Ik zoek een?
Ik zoek een oplossing voor mijn falende GPU. Ik kan een GTX1650 of 1630 kopen voor rond de 200€ en dan ben ik klaar, maar ik twijfel of ik nog een paar jaar door kan als ik nu alleen een nieuwe GPU koop aangezien m'n systeem ongeveer 9 jaar oud is. In principe ben ik tevreden met m'n huidige PC, die ik vooral gebruik voor licht thuiskantoor werk en af en to wat CAD (fusion360). Ik game nauwelijks meer (op het moment vooral nethack
), wil wel graag de mogelijkheid open houden maar het hoeft niet high-end te zijn.
Dus mijn vragen:
1. Hoe lang kan ik nog realistisch door met m'n oude systeem met nieuwe GPU?
2. Heeft het zin om 1 of 2 onderdelen mee te upgraden voor een aanzienlijke prestatiewinst?
3. Of kan ik beter alleen de behuizing houden en een complete upgrade doen?
Wat is je budget?
Liefst koop ik alleen nieuwe PCI-e 3.0 GPU voor rond de 200€. Kan ik dan beter een nieuwere GTX1630 nemen of een GTX1650? Indien nodig kan ik een grotere upgrade doen die meer toekomstbestendig is. Hier richt ik me op het 1080p-gamesysteem uit de BBG van September met waar mogelijk hergebruik van oude onderdelen zoals de kast. Dus maximaal 750€.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar vind het wel belangrijk dat dingen lang mee gaan ivm duurzaamheid. Dus als mijn oude systeem met een nieuwe GPU nog een paar jaar mee kan heeft dat de voorkeur.
[b]Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Ik zoek een oplossing voor mijn falende GPU. Ik kan een GTX1650 of 1630 kopen voor rond de 200€ en dan ben ik klaar, maar ik twijfel of ik nog een paar jaar door kan als ik nu alleen een nieuwe GPU koop aangezien m'n systeem ongeveer 9 jaar oud is. In principe ben ik tevreden met m'n huidige PC, die ik vooral gebruik voor licht thuiskantoor werk en af en to wat CAD (fusion360). Ik game nauwelijks meer (op het moment vooral nethack
Dus mijn vragen:
1. Hoe lang kan ik nog realistisch door met m'n oude systeem met nieuwe GPU?
2. Heeft het zin om 1 of 2 onderdelen mee te upgraden voor een aanzienlijke prestatiewinst?
3. Of kan ik beter alleen de behuizing houden en een complete upgrade doen?
Wat is je budget?
Liefst koop ik alleen nieuwe PCI-e 3.0 GPU voor rond de 200€. Kan ik dan beter een nieuwere GTX1630 nemen of een GTX1650? Indien nodig kan ik een grotere upgrade doen die meer toekomstbestendig is. Hier richt ik me op het 1080p-gamesysteem uit de BBG van September met waar mogelijk hergebruik van oude onderdelen zoals de kast. Dus maximaal 750€.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar vind het wel belangrijk dat dingen lang mee gaan ivm duurzaamheid. Dus als mijn oude systeem met een nieuwe GPU nog een paar jaar mee kan heeft dat de voorkeur.
[b]Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5 3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asrock Z75 Pro3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Samsung LS24R650FDU Grijs, Zwart | € 151,25 | € 151,25 |
1 | Geheugen intern | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 49,- | € 49,- |
1 | Optische drives | LG GH24NS90 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX Pro 550W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 830 series 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 200,25 |
Ik ben niet echt hier...