Geachte medetweakers,
Mijn vraag is of de prijs aangegeven op deze offerte een redelijke prijs is en wat de toegevoegde waarde zou zijn van het plaatsen van panelen achter het huis zoals op een van de foto's te zien is. Volgens Milieucentraal is de gemiddelde prijs voor 10 panelen 5400 Euro inclusief installatie en btw.
/f/image/1LNdxwnrVJeUtO4thw2961FH.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DaP8Mjzy2z2364zSwsf8F6Fs.png?f=user_large)
Zoals te zien op de foto gaat het om een twee onder een kap woning waar het dak bijna naar het noorden staat.
Hoe ons huis er uit ziet:
/f/image/OxIAREsU5YX7JeATBsOBnStJ.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8Q3AqtKNxQvUvvBKy1H6wG23.png?f=user_large)
Elders in Almere hebben wij het volgende gezien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/igLT1ge6RP5Ldv1h8nfkYZVW.png?f=user_large)
Het bedrijf van deze offerte gaf aan de panelen niet op deze manier te kunnen plaatsen. Ik vind het moeilijk informatie te vinden over hoeveel extra het zou opleveren door een aantal panelen zo te plaatsen.
Doel: niet hele verbruik eruit halen maar wel een zo groot mogelijk deel voor ons budget.
Verder heb ik de volgende adviezen gekregen tot nu toe (van een kennis die bij een zonnen paneleninstallateur werkte):
Groeten
Mijn vraag is of de prijs aangegeven op deze offerte een redelijke prijs is en wat de toegevoegde waarde zou zijn van het plaatsen van panelen achter het huis zoals op een van de foto's te zien is. Volgens Milieucentraal is de gemiddelde prijs voor 10 panelen 5400 Euro inclusief installatie en btw.
Foto's
De offerte is als volgt:/f/image/1LNdxwnrVJeUtO4thw2961FH.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/DaP8Mjzy2z2364zSwsf8F6Fs.png?f=user_large)
Zoals te zien op de foto gaat het om een twee onder een kap woning waar het dak bijna naar het noorden staat.
Hoe ons huis er uit ziet:
/f/image/OxIAREsU5YX7JeATBsOBnStJ.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/8Q3AqtKNxQvUvvBKy1H6wG23.png?f=user_large)
Elders in Almere hebben wij het volgende gezien:
:fill(white):strip_exif()/f/image/igLT1ge6RP5Ldv1h8nfkYZVW.png?f=user_large)
Het bedrijf van deze offerte gaf aan de panelen niet op deze manier te kunnen plaatsen. Ik vind het moeilijk informatie te vinden over hoeveel extra het zou opleveren door een aantal panelen zo te plaatsen.
Beschikbare (dak)ruimte
Moet ik nog uitzoekenSchaduw
Ja, harde schaduw zie foto van panelen op garage (rechts)Jaarverbruik
3000-3500 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
1 faseBudget en doel
Budget: 6000-8000 Euro.Doel: niet hele verbruik eruit halen maar wel een zo groot mogelijk deel voor ons budget.
Wie gaat het project uitvoeren
We laten de installatie doen.Bijhouden van data
Standaard app is prima.Reeds verkregen offertes
Dit is de eerste offerte die wij hebben ontvangen. We hebben er wel nog meerdere aangevraagd.Regio
Almere, FlevolandVerder heb ik de volgende adviezen gekregen tot nu toe (van een kennis die bij een zonnen paneleninstallateur werkte):
- Vervang de SE3000H met een SE3680 omvormer omdat we theoretisch 4400W aan panelen zouden hebben met een 3000W omvormer volgens deze offerte.
- Vervang de S500B optimizer voor een S440 omdat de S500B onnodig duurder zou zijn voor onze situatie
Groeten
[ Voor 61% gewijzigd door Drannoying op 29-11-2022 01:37 . Reden: Aanvullende informatie volgens vragentopic ]