Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pdeboer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-05-2024
Graag wat advies / tips

Eerst even de situatie, ik stook nu met een c.v ketel de vloerverwarming gecombineerd met lvt radiatoren,
de ketel wort aangestuurd door een zoneregeling met aan/uit thermostaat en de ketel is zelfmodulerend.

Nu is er een AROTHERM VWL 155/2 A 400V besteld en deze komt over een paar weken binnen, echter is het mij niet geheel duidelijk wat ik nog aan regelingen of toebehoren bij deze warmtepomp moet bestellen, de aan/uit thermostaat van de zoneregeling zal blijven bestaan, de ketel eruit en de Arotherm gekoppeld worden aan het bestaande verwarming systeem (puur verwarming geen warmwater)

Is het voldoende om de Vaillant VWZ AI warmtepomp besturingsmodule aan te schaffen en
kan ik daarmee dit opzetje werkend instaleren ?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:23

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Volgens mij wel, misschien is er nog een buitenvoeler nodig.

Ik hoop dat je leuke korting hebt gehad, want als je vergelijkt met de /6 serie heb je duidelijk minder performance :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• pdeboer
Volgens mij wordt er met de VWZ AI regeling een buitenvoeler, en is dat dan voldoende of moet er ook nog
een Vaillant thermostaat, in combinatie met de regeling of kan er ook de huidige aan/uit van de zoneregeling op aangesloten worden ?

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:23

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Je kan, zonder thermostaat, weersafhankelijk werken met een stooklijn op basis van buitentemperatuur of met een vaste aanvoertemperatuur.
De zoneregeling kan dan op de maximaalthermostaatingang aangesloten worden om warmtevraag te geven (zie handleiding van de VWZ AI).
Let wel op dat somme zoneregelingen 'slimme' dingen doen met veel korte runs, probeer dat als het enigzins kan te voorkomen. 1 start per uur is zo'n beetje het maximum wat acceptabel is, langere runs zijn beter.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• pdeboer
Ja klopt, inderdaad is dat zo de zoneregeling doet veel runs soms wel paarkeer per 1/2uur,
hoe kan ik dat probleem tackelen?

• pdeboer
En weet iemand of de nalooptijd van de circulatiepomp in de Vaillant vwl in te stellen is ?
Pagina: 1