Welk cheap mobo voor Celeron 1,1 Ghz ?

Pagina: 1
Acties:

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:31

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Topicstarter
Voor voorgeschiedenis zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/214499.

Ik sta dus op het punt die 1,1 Ghz Celeron te kopen voor HFL 362,-, maar nu blijkt dus dat ie via Slot1->FCPGA convertor waarschijnlijk niet gaat werken... :(
Dus, nieuw mobo kopen...maar welk :? ?

Ik ben al dusdanig lang uit het upgradecircuit, dat ik door de bomen het bos niet zie....

Iemand tips ?
Oh ja, ik heb nu de ABIT BE6-II, rev?, met 512 Mb PC133, Hercules Geforce2MX, SB128, c'est ça. :9

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:30
Ik heb hier nog een MSI converter (Slot1->FCPGA) inclusief Golden orb... en ik zou niet weten waarom het niet zou werken ? Ik heb zelf mijn celly 566 @ 975 laten lopen op een abit BE6 (eerste versie)
Mocht je intresse hebben in de converter.... wildpigeon@mail.com :)

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Oh ja, voor diegene die me gelijk wijst op de search, ik heb gesearched. :)
Maar via de search krijg ik niet naar boven welk mobo nu echt goed is en toch niet al te duur.
SEARCH: +Celeron +Mobo +goed +"niet duur" past niet in de search :P

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Wild Pigeon, die Celly is dus een 66 Mhz FSB variant, die je op een BX bordje hebt draaien, maar dan opgeklokt.
Die 1,1 Ghz is een 100 Mhz variant, op ik meen 1,85V.
Is dat op die convertor in te stellen ?

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Mmmh... ik begin nu behoorlijk te twijfelen aan die info van SWW. Bij INTEL staat namelijk nog helemaal nix over de 1,1 Ghz CELERON.....maximaal 900 Mhz volgens INTEL.

Verwijderd

binnenkort komt die celeron 1.1 ghz uit hoor dus wees maar gerust

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb een MSI slotket kaartje van Funprice, type MS-6905, koste me 35 piek oid.
deze loopt van 66 tot en met 133Mhz op voltages varierend van 1,50 Volt tot 2,00 Volt.

Mischien een ideetje??

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:13
nee!!!!!!!!!, koop een tua266 mobo en je bent voor 300 klaar, en bovendien kan ie ook de nieuwe talatin core based celerons aan. EN ook nog SDR geheugen en DDR!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Ik zou me er niet al te druk om maken: als je een Celeron 800 op je bord (en convertor) kunt plaatsen mag de 1 of 1.1GHz ook geen problemen leveren. Het verschil tussen 66 en 100MHz FSB is ook geen probleem voor een BX en/of een convertor; tenslotte werkt dat ook prima met 100MHz FSB P!!!'s (zelfs met 133FSB'ers in veel gevallen)

Het bericht dat wordt gegeven is dat de 1.1GHz nog niet getest is op dit of dat specifieke bord; maar het is natuurlijk ook ondoenlijk elke nieuwe cpu op élk bestaand bord te testen; in bepaalde omstandigheden met een korrel zout nemen dus (volgens mij is dit zo'n omstandigheid).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• MarcelG

MarcelG

Topicstarter
Dus ik moet gewoon zoeken naar een TUA266 bordje ? Mmh...
dus bijvoorbeeld deze:
Asus TUSL2-C SOCKET-370 i815ept U100 ATX tualatin (kost 329,-)
Mmh...dan ben ik in totaal 691,- piek kwijt... en voor 695 piek heb ik een P3 1Ghz voor mijn huidige mobo...

Tja...
Pagina: 1