Nogmaals, OLED48c24LA vs OLED48C2LB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemRL
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-12-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
LG 48" C2.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om tv en films en video te kijken.......
Wil zowel gewone antenne aansluiting als satelliet schotel aansluiting

Ik ben op zoek naar info over het verschil in de verschillende modellen LG Oled 48 C2.
Ik geloof in NL de meest voorkomende modellen Oled48C24LA en Oled48C25LB.
de LA lijkt op dit moment het meeste en goedkoper leverbaar, maar dit is niet de meest belangrijke punt.

Heb de post over modelnummers al gelezen, behulpzaam, maar is volgens mij niet helemaal compleet.

Verschil tussen LG OLED48C24LA en LG OLED48C25LB?

Ik ben echter op zoek naar een model met zowel een normale coax aansluiting als een satelliet antenne aansluiting.
Ik gebruik beiden, de satelliet voor een flinke hoeveelheid gratis Engelstalige zenders, free to air.
Echter ik kan dus niet duidelijk vinden welke modelnummers dit hebben.
Als ik foto's op het internet bekijk, bestaan er dus zowel modellen met een enkele Coaxx, met een enkele Sat en heel af en toe een foto met beiden antenne aansluitingen
Klantenservice van winkel hier in de buurt, en van Samsung hebben geen idee.

Zijn er dus hier mensen die een Oled48C24LA of Oled48C25LB hebben en mij kunnen vertellen of daar een enkele of een dubbele antenne aansluiting op.zit.

Of is er iemand die mij kan vertellen naar welk model nr ik op zoek moet, voor de dubbele antenne aansluiting.

bij voorbaat dank.

gr. Willem

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Laat ik het plaatje uit dat draadje nog maar een keer plaatsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/4df755ddd0be6767755cb4dc678446056310cb8a/?url=https%3A%2F%2Fen.tab-tv.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F06%2FLG-OLED-Modell-Number-2016-2023-en.jpg

Zoals je ziet kunt lezen is de één na laatste letter het tunertype. Een L staat voor een hele reeks DVB-normen, waaronder DVB-S/DVB-S2.

Conclusie: Beide modellen hebben een satelliettuner aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemRL
Dank je voor de reactie.

Had dat plaatje al gezien, maar had ook foto's gezien van een enkele coax of een enkele Satt antenne.
Ondanks een tuner geschikt voor verschillende DVB normen, betekent misschien niet altijd of er wel 2 aansluitingen op zitten, zou ook kunnen zijn dat je met een soort verloop zou moeten werken.
Vandaar mijn twijfel, heb eergister toch maar in een winkel gekeken en daar hadden de 48C25LB en de 55C25LB, i.d.d. 2 antenne aansluitingen.

Kleine opmerking bovenstaand plaatje niet helemaal meer compleet/up to date.
bv 48C25LB of 55C25LB, het cijfer 5 achter de 2 wordt niet meer verklaard op het plaatje, daar staat P of W of S of A als soort regio aanduiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

FWD meldt de volgende verschillen:
https://fwd.nl/beeld/wat-...-c24-c25-en-c26-oled-tvs/

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
WillemRL schreef op donderdag 8 december 2022 @ 18:09:
Had dat plaatje al gezien, maar had ook foto's gezien van een enkele coax of een enkele Satt antenne.
Ondanks een tuner geschikt voor verschillende DVB normen, betekent misschien niet altijd of er wel 2 aansluitingen op zitten, zou ook kunnen zijn dat je met een soort verloop zou moeten werken.
Je kunt er vanuit gaan dat die foto's zijn van een model dat geen "L"-tuner heeft, als de L in het modelnummer zit, zitten beide aansluitingen erop. Er wordt niet met verloopjes gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemRL
Ja ik geloof dat je wel gelijk hebt.

Is alleen beetje verwarrend als je b.v. de oled48C25LB of de oled48C24la, op nl site van LG kijkt, bij de foto's zit daar toch echt een enkele coax op.
De kleuren van de achterkant kloppen wel, volgens de typeaanduiding, echter bij beiden, op foto van achterkant tv echt maar 1 coax.

https://www.lg.com/nl/televisies/lg-oled48c25lb#none

En dank je voor de link,Fear, daar ook tenminste bevestigd dat de 48 en kleiner helemaal niet die helderheidsboost hebben waarmee ze zo flink adverteren.
Dus beetje misleiding.

Vindt trouwens die lichte achterkant ook beetje vreemd en eigenlijk niet echt mooi, maar de 24la met gewoon donkere achterkant zie ik eigenlijk bijna nergens meer.

Dank voor alle reacties.
Pagina: 1