je al op https, dus applicatielaag toch? dus dan zit het probleem niet in je fw instelling lijkt me. Hoe test je het extern trouwens, weet je zeker dat je niet iets als hairpin mist?Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:50:
Hoi allemaal! Net lekker bezig met OPNsense, maar ik krijg het niet voor elkaar om een Portforward te maken dmv NAT. Telkens als ik het werkend heb krijg ik het lokale ip adres terug. Lokaal werkt dat wel (duh!), maar als ik via een publieke IP de website opvraag krijg ik het lokale IP terug met de melding Deze site is niet bereikbaar (en de lokale url: https://192.168.1.101:9001/)
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik zie iets over het hoofd, maar geen idee wat. Met pfSense ging het in een keer goed.
Extern test ik dmv mijn telefoon (mobiele data). Nee, het lijkt mij allemaal voor de rest correct.borft schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:08:
[...]
hmm, als je een url terugkrijgt, zit je al op https, dus applicatielaag toch? dus dan zit het probleem niet in je fw instelling lijkt me. Hoe test je het extern trouwens, weet je zeker dat je niet iets als hairpin mist?
Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch
Kan niet anders dan dat de applicatie je redirect naar wat daar de ingestelde URL is, wat dus de lokale URL is.Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:25:
[...]
Extern test ik dmv mijn telefoon (mobiele data). Nee, het lijkt mij allemaal voor de rest correct.
De firewall gaat nooit en te nimmer een ander IP adres terug communiceren (kan überhaupt niet), noch de data van pakketjes aanpassen (een HTTP proxy zou dat wel kunnen).
Waarschijnlijk geeft Nextcloud namelijk de host-headers terug van je lokale IP-adres.
ah, dan zou het moeten werken. Heb je de host toegevoegd aan de `trusted_domains` setting van nextcloud? (daar heb ik dat staan, verder heb ik een vergelijkbare setup)Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:25:
[...]
Extern test ik dmv mijn telefoon (mobiele data). Nee, het lijkt mij allemaal voor de rest correct.
Dit precies! Hoe doe ik dat?yvanmidden schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:43:
Heb je in Nextcloud ingesteld dat de 'host'/'domeinnaam' waar hij op draait je externe IP adres is, i.p.v. je lokale 'hostname' (in jouw geval 192.168.1.101).
Waarschijnlijk geeft Nextcloud namelijk de host-headers terug van je lokale IP-adres.
https://help.nextcloud.co...g-for-remote-access/18535Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:25:
Portforward naar Truenas en qBittorrent werkt wel.. Ik kom er niet bij waarom het met Nextcloud niet werkt.
Verder lees ik hier en daar dat je Virtual Host waaronder je NextCloud draait in de configuratie van je webserver ook goed moet staan ?!
|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Die link heb ik niets aan helaas. De virtual host lijkt prima, want qBittorrent (die op diezelfde host draait) werkt wel gewoon. Of zie ik iets over het hoofd?nero355 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:55:
[...]
https://help.nextcloud.co...g-for-remote-access/18535
Verder lees ik hier en daar dat je Virtual Host waaronder je NextCloud draait in de configuratie van je webserver ook goed moet staan ?!
Ik vermoed dat je je externe url ook in de trusted domain setting moet opnemen in de config.php van Nextcloud.Cybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:10:
[...]
Die link heb ik niets aan helaas. De virtual host lijkt prima, want qBittorrent (die op diezelfde host draait) werkt wel gewoon. Of zie ik iets over het hoofd?
Nope, ik denk dat het probleem in de proxy laag zit van Docker icm Nextcloud (official charts). Ben nu de TrueCharts versie aan het installen.Anoniemand schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:42:
[...]
Ik vermoed dat je je externe url ook in de trusted domain setting moet opnemen in de config.php van Nextcloud.

[Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 08-12-2022 23:27]
Onze versie is daadwerkelijk een stuk geavanceerder dan de "official" app, zaken als "trusted domainens" zijn pre-configured. Dus dat kan verklaren waardoor die van ons beter werktCybergamer schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:59:
[...]
Nope, ik denk dat het probleem in de proxy laag zit van Docker icm Nextcloud (official charts). Ben nu de TrueCharts versie aan het installen.

Stukken beter!truecharts schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:18:
[...]
Onze versie is daadwerkelijk een stuk geavanceerder dan de "official" app, zaken als "trusted domainens" zijn pre-configured. Dus dat kan verklaren waardoor die van ons beter werkt
Ik ben nog nieuw in TrueNas, maar als er een keuze is in de officiële apps en die van jullie weet ik wel welke ik voortaan kies!

precies, zoals hier al door meerdere mensen opgemerkttruecharts schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:18:
[...]
Onze versie is daadwerkelijk een stuk geavanceerder dan de "official" app, zaken als "trusted domainens" zijn pre-configured. Dus dat kan verklaren waardoor die van ons beter werkt