Upgrade 3.1 set - front speakers maximaal 23 centimeter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06:56
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een upgrade voor mijn huidige 3.1 set.Ik hou sowieso de versterker en de subwoofer, omdat ik daar enorm tevreden mee ben.
De speakers, ben ik op zich ook tevreden over, maar ik heb toch het gevoel dat ik wat mis (zeker vanuit de center)

Nu komt het lastige
Frontspeakers mogen niet dieper zijn dan 23cm. De ruimte waar wij films kijken is echt enorm klein en de speakers hangen aan de muur, het is niet ideaal, maar het kan helaas niet anders. De ruimte is circa 3.2m breed, en 2,8m diep. De center speaker mag wel wat dieper zijn.

We kijken hoofdzakelijk films in deze zithoek en de speakers moeten dus vooral goed zijn voor films.
Ik zat zelf al te kijken naar Dali Oberon 1 speakers samen met de Dali Oberon vokal center, maar ik vraag me af of dat een redelijke upgrade is t.o.v. de Q acoustics.

Heeft iemand hier nog suggesties waar ik naar kan kijken? Uiteraard ga ik het ook beluisteren, maar wilde alvast wat voor onderzoek doen.

Het oog wil trouwens ook wat, (voor het vrouwtje) ;). Ik had namelijk ook eens naar klipsch gekeken, maar die vind ik er echt verschrikkelijk uit zien.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 12:04

FeaR

In GoT we trust

Posts afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic, zoals de Topic Warning stelt is het daar niet de plek voor aankoopadvies.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:08
Lekker vaag.

Je geeft aan het gevoel te hebben iets te missen, zonder verdere onderbouwing. Wordt zo lastig advies geven hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Freshouttheoven schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:23:
Lekker vaag.

Je geeft aan het gevoel te hebben iets te missen, zonder verdere onderbouwing. Wordt zo lastig advies geven hè...
Klopt, het is ook lastig te definiëren. Het lijkt wat met de helderheid/midtones te maken te hebben. De 3090C is ook ported aan de achterkant, en heb deze dicht zitten met de meegeleverde schuimrubbers, omdat hij dicht bij de muur staat.

Maar simpel gezegd mis ik dus wat clairity in het hoog en mid. Nu weet ik ook wel dat de Q acoustics een wat warmere sound hebben.

Dat gezegd hebbende, was ik sowieso aan het kijken voor een upgrade, dus was even benieuwd of anderen ervaring hebben met specifieke speakers van hetzelfde formaat (waarbij die diepte van de fronts erg belangrijk is).

[ Voor 14% gewijzigd door Wachten... op 28-11-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
FeaR schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:50:
[MBR]Posts afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic, zoals de Topic Warning stelt is het daar niet de plek voor aankoopadvies.[/]
Excuses, had de topic warning niet gelezen. Kan de titel worden aangepast naar upgrade Q acoustics 3.1 (boekenplank) set? Dit is iets passender denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:22
Ik denk dat de beste oplossing voor jou een middagje luisteren bij HifiKlubben of een andere HiFi-boer wordt. Geluidsbeleving is zo persoonlijk dat het heel moeilijk is om een scherp advies te geven in een dergelijke situatie.
Pagina: 1