Beste,
Ik ben een installatie aan het samenstellen en zou graag hulp ontvangen voor de laatste componenten.
De installatie bestaat uit een 5Kw 3fase Goodwe serie omvormer ( 2 strings ).
Onder het dak moet ik de spullen nog bestellen.
Denk zelf aan deze werkschakelaar https://www.eaton.com/con...-de-pv-omvormer-nl-nl.pdf
Vervolgens van zolder naar meterkast > 12 meter YMVK kabel - 5x 4mm2.
De Aansluiting Liander is 3x 25A.
De Holec 63A hoofdschakelaar wordt gevoed 3 zwarte fasedraden en 1 blauwe nuldraad ( 10mm2 ).
Nu is het huis ooit in 2en gesplitst voor verhuur, en in 2007 zijn er twee nieuwe schakelkasten gemonteerd.
Naar de grootste schakelkast gaan 2 fase draden en de nul.
Naar de kleinste schakelkast gaat 1 fase en nul heen
Nu vraag ik mij af, wat in deze situatie een budget oplossing kan zijn, om de 3fase omvormer aan te kunnen koppelen.
Bijvoorbeeld een klein schakelkastje toevoegen aan de hoofdschakelaar?
En zou iemand wellicht in Jip Janneke taal kunnen uitleggen hoe dat aan te sluiten?
En wellicht een link naar onderdelen die daarvoor besteld moeten worden 🙂
Alle ideeën zijn welkom
Ik ben een installatie aan het samenstellen en zou graag hulp ontvangen voor de laatste componenten.
De installatie bestaat uit een 5Kw 3fase Goodwe serie omvormer ( 2 strings ).
Onder het dak moet ik de spullen nog bestellen.
Denk zelf aan deze werkschakelaar https://www.eaton.com/con...-de-pv-omvormer-nl-nl.pdf
Vervolgens van zolder naar meterkast > 12 meter YMVK kabel - 5x 4mm2.
De Aansluiting Liander is 3x 25A.
De Holec 63A hoofdschakelaar wordt gevoed 3 zwarte fasedraden en 1 blauwe nuldraad ( 10mm2 ).
Nu is het huis ooit in 2en gesplitst voor verhuur, en in 2007 zijn er twee nieuwe schakelkasten gemonteerd.
Naar de grootste schakelkast gaan 2 fase draden en de nul.
Naar de kleinste schakelkast gaat 1 fase en nul heen
Nu vraag ik mij af, wat in deze situatie een budget oplossing kan zijn, om de 3fase omvormer aan te kunnen koppelen.
Bijvoorbeeld een klein schakelkastje toevoegen aan de hoofdschakelaar?
En zou iemand wellicht in Jip Janneke taal kunnen uitleggen hoe dat aan te sluiten?
En wellicht een link naar onderdelen die daarvoor besteld moeten worden 🙂
Alle ideeën zijn welkom