Moderatie-popup on hover

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Reacties op de frontpage hebben soms last van een gebrek aan moderaties, waardoor een paar emotionele mismoderaties al snel tot een onterechte eindscore kunnen leiden. Ik zie vaak nepnieuws met +2 of een informatieve bijdrage op -1. En op controversiële onderwerpen soms allebei, terwijl niemand +1 geeft. Blijkbaar hebben alleen mensen met een sterke emotionele reactie dan zin om de "moeite" te doen om te modereren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cSxap9EaPlh7tTRuW1AW74-qto=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KNhfYiY3tbznbQczjBJFmEB1.png?f=user_large

Als we nu meer moderaties hebben van gewoon +1, dan kost het meer moeite om een foute eindscore te krijgen.

Hoe krijg je meer moderaties? Door het makkelijker te maken om te modereren. Nu moet je bijvoorbeeld twee keer klikken. Modereren wordt dan al twee keer zo makkelijk door één klik weg te halen. Vandaar de volgende suggestie:

💡 Als je die moderatie-popup, die je normaal gesproken ziet als je op de moderatiescore klikt - al ziet bij onmouseover/hover, dan scheelt dat de helft aan muisklikken, en motiveert het meer mensen om te gaan modereren.

edit:
Update: Als te veel mensen hun bedenkingen hebben bij onmouseover/hover, kan het een optie zijn waarbij je tussen klik en hover kunt kiezen bij het aanzetten van je moderatierechten.

[ Voor 72% gewijzigd door Sando op 15-11-2022 17:25 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik verwacht eigenlijk dat zoiets al snel erg druk en zenuwachtig gaat worden en daardoor juist irritatie veroorzaakt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Het zou een optie kunnen zijn. Ik wilde zojuist even een mockup maken voor deze reactie, maar ik kan de moderatie-instellingen niet vinden. Vroeger stonden ze bij instellingen -> reacties -> moderatie. Maar ik bedoel iets in de trant van:

Moderaties: aan|uit
Toon moderatiedialoog bij: klik|hover
Dirk schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:03:
Ik verwacht eigenlijk dat [meningen verschillen]
Persoonlijk weerhoudt het klikwerk me van het modereren van posts die toch al staan op de score waar ik het mee eens ben. Maar tegelijk zie ik nog steeds vaak uiteenlopende moderaties voor reacties, zelfs van -1 tot +3 voor de zelfde reactie. Dus als meer mensen modereren ook als de score al goed staat, dan heb je veel meer afwijkende moderaties nodig om iets doms op +2 of iets zinnigs op -1 te zetten.

Met een dialoog on hover kan je 100 reacties modereren in 100 klikken i.p.v. 200 klikken.

Voor nog prettigere moderaties zou die moderatiedialoog precies uitgelijnd kunnen zijn met de score waar het al op staat, zodat één naar rechts altijd beter en één naar links altijd slechter scoort. Je kunt dan veel intuïtiever/sneller met je pen of muis modereren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLS7dLdWMpT0N4iGtYMwhHYoohw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GgFddw272GjIfsSKCE9u1aJt.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPFeBuaetSwqwupzeaok_c2twL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qMYEaIYawBGbSV00koBV6Wa0.png?f=user_large

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oh lijkt me vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sando schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 01:45:
Het zou een optie kunnen zijn. Ik wilde zojuist even een mockup maken voor deze reactie, maar ik kan de moderatie-instellingen niet vinden. Vroeger stonden ze bij instellingen -> reacties -> moderatie. Maar ik bedoel iets in de trant van:

Moderaties: aan|uit
Toon moderatiedialoog bij: klik|hover

[...]

Persoonlijk weerhoudt het klikwerk me van het modereren van posts die toch al staan op de score waar ik het mee eens ben. Maar tegelijk zie ik nog steeds vaak uiteenlopende moderaties voor reacties, zelfs van -1 tot +3 voor de zelfde reactie. Dus als meer mensen modereren ook als de score al goed staat, dan heb je veel meer afwijkende moderaties nodig om iets doms op +2 of iets zinnigs op -1 te zetten.

Met een dialoog on hover kan je 100 reacties modereren in 100 klikken i.p.v. 200 klikken.

Voor nog prettigere moderaties zou die moderatiedialoog precies uitgelijnd kunnen zijn met de score waar het al op staat, zodat één naar rechts altijd beter en één naar links altijd slechter scoort. Je kunt dan veel intuïtiever/sneller met je pen of muis modereren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een popup zonder enige uitleg bij de moderatiescores is wat mij betreft sowieso geen optie. Die uitleg is een belangrijke reden waarom het moderatiesysteem redelijk werkt en de meeste gebruikers snappen wat de bedoeling is.

Een zorgvuldig gegeven score is sowieso waardevoller dan veel snel gegeven scores.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:39:
[...]

Een popup zonder enige uitleg bij de moderatiescores is wat mij betreft sowieso geen optie.
Daar ging het eigenlijk niet om. Ik ben geen designer. Het was om visueel te illustreren wat ik bedoelde met de uitlijning; dat de moderatiedialoog "precies uitgelijnd [kan] zijn met de score waar het al op staat". :)

Je hoeft dan minder ver te bewegen en dat is prettig.
Een zorgvuldig gegeven score is sowieso waardevoller dan veel snel gegeven scores.
Sjaah. Volgens mij is dat een beetje wat je noemt een valse tegenstelling, nietwaar? Het beoordelen van de reactie gebeurt tijdens het lezen van de reactie. Ik neem aan dat bijna iedere moderator net als ik al weet wat hij (m/v) zou scoren nog voordat de moderatie-dialoog open is. Het opwerpen van belemmeringen zorgt niet voor zorgvuldigere scores, maar eerder voor het verzaken te modereren. Iemand met een handmatig verstelbaar zit/sta-bureau gaat ook niet nauwkeuriger luisteren naar zijn lichaam alvorens het bureaublad te verhogen dan iemand met een elektrisch verstelbaar bureau.

Je kunt het geen goed idee vinden om het moderatieproces te verbeteren door te sympathiseren met de ergonomische belemmeringen die anderen ervaren, maar dan beschouw ik je eerste argument (druk/chaotisch zenuwachtig) als het meest oprecht.

Vandaar mijn aangepaste suggestie: Het zou een optie kunnen zijn, een keus die moderators individueel kunnen maken. onHover of onClick.

PS - Ik heb TS opnieuw aangepast om me iets beter uit te drukken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1