Verschil tussen LG OLED48C24LA en LG OLED48C25LB?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.882 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaisyTweakers
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-07 15:46
We willen een 48 inch OLED TV van LG kopen, en vonden via test van de Consumentenbond 2 modellen als "beste uit de test".

LG OLED 48C 24LA
LG OLED 48C 25 LB

Ik kon alleen vinden dat het 24LA model van april 2022 is en de 25LB van mei 2022. Verder zou het technisch gelijk zijn. Zie hier op Tweakers ook alleen maar de kleur van de voet als verschil genoemd. Maar dat kan toch niet alles zijn? Graag horen we of er nog andere/belangrijke verschillen zijn.

Zag hier ook reviews staan voor deze modellen, en een aantal min-punten. Daar moet ik dan nog even goed induiken ..., ben niet zo technisch helaas.

We hadden eigenlijk eerst een ander model op het oog, de LG OLED 48C 16LA, die volgens de Consumentenbond t/m mei 2022 de beste uit de test was (voor die afmeting dan ...), maar kennelijk nu ingehaald door de andere 2 modellen. Is er hier iemand die kan uitleggen wat het verschil is tussen die modellen? Waarschijnlijk is het slim om voor het nieuwste model te gaan, toch?

Alvast bedankt voor de reacties!

Beste antwoord (via DaisyTweakers op 28-06-2022 01:34)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is de landcode:

Afbeeldingslocatie: https://en.tab-tv.com/wp-content/uploads/2022/06/LG-OLED-Modell-Number-2016-2023-en.jpg

... de televisies zijn dus niet voor dezelfde markt bedoeld. Het hoeft geen probleem te zijn, want je kunt in het menu kiezen waar je woont en de televisie past de beschikbare apps en andere regionale zaken daar op aan. Er kunnen evenwel verschillen in de firmware zitten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is de landcode:

Afbeeldingslocatie: https://en.tab-tv.com/wp-content/uploads/2022/06/LG-OLED-Modell-Number-2016-2023-en.jpg

... de televisies zijn dus niet voor dezelfde markt bedoeld. Het hoeft geen probleem te zijn, want je kunt in het menu kiezen waar je woont en de televisie past de beschikbare apps en andere regionale zaken daar op aan. Er kunnen evenwel verschillen in de firmware zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Voor wat betreft de C2 versus C1: Het belangrijkste verschil met vorig jaar is dat de televisies iets efficiënter zijn: Ze geven meer licht en gebruiken wat minder elektriciteit. In de basis zetten ze hetzelfde plaatje op het scherm. Of dat het prijsverschil waard is moet je zelf bepalen, maakt hier op Tweakers de teneur doorgaans dat je het geld beter in je zak houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaisyTweakers
Hartelijk dank voor de uitleg!

Misschien gaan we dan toch wel voor het C1 model van vorig jaar. Het scheelt enorm in de prijs (969 versus 1499 euro, als je hem koopt bij een winkel met keurmerk).
Energieverbruik heb ik opgezocht, wat van de test bij de consumentenbond stond is dat het oudere model op jaarbasis 4 euro meer stroom verbruikt (als je een bepaald aantal uren zou kijken).

Gek genoeg kwamen we niet verder met deze kwestie, totdat ik hier de vraag stelde. Ik heb gebeld met LG, en daar gevraagd naar de verschillen tussen de 2 nieuwere C2-modellen, en ze konden dat niet vinden (ik zou teruggebeld worden). Hetzelfde bij de Consumentenbond en ook bij een webshop gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oomniels
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-07-2022
Dit vroeg ik mij dus ook af.
Inmiddels is er ook een OLED42C 26LB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:00
die is er al even, dat is de zwarte (iets donkerder voetjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
6 is vermoed ik de landcode voor de Nederlandse markt (dat was het voor de C1 in ieder geval). De laatste letter staat bij LG altijd voor cosmetische verschillen, ik zou zeggen dat A of B het type voet zou moeten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaisyTweakers
Bedankt voor de reacties!

We hebben toch het model van vorig jaar gekozen, de OLED 48C16LA.

Heb ook nog met de klantenservice van LG gebeld, en uiteindelijk hoorde we dat het puur om de kleur ging. Het nummer LB zou ook met een buitenlands model te maken kunnen hebben, dat zeiden ze bij de Consumentenbond.

We zijn heel erg tevreden met het beeld, maar moeten nog even wennen aan de bediening met de afstandsbediening. Gelukkig kunnen we ook de oude afstandsbediening van het KPN-kastje nog blijven gebruiken. Want bij de installatie kregen we steeds de melding dat er geen kanalen gevonden zijn. Maar met de oude Remote kan ik dus gewoon bij het KPN-menu komen, dat is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het cijfer is de landcode (6 Nederland, 4 of 5 buitenlands model), de laatste letter is altijd een cosmetisch verschil, A en B zal dus de kleur van de voet zijn bij de C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaisyTweakers
Handig om te weten, bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilioS
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik hoorde dat er mogelijk verschil is in Hz tussen de 2021 en 2022 versie. 50 Hz en 100Hz.
Weet niet of het het zo is, maar bij Mediamarkt zei men dit

EmilioS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Topic starter is al maanden niet meer online geweest. Dit topic weer oppakken, is dus niet nodig. Bij deze gesloten. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.