Zoekt een energie zuinige router/switch/wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Topicstarter
Helaas past de titel van mijn vraag niet in het beperkte aantal karakters van deze topic titel daarom zet ik hem hier even opnieuw:

Ik ben opzoek naar een router / switch / wifi combinatie die het mogelijk maakt een vpn verbinding te onderhouden met een vps ergens op het internet.

Wat ik absolute niet wil is meer energie gaan verbruiken dan ik nu doe. Met mijn huidige setup inclusief de huidige media converter en mijn wifi/router/switch combinatie (een Zyxel T50 ) van mijn huidige internet provider (t-mobile thuis) en alle stand-by verbruik in mijn huis komt neer op 31 watt continu.

Mijn huidige setup is niet instaat om de gewenste vpn te kunnen ondersteunen. Ik zou deze vpn willen om het mogelijk te maken om de diverse apparaten die over een (http) api beschikken te kunnen benaderen op het lokale netwerk vanaf mijn vps. Dit bied de mogelijkheid om met eigen software deze apparaten nog veel fijnmaziger aan te kunnen sturen dan nu mogelijk is met de "fabrieks software".

In eerste instantie zag ik wel wat in de MikroTik RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN maar naar verder zoeken kwam ik tegen dit topic en begin ik te twijfelen of dit wel is wat ik zoek.

Ik vind het moeilijk om van een router/switch/wifi combinatie te beoordelen op wat nou het verbruikt is en of het doet wat ik wil. Ik wil uiteraard het maximale halen wat er in mijn internet verbinding zit (een 1gbps verbinding) maar wil absolute niet dat mijn wens meer energie gaat kosten. Als er een SPF module bestaat die in de router kan en samenwerkt met mijn internetveiling, wat dus de media converter elimineert, dan vind ik dat ook goed.

Mijn budget licht op maximaal 350 euro, de switch, router en wifi mogen ook aparte componenten zijn. Het is een richt prijs, liever niet hoger maar als het niet anders kan....

Ik heb geen voorkeur voor merk, losse componenten anders dan dat het niet meer energie mag gaan gebruiken dan mijn huidige setup, liever minder maar dat is een utopie.

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, elke tip is welkom, ik kom er niet uit.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |