Ik heb overigens deze opties aan staan in de routerconfiguratie:Accretion schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 20:54:
[...]
Ziggo kan echter niet in jou router/modem kijken om het signaal te controleren.
/f/image/U81uH3pC1wKHX0Vk6gIglJwy.png?f=fotoalbum_large)
Stel dat ze daar omwille van integratie alsnog niet inkunnen (om bijv. te onderzoeken waarom de problemen zich in mijn Fritz!Box voordoen maar niet in de Connectbox), is het gebrek van redelijke inspanning zodat eventueel een situatie kan blijven bestaan die tot doel heeft (komt ze mooi uit) om eigenaren van een eigen modem, te motiveren terug te keren naar Ziggo-apparatuur. Ik heb goed inzicht in hoe sneaky grote bedrijven kunnen zijn, al is het niet een directe actie, het kan zeer afgewogen zijn om het gebruikmaken van de wet op vrije modemkeuze sterk te frustreren. Nogmaals, mochten mijn vermoedens kloppen.. er zal wel iets zijn waarom ze zoveel mogelijk mensen terug op Ziggo-apparatuur willen, iets met dat het allemaal wat moeilijker te onderhouden is, of controle. Het komt ze gewoon niet uit, past niet in hun straatje. De techneuten die alle infra onderhouden vinden het niet leuk. Zoiets..
Waar het ze dan allemaal om draait is dat het erg makkelijk is om het af te schuiven op de gebruiker (zijn/haar keuze voor een eigen modem), dat past ook in 1 boodschap die ook mensen motiveert om 'gewoon' terug te gaan naar de Connectbox, precies wat ze graag zouden zien. Ik vind dat de wet op de vrije modemkeuze, in de geest van de wet, ook omvat dat providers geen extra moeite doen om een onvriendelijke situatie voor eigen modems te creeren, danwel geen redelijke inspanning leveren voor compabiliteit zolang de DOCSIS standaard/certificaties enz maar overeenkomen. Ik heb het over de daad van het kiezen om een eigen modem te gebruiken, op zich, dus niet over dat ze van mij moeten instaan voor compabiliteit met alle modellen.
[ Voor 29% gewijzigd door mxz91 op 03-12-2022 21:52 ]
/f/image/1RM4lB0dkXWU9iuk0tL65GFy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jRYcm7AtpSLpoktNKbZgLhFr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QqTMSCtsNBKW4DJeYXgHkci5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/43i7un7hzerGQZwmHOjSBWI3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YOABnky09jPQB00wLZcmLOLv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N0TZpm5SMIYebeDt0103LYo0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/TI30SzJciOctBW6OjoLCWP5E.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2Hs4m8RKz9vI9Pwztf6J6VQO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/52GDDUzwSraGcIIbdODhPCwW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DVJtBxgNa3kx46RMnvnL7LLE.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fZrCdcGRXTsygZUibQnjJDXM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2upoOcSWsoGZI0ZGbOTs1k2J.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/LygFyhvFpEfFJsPlXHxBXbqq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ITEtYdYkcHNzpHRhCRBF1dRR.png?f=fotoalbum_large)