vaillant ecotec plus driewegklep blijft plakken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
kwam er vanmiddag achter dat de aanvoerleiding van mijn cv ketel warm word (48gr) terwijl er iemand stond te douchen is. waarschijnlijk de driewegklep die blijft plakken.
van mijn vorige ketel, een vaillant vhr 24-28 heb ik het binnenwerk van de honeywell driewegklep een x of 4 vervangen gedurende de levensduur van de cv ketel, kleine 17 jaar gehad.
nu hangt er sinds 3 jaar een vaillant ecotec plus vhr 35, waarvan ik hoopte dat dit euvel, van de plakkende kleppen inmiddels opgelost zou zijn.
er zit wel een ander soort klep in tegenwoordig, nog geen ervaring mee. mijn vraag is eigenlijk.
kan het binnenwerk van deze driewegklep ook schoongemaakt/vervangen worden, of hang ik gelijk aan een nieuwe klep a 90 euro?
gaat om deze klep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKPfaCJRuTupDpYmzTBZzyMyywY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sgftmeLWCwNxj4JGxAlL8gUr.jpg?f=user_large

Wh-mdc07j3e5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:12

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het ziet er uit alsof je het mechaniek wel makkelijk in- en uit elkaar kan halen, proberen kan geen kwaad denk ik.
Heb je iets van een magneetfilter in je cv-circuit zitten? Die houdt de meeste troep tegen voor de ketel en voorkomt wellicht slijtage en dit soort storingen, zeker als het bij jou een terugkerend issue is.

Misschien is @Adriaan71 het eerder tegengekomen?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:06
magneetfilter heb ik, komt niet heel veel rotzooi uit.
ga van de week wel proberen om de klep uit elkaar te halen, hoopte eigenlijk dat er iemand op dit forum zou zeggen kan/kan niet, scheelt me anders 1x de ketel aftappen.

Wh-mdc07j3e5