Een slotenmaker zal het zijn reet roesten en gewoon de sloten vervangen.
Zo'n 20 jaar geleden heb ik mijn huis via de bank gekocht, dit huis zou de veiling op gaan. Eigenaar was met de noorderzon (en sleutels) vertrokken.
Ik heb een slotenmaken gebeld en een afspraak gemaakt voor over een week op een bepaald tijdstip (namelijk de dat en tijd nadat ik bij de notaris zou zijn geweest).
Er werd niet eens raar opgekeken door de slotenmaker dat ik een afspraak voor openbreken en vervangen maakte.
Voor de zekerheid heb ik de politie nog gebeld, of die er bij moesten zijn. Dat gesprek was bijzonder kort:
Politie: Meneer is dat uw eigen huis?
Koffie: Op dat moment wel ja
Politie: Dan hebben wij daar niets te zoeken. U mag doen met uw huis wat u wil. Tot ziens.
Zeer recent had ik een (andere) slotenmaker over de vloer voor wat reparaties. Ik vertelde dit verhaal aan hem en hij bevestigde het. Zolang hij te goeder trouw handelt, is er voor hem en de klant niets aan de hand.
Aangezien de TS nog steeds voor de volle 100% eigenaar is en er geen huurovereenkomst is zal die slotenmaker gewoon openbreken en vervangen.
Mijn persoonlijke aanpak zou zijn:
Slotenmaker inhuren en alle sloten laten vervangen. Kost je misschien 500 euro ofzo?
Vervolgens een kijkje binnen nemen en zoveel mogelijk documenteren en op foto/video vastleggen.
Woont hij daar overduidelijk, dan heb je bewijs. Zo niet dan heb je ook bewijs.
Overigens denk ik dat TS er echt vanuit moet gaan dat de zogenoemde koper nooit van plan is geweest dit huis te kopen en dit truukje vaker heeft uitgehaald.