Vloerverwarming warmt niet op (ketel stopt)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-03 15:53
Ik heb een probleem met mijn CV systeem in huis. Het betreft een volledig vloerverwarmingsysteem dmv een vloerverwarmingsmodule met pomp en mengknop. (zie simpel plaatje)
Het probleem is dat de CV (een Intergas HRECO 36) steeds afslaat omdat hij zegt dat de gewenste aanvoertemperatuur (nu ingesteld op 50 graden) bereikt is. Hij pendelt dus de hele tijd.
Ik heb 8 groepen op de vloerverwarming zitten en alle 8 staan open. Ik heb de pomp op de CV als op de vloerverwarmingsunit maximaal staan.
Ik heb de mengknop al helemaal open gezet en ook al eraf gehad, het maakt geen verschil.
Het lijkt erop alsof de ketel zijn warmte dus niet kwijt kan en dan maar ermee stopt. Waar kan dit aan liggen?
Er lijkt dus geen circulering op te treden van het water, daar de retour kant van de ketel koud blijft.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGKpfuw4CViJr17d41MQbYzLZ0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t0LtZa6J9u8gSFgGNasRVacx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
retour ventiel van je vloerverwarming ook open? vaak via inbussleutel open te zetten en meestal achter een simpel schroef dopje verstopt

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
Goeie vraag, die staat inderdaad ook open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Eyerule2nd Graag foto's, dat helpt ons met troubleshooten :)
Van je ketel, verdeler, pomp, ventielen enz enz.

En een paar voor de hand liggende vragen:
- staan de groepen open?
- heeft het ooit wel gewerkt?
- als je alle groepen dicht zet en 1 open, is er dan wel doorstroming op die groep?

[ Voor 75% gewijzigd door Microkid op 20-11-2022 11:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
De groepen staan op 1 na allemaal open.
Het werkt eigenlijk vanaf het begin slecht. Eigenlijk werkt het alleen redelijk als de ketel op 65 graden aanvoer staat. Het is altijd een probleem geweest dat het water in de vloer niet snel genoeg op temperatuur komt. (komt bijna nooit boven de 27 graden)
Er zitten nog en 2 radiatoren boven op dit systeem (laag temperatuur) maar die bevinden zich halvewege in dit systeem, maw de vloerverwarmingsmodule zit echt aan het eind van de hoofdleiding zeg maar.
Als ik alle groepen dichtzet dan heb ik dit probleem nog steeds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROJVb8COaA1iNSAKH8xiVEfzNNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRBEfLSRvym7sa68VzuX6Hor.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pi5vhmFxhr81-hSgAKh5wym4hS4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMiRRIdAdPiZfYIIgJQV52fS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTGyiG8TmxsXW_X0cVkMFDjd6_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XameD9jZgBRAdwLrHiDTHnTo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KEK7pT8N69q91T5Hz8cD-5vXHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGJLuzoz3zpRkk6NyX32Vk8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zo te zien heb je een combinatie van HCE80 en BDR91? Dan kan het zijn dat die niet in sync lopen. Ik zag daar vanmorgen een ander topic over, even zoeken.

Deze dus; Vloerverwarming en CVketel pompen niet synchroom met Evohome

[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 20-11-2022 12:07 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Laatst online: 11:43
Mogelijk kun je beter de ketel op 70 graden aanvoer zetten. Als de ketel overbemeten is en je zet de aanvoer op 50 graden dan bereik je dat de ketel binnen no-time al aan die 50 graden zit en dan afslaat, terwijl die verdeler dan waarschijnlijk niet voldoende warm water heeft gehad om te mengen en de boel op te warmen.

Naar mijn idee is het belangrijker om je retourtemp. proberen te beinvloeden zodat je ketel efficient werkt i.p.v. je aanvoertemp. te knijpen terwijl de ketel dan te snel afslaat omdat het zijn warmte niet kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
Dat klopt inderdaad, maar de juiste groepen staan open, dus dat klopt. En de cv slaat aan, dat klopt ook. Alleen hij schiet na een paar minuten in stand 5 (verwarmen) naar 1 (temperatuur bereikt). Je voelt dan dat de aanvoer heel warm is maar de retour ijskoud. Het lijkt er dus op dat hij zijn warmte niet kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 22:12
Draait je pomp wel in de ketel?
Heb je proberen te ontluchten boven op de ketel?
Is je druk in je systeem niet te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Eyerule2nd schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:15:
Dat klopt inderdaad, maar de juiste groepen staan open, dus dat klopt. En de cv slaat aan, dat klopt ook. Alleen hij schiet na een paar minuten in stand 5 (verwarmen) naar 1 (temperatuur bereikt). Je voelt dan dat de aanvoer heel warm is maar de retour ijskoud. Het lijkt er dus op dat hij zijn warmte niet kwijt kan.
Heb je gecheckt dat als de ketel brandt, de 5 groepen ook daadwerkelijk open staan? (dit ivm synchroon lopen, zie mijn eerdere reactie). Je hebt het over de aanvoer die warm is. Bedoel je onder de ketel, of de aanvoer bij de verdeler? Worden de aanvoeren van de 5 groepen wel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Zoals je zelf aangeeft, ketel kan zijn warmte niet kwijt en moet ook bij aanvoer 50 graden al afslaan. Terwijl je kamerthermostaat waarschijnlijk om warmte blijft vragen omdat de vloer onvoldoende opwarmt met die korte ketel brandtijden.

Ik denk een verkeerde vorm van zuinigheid door de aanvoer op 50 graden te zetten. De ketel heeft meer speelruimte nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
iCrOn schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:16:
Draait je pomp wel in de ketel?
Heb je proberen te ontluchten boven op de ketel?
Is je druk in je systeem niet te hoog?
Is recent ontlucht.. Druk is 1.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
jesco_white schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:13:
Mogelijk kun je beter de ketel op 70 graden aanvoer zetten. Als de ketel overbemeten is en je zet de aanvoer op 50 graden dan bereik je dat de ketel binnen no-time al aan die 50 graden zit en dan afslaat, terwijl die verdeler dan waarschijnlijk niet voldoende warm water heeft gehad om te mengen en de boel op te warmen.

Naar mijn idee is het belangrijker om je retourtemp. proberen te beinvloeden zodat je ketel efficient werkt i.p.v. je aanvoertemp. te knijpen terwijl de ketel dan te snel afslaat omdat het zijn warmte niet kwijt kan.
Ik denk dat je gelijk hebt met je eerste punt, maar waarom mengt die vloerverwarming niet gewoon hard bij?
Hoe beinvloed ik de retour temperatuur?
Heeft het wellicht zin om het vermogen van de ketel terug te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
Microkid schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:19:
[...]

Heb je gecheckt dat als de ketel brandt, de 5 groepen ook daadwerkelijk open staan? (dit ivm synchroon lopen, zie mijn eerdere reactie). Je hebt het over de aanvoer die warm is. Bedoel je onder de ketel, of de aanvoer bij de verdeler? Worden de aanvoeren van de 5 groepen wel warm?
Yep, die groepen staan non stop open..
Het wordt inderdaad warm bij de aanvoerbuis direct op de ketel. Bij de verdeler wordt deze ook wel warm, maar minder dan bovenin bij de CV.
De aanvoeren van de vloerverwarminggroepen is lauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
jesco_white schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:19:
Zoals je zelf aangeeft, ketel kan zijn warmte niet kwijt en moet ook bij aanvoer 50 graden al afslaan. Terwijl je kamerthermostaat waarschijnlijk om warmte blijft vragen omdat de vloer onvoldoende opwarmt met die korte ketel brandtijden.

Ik denk een verkeerde vorm van zuinigheid door de aanvoer op 50 graden te zetten. De ketel heeft meer speelruimte nodig lijkt me.
Het is niet perse dat ik zuinig wil zijn, maar die vloerverwarming zou in principe aan 35 graden genoeg hebben. Het lijkt wel alsof hij dat warme water niet goed bijmengt ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Of wellicht is de pomp defect of zit vast... Zal niet de eerste keer zijn. Dan heeft de pomp van de CV te weinig kracht om het water zelf rond te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
Eyerule2nd schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:26:
[...]

Het is niet perse dat ik zuinig wil zijn, maar die vloerverwarming zou in principe aan 35 graden genoeg hebben. Het lijkt wel alsof hij dat warme water niet goed bijmengt ofzo..
Ik zou sowieso het vermogen van de ketel verlagen. Ik heb bij mij thuis boven radiatoren waarvan de meeste dichtstaan en beneden vloerverwarming, 6 groepen op de verdeler. Mijn cw5 ketel is overbemeten voor die badkamerradiator en de vloerverdeler, zelfs nadat ik de ketel op minimaal vermogen heb gezet. Dus als die vlam in de ketel aangaat, ook op minimaal vermogen, zit je al snel op die 50 graden als de afgiftekant (te) klein is. Vandaar dat ik ‘m op 70 heb staan. Met het idee dat het een modulerende ketel is hoeft hij dus niet tot 70 te gaan, maar heeft wel die ruimte om tot 70 te gaan. Uiteraard geldt dit alleen als het systeem verder geen technische storingen heeft, zoals vastzittende pompen op de verdeler etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:42
@Eyerule2nd ik zou ook iets rond de pomp of het "wegduwen" van de warmte verdenken.
Je ketel (een 3.6kW?) zou toch nooit mogen uitvallen als je alle circuits open hebt staan en er is een warmtevraag.

Ik zit met hetzelfde als @jesco_white (ik heb een Remeha Calenta 40C, die kan warm water op 40kW doen en verwarming zit ook redelijk hoog). Ik heb met behulp van Remeha de ketel wat minder ingesteld en zelfs dan nog heb ik eigenlijk regelmatig een pendelgedrag. Dat is met 2 individuele pompen, eentje boven en eentje beneden allemaal op vloerverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
Op de foto van je stelmotors zie dat het rode lipje onderstaat? Betekent dat niet dat de groep dicht staat? Of is dit geen indicator van wat de stelmotor doet? Misschien is alle stel motoren verwijderen en kijken of er dan wel flow is? Zou ook nog kunnen dat de pennetjes onder de stelmotor vast staan als deze heel lang hebben dicht gestaan. Maar allemaal tegelijk vast is dan weer wel onwaarschijnlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door iCrOn op 20-11-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Die stelmotors ken ik, in het huis van m'n moeder zitten dezelfde. Als het rode lipje zichtbaar is, is de klep open. Het zou natuurlijk ook kunnen wat @iCrOn zegt, dat de pinnetjes onder de stelmotor vast zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05 12:30

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Je ketel heeft een minimaal vermogen van 8kW. Als de aanvoer temperatuur boven de grenswaarde die je hebt ingesteld komt kan de ketel niet verder terug regelen en schakelt uit. Als dat gebeurt moet de retourtemperatuur ongeveer 10 graden lager zijn. Is de retour echter koud, dan is de flow te laag. 8kW verwarmt 0.2l water per seconde met 10 graden. Die 0.2l hangt van je CV pomp af en van het aantal radiatoren dat open staat. Zet dus eerst al je gewone radiatoren open. Blijft dan de retour nog steeds koud, dan is er wat mis met de pomp.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
Zit de aansturing van de vloerverwarmingspomp ook op de HCE80? Volgens een eerder topic is dit niet ideaal.

Wat mij nog steeds niet duidelijk is is of de retour leiding onder de CV nu wel of niet warm wordt? Als deze wel warm wordt, zou je nog kunnen overwegen om de pomp van de CV wat langzamer te kunnen zetten. Heeft het systeem een bypass?

[ Voor 38% gewijzigd door iCrOn op 20-11-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
iCrOn schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:48:
Op de foto van je stelmotors zie dat het rode lipje onderstaat? Betekent dat niet dat de groep dicht staat? Of is dit geen indicator van wat de stelmotor doet? Misschien is alle stel motoren verwijderen en kijken of er dan wel flow is? Zou ook nog kunnen dat de pennetjes onder de stelmotor vast staan als deze heel lang hebben dicht gestaan. Maar allemaal tegelijk vast is dan weer wel onwaarschijnlijk.
Klopt die eerste groep staat dicht (dat is kantoor) de andere groepen staan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
HyperBart schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:42:
@Eyerule2nd ik zou ook iets rond de pomp of het "wegduwen" van de warmte verdenken.
Je ketel (een 3.6kW?) zou toch nooit mogen uitvallen als je alle circuits open hebt staan en er is een warmtevraag.

Ik zit met hetzelfde als @jesco_white (ik heb een Remeha Calenta 40C, die kan warm water op 40kW doen en verwarming zit ook redelijk hoog). Ik heb met behulp van Remeha de ketel wat minder ingesteld en zelfs dan nog heb ik eigenlijk regelmatig een pendelgedrag. Dat is met 2 individuele pompen, eentje boven en eentje beneden allemaal op vloerverwarming.
Het enige circuit wat open staat is de vloerverwarming.. De rest (radiatoren boven) staan allemaal dicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
xah5kiDe schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:08:
Je ketel heeft een minimaal vermogen van 8kW. Als de aanvoer temperatuur boven de grenswaarde die je hebt ingesteld komt kan de ketel niet verder terug regelen en schakelt uit. Als dat gebeurt moet de retourtemperatuur ongeveer 10 graden lager zijn. Is de retour echter koud, dan is de flow te laag. 8kW verwarmt 10l water met 10 graden. Die 10l hangt van je CV pomp af en van het aantal radiatoren dat open staat. Zet dus eerst al je gewone radiatoren open. Blijft dan de retour nog steeds koud, dan is er wat mis met de pomp.
De radiatoren boven worden wel warm als ik die allemaal open zet..
Ik lees dingen over een "bypass" die nodig zou zijn als alleen de vloerverwarming open staat? Want ik kan me voorstellen als die vloerverwarmingsverdeler heel traag mengt dan is er dus bijna geen flow in het systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
iCrOn schreef op zondag 20 november 2022 @ 13:08:
Zit de aansturing van de vloerverwarmingspomp ook op de HCE80? Volgens een eerder topic is dit niet ideaal.

Wat mij nog steeds niet duidelijk is is of de retour leiding onder de CV nu wel of niet warm wordt? Als deze wel warm wordt, zou je nog kunnen overwegen om de pomp van de CV wat langzamer te kunnen zetten. Heeft het systeem een bypass?
De retourleiding onder de CV blijft koud.
De vloerverwarmingspomp zit idd wel op de HCE80 maar dat is meer een aan/uit schakeling. Hij staat gewoon aan en ik heb hem handmatig op maximaal vermogen gezet om te testen of de vloer dan eerder warm wordt.
Is het normaal dat zo'n vloerverdeler maar heel langzaam mengt / warm water toevoegt? Kan je dat op een of andere manier versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9man
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-05 19:21
Is de aanvoer en retour vanuit de CV op de juiste manier aangesloten bij de verdeler van de vloerverwarming? Mogelijk dat de pomp van de vloerverwarming in tegengestelde richting draait wanneer aanvoer en retour vanuit CV onjuist zijn aangesloten. Op de pomp staat de richting meestal ook aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Het minimum toerental van de CV (ondergrens modulatie) parameter "kleine c" staat default op 30. Zet deze omlaag naar de minimum waarde 20 dan kan de ketel langer op een laag nivo doordraaien als de maximum/wenstemperatuur wordt bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-05 12:30

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

hanev001 schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:33:
Het minimum toerental van de CV (ondergrens modulatie) parameter "kleine c" staat default op 30. Zet deze omlaag naar de minimum waarde 20 dan kan de ketel langer op een laag nivo doordraaien als de maximum/wenstemperatuur wordt bereikt.
Je bedoelt het vermogen lager zetten. Dat heeft niets met toerental te maken (dat zou de pomp kunnen zijn).
Mijn ketel moduleert standaard naar 28% wat neer komt op 7kW. Dat doet hij zowel bij warmtevraag als bij te hoge aanvoer temperatuur. Deze ketel heeft een instelbare ondergrens? Waarom zou je dat hoger dan het laagst mogelijke willen hebben? Dat werkt alleen maar pendelen in de hand.
Overigens is het probleem hier de flow want de retour temperatuur is heel laag (koud). Pomp vloerverwarming kan stuk zijn. Een ventiel blokkeert of de leidingen zijn verstopt (tyleen?). Een bypass zou dit niet oplossen. Een bypass hersteld de flow en zou de retour ook warm maken. Maar nergens kan de warmte kwijt, dus alsnog pendelen.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
Idd een grote kans dat pomp van de verdeler vast staat. Volgens mij heeft de HCE80 geen instelling om de pomp periodiek te laten draaien tijdens lange tijden van stilstand ter voorkoming dat de pomp vast komt te staan.

Kan het niet goed zien of deze verdeler per groep onderaan nog aparte voetventielen heeft deze zouden ook nog dicht kunnen staan.

zet je radiatoren eens open zodat de ketel wel flow krijgt zodat deze wat langer brand en probeer ergens een warmtebeeld camera te lenen of huren. Kijk waar je warmte blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
xah5kiDe schreef op zondag 20 november 2022 @ 15:30:
[...]

Je bedoelt het vermogen lager zetten. Dat heeft niets met toerental te maken (dat zou de pomp kunnen zijn).
Mijn ketel moduleert standaard naar 28% wat neer komt op 7kW. Dat doet hij zowel bij warmtevraag als bij te hoge aanvoer temperatuur. Deze ketel heeft een instelbare ondergrens? Waarom zou je dat hoger dan het laagst mogelijke willen hebben? Dat werkt alleen maar pendelen in de hand.
Overigens is het probleem hier de flow want de retour temperatuur is heel laag (koud). Pomp vloerverwarming kan stuk zijn. Een ventiel blokkeert of de leidingen zijn verstopt (tyleen?). Een bypass zou dit niet oplossen. Een bypass hersteld de flow en zou de retour ook warm maken. Maar nergens kan de warmte kwijt, dus alsnog pendelen.
Nee het vermogen in een andere parameter die ook aangepast kan worden maar kleine c gaat puur over de modulatie begrenzing. Ook de pomp snelheden zijn aparte parameters. Is allemaal op te zoeken in de installatiehandleiding. Overigens wat betreft de vloerverwarming denk ik eerder aan een te lage snelheid van de VV-pomp.

[ Voor 4% gewijzigd door hanev001 op 20-11-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
hanev001 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:05:
[...]

Nee het vermogen in een andere parameter die ook aangepast kan worden maar kleine c gaat puur over de modulatie begrenzing. Ook de pomp snelheden zijn aparte parameters. Is allemaal op te zoeken in de installatiehandleiding. Overigens wat betreft de vloerverwarming denk ik eerder aan een te lage snelheid van de VV-pomp.
De pomp van de vv heb ik op maximaal gezet..
Als ik de aanvoertemperatuur hoger zet en hij minder uitschakelt lijkt het wel iets beter te gaan. De vraag is waarom mengt dat vv systeem zo traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
Microkid schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:04:
Zo te zien heb je een combinatie van HCE80 en BDR91? Dan kan het zijn dat die niet in sync lopen. Ik zag daar vanmorgen een ander topic over, even zoeken.

Deze dus; Vloerverwarming en CVketel pompen niet synchroom met Evohome
Op geen enkele foto is een bdr91 zichtbaar wel een hra80 antenne.
De ketel wordt met opentherm aangestuurd.

@Eyerule2nd
Controleer de instelling van pomp in die ketel. Als die een modulerende instelling dat uitschakelen (stappenmodulatie).
Intergas heeft standaard dat bij laag vermogen ook de pomp heel langzaam draait en dat is te weinig.

[ Voor 20% gewijzigd door leonbong op 20-11-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
leonbong schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:10:
[...]

Op geen enkele foto is een bdr91 zichtbaar wel een hra80 antenne.
De ketel wordt met opentherm aangestuurd.

@Eyerule2nd
Controleer de instelling van pomp in die ketel. Als die een modulerende instelling dat uitschakelen (stappenmodulatie).
Intergas heeft standaard dat bij laag vermogen ook de pomp heel langzaam draait en dat is te weinig.
Het is idd opentherm vanuit de EvoHome met een antenne waar een draad aan zit naar de ketel. Maar ik zie hem idd wel moduleren.
Ik heb wel het vermogen van de pomp maximaal gezet.. Ik moet ff kijken of ik dat modulerende deel vd pomp kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:55
Je kan eventueel ook het minimum pomptoerental flink opvoeren. Min 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyerule2nd
Ik heb het toerental van de pomp verhoogd op de CV, de aanvoertemperatuur verhoogd naar 75 en de capaciteit van de CV teruggeschroefd naar 50%. Nu lijkt het allemaal goed te werken..
Vraag me alleen nog af waarom die vv module zo langzaam warm water bijmengt..
Pagina: 1