Zonnepanelen offertes oost-west: Enphase of Solaredge
Wie wil met me meekijken? Twee offertes voor zonnepanelen: welke kies ik? Ik heb er de afgelopen tijd veel over gelezen, maar ik vind het ingewikkeld en het blijft een klok-en-klepel verhaal. Te weinig inzicht om de offertes echt goed te kunnen beoordelen. Twee lokale installateurs over de vloer gehad, beide staan goed bekend. Twee verschillende systemen. Wat kies ik?
Het hoeft niet het allerbeste, goedkoopste, effectiefste te zijn. Een prima systeem voor een normale prijs is goed genoeg. Ik hoop een keuze voor een van de twee te kunnen maken. Andere bedrijven kunnen pas over maanden een offerte komen maken en dan zijn deze al verlopen.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B0E2K9jSVlNMB4XzP7gmw7Cn.jpg?f=user_large)
Oost:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5av7TKsawWfImjMFzCQzFMsM.jpg?f=user_large)
West:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T5IsaBT9SvWHO663MwySFm7J.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6r40F0L7g42scnsuNMrdxVQ0.png?f=user_large)
West: dakkapel, schoorsteen
9x Jolywood JW-HD120N-400 N-type
9x Enphase IQ7 Micro Omvormer
Envoy-S (single phase)
Kosten: 6933,- incl. installatie, materiaal en incl. btw
Offerte 2
11x Sharp NUJCB 410wp
11x optimizer S440
Solaredge omvormer 3500H HD
Opbrengst per jaar: 3000kwh
Kosten: 6573,- incl. installatie, materiaal en incl. btw
Ik neig naar offerte 2, want meer opwek en iets goedkoper. Heb ik daarmee het gewone, prima systeem voor een normale prijs waar ik naar op zoek ben?
Wie wil met me meekijken? Twee offertes voor zonnepanelen: welke kies ik? Ik heb er de afgelopen tijd veel over gelezen, maar ik vind het ingewikkeld en het blijft een klok-en-klepel verhaal. Te weinig inzicht om de offertes echt goed te kunnen beoordelen. Twee lokale installateurs over de vloer gehad, beide staan goed bekend. Twee verschillende systemen. Wat kies ik?
Het hoeft niet het allerbeste, goedkoopste, effectiefste te zijn. Een prima systeem voor een normale prijs is goed genoeg. Ik hoop een keuze voor een van de twee te kunnen maken. Andere bedrijven kunnen pas over maanden een offerte komen maken en dan zijn deze al verlopen.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B0E2K9jSVlNMB4XzP7gmw7Cn.jpg?f=user_large)
Oost:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5av7TKsawWfImjMFzCQzFMsM.jpg?f=user_large)
West:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T5IsaBT9SvWHO663MwySFm7J.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/6r40F0L7g42scnsuNMrdxVQ0.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Dak is 5,5m breed. Precieze oppervlakte weet ik niet. Er hoeven ook niet meer panelen op dan in deze offertes. Dakhelling 40 graden.Schaduw
Oost: alleen ’s ochtends als de zon heel laag staat van een boom.West: dakkapel, schoorsteen
Jaarverbruik
Gewenste opwek is 2800-3000 kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
3x25Budget en doel
Eigen verbruik afdekken, rekening houdend met afbouw van de salderingsregeling. Daarom ook panelen verdeeld over oost-west.Wie gaat het project uitvoeren
Volledig door installateur.Bijhouden van data
Leuk als de mogelijkheid er is. Niet het belangrijkst.Reeds verkregen offertes
Offerte 19x Jolywood JW-HD120N-400 N-type
9x Enphase IQ7 Micro Omvormer
Envoy-S (single phase)
Kosten: 6933,- incl. installatie, materiaal en incl. btw
Offerte 2
11x Sharp NUJCB 410wp
11x optimizer S440
Solaredge omvormer 3500H HD
Opbrengst per jaar: 3000kwh
Kosten: 6573,- incl. installatie, materiaal en incl. btw
Regio
Omgeving UtrechtIk neig naar offerte 2, want meer opwek en iets goedkoper. Heb ik daarmee het gewone, prima systeem voor een normale prijs waar ik naar op zoek ben?