Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Goedenmiddag,

Ik ben recent overgestapt van KPN glas naar T-mobile glas. KPN heeft 1,5 jaar geleden het glaspunt de woning in gebracht, daarbij is schade ontstaan, ook in de rest van wijk zijn er veel klachten hierover geweest.

Vervolgens is een persoon van KPN langsgeweest met bericht dat er zoveel klachten waren over de installatie dat ze elke deur afgingen om foto's van schade te maken en een aanbod te doen voor extra 6 maanden korting, en twee 'super' wifipunten. Deze afgelopen jaar naar tevredenheid gebruikt.

Nu ben ik overgestapt en merkte ik dat mijn mobiel niet meer wou verbinden met wifi, aangezien ik toevallig net een android update had gehad, dacht ik dat het aan mijn mobiel lag. Na enkele dagen troubleshooten, merkte ik dat geen enkel apparaat (nest, deurbel, andere mobiel, tv) meer met wifi wilde werken, alleen mijn zakelijk (linux) laptop nog.

Toen ben ik in dit apparaat gaan kijken en zag daar een zooi errors in de logs over o.a. NTP, toen viel mij ook op dat de datum in de kastjes op 01-01-2016 staat, zonder mogelijkheid om dit aan te passen of een andere server op te geven.

Nu hadden T-mobile en KPN samen mijn overstap al verkeerd gedaan waardoor ik 3,5 week zonder internet heb gezeten, en KPN mijn eind factuur daardoor ook verkeerd had verwerkt. Ben dus net in totaal 4 uur (helaas letterlijk...) bezig geweest in contact te komen met iemand van KPN.

Uiteindelijk factuur issue kunnen oplossen, maar bracht daar ook de niet meer werkende super wifi ter sprake. Volgens mevrouw klopt mijn ervaring, en werken de apparaten niet zonder KPN lijn, dat ik de punten 'gekregen' heb, en dat erbij vermeld was dat deze alleen werken met KPN internet. Aangezien ik de apparaten heb ontvangen vanwege schade aan mijn huis zou ik niet willen zeggen dat ik ze 'gekregen' heb. Daarnaast is er nooit door de persoon aan de deur bij vermeld dat deze dingen alleen met KPN werken.

Uiteindelijk lijk ik nu dus met 2 perfect functioneerende papiergewichten te zitten, en KPN geeft niet thuis.

Ik vind dit eigenlijk stuitend. Even los van het feit dat er gewoon betaald is voor deze devices. Twee perfect werkende apparaten die nu naar de vuilnis kunnen zonder enige goede technische reden, gezien de huidige discussies over duurzaamheid, e-waste, etc. vind ik dit echt ronduit crimineel.

Komt mijn uiteindelijke vraag, weet iemand van een custom firmware of andere truc voor deze dingen (1 jaar oud!) waardoor ik ze nog wel kan gebruiken en niet onnodig in de prullenbak hoef te gooien?

Ik zit nog te dubben een melding te maken bij de consumentenbond, officieele klacht bij KPN heb ik zojuist al ingedient.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je wel gezocht ;) ? Vorige week nog besproken zie ik: SuperWifi componenten hergebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 14:20
Bedankt voor je antwoord, maar die link beantwoord mijn vraag niet. Je kan deze dingen dus niet gewoon aansluiten op een Ziggo of T-mobile modem, want de tijd staat op 2016 waardoor 90% van de client devices niet meer wil verbinden, of direct disconnecten na 3 seconden. Als het wel gewoon zo had gewerkt dan had ik dit topic niet geopent...

Nog even voor de volledigheid, log van devices staat bomvol met dit soort berichten:

08.11.2016 04:08:05 Time Server connected but Server responded with Error(14).

tijd staat verkeerd, en het merendeel van devices wil of niet connecten, of disconnecten binnen een paar seconden.

[ Voor 20% gewijzigd door !GN!T!ON op 28-11-2022 16:18 ]