Hallo allemaal,
Ik zoek me helemaal de weg kwijt naar wat voor mijn bestaande speakerset een goede upgrade is.
Ik heb momenteel een
Speakerset Philips FB820 200 watt rms 8 ohm
Versterker Fenton FPL500 2x250 watt bij 4 Ohm
Ik wil deze set uitbreiden met 2 subs, maar welke subs zouden hier het beste bij passen. 18 inch is waarschijnlijk veel te groot, dacht meer aan 12 inch of 15 inch 300 watt rms bij 8 Ohm
Na alles wat ik gelezen heb denk ik aan het volgende
1 versterker die bij 8 Ohm 2x500 watt rms geeft voor de bestaande speakers (Philips FB820)
1 versterker die bij 8 Ohm 2x500 watt rms geeft voor de subwoofers. Of zou die versterker nog zwaarder moeten zijn?
1 crossover om de geluiden correct te verdelen naar Tops en Subs
2 subwoofers van 12 of 15 inch 300 watt per stuk rms bij 9 Ohm
De hele installatie staat in een dicht tuinhuis (barretje erin) van ongeveer 40m2 met aan 1 zijde een glazen pui. Binnen is het open naar een puntdak. (om een idee te geven in wat voor ruimte ik het gebruik)
Alvast bedankt voor jullie input.
Ik zoek me helemaal de weg kwijt naar wat voor mijn bestaande speakerset een goede upgrade is.
Ik heb momenteel een
Speakerset Philips FB820 200 watt rms 8 ohm
Versterker Fenton FPL500 2x250 watt bij 4 Ohm
Ik wil deze set uitbreiden met 2 subs, maar welke subs zouden hier het beste bij passen. 18 inch is waarschijnlijk veel te groot, dacht meer aan 12 inch of 15 inch 300 watt rms bij 8 Ohm
Na alles wat ik gelezen heb denk ik aan het volgende
1 versterker die bij 8 Ohm 2x500 watt rms geeft voor de bestaande speakers (Philips FB820)
1 versterker die bij 8 Ohm 2x500 watt rms geeft voor de subwoofers. Of zou die versterker nog zwaarder moeten zijn?
1 crossover om de geluiden correct te verdelen naar Tops en Subs
2 subwoofers van 12 of 15 inch 300 watt per stuk rms bij 9 Ohm
De hele installatie staat in een dicht tuinhuis (barretje erin) van ongeveer 40m2 met aan 1 zijde een glazen pui. Binnen is het open naar een puntdak. (om een idee te geven in wat voor ruimte ik het gebruik)
Alvast bedankt voor jullie input.
[Voor 3% gewijzigd door charliemustang op 07-12-2022 12:06]