Lokale OneDrive map ontoegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van iemand anders, waarbij Windows niet meer opstart. Ik heb alle herstelopties al zonder succes geprobeerd. Nu is deze laptop nogal gehavend, de behuizing is bij het scherm gebarsten, dus wil hem liever niet openschroeven om de harddisk eruit te halen. Om hem aan te sluiten als 2e hdd op mijn eigen computer. Uiteindelijk is het de bedoeling om Windows er opnieuw op te zetten, maar zoals ik vaker zie: geen backup aanwezig. Nu ben ik opgestart van usb-stick (Hirens Windows 10 PE), en heb ik veel kunnen backupen, maar nu het eigenlijke probleem.

De map C:\Users\Naam\OneDrive kan ik wel inzien, maar bij kopiëren geen toegang tot de meeste bestanden, heb al geprobeerd om Everyone alle rechten te geven, via diverse tooltjes TakeOwnerShip uitgevoerd, dat is op zich gelukt, als een een willekeurig bestand rechtsklik, zie ik bij beveiliging Everyone met alle vinkjes staan, ik zie de bestanden dus wel, maar kan ze niet inzien of kopiëren. De exacte melding is "Error 0x80070780: The file cannot be accessed by the system". En zoals ik vaker tegenkom: De gebruiker van deze laptop meldt blijkbaar niet lokaal maar via een Microsoft account aan, hij wist alleen een wachtwoord, geen gebruikersnaam, maar die heb ik inmiddels zelf kunnen achterhalen, door verschillende manieren van opstarten te proberen, kwam die ineens in beeld en heb die opgeschreven.

Voor hem is zijn Afbeeldingen map het belangrijkst, de map C:\Users\Naam\Pictures is niet aanwezig en door Microsoft verhuisd naar C:\Users\Naam\OneDrive\Pictures. Als ik nu met zijn Microsoft Account op mijn computer inlog op www.onedrive.com dan zie ik zijn bestanden. Helaas toch nog een probleem. Bij in the cloud inloggen zie ik 5GB en de melding dat die vol is. Maar zijn lokale C:\Users\Naam\OneDrive map is 48GB. Dus ik mis nog 43GB?

Volgende programma's heb ik op die map losgelaten om everyone full control toe te kennen: WinOwnership v1.1.exe, GrantAdmin4.0.exe en TakeOwnershipPro.exe Verder heb ik een externe usb harddisk gekocht voor de gebruiker van de betreffende laptop, en met AOMEI Backuper standard een disk clone uitgevoerd van zijn Windows schijf naar die externe harddisk. Dit werkt wel, gezien de beveiligings eigenschappen op deze manier ook mee gekopieerd worden. Op de externe usb harddisk staat nu dezelfde en ook ontoegankelijke C:\Users\Naam\OneDrive map. Die externe harddisk kan nu gebruikt worden om backups bij te schrijven. De laptop kan nu gewist en geherinstalleerd worden. Of hij kan een nieuwe laptop kopen.

Is er een mogelijkheid om die map C:\Users\Naam\OneDrive toch te kunnen kopiëren? Zodat ik de volledige 48GB aan bestanden kan terugzetten?

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Beste antwoord (via cjdijk op 28-11-2022 08:11)

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het probleem van het niet kunnen kopiëren van die map kom ik ook vaker tegen bij reparaties. Maar ik heb (gelukkig) nog nooit het probleem gehad dat er meer in de map stond dat eigenlijk toegestaan is bij Onedrive. Als ik het via TotalCommander probeer te kopiëren krijg ik een melding in de vorm van "de cloudprovider wordt niet uitgevoerd".
Heb je al eens geprobeerd Onedrive te installeren op een andere computer (of op de laptop zelf na de nieuwe installatie), daarop inloggen met die persoon zijn gebruikersnaam/wachtwoord en dan vanaf de originele harddisk (of de geclonede) de map kopiëren?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Waarom zou je dat willen? Die bestanden staan toch al op OneDrive?

Waarschijnlijk kun je het meeste niet kopiëren o sat OneDrive niet draait en de bestanden alleen in de cloud staan, op de laptop staat niet meer dan een verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Beekforel schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:53:
Waarom zou je dat willen? Die bestanden staan toch al op OneDrive?

Waarschijnlijk kun je het meeste niet kopiëren o sat OneDrive niet draait en de bestanden alleen in de cloud staan, op de laptop staat niet meer dan een verwijzing.
Dat dus ^^. De gebruiker moet gewoon op een andere laptop inloggen met zijn Microsoft account, daarna zal hij al zijn bestanden in Onedrive weer zien.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:08

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb over een stukje heen gelezen, je geeft aan dat er maar 5gb zichtbaar is in de cloud? Dat kon wel lastig worden...

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het probleem van het niet kunnen kopiëren van die map kom ik ook vaker tegen bij reparaties. Maar ik heb (gelukkig) nog nooit het probleem gehad dat er meer in de map stond dat eigenlijk toegestaan is bij Onedrive. Als ik het via TotalCommander probeer te kopiëren krijg ik een melding in de vorm van "de cloudprovider wordt niet uitgevoerd".
Heb je al eens geprobeerd Onedrive te installeren op een andere computer (of op de laptop zelf na de nieuwe installatie), daarop inloggen met die persoon zijn gebruikersnaam/wachtwoord en dan vanaf de originele harddisk (of de geclonede) de map kopiëren?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
*off-topic*

[ Voor 89% gewijzigd door g0tanks op 28-11-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Topicstarter
Iedereen vast bedankt, ik ga komende week de mogelijke oplossing van FlipFluitketel proberen. Mogelijk werkt het kopiëren wel vanaf de OneDrive map op die externe harddisk als ik die aansluit op een computer die ik met zijn Microsoft Account herinstalleer.

Ik wilde nog even doorgeven dat ik dit topic heb gestart omdat dat andere topic wat ook ging over het niet kunnen backupen van een lokale OneDrive map gesloten is. Backuptool slaat onedrive folder over

[ Voor 30% gewijzigd door cjdijk op 27-11-2022 06:31 . Reden: Link oude topic toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:20:
Het is gelukt! Ik heb een desktop computer van mijzelf gepakt, daarop vers Windows 10 geïnstalleerd (Er stond ook Windows 10 op de laptop waar die OneDrive op stond). Tijdens het installeren heb ik de internet kabel erin laten zitten (zoals ik normaal eigenlijk nooit doe). En heb ik het Microsoft Account van de laptop ingevoerd op mijn desktop pc toen Windows 10 daarnaar vroeg (zoals ik normaal eigenlijk nooit doe). Ook heb ik opgegeven dat ik niets lokaal wil hebben (zoals ik normaal eigenlijk nooit doe). Vervolgens zag ik de melding dat zijn OneDrive vol is (5GB), of ik extra wilde bijkopen, dat heb ik genegeerd. (Zoals de eigenaar van de laptop ook heeft gedaan). Daarna heb ik die externe harddisk met daarop een exacte kopie van die laptop op mijn desktop aangesloten. Toen ik naar die OneDrive map op die externe harddisk ging gaf hij nog steeds een melding dat ik geen toegang heb, daarna heb ik "iedereen/everyone" full control gegeven. Maar nu heeft dat ook daadwerkelijk effect gehad. Want nu kon ik wel de complete 48GB wel inzien en kopiëren. Blijkbaar kun je dus een willekeurige computer gebruiken, maar moet je wel ingelogd zijn op het betreffende Microsoft Account om toegang te krijgen tot de OneDrive map.

Eind conclusie. Als je een melding krijgt dat je over de OneDrive limiet heen bent, kun je nog gewoon nieuwe data toevoegen op je eigen C:\Users\Naam\OneDrive map, maar worden die extra GB's niet in the Cloud bewaard. Als je harddisk stukgaat heb je dus alleen die eerste 5GB, want die staat in the cloud. Als je computer gestolen wordt, kan men niets met de C:\Users\Naam\OneDrive map. Tenzij men beschikt over jouw Microsoft account met wachtwoord. Als je niet meer kunt inloggen op je Microsoft Account (als je je gebruikersnaam en of wachtwoord niet weet, of dat je account door Microsoft is geblokkeerd, bijvoorbeeld door een foto van je kind in bad), dan kun je niet meer in C:\Users\Naam\OneDrive, en raak je dus al je data kwijt (tenzij je een losse kopie van die map hebt gemaakt, let op: dus geen diskclone).

[ Voor 17% gewijzigd door cjdijk op 28-11-2022 09:00 . Reden: Conclusie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-05 17:18

MartinMeijerink

Niet van deze wereld

Voor een volgende keer, en mss ook interessant voor @FlipFluitketel :
Wat altijd werkt is gewoon booten met een Linux Live USB/CD, dan kun je nl. altijd alles lezen. Dus geen iets met Windows PE o.i.d., want dat is nog steeds Windows, en kan dus niet alles lezen, maar een LiveCD/USB met de nadruk op Linux. Dan heb je nl. de hoogste rechten, en is alles gewoon leesbaar (en dus kopieerbaar), zelfs mappen die in Windows normaal niet toegankelijk zijn, zoals System Volume Information om maar eens een voorbeeld te noemen. En dus ook C:\Users\Naam\OneDrive\Pictures.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En .. koop gewoon die extra OneDrive storage bij. Voor $20 per jaar heb je 100GB en als je wat meer uitgeeft zelfs 1TB incl de hele Office365 suite. Als je data je wat waard is, maak je die kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 28-11-2022 11:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1