Hoe mijn audio streamen in home-gym

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-09 21:08
Ik ben op zoek naar een apparaat om muziek af te spelen in mijn home-gym. Mijn gehele collectie is opgeslagen op een Synology NAS. In de woonkamer speel ik muziek af op een Yamaha receiver, die naadloos met de muziek op mijn NAS overweg kan. Heb al eindeloos reviews doorgelezen, maar wat is nu de aangewezen oplossing hiervoor? Ik heb altijd een voorkeur voor standalone oplossingen, maar geen must (gegeven het feit dat er bijna geen standalone oplossingen meer lijken te zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
SPT schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:54:
Ik ben op zoek naar een apparaat om muziek af te spelen in mijn home-gym. Mijn gehele collectie is opgeslagen op een Synology NAS. In de woonkamer speel ik muziek af op een Yamaha receiver, die naadloos met de muziek op mijn NAS overweg kan. Heb al eindeloos reviews doorgelezen, maar wat is nu de aangewezen oplossing hiervoor? Ik heb altijd een voorkeur voor standalone oplossingen, maar geen must (gegeven het feit dat er bijna geen standalone oplossingen meer lijken te zijn).
Afgesplitst van Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic want daar doen we liever geen aankoopadvies.

Heb er zelf geen ervaring mee maar ik lees dat je al een Yamaha receiver hebt. Eerste waar ik dan aan denk is een Yamaha MusicCast speaker. Standalone, kan vanaf je NAS streamen. Wat zou je dan nog missen?

[ Voor 7% gewijzigd door S1NN3D op 25-11-2022 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:08
Elke WiFi speaker kan streamen vanaf een NAS.

Deze zijn er in verschillende soorten, afhankelijk van budget, wensen en smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@SPT Ik kan je de Logitech Squeezebox Touch warm aanbevelen. Werkt met de Logitech Media Server software die je op je NAS kan installeren. De hardware wordt niet meer gemaakt maar wordt 2e hands veel aangeboden: https://www.marktplaats.nl/q/squeezebox+touch/
Actieve speakers er aan en je ben klaar.

Alternatief: Marantz M-CR612
Dit is een mediaspeler en versterker in 1. Ik ben heel blij met de voorloper hier van. Geeft prima geluid als je er goede speakers op aan sluit. Kan ook muziek afspelen vanaf het lokale netwerk. Al heb ik dat zelf nooit gebruikt omdat in een Logitech Squeezebox Touch er op heb aangesloten. Mijn ervaring met (andere) netwerk media spelers is dat ze niet zo goed overweg kunnen met mijn collectie van 75.000 nummers. Logitech Media Server doet dat moeiteloos.

[ Voor 50% gewijzigd door RichieB op 26-11-2022 07:26 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:40
Je gaat serieus toch geen squeezebox meer aanraden. Die wordt echt al jaren niet meer gemaakt.

Gewoon een wifi of Bluetooth speaker. En als je zonder telefoon wilt bedienen een wifi radio al dan niet met externe speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:45
Freshouttheoven schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:49:
Elke WiFi speaker kan streamen vanaf een NAS.

Deze zijn er in verschillende soorten, afhankelijk van budget, wensen en smaak.
Precies dat. Hier een Denon Home 150 via Wifi en in de HEOS app zie ik alles op de Syno NAS om af te spelen, naast stapels streamingdiensten. Maar ook Sonos, Bluesound etc. doen wat je wil.
Pagina: 1