Lineaire actuator wil maar 1 richting uit gaan.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bucovaina89
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-07 17:55
In het kader van dit topic ben ik nu een test aan het doen met een lineaire actuator, een HW-095 motor controller en een ESP32-WROOM-32.

Ik heb deze tutorial gevonden: https://randomnerdtutoria...-control-speed-direction/ en dacht dit is een leuke.

Nu kan ik de lineaire actuator maar 1 kant op gaan.

Ik heb de bekabeling triple gecheckt en de code 1 op 1 overgenomen maar de motor blijft 1 richting uit gaan. Ik heb ook pin 26 en 27 eens van plek veranderd op de HW-095 motor controller maar de lineaire actuator blijft telkens dezelfde kant op gaan. Als hij "backwards" moet gaan doet de motor niets. Als ik de polariteit van de motor omdraai, draait hij wel de andere kant op, maar doet dan ook alles omgekeerd. "backward" blijft hij niets doen.

Ik heb ook al een andere motorcontroller genomen om dat uit te sluiten.

Het enige wat ik niet volgens de tutorial heb gedaan is de condensator tussen de + en - van de motor. Maar dat zou niet uit mogen maken vemoed ik.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:08
Je raakt aan het debuggen. Je hebt al gekeken of je motor ook echt fysiek 2 kanten op kan draaien, nu moet je dat bij de motor controller doen. Haal je ESP los en ga eens spelen met de motor controller.

Zo te zien moeten de IN en enable pinnen naar 5V getrokken worden. Je kan daarbij de interne voeding van de motor controller gebruiken of een externe voeding (zoals de ESP) gebruiken. Belangrijk daar is dat je je min wel doorverbindt, anders heb je geen referentie.

Je kan met de jumpers de enable altijd hoog zetten, maar kijk dan wel uit met je motor voltage. Google wat op de motor driver en je komt ook wel wat voorbeeld schema's tegen van de motor controller zonder microcontroller!

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Pak een multimeter of hang wat LED's aan je stuursignalen van de motorcontroller en controleer of the signalen doen wat ze moeten doen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden