Toon posts:

Pompschakelaar op vloerverwarmingspomp werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 07:29
Situatie: vloerverwarming, stadsverwarming en simpele honeywell thermostaat.

Zonder pompschakelaar:
Als ik de thermostaat op 19 zet dan gaat de regelafsluiter naar beneden en wordt na een paar minuten de aanvoerleiding warm en wordt de kamer ook uiteindelijk 19 graden.

Met pompschakelaar en voeler op rode cirkel (aanvoerleiding):
Als ik de thermostaat op 19 zet gaat de regelafsluiter naar beneden maar wordt de aanvoerleiding niet warm.

Ik denk dat het komt omdat de pomp dus uitstaat en de warmtevraag van de stadsverwarming niet werkt. Klopt dit? Omdat er geen flow is ofzo?

Ik ben namelijk anders gewend vanuit een andere woning, dat deze gewoon wel warm wordt ook al draait de pomp niet waardoor de pompschakelaar aan gaat en dus ook de pomp.

Alle reacties

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Kan je de pomp niet schakelen op dezelfde stuurspanning als de stadsverwarmingklep? Simpel relais van €10 ofzo, afhankelijk van de stuurspanning.
Maar wel vreemd inderdaad, de verdeler is open dus er zou stroming moeten zijn. Er zijn wel nog meer kleppen te zien (in totaal 3: een zwarte thermostaat met zwart snoer links op aanvoer, witte met wit snoer op de retour en de grijze VCxxxx klep).

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• Supreme
Nog even beter gekeken.

In het witte doosje komt 220v binnen met een zwart snoer, links.
Middelste zwarte snoer gaat naar de pomp.
Wit gaat naar de witte retourklep.

Naar boven gaat een snoer (twee witte draden) naar het aanvoerstuk achter de pomp als een soort sensor?

Wat is dit voor een constructie 8)7

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:56

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik denk dat het een soort NTC/PTC/bimetaalschakelaar is als dubbele beveiliging tegen te hoge temperatuur in je vloer?
Ziet er niet heel tof uit, enkel geïsoleerde 230V met een tiewrap op messing, dat zou ik goed aarden :)

Als hier ook de pomp op zit, dan kan het zijn dat de pompschakelaar dus ook die thermische klep spanningsloos maakt. Dan kan het wel vijf minuten duren voordat die weer opgewarmd is en open gaat; zo'n soort klep werkt met was die moet uitzetten. Betrouwbaar en failsafe maar wel traaag.

'19 Hyundai Kona EV, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant R290 monoblock

• Supreme
Dat witte ventiel zit op het retourstuk toch? Als die spanningsloos is, is hij dicht heb ik gevonden.
Dus dat betekent dan dat er geen stroming is en dus geen vraag van warm water?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee