Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01 16:32
Hallo,

Ik heb een Samsung Galaxy S21 Ultra en sinds enkele dagen draait hij sommige elementen in mijn scherm waar ik hier niet om vraag. De optie om het scherm te draaien staat tevens ook uit. Dit doet zich voornamelijk voor bij het maken van een foto.

Ik kan nu bijvoorbeeld ook geen foto meer maken in de lengte. Enkel dwars.
Naar mijn weten heb ik alle opties wel al aan- en uitgezet. Maar zonder succes.

Ik doe de aanname dat dit te maken heeft met de hulp tools maar na aan- en uitzetten maakt dit geen verschil.

Zie onderstaande afbeeldingen, beide foto's zijn gemaakt terwijl ik de telefoon rechtop houdt. De camera denkt echter dat ik de telefoon dwars had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6VOtab36yeN10brwpl_x1ylOG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wrwL9C1iLoxcD12pz4aWpVST.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI6yNsikM5DtDWLzHK3DEZmvfVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hs3oUvuCw8PQ5SxVmvfHLPY.jpg?f=fotoalbum_large

PSN: Eczeem

Beste antwoord (via rens-br op 01-12-2022 14:41)

• Dooiedibbes
Dank voor de reactie.
Heb bovenstaande stappen uitgevoerd. Toen in eerste instantie nog geen verbetering.
Nadat ik de telefoon opnieuw had opgestart deed deze het weer wel normaal.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is een specifiek ervaringen topic voor de S21 serie waar meer eigenaars van het toestel meelezen:
[Samsung Galaxy S21-serie] Ervaringen & Discussie

Dat gezegd hebbende, grote kans dat dit ontstaan is na de laatste update?

Heb je de standaard acties al gedaan?
Gekeken handmatig of er een nieuwere security update is (na de Android 13 oktober is er nog een november patch gekomen)
Gekeken of er een Google Play Serices Update is via Instellingen - Info telefoon - Software, Play versie
Alle app via de Samsung Galaxy Store laten updaten
Alle apps via de Google Play Store laten updaten

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 01-12-2022 13:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dooiedibbes
Dank voor de reactie.
Heb bovenstaande stappen uitgevoerd. Toen in eerste instantie nog geen verbetering.
Nadat ik de telefoon opnieuw had opgestart deed deze het weer wel normaal.