Ik vind dit wel een dooddoener, waarom zou je eerder expliciete afspraken gaan maken voor iets wat destijds vanzelfsprekend is. Tijdens een sollicitatie kun je een keer vragen: "Kan ik hier gewoon parkeren met de auto." En als ze daar positief op reageren moet dat gewoon kunnen. Het is geen expliciete afspraak, maar het is in mijn optiek wel een duidelijk antwoord dat dat kan. Dat de WG hierin graag wil besparen door minder kantoorruimte beschikbaar te stellen is in mijn optiek niet direct zonder meer reden om personeel ook minder parkeerruimte te bieden ook in relatieve gevallen niet.BastaRhymez schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:35:
Je werkgever is je imho niks verplicht, tenzij jullie daar in het verleden expliciete afspraken over hebben gemaakt. Je bent vrij zelf te kiezen om de auto, de fiets of een ander vervoersmiddel te pakken. Je werkgever heeft geen verplichtingen (tenzij eerder overeengekomen) om zich op jouw keuze aan te passen.
Wat als je werkgever naar een verdieping hoger verhuisd, moet je dan ook "gecompenseerd" worden dat je een extra trap moet lopen?
Dit alles los van mijn mening dat 10 km wel goed behapbaar is met de fiets, ook een normale fiets.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente