Babboe bakfiets hout opknappen, help!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejeevee
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-12-2022
Hallo!
Ik zag hier ergens als eenzelfde vraag passeren, over dezelfde fiets, maar deze van ons is er wel wat slechter aan toe.

Ik heb deze Babboe bakfiets gekregen van een collega, en wil deze graag, voor ze in gebruik te stellen, opknappen.

Sowieso moet het hout volledig geschuurd worden en opnieuw gelakt, en al de rest van nodige zaken (die ik dus niet weet).

Maar de fiets heeft een tijd buiten gestaan, waardoor het hout 'splijt', als dit de correcte term is.

Ook voor het demonteren ben ik bang dat het hout teveel beschadigd zou kunnen zijn, waardoor het niet meer zoals het hoort in elkaar zou kunnen gezet worden.

Om het hout volledig te vervangen is er helaas geen budget, dus ik moet het effectief met de huidige planken doen.

Het zou heel tof zijn moest iemand, of meerdere van jullie, mij kunnen zeggen wat hoe waar wanneer.

Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3gatRpUc31h3RLq4_lGXqnMEx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8zi3t6BsYyjUlJK9Sn7ZVk6.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56
Wat kost een plaat hout nou in de bouwmarkt. Ik zou de rotte stukken als template gebruiken op een nieuwe plaat en die netjes uitzagen, schuren, verven en monteren.

Foto is erg onduidelijk maar als het multiplex begint te splijten valt er weinig mooi te redden.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 12:04
Ik zou het hout vervangen anders is het wel heel zonde van al het werk dat je in schuren en lakken stopt. Je zou dit zelfs door OSB kunnen vervangen. Plaat van 2440x610x9 kost 13,25 euro bij Hornbach en ik vermoed dat je daar genoeg aan hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-05 18:59

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Complete set origineel is 285,-. Anders bij de bouwmarkt verschillende opties onder de 100 euro.
Als de panelen al aan het splijten zijn gaat het alleen nog maar erger worden, hier tijd en geld in steken is dan de moeite niet.

Als het voor de handel is, en niet eigen gebruik zou je kunnen schuren, sealen en dan zwart verven, maar dan is het binnen een half jaar weer lelijk. :+

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:13
Als je het precieze model weet kan je op de bamboe-website nieuwe houten panelen bestellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Pepper92 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:21:
Als je het precieze model weet kan je op de bamboe-website nieuwe houten panelen bestellen
Heel nice dat die panelen gewoon los te koop zijn, en voor best redelijke prijzen ook :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 10:34

Ligone

Moeha!

Hahn schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:23:
[...]

Heel nice dat die panelen gewoon los te koop zijn, en voor best redelijke prijzen ook :)
285 voor een complete set :o

Dan toch liever een plankje bij de bouwmarkt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Ligone schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:33:
[...]

Als je je eigen uren en gereedschap als gratis rekent, dan is het zelf doen uiteraard altijd goedkoper. Wil nog niet zeggen dat het heel duur is wat ze aanbieden ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 10:34

Ligone

Moeha!

Hahn schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:35:
[...]

Als je je eigen uren en gereedschap als gratis rekent, dan is het zelf doen uiteraard altijd goedkoper. Wil nog niet zeggen dat het heel duur is wat ze aanbieden ;)
Mja, ik denk dat ik teveel zelf doe om die prijs technisch verantwoord te vinden :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
Ligone schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:33:
[...]

Ondanks dat €285,- als veel klinkt is dat het niet.

Hout moet op maat gezaagd worden schuren en lakken, als je dit zelf doet ben je ook zo 3 uur bezig en dan is de vraag nog hoe het resultaat is.

En als je de platen wilt namaken kijk of je een frees kan vinden met kopierbit dan maak je die panelen perfect na.
Dan nog een schuurpapier erover en een knap potje lak met een roller scoren.

Edit**
Even gekeken wat een stukje Hout kost,
https://www.gamma.nl/asso...erieur-verlijmd/p/B437782
Dan hou je dus €200,- over voor zagen, schuren, arbeidsloon en aflakken.
Beetje knappe lak kost ook €30,- voor een blik.

[ Voor 18% gewijzigd door TRAXION op 12-11-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit hout zit er vanaf deze afstand nog best redelijk uit. Ik zou de platen eraf schroeven, binnen een paar weekjes goed laten drogen. Oude verflaag eraf schuren/branden, eventuele beschadigingen met beetje plamuur repareren en dan gewoon gronden en in een kleurtje aflakken.

Als je de fiets in vervolg binnen zet kan dat ook best met goedkope action spullen als je kosten echt laag wilt houden.

Perfect zal het niet worden maar dat is de rest van de fiets waarschijnlijk ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Sethro op 12-11-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:18
Er zijn een paar Tweakers hier op GOT die dit ook hebben gedaan – als ik me niet vergis – zal even zoeken of ik dat nog terug kan vinden ergens :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinhn
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-05-2024
kaal schuren buiten vuren beits er op of pantserlak en kaal schuren tot hij weer egaal is en fatsoenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk anders eens op marktplaats of je een restje trespa kan vinden, dan heb je er voorlopig geen omkijken meer naar.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 00:07
Van de oude panelen en mal maken, en nieuw hout. Mijn houtwerk was ook slecht en heb gelijk dunne betonplex genomen. Sterk, en rot niet weer bij buitenstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Sethro schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:48:
Dit hout zit er vanaf deze afstand nog best redelijk uit. Ik zou de platen eraf schroeven, binnen een paar weekjes goed laten drogen. Oude verflaag eraf schuren/branden, eventuele beschadigingen met beetje plamuur repareren en dan gewoon gronden en in een kleurtje aflakken.

Als je de fiets in vervolg binnen zet kan dat ook best met goedkope action spullen als je kosten echt laag wilt houden.

Perfect zal het niet worden maar dat is de rest van de fiets waarschijnlijk ook niet.
Dit. Met name de laatste regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
teacher schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 20:32:
Kijk anders eens op marktplaats of je een restje trespa kan vinden, dan heb je er voorlopig geen omkijken meer naar.
Voorlopig? Maak daar naar nooit meer van trespa is overslijtbaar.
Bewerken is wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejeevee
Bedankt voor de vele reacties! Ik kijk om straks wat betere foto's up te loaden, maar ik denk dat de reacties relatief hetzelfde zulleb blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wat is het plaatmateriaal? Multiplex? Of betonplex (zoals bakfiets.nl)?
Ik zou zwart betonplex nemen, kost wat meer maar dit netjes oplappen of verven kost erg veel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:18
Puch-Maxi schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:52:
Er zijn een paar Tweakers hier op GOT die dit ook hebben gedaan – als ik me niet vergis – zal even zoeken of ik dat nog terug kan vinden ergens :).
Gevonden, dat was geerttttt in "Babboe bakfiets hout opknappen". Ik zie dat de titel bijna gelijk is aan de OP van de TS, waarschijnlijk had je die dus ook al zelf gevonden ;).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejeevee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxXuzVwTmeOmwYB0ndsnOgiIBIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFn2gEMvErpjZ7GjsN42P9XY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua6xBRFggFundUaRpdY_0IPvmYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvsWGdVXOQI6r27G3qLlXpij.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgW8tTpue_XmxyiwhftvIM9AGCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvyEoM6mAbefSojLxHNUzFiY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut67lxdunzkSqd8RTrXQ9XWFNHg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0veOERm8WrcNl1IFunj1a9zO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL8yO4y2lYOR5Kyb6uCvuRlI4tc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8KdPDplWJcF6P2pDSiOLDbY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7j225VF-l1yxe3MdPwUOBp5Rltw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eeiY8PIsPiYCknE2CeBdG265.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HmBmSxEXEBOmiqWV88STw797pc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NnW0z5Osl9lOLqNn4WdPkFp.jpg?f=fotoalbum_large
Hier meer foto's :)
Omtrend het materiaal heb ik geen idee..
En ja, had die post ook al gevonden, maar daar is ie in veel betere staat :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06

Yucon

*broem*

Die gedelamineerde stukken kun je opknappen door er houtlijm tussen te spuiten en tussen twee planken te klemmen. 50/50 of het lukt. Dat is moeilijk vanaf een foto te beoordelen. En vervolgens de zaagvlakken heel goed verven.

Dit is trouwens ook gelijk het probleem met bouwmarkthout; de goedkopere soorten zijn evenmin weersbestendig en dan krijg je in no time dezelfde toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 08:45
Tsja, degelijk hout kost wat. Hoe dik is het?
18mm Berkenmultiplex of Okoumé multiplex watervast verlijmd ongeveer 250 EUR bij de Arnhemse Fijnhouthandel. Het kost 145 EUR bij de Gamma, is 3 kilo lichter (10%) opvallend genoeg.

[ Voor 59% gewijzigd door OnTracK op 13-11-2022 15:14 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:54
1 van de dingen die babboe wel goed voor elkaar heeft zijn de reserve onderdelen:

https://www.babboe.nl/babboe-houtpanelen-big

Je kunt ze dus zelfs los nabestellen, ook als je bijvoorbeeld maar enkele delen wilt vervangen. Eventueel even met het serie/chassis nummer van je bakfiets contact zoeken met de klantenservice of het allemaal gaat passen. Goede ervaringen mee, of je het waard vindt of liever zelfs gaat knutselen is dan nog even de vraag voor jezelf.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teejeevee
Yucon schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:59:
Die gedelamineerde stukken kun je opknappen door er houtlijm tussen te spuiten en tussen twee planken te klemmen. 50/50 of het lukt. Dat is moeilijk vanaf een foto te beoordelen. En vervolgens de zaagvlakken heel goed verven.

Dit is trouwens ook gelijk het probleem met bouwmarkthout; de goedkopere soorten zijn evenmin weersbestendig en dan krijg je in no time dezelfde toestanden.
Welke houtlijm zou je me dan aanraden?
NiGeLaToR schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:08:
1 van de dingen die babboe wel goed voor elkaar heeft zijn de reserve onderdelen:

https://www.babboe.nl/babboe-houtpanelen-big

Je kunt ze dus zelfs los nabestellen, ook als je bijvoorbeeld maar enkele delen wilt vervangen. Eventueel even met het serie/chassis nummer van je bakfiets contact zoeken met de klantenservice of het allemaal gaat passen. Goede ervaringen mee, of je het waard vindt of liever zelfs gaat knutselen is dan nog even de vraag voor jezelf.
Ja, had ik al gezien, maar zijn niet echt goedkoop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Tip; koop ook een spuitbus tectyl met zo'n slangetje om de holle ruimtes in te vetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b378
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-04 21:49
Teejeevee schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:17:
[...]

[...]

Een D3 of D4 houtlijm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:15
Die prijs valt echt wel mee, een vergelijkbaar plaatje beton multiplex kost bij een willekeurige bouwmarkt al snel 100+. En je hebt er twee nodig om de vijf platen uit te zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06

Yucon

*broem*

[...]

[...]

Watervaste :7

Verder maakt het niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teejeevee
the noise schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:12:
Tip; koop ook een spuitbus tectyl met zo'n slangetje om de holle ruimtes in te vetten.
Hoe bedoelt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Heb je eigenlijk al wel onderzocht hoe het staat met de andere onderdelen van de fiets. Ik zou mij echt niet zo druk maken om het hout, anders wat ik al had aangegeven: Opschuren, nieuwe lak/verfje erop en dan bij nader inzien dat hout wat wat gaten lijkt te hebben opvullen met houtvuller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 17:50
Yucon schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:59:

Dit. Geen idee wat de rest van de staat is, maar ik zou het hout nieuw bestellen en je tijd besteden aan de rest als dat nog haalbaar is. Denk dat je met goedkoop hout straks duur uitkomt. Wellicht in het begin niet, maar later wel.

Vaak is de bouwmarktrommel binnen no-time krom (zelf een paar keer nu wat gehaald, onbewerkt, en eigenlijk alles was na verloop van tijd krom zodra het uit de winkel/verpakking kwam) en dan ben je geld kwijt, en een hoop tijd.. Zou het toch overwegen, zo duur is dat bouwpakket niet vind ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Had er iemand al plaatje trespa gezegd? O-)

Dat hout is redelijk done. Als je nu de gedelamineerde stukjes lijmt scheurt het 15cm verder open.

[ Voor 54% gewijzigd door teacher op 14-11-2022 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 08:45
Ik mag graag klussen en met hout werken, maar qua kosten en alles zou ik gewoon voor de standaard set gaan. Je hebt de fiets al goedkoop, beetje geld ertegenaan en je hebt een frisse baboo fiets welke serieus geld zijn, zelfs tweedehands.

Goed hout is net zo duur als die set kost, en dan moet je alles nog op maat zagen en lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Hier ook hetzelfde model maar al snel komt er op veel plekken roest vanwege de slechte kwaliteit staal. Dus preventief tectyleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05 19:44

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Zoals gezegd: probeer het hout van de bouwmarkt te vermijden als een of andere ziekte. Lage kwaliteit en de lijmverbindingen zijn te mager.

Als ik hout haal (en dat heb ik in het verleden veel gedaan voor een consument) haal ik dat bij een groothandel als Pontmeyer. Het hout is daar van betere kwaliteit (geen uitgevallen kwasten in het multiplex) en beter verlijmd. Daarnaast hebben de verkopers daadwerkelijk verstand van wat ze verkopen.

Waterbeesje heeft dit gebruikt voor:
- zeilboot 1/3 vervangen
- dak woning 1/4 voorzien van nieuw dakbeschot
- bijkeuken bouwen
- schuur bouwen
Nergens problemen met het hout.

Als je toch de delaminatie gaat 'repareren' kun je dat ook gelijk goed doen.
Haal de platen los van de fiets en schuur alle lak/vernis er af tot op kaal hout.
Laat de platen een maand of twee drogen in een droge verwarmde omgeving (minimaal 20'c en luchtvochtigheid onder 50%) en met voldoende ruimte tussen de platen onderling en de vloer/wand (rachel dikte volstaat)
Maak met een (hout)boor van 0,5 tot 1 mm over de volledige lengte van de plaat gaatjes tot zo diep je komt op alle kopse kanten.
Vul deze gaatjes met injectiehars op epoxy basis met een injectiespuitje. De betere watersportzaak kan je hierover goed voorlichten.
Waar het hout gedelamineerd is: beetje hars of D4 houtlijm er in en met 2 rachels en lijmklemmen opsluiten. Langer laten staan dan de opgegeven droogtijd, om zeker te zijn. Nog steeds in de verwarmde ruimte.
Vervolgens alle restjes lijm wegschuren en de bak weer gronden / lakken. Liefst een dekkende lak, want de verkleurde houtdelen krijg je niet meer netjes in de vernis.
Bij monteren hebben boutjes met carrosserieringen en dopmoeren de voorkeur boven schroeven (ik weet neit hoe het nu zit?) en de boutjes met siliconenkit opsluiten (zoi kan er geen vocht bij).

Dan heb je er zeker nog 5 jaar plezier van :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teejeevee
Aan allen waar ik niet op gereageerd heb, ik lees elke reactie en neem ook elke tip mee voor het herstelproces, dus aan iedereen hier, alvast bedankt!

Ik heb nog niet beslist wat ik juist zal doen, de set nieuw bestellen wordt wel in overweging genomen..

Dan i.v.m. het metalen gedeelte, ik moet het zelf nog deftig bekijken, maar wat als ik er dan roest aantref? Wat doe ik dan? Ik weet dat dit erg afhangt van hoe ver gevorderd, maar wat kan ik doen in welk stadium van roesten?
Nogmaals dank voor alle informatie!
Ook had ik 'het wilde idee' om hem evt. elektrisch te maken, voor in hoeverre dat zelfst mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
En zo wordt een goedkope fiets, toch een duur projectje...maar wel leuk om te doen 😉

Stalen frame kaal maken (haakseslijper met een staalborstel bijvoorbeeld, of zandstralen...).
En dan paar keer in de grond, lak, topcoat, ...
Opervlakkige roest kun je ook weghalen, en dan eventueel met roest-omvormer behandelen.

En volgens mij heb ik (hier op Tweakers?) wel eens ombouw setjes gezien om zo'n fiets elektrisch te maken...kunnen een hoop accu's in die bak voorop (of was dat niet de bedoeling? 😉🤣)

We verwachten natuurlijk wel een foto verslag he

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Quick en goedkoop.. boel weer in elkaar lijmen,schuren en een lik verf er op..

maar je hebt dan de garantie er bij dat in no-time weer kan.
handig als je hem snel wilt gebruiken

al zou je ook de aller slechtste panelen kunnen vernieuwen.. is waarschijnlijk minder werk.. en drukt ook de kosten een beetje

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Roestplekjes: kaalkrabben, roest wegschuren, roestomvormer erop (klein flesje fertan). Primer en aflakken, gewoon met spuitbusje. In de holle ruimtes spuit je dinitrol ml.

Denk ook aan nieuwe lagertjes, goede poetsbeurt en klaar.

Elektrisch maken kan, maar dan ben je 1000 eutjes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Elektrisch maken is te doen voor rond de 600 euro. Trapas eruit en middenmotor erin. Zelf gedaan met Tongshen TSDZ2 https://a.aliexpress.com/_Eur6tvn

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-05 19:44

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Op een fiets zeker GEEN haakse slijper gebruiken. Je zit binnen no time door het metaal heen en dan mag je gaan lassen.

Staalborstel en schuurpapier zijn je vriend om de roest en lak rondom te verwijderen. Daarna een (roestwerende?) metaalprimer en verse lak er op. In hoekjes alles lekker dik smeren, daar zitten lassen en die roesten het eerst.
Om het mooi te maken kun je ook de hele fiets lakken, anders krijg je sowieso kleurverschil (tenzij je dit niet erg vind / het uit het zicht is).

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Electrisch te maken is te duur voor wat de fiets waard is.. Ik vind de vintage look van dat ding wel geinig, ik had hem zo gehouden en alleen de ketting gesmeerd, de remmen gecontroleerd en gaan met die banaan.

Oh ja en wel de scheuren in het hout weggewerkt met houtvuller/houtlijm.. Wellicht gewoon hatsieflats een bijts eroverheen,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teejeevee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62NTcdVEV_XK4TCsk8wbuDmzHCc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gg0Rsif9A5R9W7ReclIkNNjx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgauFDeMl6In4_w7ZePoTf2i1-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tv69VZE8BDvsmi02MkrhAKix.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is het eerste plankje, is van het zitbankje, ik ga hier zometeen van slag, om te kijken wat het geeft. Wish me good luck :D
Pagina: 1