Retour Amazon.es, naar welk adres?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 18:58
Ik heb een smartphone phone gekocht via Amazon.es.
nu wil ik deze retourneren, maar moet dit naar :
Amazon.es - Devoluciones de Clientes
AMAZONSKA 4753/1
Sered 92601
ES

Dit adres en label heb ik van Amazon gekregen na het aanmaken van de retour

Ik wil dit via het lokale DHL servicepunt versturen, maar met geen mogelijkheid krijgen we het voor elkaar.
ze krijgen dan weer het postcode niet ingevoerd, enz enz.
Wie heeft dit eerder gehad, of kan ons hiermee helpen?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

XallaX

Meow

Hieronder de gegevens uit de grote G.

Amazonska 4753/1
926 01
Sereď
Slowakije

En niet in Spanje (ES) zoals dhl bij mij dacht, gaat dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
XallaX schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:50:
Hieronder de gegevens uit de grote G.

Amazonska 4753/1
926 01
Sereď
Slowakije

En niet in Spanje (ES) zoals dhl bij mij dacht, gaat dit verkeerd?
Thnx ik had de gegevens vanuit Amazon.se zelf.
Wil zelf eens proberen label te maken bij DHL om te testen, maar wat is de straat en postcode ? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:01
Pimmetje651 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:16:
[...]

Thnx ik had de gegevens vanuit Amazon.se zelf.
Wil zelf eens proberen label te maken bij DHL om te testen, maar wat is de straat en postcode ? 😉
Straat: Amazonska
Postcode: 926 01

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Es is Spanje.
Se is Zweden
Sk is Slowakije

Welke is het nu?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
jack zomer schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:37:
[...]

[...]

Es is Spanje.
Se is Zweden
Sk is Slowakije

Welke is het nu?
Gekocht via Amazon.se en het retouradres heb ik bovenstaande gekregen. Volgens je redenatie klopt het dus .es icm
AMAZONSKA 4753/1
Sered 92601
ES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
Pimmetje651 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:49:
[...]

Gekocht via Amazon.es (hiervoor was typo, meteen aangepast) en het retouradres heb ik bovenstaande gekregen. Volgens je redenatie klopt het dus .es icm
AMAZONSKA 4753/1
Sered 92601
ES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je landcode is verkeerd, het adres bevindt zich in Slowakije.

Zie ook hier
In order to help you, I made verification and indeed, our return center in France is temporary closed because of the actual situation, that is why the return address for now is in our Return Center in Sered, Slovakia.

[ Voor 43% gewijzigd door Wolly op 22-11-2022 21:56 ]

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04 15:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pRFW4q5dkCk1rpTTtBp5Wqvqq1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dny4TqwQDwRh8YyAf909OKeS.png?f=fotoalbum_large

Bij maken van de label loop ik alleen tegen het huisnummer aan waarbij geen /1 niet achter 4753 kan plaatsen anders wordt hij ongeldig. Voor de rest is het geen probleem en herkend hij de postcode/straat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:50
Ik zou /1 dan bij de huisnur-toevoeging zetten. Daar is die voor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjorim
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:04
Ik heb ook vaak als ik bestel bij amazon.nl ik volgend adres krijg bij retourlabel:
code:
1
2
3
4
Amazon - Returns
AMAZONSKA 4753/1
Sered, 92601
DE

Telkens moet ik Amazon weer contacteren en vragen: moet het nou naar Duitsland (DE) of Slowakije?
Uiteindelijk geven ze me dan wel een voorgefrankeerd verzendetiket maar toch een gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

tjorim schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:45:
Ik heb ook vaak als ik bestel bij amazon.nl ik volgend adres krijg bij retourlabel:
code:
1
2
3
4
Amazon - Returns
AMAZONSKA 4753/1
Sered, 92601
DE

Telkens moet ik Amazon weer contacteren en vragen: moet het nou naar Duitsland (DE) of Slowakije?
Uiteindelijk geven ze me dan wel een voorgefrankeerd verzendetiket maar toch een gedoe.
Maar als je een retourlabel krijgt is dat toch geen gedoe? Ze komen het halen of je geeft t af. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:21

Barrycade

Through the...

Je moet bij het DHL punt je barcode laten scannen (wel de goede, je krijgt er 2 namelijk, ook eentje voor hun retouren verwerking) en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:40

ITsEZ

parttime all-rounder

Anoniem: 454358 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:46:
[...]

Maar als je een retourlabel krijgt is dat toch geen gedoe? Ze komen het halen of je geeft t af. Klaar.
Barrycade schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:51:
Je moet bij het DHL punt je barcode laten scannen (wel de goede, je krijgt er 2 namelijk, ook eentje voor hun retouren verwerking) en presto.
Een retourlabel is niet hetzelfde als een prepaid retourlabel. Amazon heeft ook vaak labels met alleen een adres er op, je moet dan zelf langs postnl/dhl voor een label. Dat is soms het geval bij bijvoorbeeld IT en ES, maar voornamelijk als je het na de retour periode op wil sturen voor bijvoorbeeld garantie.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik loop hier ook tegenaan. Wellicht dat het fout gaat omdat Slovakia in het Spaans: 'Eslovaquia' is wat begint met ES, anders zou ik het ook niet weten (garantiereturn naar amazon.es (Spaanse). Maar dit verklaard die Franse of de Duitse retour ook weer niet.
De support kon ik het niet duidelijk maken, maar gezien ik het wel duidelijk gemaakt heb in de chat gebruik ik dat wel om mee te slaan als het fout gaat.

Ergerlijk dit ..

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ter info, ik heb met PostNL mijn label zo op de retourdoos geplakt en het labeltje wat je van Amazon krijgt op plek 'C' geplakt en tevens ook in de doos gedaan zoals de instructie.
Op 'A' stond mijn naam en adres (standaard PostNL-label met verzender c.q. retouradres).
Op 'B' stond de T&T code voor het pakket (standaard PostNL-label).

Het pakket is op maandag 22 april verzonden en op dinsdag 23 april aangekomen (op Koningsdag was het de grens al over). Op maandag 6 mei was de retour ook verwerkt en kreeg ik een mail dat ik mijn geld voor mijn bestelling terug zou krijgen.
Ik heb de bestelbevestiging van het label bij PostNL als bijlage in een mail naar: clientes@amazon.es gestuurd met de context (zelf 'voorschieten' retourpakket en het ordernummer) en na nog twee mails heen en weer gaan ze het bedrag van €14,20 ook retourneren aan mij. NB Voor mij was het dus amazon.es dus dat kan nog wat verschillen.

Ik heb het verzonden naar:
  • Amazon.es - Devoluciones de Cliente
  • AMAZONSKÁ 4753 /1
  • 92601 Sered
  • Slowakije
Wat door PostNL is aangepast naar (in het bestelproces al, let op dit staat alleen digitaal op het label staat het wel zonder de - en met de bovenstaande spatie):
  • Amazon.es - Devoluciones de Cliente
  • AMAZONSKÁ 4753-/1
  • 92601 Sered
  • Slowakije
Terwijl Amazon.es bij hoog en laag bleef beweren dat het in eerste instantie naar Spanje retour moest :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wV_zc7VpgQWZwqGG0HltIZZY7b0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lOvKpfqsrLhUe9ywC2kG7ioh.png?f=fotoalbum_large

Ik hoop dat dit de volgende persoon zal helpen die ook tegen deze onduidelijkheid aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Passen jullie op met het versturen van retouren met een zelf gemaakte label naar Amazon ES? Daar geeft Amazon namelijk niets om, ook al is het pakketje afgeleverd, ze betalen niet terug.

Pas ook op met DHL want als je hem aangetekend verstuurd, moet zowel de verzender (ik) als de ontvanger (Amazon) tekenen voor niet ontvangst. Dat is pas echt de omgekeerde wereld.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

MysticX schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:41:
Passen jullie op met het versturen van retouren met een zelf gemaakte label naar Amazon ES? Daar geeft Amazon namelijk niets om, ook al is het pakketje afgeleverd, ze betalen niet terug.
Begrijpend lezen is lastig, in mijn post hierboven beschrijf ik duidelijk het proces én het feit dat ik gewoon mijn geld terug gekregen heb.

[ Voor 18% gewijzigd door True op 09-05-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
True schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 21:42:
[...]

Begrijpend lezen is lastig, in mijn post hierboven beschrijf ik duidelijk het proces én het feit dat ik gewoon mijn geld terug gekregen heb.
Ik heb de hele post niet eens gelezen, en reageerde specifiek niet op je, ik zag alleen Amazon ES en deelde mijn ervaring. Ik zit nog steeds met ze in discussie, maar fijn om te horen dat het voor jou wel is goed gekomen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MysticX op 09-05-2024 21:54 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 09:00
Arthion-nl schreef op donderdag 24 november 2022 @ 01:05:
[Afbeelding]

Bij maken van de label loop ik alleen tegen het huisnummer aan waarbij geen /1 niet achter 4753 kan plaatsen anders wordt hij ongeldig. Voor de rest is het geen probleem en herkend hij de postcode/straat.
Hey,

Kwam het bij jou goed aan in Slowakije via DHL op deze manier? Heb je ook de label toen gebruikt die Amazon je gaf?

Ik zit nu in eenzelfde situatie met een pakje dat naar SK moet, maar ik kom er niet echt uit. Na wat zoeken via Google in deze thread beland, en ik lees een hoop nare verhalen over pakjes naar Slowakije. Gezien de waarde van het pakket (CPU moet terug), kijk ik er nogal tegenop.

Als je je het nog herinnerd.

Edit: Ik zie nu dat een pakje via DHL naar Slowakije zo'n 25EUR+ gaat kosten. :X

[ Voor 4% gewijzigd door stfnz op 23-01-2025 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchel_100
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-04 18:57
Ik heb het volgende gedaan wat voor mij succesvol heeft gewerkt.

Eigen label gekocht (€35) via DHL:

Voornaam: Amazon.es
Achternaam: Devoluciones de Cliente
Bedrijf: Amazon
Straat: AMAZONSKÁ
Huisnr: 4753
Toevoeging: 1
Postcode: 92601
Plaats: Sered
Land: Slowakije

Label op de doos geplakt en afgeleverd bij DHL punt.

Vrijwel meteen na aflevering pakket is terugbetaling in gang gezet.

Voor het terugvragen van retourkosten heb ik gemaild naar: clientes@amazon.es

Vermeld: Ordernummer, naam product, reden van mail. Voeg toe: DHL factuur en eventueel amazon factuur.

Ook de retourkosten van €35 zijn vrij snel terugbetaald.
Pagina: 1