Carebrick/Schrijver systeem tegen optrekkend vocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:23
Een tweetal buren in onze straat hebben nu van die Carebrick elementen (ook wel bekend als Schrijver systeem of Smartdry) in hun steens buitenmuur geplaatst tegen optrekkend vocht. Maar ik heb er eerlijk gezegd een beetje "too good to be true" gevoel bij.

Iemand ervaring met dit soort spul? Met mijn beperkte bouwfysische kennis zou ik denken dat het sowieso enkel in de winter kan werken als de buitentemperatuur kouder is dan de ruimte onder je vloer. Maar is het ook niet symptoombestrijding. Als je ook optrekkend vocht hebt in een tussenmuur gaan die elementen dat ook niet verhelpen.

https://carebrick.nl/het-systeem/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 21:47
Toevallig was ik ook dit weekend aan het zoeken. We wilden de verf van de gevel af laten halen en daarna isoleren en opnieuw voegen maar gezien het kostenplaatje van meer dan 10000 euro voor 3 zijdes (excl. isoleren) op zoek naar een andere oplossing.

Dit systeem zie ik ook steeds vaker. Bewoners hier hebben het te kort voor een goed oordeel en op internet zie ik veel promoties en reviews die inderdaad too good to be true lijken.

Terugkomend op je eerdere opmerking: Wanneer de vochtigheid op niveau is dan heb je ook geen probleem meer met tussenmuren.

Wat ervaringen van medetweakers is vaak een beter referentiekader.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53
Hebben we eerder besproken op GoT. Lijkt niet meer dan mooise marketing.

Welke oplossing voor vochtprobleem

[ Voor 29% gewijzigd door Rukapul op 21-11-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jorco schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:50:

Terugkomend op je eerdere opmerking: Wanneer de vochtigheid op niveau is dan heb je ook geen probleem meer met tussenmuren.
Vocht in de tussenmuren wordt niet verholpen als je de buitenmuur ontvochtigt, lijkt me tenminste. Dat is dus onder andere het vraagteken dat ik plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:55

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
D-e-n schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:05:
Een tweetal buren in onze straat hebben nu van die Carebrick elementen (ook wel bekend als Schrijver systeem of Smartdry) in hun steens buitenmuur geplaatst tegen optrekkend vocht. Maar ik heb er eerlijk gezegd een beetje "too good to be true" gevoel bij.

Iemand ervaring met dit soort spul? Met mijn beperkte bouwfysische kennis zou ik denken dat het sowieso enkel in de winter kan werken als de buitentemperatuur kouder is dan de ruimte onder je vloer. Maar is het ook niet symptoombestrijding. Als je ook optrekkend vocht hebt in een tussenmuur gaan die elementen dat ook niet verhelpen.

https://carebrick.nl/het-systeem/
symtoom bestrijding, echter dat is wel veel goedkoper dan een vocht scherm aanbrengen.
jaren geleden (rond 2015) bij een project waar ik ook bezig was toegepast en daar lijkt het wel te werken als je het aan de eigenaar vraagt, maargoed dat was 1 buitenmuur. met matige problemen en er is nog meer aangepast toen, indeling, verwarming,ventilatie. als je het hele huis uit problemen bestaat zou ik het niet overwegen en gewoon wat grover geschut uit de kast halen.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 21-11-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Ik zit met dezelfde vraag, optrekkend vocht bij een 130 jaar oude woning dus geen spouw. Zou dit systeem dan wel werken?

Er zijn niet heel veel oplossingen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksrab
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-02-2023
Jaren terug heb ik het (toen nog geheten) Schrijver systeem laten installeren vanwege optrekkend vocht in onze woning van 1926. Onze woning heeft geen spouwen, maar volsteensmuren, maar dat was volgens Schrijver geen probleem. Met het Schrijver systeem leek het alleen maar erger te worden: de vochtwaardes namen toe. Schrijver reageerde niet meer op mijn klachten. Uiteindelijk heb ik het er weer uit laten halen en een Ecodry laten installeren. Dat werkt beter. De vochtbestrijder die de Ecodry installeerde gaf me een kopie van een artikel waarin het idee achter het Schrijver systeem onderuit werd gehaald. Ik zou dus niet voor Carebrick/Schrijver systeem kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@pksrab
De huizen in onze straat komen uit 1910 en hebben ook geen spouw overigens. Wij waren ook niet van plan zo'n systeem te installeren maar ik vroeg me vooral af in hoeverre het een hoax was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
Jorco schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:50:
Toevallig was ik ook dit weekend aan het zoeken. We wilden de verf van de gevel af laten halen en daarna isoleren en opnieuw voegen maar gezien het kostenplaatje van meer dan 10000 euro voor 3 zijdes (excl. isoleren) op zoek naar een andere oplossing.

Dit systeem zie ik ook steeds vaker. Bewoners hier hebben het te kort voor een goed oordeel en op internet zie ik veel promoties en reviews die inderdaad too good to be true lijken.

Wat ervaringen van medetweakers is vaak een beter referentiekader.
Wij zitten hier ook met een wit geschilderde gevel met smalle enigizins vervuilde spouw. Zou graag na-isoleren maar kwam er niet uit met de bedrijven die de situatie hebben bekeken (1x we doen het niet, 1x op eigen risico, 1x geen probleem ;) ) Dus volg dit even met interesse _/-\o_
Pagina: 1