Solar Concept, goede deal of juist niet / keuze?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesKiss
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-05 22:14
Mijn vraag
Zijn de zonnepanelen, niet alleen kwa vermogen beter maar ook kwalitatief daadwerkelijk een upgrade?
380 wp per zonnepaneel is dan ook daadwerkelijk genoeg voor mij in totaal namelijk.

Is er echt geen addertje onder het gras?
...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaTzChndIL_VeuWwhObhrUdBW_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzHvIVXBvtU9P3tCZjLHMCVn.jpg?f=fotoalbum_large

TW Solar 405 (voorstel free upgrade) vs. SunPower 308
Betreft om 11 zonnepanelen overigens, maar ik die extra niet nodig hebt. Zijn TW panelen meer premium als die van SunPower?

[ Voor 32% gewijzigd door MilesKiss op 27-11-2022 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Je vraag is wel erg algemeen, denk ik.
Wat heb je zelf gevonden?
Wat doet je twijfelen?
Is je dak vol met 11 panelen?
Solar Concept klinkt als een club met een "eigen concept" dat je wellicht kort kan toelichten.
Het plaatje met de panelen naast elkaar is onleesbaar.

Je kunt je topicstart nog aanvullen :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Wat het beste is kan je makkelijk uitrekenen.

Deel de Wp door de oppervlakte van het paneel (l x b) en dan krijg je de paneel efficiency.

En als je dan meer sunpower panelen kan plaatsen heb je betere opbrengst dan mindere hoeveelheid TW solars
(zonder iets op te zoeken want je geeft te weinig info)

Edit: En dat ze iets niet op tijd kunnen leveren is niet jouw probleem.
Ik zou ze in gebreke stellen en de overeenkomst ontbinden.

(maak ik uit het bericht op)

[ Voor 21% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-11-2022 17:39 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Een sun power voor gelijke prijs inruilen voor een mistig merk?

...

Ik vind het een heel schunnig voorstel...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesKiss
Okay, bedankt iedereen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:10

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@MilesKiss uhm... Ga je het hier bij laten?
Het is beleefd als je nog even laat weten wat je met de antwoorden (en wedervragen :) ) gaat doen en het antwoord dat je het meest geholpen heeft ook als zodanig markeert.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 22:14

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ronald schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:55:
Een sun power voor gelijke prijs inruilen voor een mistig merk?

...

Ik vind het een heel schunnig voorstel...
Exact dit. Een sunpower vergelijken met goedkope meuk uit China. En het doen voorkomen alsof die zoveel beter is.
Alleen wp is beter. Punt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MilesKiss
Haha, sorry.. zowat iedereens input vind ik eigenlijk wel goed. Ik heb dus gekozen om te blijven voor de SunPower 380 en als ze het niet kunnen komen leveren op de dag zelf ga ik erover nadenken om de contract te ontbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
En zelfs dat durf ik te betwisten: de sunpower zullen minder degraderen en binnen een aantal jaar in absolute zin het betere paneel zijn.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LardvdMeer
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik heb zojuist hetzelfde voorstel binnen gekregen. Overigens niet omdat ze de andere niet kunnen leveren maar meer omdat toen de tijd een x aantal weken was aangeven maar zijn pas 31-1 komen. Dit was voor mij geen probleem aangezien we nu net pas de sleutel hebben van dit huis. Als ik de mail (van mijzelf) zo doorlees doen ze het overkomen als een exact gelijk paneel alleen de tw panelen zouden meer wp hebben.

Als ik jullie reacties zo lees kan ik beter bij de sunpower panelen blijven volgens mij. De opbrengst totaal van de sunpower panelen zijn al ruim voldoende dus alleen een hogere wp is voor mij niet voldoende om mij over de streep te trekken. Het aanbod is overigens wel kosten loos.
Pagina: 1