Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:35

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Onlangs ben ik verhuist en de cv installatie is een beetje een wirwar (voor mij) Wat ik niet eerder heb gezien is een directe verbinding tussen de aan en afvoer van een radiator verdeler. Deze zijn normaal op een vloerverwarming blok, maar op een radiator blok ken ik ze niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3lAnoRy7TDd9knfeaI_zmbq-0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebXaw5MkG2NStvwXH8h0Hpx5.jpg?f=fotoalbum_large

Zou dit kraantje (rode ding kan draaien) een beetje open, helemaal open of bijna dicht moeten staan? Nu warmen de radiatoren slechts heel langzaam op terwijl het retourblok bijna direct heet is en de aan en afvoer bijna gelijk aan temperatuur zijn.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:08

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Dat is een drukgestuurde bypass volgens mij, die zet je zo ver dicht dat hij alleen open gaat als het debiet te laag dreigt te worden.
Het debiet kan alleen te weinig worden als je overal thermostaatkranen hebt of zonekleppen.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:35

Fiets

A.K.A. Bambi

Topicstarter
Bedankt! De tweeklep is er uit vanwege een warmtepomp. Nu loopt het direct rond.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...