robotstofzuiger in de duisternis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-08 14:32
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger die ook goed in het donker zijn/haar werk doet.

De types met laser (lidar) zijn daar beter geschikt voor heb ik al begrepen.
Maar ik zie ook veel types met gps - gyroscopisch, weet iemand hoe deze het doen in het duister?

Voor de woonkamer en keuken is de nacht is meestal de meest opgeruimde periode van de dag, vandaar.
Ik zou natuurlijk ook een lamp kunnen laten branden maar dat vind ik dan weer een beetje stom energie-gewijs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:15
Heb je hier ook al gekeken?

Robotstofzuigers

Hier zijn tweakers met veel ervaring erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
Ja dat topic heb ik al wat doorspit en veel bijgeleerd, maar niets gevonden ivm. mijn gps/gyroscopisch vs. donker vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:20
Onze Roborock s7 heeft dat weinig moeite mee, als het lastig wordt gooit hij zn zaklampje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 07:34
Ik ben al jaren (en enkele modellen verder) fan van Neato.
Stofzuiger met Lidar die zich (bijna) nooit vast rijdt i.t.t. bijv. de LG Hombot (wat n k-ding :-D)

Rijd iedere nacht om 01:30.

[ Voor 8% gewijzigd door Frontysco op 21-11-2022 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Robotstofzuigers zijn toch juist gemaakt om 's nachts hun ding te doen? Heb nog nooit gehoord van een robotstofzuiger die 's nachts niet werkt, vrijwel alle moderne modellen hebben meerdere sensoren en kunnen het in theorie zelfs puur op bumper als het écht nodig is.

En vwb lamp aan laten, een LED lampje dat overal wat schemer veroorzaakt verbruikt vele malen minder energie dan een robotstofzuiger, dus daar zou ik me niet heel erg druk om maken. Tenzij je alternatief een bezem is ga je het verschil in verbruik met of zonder lamp aan niet zien in je energierekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotomizer
ok, thanx!

Mijn vrouw wou de i7 kopen, maar in omschrijving stond dat die licht nodig heeft om goed te werken, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Oon schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:45:
Robotstofzuigers zijn toch juist gemaakt om 's nachts hun ding te doen? Heb nog nooit gehoord van een robotstofzuiger die 's nachts niet werkt, vrijwel alle moderne modellen hebben meerdere sensoren en kunnen het in theorie zelfs puur op bumper als het écht nodig is.
In het begin hadden wij een Eufy 35C. Elk object wat zwart is detecteerde het apparaat niet. Hij reed tegen onze deur, tegen de stoelpoten, tafelpoten etc. En dat gaf elke ochtend keiharde dreunen. Ding lieten we alleen nog maar overdag rijden zodat deze 'slecht ziende' stofzuiger zijn weg kon vinden.

Momenteel een Roborock S7 zoals @jichem aangaf. Hij detecteert alle objecten met gemak, gooit incidenteel zijn zaklamp aan en zoeft zonder problemen de kamer door.
Pagina: 1