Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Panzer_V schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:30:
[...]
Het gaat mij helemaal niet om die parking....maar of het feit dat ik wederom financieel hard geraakt wordt ter faveure van de zakken van de CEO.
Er is voor mij echt een grens bereikt. En dat is in dit geval de parking/ extra verplichte reistijd en kosten voor alternatieve vervoersmiddelen/ extra ongemak ivm dubbel moeten rijden om kids weg te brengen/ te halen etc. etc. etc.
De kids kunnen ook op de fiets :P Niet dat ik dat doe... heb dat 5x gedaan ofzo en ben daarvan 1x bijna van de weg gereden door 1 of ander klote bestelbusje.

Sindsdien zit ik weer in de auto.

Er gebeuren bij school regelmatig ongelukken waarbij helaas ouders en kinderen simpelweg aangereden worden :N En in de winter in het donker moet ik er al helemaal niet aan denken.

Mijn vrouw heeft helaas geen andere optie en die is morgen bijvoorbeeld ook bang dat ze zal uitglijden en hard zou kunnen vallen met ons dochtertje achterop. Dit is namelijk al een keer eerder gebeurd...

Maar goed... als je de CEO zat bent... run Forrest, run.

Op mijn werk zijn overigens ook te weinig parkeerplaatsen. Ik ben er simpelweg als 1 van de eersten :+ En de rest staat vaak illegaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Lethalis op 14-12-2022 23:14 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

- sorry gaat te veel offtopic waar ik op reageerde.

[ Voor 91% gewijzigd door Marzman op 15-12-2022 08:51 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vind de hele discussie over gemiddelde fietssnelheden ook een beetje flauw en irrelevant, de gemiddelde fietsforens hoeft natuurlijk helemaal niet representatief te zijn voor de TS. Ik ken ook wel mensen die gemiddeld zomaar <10km/u fietsen, of mensen die überhaupt niet (meer) gewend te zijn om te fietsen. Niet iedereen heeft dezelfde leeftijd en lichamelijke conditie. "Ik ken iemand die 40 km in zeven minuten fietst", tja, leuk voor je, daar heeft de TS weinig aan. :+

Desondanks zou een elektrische fiets dat probleem natuurlijk wel oplossen, dus vraag inderdaad eens na wat nou precies de verwachte gevolgen zijn, en als dat inderdaad betekent dat je niet meer met de auto kunt komen, wat de werkgever dan kan betekenen. Een fietsplan o.i.d. om een elektrische fiets te financieren lijkt me een prima oplossing. Die gaan 25 km/u dus dan doe je 24 minuten over 10km.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bwerg schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:30:
Desondanks zou een elektrische fiets dat probleem natuurlijk wel oplossen, dus vraag inderdaad eens na wat nou precies de verwachte gevolgen zijn, en als dat inderdaad betekent dat je niet meer met de auto kunt komen, wat de werkgever dan kan betekenen. Een fietsplan o.i.d. om een elektrische fiets te financieren lijkt me een prima oplossing. Die gaan 25 km/u dus dan doe je 24 minuten over 10km.
Combineren is ook nog een optie als je de auto niet dichtbij kunt parkeren. Een vouwfiets of electrische step past in elke auto.

Je kan wel vragen de werkgever mee te denken voor oplossingen inderdaad. En ik vraag me af of er echt een probleem is omdat TS het in een andere post heeft als meer thuiswerken als reden voor het downsizen van de werkgever. Dan heeft hij minder werkplekken nodig, maar ook minder parkeerplaatsen.

/▌

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-06 19:34

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Panzer_V schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 08:30:
[...]

Dat is idd precies wat hier gebeurd. Helaas, maar dat laten we nu effe buiten scope, is dit niet de eerste verkapte eenzijdige bezuiniging van werkgever.

Het gaat mij helemaal niet om die parking....maar of het feit dat ik wederom financieel hard geraakt wordt ter faveure van de zakken van de CEO.
Er is voor mij echt een grens bereikt. En dat is in dit geval de parking/ extra verplichte reistijd en kosten voor alternatieve vervoersmiddelen/ extra ongemak ivm dubbel moeten rijden om kids weg te brengen/ te halen etc. etc. etc.
Ik zou de goedbedoelde adviezen om formeel bezwaar door te geven aan HR ter harte nemen. Of maak er anders een 'Parkeren en verplicht kantoowerken-frustratie topic' van als je vooral wilt venten. Wat af en toe enorm oplucht hoor, dus begrijpelijk als dat je onderliggende TS-motivatie is/was. :>

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-06 19:34

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Managelorian schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:35:
[...]

Klimaatverandering gaat ons allen aan dus als iemand ontkent dat de situatie zeer urgent is en dat we onze manier van leven moeten veranderen dan vrees ik dat jij en ik elkaar niet zullen vinden op dit punt.
Op moment van schrijven is TS' handtekening een enorme ode aan mensen die ik zou typeren als 'klimaat-aanbidders' (goed te combineren met het morele 'high horse', geloof in Moeder Aarde en dat er 'iets' is).
TS heeft volgens zijn signature 11k WP + 4k WP liggen én rijdt elektrisch. Wat kan je dan nog fout doen?

En inzien (en handelen naar het gegeven dat) dat duurzame energie nodig is enzovoort is een ander inzicht dan bij het minste of geringste anderen erop te wijzen dat 'de situatie zeer urgent is en we moeten veranderen'.

Om oprecht zulke boodschappen na te leven moet je immers bio-neutraal je eigen groente verbouwen, geen auto hebben en uitsluitend tweedehands kopen (of zeker weten dat je spulletjes bio-neutraal gewonnen zijn). Wie lukt dat?

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Goudvis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:17:
[...]

Op moment van schrijven is TS' handtekening een enorme ode aan mensen die ik zou typeren als 'klimaat-aanbidders' (goed te combineren met het morele 'high horse', geloof in Moeder Aarde en dat er 'iets' is).
TS heeft volgens zijn signature 11k WP + 4k WP liggen én rijdt elektrisch. Wat kan je dan nog fout doen?

En inzien (en handelen naar het gegeven dat) dat duurzame energie nodig is enzovoort is een ander inzicht dan bij het minste of geringste anderen erop te wijzen dat 'de situatie zeer urgent is en we moeten veranderen'.

Om oprecht zulke boodschappen na te leven moet je immers bio-neutraal je eigen groente verbouwen, geen auto hebben en uitsluitend tweedehands kopen (of zeker weten dat je spulletjes bio-neutraal gewonnen zijn). Wie lukt dat?
Helemaal eens met de strekking van je posting.

Tom en Barbara deden overigens een poging: Wikipedia: The Good Life (Britse televisieserie) ;)
Managelorian schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:35:
[...]Klimaatverandering gaat ons allen aan dus als iemand ontkent dat de situatie zeer urgent is en dat we onze manier van leven moeten veranderen dan vrees ik dat jij en ik elkaar niet zullen vinden op dit punt.
Dat is jouw mening. Een ander vind het niet belangrijk en/of urgent. En dat moet iedereen lekker zelf weten. Er zijn veel zaken in het leven waar mensen anders over denken. Als de maatschappij als geheel vindt dat daar iets aan gedaan moet worden dan volgt er wetgeving. Daarnaast is het makkelijk roeptoeteren dat anderen iets moeten doen of laten, terwijl je zelf niet degene bent die daar de kosten, zorgen en gedoe van ervaart. Bijvoorbeeld: "Ga met de bus!" Lekker roepen als dat de reistijd van een ander met een uur verlengt en je er zelf geen last van hebt.

Maar goed, de TS vraagt om hulp bij een specifieke situatie. En dat kunnen we met juridische, praktische en/of ethische suggesties beantwoorden. Het is aan de TS om uit die suggesties, adviezen en opmerkingen iets te destilleren wat past bij de situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:59
Agent47 schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:30:
Moeten ze meer gaan invoeren vind ik. 10 km is prima te doen met de fiets of scooter. Al moet ik toegeven dat de situatie het ook toe moet staan. Als je eerst bijvoorbeeld kinderen naar school moet brengen dan is de auto wel erg handig.

Elektrische fiets? Scooter?
Elke dag 2x 10km is leuk, als je een goede fiets hebt, als het lekker weer is, en je geen haast hebt ja.
10km is echt wel minimaal 30 minuten trappen en dan moet je al soort doorfietsen.
Ja het kan.. maar ik zou ook niet staan te springen hoor.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06 17:00
Bij ons huur je de plekken bij het pand. Tijd terug al is er ook een slachtboom gekomen bij de plekken die wij huren omdat er altijd wel te veel vreemde auto's stonden. Toen is er een verdeling gemaakt en hebben alle plekken ook bordjes gekregen.
Denk dat je eerder zal moeten beginnen als er geen afspraken zijn gemaakt, laat het dan maar escaleren. Dat wij uiteindelijk een straat verder moesten parkeren heeft er wel voor gezorgd dat het nu allemaal wat beter uitgewerkt is.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

jip_86 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 14:25:
Tijd terug al is er ook een slachtboom gekomen
Dat is wel erg extreem.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoezo? Dat is normaal toch als er beperkte parkeerplaatsen zijn? Medewerkers krijgen een batch, klanten krijgen een code en parkeerplaatsen worden gelabeld voor de bedrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 15-12-2022 15:24 ]

/▌

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Marzman schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:24:
[...]

Hoezo? Dat is normaal toch als er beperkte parkeerplaatsen zijn? Medewerkers krijgen een batch, klanten krijgen een code en parkeerplaatsen worden gelabeld voor de bedrijven.
Laat je eens verassen.
Lees nog eens héél rustig opnieuw.
:P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online

-CJ

Not remastered

cadsite schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:31:
[...]

Laat je eens verassen.
Lees nog eens héél rustig opnieuw.
:P
Verassen lijkt me in dit geval ook wel extreem.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
-CJ schreef op donderdag 15 december 2022 @ 18:54:
[...]

Verassen lijkt me in dit geval ook wel extreem.
Als je de slachtboom passeert lijkt verassen me anders net aangewezen. O-)
Pagina: 1 2 Laatste