Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:05
Hallo,

Binnenkort zouden wij een warmtepomp installeren die zou werken op de bestaande radiatoren. Echter wil ik een paar T22 radiatoren vervangen door T33 modellen. Mijn buizen komen uit de grond en worden rechtsonder de radiator aangesloten. Zal dit een probleem geven om deze 1:1 te vervangen? De radiatoren zijn van het merk superia en steunen onderaan op beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:30
Toevallig heb ik van de week nieuwe radiatoren gekocht. In ons geval Thermrad Super 8.

Zo zit bij de Thermrad Super 8 alle onderaansluitingen op 66mm en 50mm hart op hart. Van T11 tot T33. Dit schijnt volgens mijn loodgieter wel een beetje de standaard te zijn.

Je hebt dus grote kans dat je als je dezelfde serie vind, de aansluitingen precies gelijk zitten.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:33
Merken onderling zit er wel verschil in.
Blijf je bij het zelfde merk dan kun je dit 1 op 1 vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door barry86 op 14-11-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik zet dit topic even naar DEI

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Grote kans dat de aansluiting bij een T33 iets verder van de muur zit dan bij een T22 radiator.
Kwestie van de specs opzoeken en kijken of het veel uitmaakt.

Als het niet al teveel is, kun je mogelijk de radiator iets lager hangen en de buizen alsnog aansluiten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:05
Bedankt voor jullie antwoorden, ik laat jullie weten hoe het verlopen is. Maar ik denk dat Barry86 hier wel gelijk zal hebben.
Pagina: 1