Goedemorgen - ik heb een kamer waar ik het lastig warm krijg. Ik stook met een Elga op lage termperatuur (28C), en in de betreffende kamer hangt een T33 van 240cm lang en 35cm hoog. De radiator heeft de aanvoer en return beide aan de linkerkant.
Mij is opgevallen dat de radiator niet goed warm wordt:
- Links boven (aanvoer): 26C
- Links beneden (return): 23C
- Rechts boven: 22C
- Rechts beneden: 20C
Met andere woorden, de rechterkant is kouder dan het water dat uit de radiator stroomt... lijkt me dat daar ergens iets niet klopt.
Hij zit ongeveer midden in de string, er zit een convectorput voor die wel warm wordt, en een vloerverwarming dit ook warm wordt. Er achter in de string zitten nog enkele radiatoren en een vloerverwarming zonder pomp die ook allemaal goed warm worden.
Wat heb ik al gedaan?
- Ontluchten (meermaals)
- Ventiel bij return helemaal open
- Andere radiatoren een klein beetje geknepen
Hebben jullie enig idee hoe ik deze radiator goed op gang zou kunnen krijgen?
Mij is opgevallen dat de radiator niet goed warm wordt:
- Links boven (aanvoer): 26C
- Links beneden (return): 23C
- Rechts boven: 22C
- Rechts beneden: 20C
Met andere woorden, de rechterkant is kouder dan het water dat uit de radiator stroomt... lijkt me dat daar ergens iets niet klopt.
Hij zit ongeveer midden in de string, er zit een convectorput voor die wel warm wordt, en een vloerverwarming dit ook warm wordt. Er achter in de string zitten nog enkele radiatoren en een vloerverwarming zonder pomp die ook allemaal goed warm worden.
Wat heb ik al gedaan?
- Ontluchten (meermaals)
- Ventiel bij return helemaal open
- Andere radiatoren een klein beetje geknepen
Hebben jullie enig idee hoe ik deze radiator goed op gang zou kunnen krijgen?